Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kineski Chery, MG, Geely, BYD i zvanično stigao u Srbiju / Kineski automobili

Recommended Posts

Changan Lantop

 

changan lantop 03.jpg

 

Changan će uskoro proširiti svoju gamu pick-up vozila. Lantop je novi kamionet koji se bazira na postojećem modelu Changan Kaicene F70, uz napomenu da je namenjen urbanoj omladini koja voli da provodi vreme u prirodi.

 

changan lantop 02.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Lantop je dugačak 5.600 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 3.430 mm.

 

changan lantop 01.jpg

 

Lantop je najavljen sa 2.0 turbo motorom sa 233KS i 390 Nm, ali kasnije stiže i 2.0 turbo-dizel sa 163KS i 400 Nm. Nudiće se 6-stepeni manuelni i 6-stepeni automatski menjač, kao i pogon na zadnje ili na sva četiri točka. Cena se u kratkoj vesti ne navodi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chery Tiggo 8 restajling

 

chery tiggo8 03.jpg

 

Chery je prikazao doteranu verziju SUV modela Tiggo 8 za modelsku godinu 2023. Postoje standardna verzija sa dva reda sedišta, kao i produžena varijanta Tiggo 8 Plus. Ovaj potonji je dugačak 4.722 mm, širok 1.860 mm, visok 1.745 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.710 mm.

 

chery tiggo8 02.jpg

 

Takođe, razlike u odnosu na regularni Tiggo 8 podrazumevaju i doteranu masku, drugačije branike i nove alu točkove.

 

chery tiggo8 01.jpg

 

Deo opreme čine digitalna instrument tabla i 12.3-inčni ekran osetljiv na dodir. Uz prednji, dostupan je i 4x4 pogon, a od motora su na raspolaganju 1.5 TCI sa 156KS i 1.6 TGDI sa 197KS. Doterani Tiggo 8 u Kini košta od 14.300 do 18.100 dolara, u zavisnosti od verzije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineske automobilske marke sve su bliže evropskim, japanskim, korejskim i američkim

 

avatr 03.jpg

 

Nije tajna da je Kina daleko najvažnije automobilsko tržište na svetu. Ne samo što je najveće u smislu proizvodnih i prodajnih brojki, već je takođe glavno planetarno čvorište za istraživanje i razvoj, mesto gde se mogu pronaći priuštivi električni automobili. Dok su Amerika, Evropa, Japan i Koreja zrela tržišta koja su završila svoj rast, Kina je i dalje važan izvor širenja i povećanja profita za veliku većinu proizvođača automobila u svetu.

 

geely p4.jpg

 

Snagu kineskog tržišta čini ogromna unutrašnja potražnja, koja mnogim brendovima omogućava da prodaju brojne modele različitim ciljnim grupama kupaca. Postoje mogućnosti za svakoga ako postoji jasan proizvodni plan i ako ti automobili mogu da zadovolje korisnike u smislu dizajna i veličine. Primera radi, potrošači u Kini nisu skloni posedovanju malih automobila, sportskih modela i monovolumena. S druge strane, Kinezi vole sve vrste SUV/krosovera, velike limuzine, pa čak i kamionete. Zatim, tu je i snažna podrška vlasti. Automobilska industrija i njena globalna ekspanzija, deo su plana ekonomskog rasta, uspostavljenog od strane Komunističke partije. Razvoj proizvodnje automobila u Kini je u srži ekonomije, a kao rezultat toga, napredak koji su ostvarili lokalni proizvođači je značajan. Međutim, tu se nameće pitanje: da li se ''made in China'' vozila po pitanju kvaliteta mogu porediti s evropskim, japanskim, američkim i korejskim automobilima?

 

Stvar ukusa

Kada je reč o dizajnu, odgovor je jednostavan i on glasi ''da''. Novi modeli  koje možemo da vidimo su veoma interesantnih formi, moderni, svežeg izgleda, ali i izraženog karaktera. Kineski automobili nisu više ''staromodne kopije'' zapadnih proizvoda. Dizajn je često subjektivna stvar, ali treba imati u vidu da upravo zapadni dizajneri stoje iza većine karoserijskih kreacija novih modela automobila koje proizvode Kinezi. Zapravo, mnoge kompanije u toj zemlji poseduju dizajnerske centre u Evropi i SAD. Izgled automobila je jedna od prvih stvari na kojima nova marka mora da radi, posebno ako je nepoznata van matične zemlje.

 

217265-changan 03.jpg

 

Primeri su mnogi: SUV/krosoveri i sedani brendova NIO, BYD Han i Tang. Tu je nedavno predstavljeni Chery Arrizo 8, kao i neki drugi SUV modeli, kao što su Changan SL03, UNI-V, UNI-K i UNI-T.

