Jump to content
Goran
Terza

Kako srediti sitna oštećenja na kolima?

Recommended Posts

A kako srediti haubu i krilo , kada žena zimi sa šoferke pređe da žulja ceo auto sa grebalicom za led  dok nisam video šta radi i sa jednim ejj uz malko gestikulacije zaustavio rabotu...

Izgleda kao da je tigar skočio na haubu i skliznuo na levo krilo..

Preuveličavam malo ali ima ogrebotina tankih

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam par sitnih linija koje se vide posle poliranja al tek kad se pridje I zagleda bas treba se sagne.
Dal da uzmem korektor ili boju pa da cetkicom po tim linijicama lagano zamazem?
Posto je to na sredini ne verujem da moze majstor da zamaze a ne daju mi se pare da farbam sve za pet crtica.

Sta je bolje korektor ili boja pa cetkicom lagano po linijama?
U pitanje je prednji branik inace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sta raditi sa ostecenjima na krovu i haubi , nov auto a posto je na parkingu i kesten i orah, licno sam video kako ptice donesu ili otkace iste i onda sa 20m visine to udari u kola i napravi rupu na haubi...mnogo sam se iznervirao a ne znam kako da resim,,,pucam i gadjam ptice kad god mogu al brate unistise mi kola...jel to moze da se izvuce nekim vakumom i posle da se malo ispolira ? popizd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zove se PDR metoda, Paintelss Dent Removal. Kod nas se narodski zove masiranje limarije. U malo slucajeva se sluze vakuumom ali uglavnom nekim mini pajserima i polugama pa masiraju iznutra. Vrlo zanimljiv metod za gledanje. Imas kod nas HDT firmu, bili su u J Bulevaru, sad su u Resniku. Momak ima jako puno iskustva i radi vrlo pedantno. Jedino je problem na mestima gde je dupli lim, tipa ivice vrata i krila, tu nema mnogo srece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali druze to su bas sitna ostecenja tipa milimetar sa milimetar al se vidi kad je nov auto i limarija i farba iz fabrike...ne znam bas sam se smorio jebena ptica i kestenje i orasi u sred BG...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pregledao sam im sajt sad i poslacu im slike da vidim kolko ce da me ispadne,....mada ne znam imali svrhe nervirati se oko limarije kad iako sredis opet ce nesto da padne, ogrebe itd...zato je punto star 16 godina keva, bole te uvo bitno da ide a kako izgleda koga briga...

pozdrav,

Share this post


Link to post
Share on other sites

krupno ostecenje.. prosuo mi se glicerin od kocnica i nagrdio farbu. Neki savjet, moze li se ovo maskirat ili samo farbanje?

jos se nije osusilo.

 

IMG_9795.JPG IMG_9796.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garancija protiv korozije - da li stvarno važi 12 godina?

 

korozija03.jpg

 

Kada pročitate da neki auto ima antikorozivnu garanciju od 12 godina, to deluje veoma primamljivo. Prosečan kupac novog automobila sa takvom garancijom obično smatra da u tom periodu neće imati nikakvih problema sa korozijom (rđom), a da će i nakon toga eventualni problemi biti minimalni s obzirom da je limarija očigledno i kvalitetna i odlično zaštićena. Isto važi i za kupce polovnjaka pošto oni gledaju tu garanciju i na osnovu nje ocenjuju kvalitet limarije. Nažalost, mnogi vozači će se razočarati...

 

Ova garancija važi samo za jednu vrstu korozije
Čitajte pažljivo - ova garancija važi isključivo za rđanje limarije iznutra ka spolja - bez ikakvih spoljašnjih oštećenja! Dakle, ova garancija važi samo u slučajevima ukoliko se npr. na vratima pojavi korozija (rđa) ispod boje i to ''sama od sebe'' - bez ogrebotina ili udaraca na tom mestu.

 

korozija02.jpg

 

To znači da ukoliko su lak i boja ''probijeni'' dubokom ogrebotinom, pa se na tom mestu pojavi korozija - garancija ne važi.

