Misko ///M 1 Posted March 3, 2010 cime se odvrce sraf na donjem nosacu motora kod JTD motora, stegnut je do koske i uglavnom zna da se cvika pa me zanima cime bi trebalo da se odvrne ?velikom polugom, pa sta bog da...ili pneumatikom pa polako, sta je bezbednije po sraf ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted March 4, 2010 nije stegnut nego sa gornje strane na mostu je rupa pa sva voda i ostalo zavrse sa srafom zajedno u navoju.jedini siguran metod brener kroz rupu na mostu po navoju pa ladi vodom,obicno popusti brzo Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted March 4, 2010 inace rupa za grejanje navoja je u mostu sa donje strane pored glave srafa ka suvozackoj strani Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misko ///M 1 Posted March 4, 2010 hvala jos jednom na pomoci ! jos ako ima rupa odozgo za sipanje vode za hladjenje da popusti sraf, pomislicu da je bolje smisljen nego ferrari Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted March 4, 2010 flasu pa mala rupa na cepu i kroz isti otvor gde si ga grejao Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misko ///M 1 Posted March 13, 2010 danas bilo malo slobodnog vremena pa zamenili nosac zahvaljujuci savetu za grejanje sraf popustio bez problema inace sam siguran da bi se cvikao posto je trpeo cetvrtinu kruga uvrtanja i nije pustio...skinuto i parce izduvne cevi od grane do katalizatora da se lakse pridje i sve obavljeno za manje od 30min...HVALA jos jednom na pomoci Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted March 13, 2010 kad god je moguce. molim Quote Share this post Link to post Share on other sites
Chika Kure 6 Posted July 3, 2011 Ima li neko od vas iskustvo sa zamenom donjeg nosača motora -reketProblem je šraf u mostu koji zbog korozije ne može da se odšrafiNismo cimali šraf previše da ga ne otkinemo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 534 Posted July 3, 2011 Menjao sam ga ja sam i neverovatno sam se namucio. Nema nista od cimanja da ge nebi cvikovao u mostu. Ja sam isekao onu gumu sa nosaca kako bi ostavio cist sraf i cauru od nosaca. Zatim sam grejao brenerom pa ga malo po malo okretao i u medjuvremenu prskao neki keramicki sprej za hladjenje kako bi te temperaturne oscilacije kolko tolko olabavile navoj. Onda mi je preskocio kljuc, otisao sam do VMA dobio 4 kopce ispod oka, vratio se i jedva skinuo sve. Onako postena 3 sata mi je trebalo da ga zamenim tako da ne znam sta da ti kazem . . . ako nisi spreman na takav posao ne pocinji Quote Share this post Link to post Share on other sites
Chika Kure 6 Posted July 3, 2011 (edited) Pa da li je moguće da toliko zapekne.Znači fora je da isečeš nosač, pa onda nema kud dalje nego da se vadi šraf.Predlagali mi drugari da uzmem roštilj i pivo pa će da skinu ceo most , jbt koji je to posao zbog nosačaMoram da uradim nešto, landara motor napred-nazad mnogo, napraviće se veća šteta.Hvala na odgovoru Edited July 3, 2011 by Čika Kure Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 534 Posted July 3, 2011 Moguce je, kad budes stavljao novi namazi sraf nekom mascu da ne zapekne sledeci put, ja sam stavio neku sto koriste na avionima protiv korozije i ko zna cega sve. A sad da li skidati ceo most nemam pojma ipak nije mali posao . . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Chika Kure 6 Posted July 3, 2011 Ogroman posao, plus e vidi ovo je slabo , ovaj silenblok je dotrajao itd. itd.Probaćemo prvo da ga odšrafimo , ako pukne šraf onda most dole nema druge Hvala na pomoći, dosta znaće mišljenja i iskustva kad se podele. Svako dobro Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted July 4, 2011 brener,lepo se kroz rupu sa donje strane mosta usija navoj koji drzi sraf u mostu i ide ko ladno pivo Quote Share this post Link to post Share on other sites
kakashi 3 Posted July 5, 2011 na sam na mom untu to zamenio bez brenera i i bilo kakvih sprejeva...al zato sam fino zapeo i kad jednom popusti ide opusteno ....cak i kad sam posle god dana radio kvacilo opusteno je krenuo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 534 Posted July 6, 2011 Zavisi u kakvom je stanju sraf, mogao je i da pukne kad si zapeo . . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