 

changan 2021 02.jpg

 

Avatr 11 je takođe jedan od najlepših. GAC GS8 i i čevrtasti i interesantni Haval Big Dog, Cool Dog i H-DOG, takođe su među pretendentima.

 

221552-haval.jpg

 

U premijum segmentu, Hongqi ne razočarava sa H9 i E-HS9. Geely, jedna od najvećih kineskih automobilskih kompanija, blista sa Xigyue L i Preface modelima. Sestrinski brend ZEEKR u ponudi ima 001, modernu veliku limuzinu.

 

hongqi h9 01.jpg zeekr 04.jpg

 

Čitav Lynk & Co portfolio je veoma atraktivan i originalan. Li Auto ima ONE i L9, dva moderna i atraktivna SUV-a.

 

li i9 04.jpg

 

MG, marka koja ulazi na srpsko tržište, predstavila je MG7, koji bi bez problema mogao da se stavi ''na crtu'' Kiji Stinger. Hozon Neta S je dopadljiv veliki sedan jedinstvenog dizajna. Tank 500 je još jedan od posebno velikih SUV modela. Xpeng, dostupan u Evropi, u ponudi ima još jedan veliki SUV, G9.

 

Neta 1 4.jpg

 

Poboljšani kvalitet i tehnologija

Ipak, Kinezi vredno rade na onome što se nalazi ispod atraktivnog dizajna, značajno poboljšavajući kvalitet svojih automobila. Materijali koji se koriste i način na koji se vozila sklapaju, ne razlikuju se od onoga što praktikuju zapadni rivali. Ista stvar se odnosi na tehnologiju, s veoma interesantnom navigacijom, komunikacijom i softverskim solucijama koje su u brojnim slučajevima iznad inostranog proseka.

 

xpeng g9 2.jpg

 

Ono što nedostaje su podizanje svesti, reputacija i nasleđe

Tri elementa nedostaju da bi kineski automobili dominirali svetskim putevima: podizanje svesti, reputacija i nasleđe. Prva dva mogu biti rešena uvođenjem još atraktivnijih i kvalitetnijih automobila na tržište. Kupci širom planete će se više upoznavati sa kineskim vozilima onog momenta kada se oni budu našli na njihovim tržištima, gde će moći direktno da ih uporede s etabliranom konkurencijom. Ovo će istog momenta doprineti rušenju lošeg imidža koji kineski proizvodi imaju u mnogim delovima sveta. Japan i Koreja su zemlje koje su to i same iskusile. Nasleđe je već nešto komplikovanije. Kina nema dugačku i bogatu istoriju proizvodnje automobila, a to predstavlja ozbiljan izazov za marke koje se takmiče u premium segmentu.

 

mg7 1.jpg

 

U svakom slučaju, pred njima je i dalje dugačak put. Tokom 2021. postojalo je preko 125 kineskih brendova koji su prodavali ukupno 13.2 miliona automobila na globalnom planu. To je 21% više u odnosu na prodajni total iz 2020., što je u kontrastu sa 6-odstotnim rastom koje je zabeležilo globalno tržište. Od navedenog totala, na jedinice prodate van zemlje se odnosi 885.000 primeraka, što je nešto manje od 7%. Međutim, inostrana prodaja je skočila za 113% u poređenju sa 2020. godinom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GAC Trumpchi GS4

 

227795-gac gs4 04.jpg

 

Kineski GAC je za novu modelsku godinu doterao crossover Trumpchi GS4, kao i njegovu dužu verziju GS4 Plus. GAC Trumpchi GS4 (dugačak 4545 mm) se pojavio 2019. godine, kao prvi model na GPMA modularnoj platformi, a sada je doživeo restilizaciju koja podrazumeva novu prednju masku, blago izmenjene branike i crnu oblogu sa crvenom trakom između zadnjih svetala.

 

227796-gac gs4 03.jpg

 

Osim toga, šira je i paleta boja, dok se u opremi pojavila i opcija ventilacije vozačevog sedišta.

 

227797-gac gs4 02.jpg

 

Pod haubom je i dalje 1.5 turbo-benzinski motor sa 169 KS, u paru sa šestostepenim automatskim menjačem i pogonom na prednje točkove. Doterani GAC Trumpchi GS4 u Kini košta od 17.300 do 19.100 evra. Produženi GAC Trumpchi GS4 Plus je inače dugačak 4.710 mm, a pored navedenih izmena ovde imamo i bogatiju opremu koja sadrži i standardnu ventilaciju za prednja sedišta, kao i el. podešavanje sedišta vozača i suvozača.