Kako onda uopšte može da se pojavi korozija (rđa) ispod boje koja nije oštećena? Može da se pojavi ukoliko je prilikom proizvodnje došlo do neke greške ili je reč o grešci u materijalu. Možda je ''sirov'' komad lima bio izložen nekoj hemikaliji ili je već počeo da rđa, pa nakon toga nije dobro očišćen pre nego što je naneta antikorozivna zaštita i finalna boja i lak. Nemamo pouzdanije objašnjenje od ovoga.

 

Da li ova garancija ima veze sa garancijom na lak i boju?
Ne - to su dve potpuno različite garancije.

 

Koliko obično traje garancija protiv korozije?
Garancija na antikorozivnu zaštitu obično traje od 8 do 12 godina.

 

Uslovi da bi ova garancija važila svih 8, 10 ili 12 godina
Da biste zadržali garanciju protiv korozije, kod mnogih proizvođača morate redovno da održavate auto u ovlašćenom servisu i nakon isteka osnovnog garantnog roka. Dakle, ako je osnovni garantni rok 3 godine,  a garantni rok protiv korozije 12 godina - vi morate da nastavite da održavate i popravljate auto u ovlašćenom servisu svih 12 godina. U suprotnom, gubite garanciju protiv korozije. Postoje izuzeci! Neki proizvođači dozvoljavaju da nakon isteka osnovnog garantnog roka nastavite da održavate auto u neovlašćenom servisu, ali morate da dolazite najmanje jednom godišnje u ovlašćeni servis samo na proveru stanja karoserije.

 

Da li postoji ograničenje po pitanju kilometraže?
Ne - garancija na antikorozivnu zaštitu ne zavisi od pređenog broja kilometara.

 

Šta ukoliko dođe do pojave korozije?
Ukoliko je garancija važeća, taj deo će biti popravljen u okviru garancije - bez troškova po vlasnika. Naravno, prvo se utvrđuje da li je do korozije došlo zbog spoljašnjih uticaja ili je zaista reč o grešci u materijalu ili grešci nastaloj prilikom proizvodnje.

 

Šta ukoliko je auto oštećen u udesu, pa se na popravljanom delu pojavi korozija ispod boje/laka?
Da biste uopšte zadržali ovu garanciju, sve popravke na karoseriji moraju da se obavljaju u ovlašćenom servisu. To znači da ukoliko u ovlašćenom servisu nisu obavili dobar posao, pa se pojavila korozija na oštećenom mestu, troškovi ponovne popravke padaju na servis pošto garancija i dalje važi.

 

Šta ako je auto ''odozdo sav zarđao''?
Garancija na antikorozivnu zaštitu ne pokriva npr. delove izduvnog sistema, elemente oslanjanja i razne druge komponente koje se nalaze sa donje strane automobila. Donja strana vozila je izložena vodi, blatu, snegu i ledu, soli i rizli kojima se posipa put zimi, pa je nerealno očekivati da se odozdo sve sija. Međutim, nema razloga za brigu. Uglavnom je to površinska bezopasna korozija.

 

korozija01.jpg

 

Ključni elementi su dovoljno robusni da mogu da izdrže dugogodišnju, pa i višedecenijsku torturu. Naravno, u zavisnosti od uslova u kojima se auto vozi i pređene kilometraže, nakon nekog vremena određeni elementi mogu da stradaju, ali to je sve deo života automobila.

 

Saveti za kraj
Daćemo nekoliko saveta kupcima, bez obzira da li su u pitanju novi ili polovni automobili, kako bi na vreme znali na čemu su i šta ih očekuje ukoliko žele da zadrže garanciju na antikorozivnu zaštitu. Dakle, pre kupovine:

 

- Prilikom biranja, odnosno gledanja i kupovine novih automobila:

  • pitajte koliki je garantni rok za antikorozivnu zaštitu.
  • tražite servisnu knjigu ili neki drugi dokument u kojem su jasno, konkretno i nedvosmisleno navedeni uslovi koje morate da ispratite da biste zadržali garanciju protiv korozije.
  • obavezno potražite da li u servisnoj knjizi ili nekom drugom dokumentu konkretno i nedvosmisleno pišu uslovi koje morate da ispratite da biste zadržali garanciju protiv korozije.
  • ukoliko vam bilo šta nije jasno, pitajte prodavca i ne završavajte kupovinu ukoliko vam sve nije razjašnjeno.
  • pazite na sitna slova (ukoliko ih ima), stavke označene zvezdicama i slično.