kakashi 3 Posted July 7, 2011 pa ne znam dal bas tako lako moze da pukne sraf m12 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Safari 0 Posted October 13, 2013 (edited) Prilikom zamene motornog ulja ustanovio sam da je donji nosač motora popustio (drži se na dva šrafa umesto na tri, te usled pritiska motora odozgo malo se iskrivio i odvojio nadole, što tokom vožnje prouzrokuje struganje i krckanje, verovatno zbog pomeranja i vibracija motora). Ovaj nosač je bliži vozačevoj strani dok isti takav nosač koji se nalazi bliže suvozačevoj strani je u redu. Mislim da ovde blizu ima još jedan centralni nosač i on je Ok. Pregledom sam ustanovio da se pomenuti nosač odvojio od mosta nekih 2 cm (najviše tamo gde nema tog trećeg šrafa), tj. drži se na dva šrafa koji idu iz mosta dok je treći šraf otkinut, nema ga. Mislim da se radi o F12 šrafovima koji idu iz mosta i na njih se šrafe matice koje drže nosač. U mom slučau ove matice su korodirale i pitanje je da li se mogu odviti, a da ne dođe do kidanja šrafa sa mosta. Možda eventualno probati grejati pa odviti. Ako je neko imao sličan problem molim da mi sugeriše, da savet ili ako zna dobrog mehaničara koji bi to mogao uraditi..(nekog starog majstora)Moje pitanje je da lije izvodljivo eventualno odozdo podupreti i vratiti motor malo na gore, a na mestu gde je trebao doći treći šraf zavariti nosač za most, uz prednu zamenu preostalih matica. Generalno imam dva zarđala šrafa sa maticama na kojima se nekako drži nosać i jedan otkinut.Napominjem da čitav most ne bih menjao jel je to svakako veliki posao, ali ako varenje nije preporučljivo ne preostaje mi ništa drugo . Edited October 14, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted October 13, 2013 gvozdje je veoma zahvalan material za rad tako da se sve moze nepraviti I popraviti ako za|ebes nesto zavaris I teras daljetako da mislim da mogu to da ti odrade u prvom najblizem servisu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Safari 0 Posted October 13, 2013 Servis u kome sam menjao ulje i majstor koji je uočio kvar nije hteo da se prihvati posla..istina majstor je iz mlađe plejade mehaničara, te savetovao me je da potražem nekogiskusnijeg, da ne kažem boljeg majstora koji bi to mogao srediti. Pitao sam u okolini i ove što rade auspuhe pošto znam da imaju aparat za varenje ali ni oni nisu imali želju dato odrade Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted October 13, 2013 a gde se nalazis? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Safari 0 Posted October 13, 2013 Beograd, Čukarica Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 14, 2013 A, što se ne promeni samo nosač motora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted October 16, 2013 (edited) kupis wd 40 zalegnes pod auto ispricas dobro ( prskas dok ne pocne da lije po tebi ) unutra po srafu ako ga vidis, ostavis par dana da radi wd,opet legnes pod auto sa odgovarajucom opremom kljucevi i gedore i brener probas da odvrnes ili ide odmahako ne ide onda upalis brener "malo" zagrejes sraf kroz most ( pazi da ne zapalis nesto )ohladis ga vodom kroz istu rupu kroz koju si ga grejao ( vise puta grejes - hladis )i odvrnes..... kada ga vracas namazi ga sa ako imas grafitnu mast ( nju ne spira voda ) ako budes imao potrebe da ga ti skidas ponovo ilimajstori u servisu bar ga nece zalomiti ovako sam ja uradio samo kod mene je wd ucinio svoje pa sam ga odvrnuo bez grejanjazasto majstori nece da uzmu da radepa zato sto je mnogo posla a ne mogu ga puno naplatiti ipak je to " samo " odvrtanje jednog srafa a posledice loma srafa otvaraju ogroman posaoza koji majstori u servisu gde samo menjaju ulje filtere i antifriz i auspuh servisimanemaju ni znanja za to a ni odgovarajuceg alata ( bez uvrede )znaci ako ne umes ili ne mozes da odvrnes sraf moras ici u auto servis koji odrzava fiat vozilai da budes spreman i da ce mozda i kod njih puci sraf nisu ni oni svemoguciali bar imaju alata i znanja Edited October 16, 2013 by amladenbk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Safari 0 Posted October 18, 2013 Rešen donji nosač. Šrafovi su se cvikali prilikom odvrtanja posto su dosta korodirali. Na probusene limove navarene matice i sve zajedno navareno iznad nosača.Odozdo ušrafljena 3 nova šrafa. Ispalo ko bombona. Kostalo 3200 din. Hvala svima na sugestijama i pomoći. Quote Share this post Link to post Share on other sites