 

227798-gac gs4 01.jpg

 

GAC Trumpchi GS4 Plus pored motora od 169KS može da se dobije i sa jačim 2.0 TGDI agregatom sa 252KS, uz šestostepeni automatski menjač. Cene u Kini se kreću od od 18.400 do 21.700 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hongqi E001, Hongqi E809 i Hongqi E202

 

Hongqi 05.jpg

 

Kineski Hongqi prikazuje tri nova koncept vozila, pri čemu su svi bazirani na kompanijinoj Super Electric Intelligent Vehicle Platform arhitekturi. U pitanju su sedan Hongqi E001, SUV Hongqi E809 i Cabrio Hongqi E202.

Hongqi E001 je električna limuzina sa procenjenim dometom od 1000 km, kao i ubrzanjem do 100 km/h koje iznosi samo 3 sekunde. Na vozilu se ističe vetrobransko staklo koje se neprimetno uliva u krovnu ploču i bočne prozore, kao i tradicionalni motiv ''crvene zastave'' na haubi.

 

Hongqi 04.jpg

 

Sa druge strane, Hongqi E809 ima izgled koji podseća na koncept Kia Telluride, kao i inteligentno aktivno vazdušno oslanjanje, inteligentni pogon na sva četiri točka i upravljanje na zadnjim točkovima.

 

Hongqi 03.jpg

 

Treći koncept Hongqi E202 je povišeni kabriolet, sa svetlom nijansom zelene boje i sa crnim, crvenim i narandžastim akcentima.

 

Hongqi 02.jpg hongqi 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wuling Xingchi

 

wuling x03.jpg

 

Wuling je prikazao novi SUV Xingchi, četvrti model u njihovoj ponudi.

Novi model je dugačak 4.365 mm, širok 1.750 mm, visok 1.640 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.550 mm. Zapremina prtljažnika se kreće od 322 do 1.077 litara. Što se točkova tiče, oni mogu da budu do 17 inča.

 

wuling x02.jpg

 

U opremi se između ostalog nalaze digitalni instrumenti, ekran infotainment sistema od 10.25 inča, krovni otvor, zadnja kamera i el. podešavanje sedišta vozača.

 

wuling x01.jpg

 

Xingchi se bazira na modularnoj R platformi pa ima pogon na prednje točkove. U gami su 1.5 atmosferski benzinac sa 99KS, i turbo motor iste zapremine sa 147KS (i CVT menjačem). Xingchi će se na kineskom tržištu pojaviti krajem septembra, ali njegove cene još nisu objavljene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MG4 Electric bi cenom mogao da zada ozbiljan udarac evropskoj konkurenciji

 

mg 4 04.jpg

 

Nećemo previše pisati o engleskom brendu MG, koji je oživeo u Kini (vlasnik je SAIC). Uglavnom, ovaj proizvođač se sada vratio na evropski kontinent, a kreće i sa novom ponudom modela.

Jedan od noviteta je električni kompakt MG4 Electric, koji je nedavno predstavljean, a sada mu je poznata i izuzetno kompetitivna cena. To je prvi model na novoj MSP-EV platformi kompanije, skalabilnoj modularnoj šasiji koja će omogućiti razvoj automobila od malih gradskih modela do velikih limuzina. Prtljažnik MG4 Electrica je volumena 363 litra. Automobil ima dva digitalna ekrana, jedan od sedam inča iza upravljača i drugi centralni, od 10.25 inča.

 

mg 4 03.jpg

 

Između dugog međuosovinskog rastojanja i baterije (najtanje na tržištu, prema MG-u, sa samo 11 cm širine), navodno je puno prostora u kabini. MG4 Electric će biti dostupan u dve varijante. Prva ima bateriju od 51 kWh, što mu omogućava domet od 350 kilometara. Druga, sa 64 kWh, može da pređe do 450 kilometara.

 

mg 4 02.jpg

 

U oba slučaja snaga motora iznosi 204KS, a tu je i 250 Nm obrtnog momenta. To vam omogućava da od 0 do 100 km/h stignete za manje od 8 sekundi, čak i uz težinu od 1.655 kilograma. Brzim punjenjem od 135 kW na izmeničnoj struji biće potrebno oko 35 minuta da dođe od 0% do 80% napunjenosti. Što se tiče kočionog sistema, on će biti by Wire, odnosno bez fizičke veze između papučice i kočnice.