Prilikom kupovine polovnjaka:

  • Detaljno ispitajte prodavca oko svega u vezi garancije na koroziju. Ukoliko on nije najbolje upoznat sa svim uslovima ili npr. činjenicom da li garancija uopšte više važi (kod nešto starijih vozila), zamolite prodavca da obavi proveru u ovlašćenom servisu.

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi. Moram ovde da pitam, možda se neko razume. Pojavilo mi se na sajtni, izbila rđa. Ošmirglao sam skroz do lima, detaljno, premazao antirostom i isprskao nekim prajmerom. Pošto nisam u trenutku imao boju, ostalo je tako par dana. Pogledam jedno jutro, a ono preko prajmera se ponovo pojavila korozija. Zna li neko, šta nisam dobro uradio? Evo i slike IMG_20210102_131631.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubinska rđa koja nije dobro sanirana. Moraćeš opet dobro da je odstrani a onda antirost pa osnovna neka boja. I naravno sve to da radiš negde gde nema vlage.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ogoljeno je bilo do lima. Ne znam odakle se pojavljuje. Ne može više da se šmirgla. Jedino, ako je bilo vlažno kad sam to radio. A bilo je. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj ispod da li imas sve gumene cepove i da li stoje lepo

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidite ovo na novom autu...udarila me.jedna komsinica vratima imam cak i snimak sa kamera gde se to vidi i sta sad?.. ne mogu joj nista da je opalim ne smem ako se ne pokazem dobro tuzice me zeni ..salu na stranu neko je pisao da ima firma u bg koja moze to da sanira da ne aktiviram kasko al ne mogu da nadjem...pozdrav.2713f1c908f18de3f39dffc7e4ecf7ba.jpge630728da9c82b208b165c068a4f1e06.jpg

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/3/2021 at 2:35 PM, wlad said:

Pa ogoljeno je bilo do lima. Ne znam odakle se pojavljuje. Ne može više da se šmirgla. Jedino, ako je bilo vlažno kad sam to radio. A bilo je. 

Evo da javim. Bio kod limara. Stavio je konvertor rđe, pregitovao i ofarbao. Čepove imam, ali je sajtna već bila nešto rađena, tako da je, kaže on, verovatno počela iznutra da rđa. Biće sad ok neko vreme, možda i duže. Videćemo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep sa vetrobranskim staklom otpornim na udare kamenčića

 

gorilla glass.jpg

 

Sitni kamenčići će vam u sekundi promeniti raspoloženje za upravljačem vozila. Često će ih podići neka vozila ispred vas i završiće baš na vetrobranskom staklu. Ako imate sreće, neće se dogoditi ništa, a ako ste s njom posvađani, ostaće mala pukotina koja će se s vremenom širiti i zamena će biti neophodna.

 

Možda Jeep napokon ima rešenje. MoparInsider izveštava o glasinama da će proizvođač automobila predstaviti posebna vetrobranska stakla Gorilla Glass kao opciju za nove Wranglere i Gladijatore. Izveštaj navodi da će nadogradnja vetrobranskog stakla koštati 95 dolara (79 evra) za nova vozila. Gorilla Glass tehnologiju je zaštitila američka firma Corning Limited. Hemijski ojačana tehnologija stakla je pokrenuta lansiranjem originalnog Appleovog iPhonea. Prva velika aplikacija Gorilla Glassa, omogućila je korisnicima da pametni telefon stave u džep, ne brinući da li će se ekran ogrebati. Staklo za Jeep će se izrađivati u dva sloja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imate li neki savet kako sanirati ogrebotinu od kljuca? Na jednom delu je dublja, na drugom nije toliko. Postoji li nesto sem farbanja jer bih bukvalno morao da farbam dvoje vrata i krilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel to nesto na ovaj fazon: 

 

 

Gledam sad sve sto izbacuje, nisam primetio da ima nesto o ogrebotinama.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...