 

mg 4 01.jpg

 

Od osnovne završne obrade nazvane Standard (postoje još dve: Comfort i Luxury), ima standardne elemente kao što su 360-stepene kamere, glasovna kontrola, pomoćnik za poluautonomnu vožnju i ultrazvučne kamere i radare za sisteme aktivne bezbednosti. Uz sedmogodišnju garanciju, izuzetno je atraktivna početna cena: 29.490 evra, što je dramatično manje od evropskih konkurenata. Osnovni modeli električnih kompaktnih automobila kreću od 38 hiljada evra...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro Kiwi EV

 

baojun kiwi 02.jpg

 

Baojun (nastao saradnjom američkog GM-a i kineskog SAIC-a) najavljuje električni crossover sa dizajnom koji podseća na Suzuki Jimny, a koji će po nekim informacijama prodavati pod novom markom - Kiwi. Dok čekamo na zvaničnu promociju, poznato je da će ovaj novitet najverovatnije biti dostupan sa 109KS, baterijama od 31.9 kWh, kao i dometom od nekih 300 km (ali prema starom NEDC ciklusu).

 

baojun kiwi 01.jpg

 

Slika unutrašnjosti još nema, ali se očekuju digitalni instrumenti i multimedijalni sistem sa velikim ekranom. Premijera će se održati ove jeseni, prodaja u Kini kreće u prvom kvartalu sledeće godine, a drugi detalji tek slede (uključujući i podatak o ceni).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Small Sports Car SC-01

 

228351-ssc 03.jpg

 

Kineski Small Sports Car (SSC) najavljuje električni sportski automobil SC-01 sa dva sedišta za koji navodi da će biti pravi ''nacionalni sportski automobil'' sa ''čistim užitkom u vožnji''. U pitanju je mali coupe, prvi automobil ove kompanije, a predviđeno je da na tržište stigne sledeće godine po ceni od oko 300.000 juana (43.410 evra).

 

228353-ssc 02.jpg

 

SC-01 je dugačak 4.085 mm, širok 1.820 mm i visok 1.162 mm, dok mu težina iznosi 1.300 kg. Poseduje bateriju postavljenu pozadi i smeštenu iza vozačke kabine, sa električnim motorom napred i pozadi. Sa ukupno 429KS, SC-01 može da ubrza od 0 do 100 km/h za 3.9 sekundi.

 

228352-ssc 01.jpg

 

SSC kaže da baterija postavljena u sredini pomaže u raspodeli težine i pozicionira vozača bliže zemlji, dok istovremeno smanjuje visinu automobila i otpor vetra. Što se domenta sa jednim punjenjem baterija tiče, pominje se 500 km, ali po NEDC testnom ciklusu. Kinezi su se odlučili za ''minimalistički'' enterijer bez ekrana za informacije i zabavu, već se sve kontroliše preko tradicionalnih prekidača i dugmadi. SSC najavljuje da će isporuke SC-01 početi u četvrtom kvartalu 2023. godine, sa svim komponentama proizvedenim u Kini. Ostaje da se vidi da li će se možda prodavati u Evropi i Severnoj Americi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exeed Yaoguang

 

exeed y 03.jpg

 

Kineski Chery je pod svojim podbrendom Exeed pripremio novi krosover Yaoguang.

Za početak je predviđen samo Yaoguang sa 2.0 benzinskim turbo motorom koji raspolaže sa 262KS i maksimalni obrtnim momentom od 400 Nm (dovooljno za maksimalnih 205 km/h).

 

exeed y 02.jpg

 

Motor dolazi u kombinacinji sa osmostepenim aurtomatskim menjačem, a biće dostupan i pogon na sva četiri točka. Automobil je dugačak 4.781 mm, širok 1.920 mm, visok 1.671 mm, a na raspolaganju su točkovi od 18 do 20 inča. Novi krosover je dobio digitalnu instrument tablu i multimedijalni sistem sa 12.3-inčnim ekranom osetljivim na dodir, a u opremi su i panoramski krov, adaptivni tempomat i set elektronskih asistenata.

 

Exeed Yaoguang 01.jpg

 

Prodaja na kineskom tržištu startuje do kraja ove godine, a kasnije će biti ponuđen i hibrid o kome detalji tek slede.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobil XH FOR-Four/GGH

 

xh 03.jpg

 

Kineska firma Wuhan Essence Tech proizvodi električni automobil čudnog imena XH FOR-Four/GGH. Ima četiri sedišta, pet vrata i domet od 160 km, i smatra da će uglavnom biti korišćen kao porodični automobil u Kini. Karoserija mu je u MPV obliku, elektromotor pokreće zadnje točkove, ima prednje i zadnje McPherson vešanje, Eco/Sport dual mode, regenerativno kočenje, dobru prohodnost i minimalno rastojanje od tla od 15 cm.

 

xh 02.jpg

 

Dugačak je 3.380 mm, širok 1.499 mm i visok 1.610 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2.440 mm. Težak je 765 kg, a ima najveću brzinu 100 km/h. Pokreće ga elektromotor najveće snage 46 konja i najvećeg obrtnog momenta od 102 Nm. Koristi litijumsku bateriju napona 111V kapaciteta 11.8 kWh koja daje domet jednim punjenjem 160 km.

 

xh 1 01.jpg

 

Napred i pozadi su disk kočnice, a ima klasičnu mehaničku ručnu kočnicu. Kotrlja se na gumama dimenzije 155/65 R13. Stakla se pokreću na struju, a ugrađen je ručni dvozonski klima uređaj. Ispred vozača je ogroman (dugački) LCD ekran. XH FOR-Four/GGH košta od 6.000 do 8.000 evra zavisno o količini ugrađene opreme. Ako nekoga zanima može ga naručiti internetom, ali u tom slučaju narudžbina ima minimalnu količinu od 2 primerka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wey 80

 

wey 80 01.jpg

 

Great Wall će uskoro kupcima ponuditi još jedan novitet pod svojim podbrednom Wey, i to veliki SUV model Wey 80. Prema do sada saopštenim podacima, dužina ovog modela sa tri reda sedišta iznosi 5.105 mm, širina 1.985 mm, visina 1.800 mm, a međuosovinsko rastojanje 3.050 mm. Očekuje se da će Wey 80 na listi opreme biti i (polu)autonomni sistem vožnje.

 

wey 80 02.jpg

 

Jedna od verzija u ponudi će biti plug-in hybrid, sa 1.5 turbo-benzincem i elektromotorom (ukupna snaga sistema još nije poznata). Ukupan domet se procenjuje na oko 1.200 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely HaoYue L

 

haoyue 2.jpg

 

Geely nakon standardne verzije crossovera HaoYue sada prikazuje i njegovu nešto dužu L varijantu. Dužina HaoYue L iznosi 4.860 mm (25 mm više od standardne vrzije), širina 1.910 mm (+10 mm), dok je međuosovinsko rastojanje 2.825 mm (+10 mm). Osim toga, HaoYue L je dobio i drugačiju prednju masku, kao i doterana svetla.

 

haoyue 1.jpg

 

Za razliku od standardne verzije koja ima 1.8 motor sa 184KS, ovaj HaoYue L pokreće 2.0 turbo motor sa 218KS. Deo opreme čine i trozonski klima uređaj, digitalni instrumenti, multimedia sistem sa 12.3-inčnim ekranom, head-up diplej, sistem poluautomatske vožnje, adaptivni tempomat, nadzor mrtvog ugla, sistem automatskog parkiranja, kao i kamera sistem sa panoramskim pogledom. Prodaja u Kini će početi krajem godine, ali se cena u vesti ne navodi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

supercarblondienovi.jpg SupercarBlondie: Hongqi E-HS9

 

Najluksuzniji kineski SUV, koji je uz sve to potpuno na struju. Dizajnerski ćete videti elemente koji liče na Rolls-Royce ili na Lincoln... ali suštinski nije kopija bilo čega:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voyah Chasing Light

 

228985-voyah 04.jpg

 

Voyah, koji je deo Dongfenga, za kraj novembra i Guangzhou sajam automobila priprema premijeru nove limuzine Chasing Light. Voyah Chasing Light je treći model ove marke, što znači da će se nova limuzina pridružiti krosoveru Free i minivenu Dreamer, a imaće hibridnu i električnu verziju.

 

228984-voyah 03.jpg

 

Dužina limuzine je 5.088 mm, širina 1.970 mm, visina 1.505 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 3.000 mm. Treba reći i da električna verzija ima točkove od 20 inča.

 

228987-voyah 02.jpg

 

Za unutrašnjost se najavljuju tri displeja po celoj širini prednjeg panela.

 

228986-voyah 01.jpg

 

Automobil ima pogon na sva četiri točka; jedan električni motor je postavljen na prednjoj osovini i ima 218KS, a onaj na zadnjoj 292KS. Maksimalna brzina je 210 km/h. Za sada još nema informacija o baterijama, ni autonomiji.  

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direktor Stellantisa od EU traži više carine na kineske automobile

 

218915-mg zs1.jpg

 

Autoindustrija se menja svakodnevno, a često smo pisali o strahu evropskih proizvođača od kineskih proizvođača automobila. Radna snaga je tamo jeftinija, troškovi proizvodnje su niži, sirovine su povoljnije, a sve to rezultira jeftinijim vozilima.

 

Kineski proizvođači automobila bi trebalo da podležu istim tarifama kada izvoze svoje automobile u Evropu kao i evropski brendovi kada izvoze svoje automobile u Kinu, rekao je direktor automobilskog koncerna Stellantis Carlos Tavares. Prvi čovek koncerna u kojem su Fiat, Peugeot, Jeep… rekao je da kineski brendovi moraju da plaćaju carine od 10% za uvoz automobila u Evropsku uniju, dok evropski proizvođači automobila plaćaju carine između 15% i 25% za uvoz automobila proizvedenih u Evropi u Kinu. Kineski brendovi kao što su Nio, BYD, MG i Great Wall su sve više prisutni u Evropi sa svojim konkurentnim električnim vozilima. Kineski brendovi čine 5% evropskog tržišta električnih vozila, navodi se u izveštaju koji je objavila ekološka lobistička grupa Transport & Environment. Tavares tvrdi da je nepoznato da li su kineski proizvođači postavili niže cene svojih proizvoda s ciljem da zagospodare tržištem i da kasnije koriguju cene, odnosno da ih povise...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Aiways U6

 

213810-aiways 04.jpg

 

Nastavlja se kineska invazija, električnim modelima, na svetsko i evropsko tržište. Najnoviji adut je Aiways U6, SUV coupe, odnosno sportski crossover srednje klase startap firme iz Šangaja, osnovane 2017. Najavljuje se Aiways U6, koji dizajnom podseća na evropske premium modele na električni pogon.

 

213811-aiways 03.jpg

 

Aiways U6 će zvanično biti predstavljen na salonu u Šangaju, kao drugi model kompanije. Prvi, električni SUV Aiways U5 je predstavljen u leto 2021. i već je postao zanimljiv novitet na nemačkom, britanskom, francuskom i norveškom tržištu. To je važan preduslov za uspeh.

 

aiways 02.jpg

 

Aiways U6 je dugačak 4.805, širok 1.880 i visok 1.641 mm, a pokreće ga elektromotor snage 204 konja i 310 Nm. Do stotke ubrzava za 7.5 sekundi, a najveća je brzina 160 km/h. Napajanjem iz litijum-jonske baterije kapaciteta 63 kWh ima domet po WLTP standardu od 410 km.

 

213812-aiways 01.jpg

 

Završna obrada je solidna, a opremljen je svim savremenim sistemima: Lane Keeping Assist (LKA), Traffic Jam Assistant (TJA), Blind spot Detection (BSD), Rear Cross Traffic Alert (RCTA), Emergency Brake Assist (EBA), Forward Collision Warning (FCW), Adaptive Cruise Control (ACC), Intelligent High Beam Control (IHBC), Parking Assistant. Aiways U6 će na tržište stići uz 5-godišnju fabričku garanciju ili 150.000 km i cenom oko 40.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nio ima strategiju za Evropu

 

NIO 2021 03.jpg

 

Nio će ponuditi svoju novu električnu ''mejnstrim'' marku u Evropi nekoliko meseci nakon pokretanja prodaje u Kini 2024. godine, saopštio je predsednik i suosnivač kompanije Lihong Ćin. Nio je prošle godine najavio osnivanje automobilske marke za masovnu proizvodnju, ali još nije objavio njen naziv. Očekuje se da će odnos Nia prema tom brendu biti poput Volkswagenovog prema Audiju i Toyote prema Lexusu.

 

Nova marka će se fokusirati na manje automobile koje Nio trenutno uvodi na evropsko tržište. U fokusu će biti pojedinačne evropske zemlje u kojima se beleži dobra prodaja velikoserijskih automobila. ''Bolje je početi u Francuskoj, Italiji i Španiji zbog različite strukture ulaska na tržište'', rekao je predsednik kineske kompanije. Nio planira i pokretanje premijum marke u Nemačkoj, Švedskoj, Holandiji i Danskoj posle debija na tržištu Norveške prošle godine. Sledeće godine na red dolaze Velika Britanija, Švajcarska, Austrija, Belgija i Luksemburg. Svi moedli predviđeni za prodaju u Evropi koriste najnoviju platformu NT2, a to su velika limuzina ET7, potom limuzina srednje veličine ET5 i veliki SUV EL7. EL7 je preimenovan iz ES7, zbog tužbe koju je podneo Audi jer je Niova oznaka vučala suviše slično Audijevoj S seriji iza koje stoji broj.

 

nio es7 2.jpg

 

Nio je u Norveškoj prodavao veliki SUV E8, zasnovan na platformi prve generacije, ali se taj model neće prodavati u ostalim evropskim zemljama dok sledeće godine ne pređe na novu platformu NT2, a tada će i model promeniti ime u EL.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Mullen I-GO

 

229113-mullen 03.jpg

 

Mullen Automotive će uskoro u Evropi ponuditi I-GO, mali električni automobil za koji se navodi da je potpunosti homologovan i sertifikovan za prodaju na odabranim evropskim tržištima.

 

229114-mullen 02.jpg

 

Ovaj kineski automobil sa baterijom od 16.5 kWh nudi domet od približno 200 km (po NEDC standardu), a pokreće ga elektromotor sa 46KS (dovoljno za maksimalnih 100 km/h).

 

229115-mullen 01.jpg

 

Mullen I-GO će biti ponuđen u Španiji, Francuskoj, Nemačkoj, Irskoj i Velikoj Britaniji. Prvi modeli u Nemačku po najavama stižu decembra, po ceni od ''11.999 dolara plus porez i lokalni transport''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeekr ulazi na evropsko tržište 2023. godine

 

zeekr 2023 02.jpg

 

Zeekr je na putu da uđe na odabrana evropska tržišta tokom 2023. kao deo strategije globalizacije ove kompanije koja je u vlasništvu Geely-ja.

 

U obraćanju novinarima prilikom lansiranja novog Zeekr 009 MPV u Kini, An Kongui je rekao da Zeekr planira da ozvaniči planove vezane za početak prodaje na Starom kontinentu krajem novembra. Ovaj potez je koincidirao sa objavljivanjem rekordnih rezultata kompanije u Kini, gde je u oktobru prodato 10.109 primeraka inicijalnog modela, 001 ''liftbeka''. An, koji je takođe predsednik Geely Holdinga i predsednik Geely Auta, potvrdio je da će Zeekr dodati dva nova modela svojoj gami sledeće godine, u pripremi za ofanzivu na globalno tržište. U to je uključena i nova limuzina s četvoro vrata i SUV srednje veličine, gde su oba konstruisana na način da bi ispunila evropsku bezbednosnu regulativu, kažu izvori bliski sedištu Geelyja u Hangžou. Zatim će uslediti još dva Zeekr modela 2024. o kojima trenutno nema konkretnih informacija.

 

zeekr 2023 01.jpg

 

U ovoj fazi, nije poznato na koja evropska tržišta Zeekr planira da uđe, kao i da li namerava da proizvodi verzije s volanom na desnoj strani za potrebe britanskog tržišta. Plan Zeekra da uđe u Evropu i proširi svoj portfolio na najmanje šest modela u naredne dve godine, dolazi u vreme kada matična kompanija, Geely, nastoji da izdvoji svoj čisto električni brend i lansira ga na berzu kao nezavisnu kompaniju. Predlog Geely Holdinga iz 31. oktobra, da se Zeekr nađe na Hongkonškoj berzi je prihvaćen. Međutim, kada će se to desiti, za sada nije potvrđeno. Lansiran 2021. Zeekr je pozicioniran kao premijum marka u Kini. Jedan je od nekoliko brendova pod kontrolom Geely Holdinga i Geely Auta, uključujući Volvo, Lotus, Lynk&Co, Proton i Geometry. Geely takođe kontroliše 50% u Smartu, a manjinski je vlasnik Aston Martina i Mercedesa, između ostalog. An je rekao da je Zeekr na putu da dostigne prodaju od 70.000 jedinica ove godine. On je takođe podsetio na raniji cilj koji podrazumeva prodaju od 650.000 vozila godišnje do 2025.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Zeekr 009

 

zeekr 009 2023 03.jpg

 

Kineski Zeekr (deo kompanije Geely) i zvanično predstavlja novi minivan Zeekr 009 koji je najavljen još u avgustu  sa nekoliko slika. Kako se navodi, Zeekr 009 se ističe upečatljivim stilom i luksuznom kabinom sa šest sedišta, a dizajniran je u Zeekrovom dizajnerskom centru u Švedskoj, pod vođstvom bivšeg Audi dizajnera Stefana Sielaffa.

 

zeekr 009 2023 02.jpg

 

Zeekr 009 je dugačak 5.209 mm, širok 2.024 mm, visok 1.867 mm,  međuosovinsko rastojanje je 3.205 mm, težina iznosi 2.830 kg, dok su točkovi od 20 inča.

 

zeekr 009 2023 01.jpg

 

U unutrašnjosti je šest sedišta raspoređenih u tri reda, a pored velikog informativno-zabavnog ekrana osetljivog na dodir i digitalne instrument table, tu je i opcioni ekran od 15.6 inča na preklop na plafonu za putnike pozadi.

 

zeekr 009 04.jpg

 

Deo opreme čine i Nappa koža, interni komunikacioni sistem sa mikrofonima za drugi i treći red, panoramski krovni otvor, kontrole osetljive na dodir integrisane u klizna vrata, dok se kao opcija nudi i vazdušno vešanje sa tehnologijom prigušivanja vibracija i funkcijom samonivelisanja koja nudi udobniju vožnju i automatski spušta vozilo za lakši ulazak i izlazak iz kabine.

 

zeekr 009 03.jpg

 

Zeekr 009 takođe dobija najnovija dostignuća u pogledu bezbednosne tehnologije, zahvaljujući saradnji kompanije Geely sa specijalistom za autonomnu vožnju Mobileye. Hardver uključuje sedam kamera, dvanaest ultrazvučnih radara bliskog dometa i jedan radar dugog dometa koji neprekidno skenira okolno područje.

 

zeekr 009 02.jpg

 

Zeekr 009 je baziran na produženoj verziji modularne arhitekture SEA, ima dva elektromotora i pogon na sva četiri točka, pri čemu kombinovana snaga iznosi 544KS. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4.5 sekundi. Sa baterijama od 140 kWh domet po fabričkim navodima iznosi 822 km, ali prema CLTP ciklusu. Zeekr 009 u Kini košta između 499.000 i 588.000 juana (od 69.190 do 81.530 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi (brzo) dolaze

 

210257-NIO 01.jpg

 

O tome da su radna mesta u evropskoj autoindustriji ugrožena dosta se piše. Sa električnom tranzicijom mnoge komponente neće više biti potrebne, a to se pre svega odnosi na kompleksne motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Drugi problem je div s istoka, odnosno Kina, koja sve agresivnije ulaže u autoindustriju i sprema se da pokori svetska tržišta.

 

Čak i evropski proizvođači hrle tamo jer su troškovi proizvodnje niži, a i na izvoru su najnovije tehnologije baterija. Prema studiji PwC-a, Evropa se nalazi pod sve većim pritiskom, s potencijalno ozbiljnim posledicama. Proizvođači su sada suočeni s izuzetno oštrom konkurencijom iz Kine, a konsultantska firma PwC najavljuje da će Evropa uvoziti više automobila nego što će izvoziti već od 2025. godine. Dok kineski proizvođači prodaju sve više električnih vozila u Evropi, i evropski i američki proizvođači sve više premeštaju svoju proizvodnju električnih vozila u Kinu. Prošle godine evropski proizvođači automobila su izvezli samo 35.000 električnih vozila iz Kine u Evropu (primer je Dacia Spring Electric, koja se proizvodi u Kini), ove godine verovatno će to biti 66.000. U tri godine u Evropi bi moglo da se proda gotovo 800.000 automobila kineske proizvodnje, od čega oko 330.000 iz kineskih pogona evropskih automobilskih kompanija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta ćemo voziti u (bliskoj) budućnosti? Verovatno - kineski auto

 

224227-xpeng p5 04.jpg

 

Šta ćemo voziti od 2035. godine, ako na tržištu budu samo novi električni automobili? Najjednostavnije je odgovoriti - električne automobile! Ali danas nema jednostavnih odgovora. Tada sigurno neće biti subvencija za kupovinu električnih automobila, a njihove cene su takve da će moći da ih kupe samo oni imućniji. U zapadnoj Evropi verovatno od građana srednje klase, a ovde kod nas, ko zna?

Ugledna konsultatska kuća Jato Dynamics bavila se socioekonomskom budućnošću elektromobilnosti i, očekivano, za ogromnu većinu nas vesti nisu dobre. Upozorenje je jasno: ''Bez pristupačne ponude, privatna mobilnost neće biti dostupna mnogim potrošačima, posebno u Evropi i Sjedinjenim Državama.''

 

Evropska autoindustrija ide u smeru maksimalizacije profita i napuštanja nižih klasa u kojima se ne može zaraditi puno na jednom prodatom vozilu. Uzmite u obzir da su sa električnim automobilima i niži troškovi održavanja pa će se profit tražiti u proizvodnji skupljih modela u višim klasama i sa većim maržama. Opet, ostaje pitanje: šta ćemo voziti? Jato navodi sledeće: ''Zahvaljujući snazi unutrašnjeg tržišta, tehnološkom napretku i vladinoj podršci, kineski proizvođači i startapovi su u privilegovanom položaju da ubrzaju svoje planove globalnog širenja. Potrošači u Evropi i SAD-u pozitivno reaguju na sve veću ponudu dostupnih električnih vozila, ali do sada oba tržišta nisu uspela da smanje cene kako bi se prilagodili zahtevima kupaca sa srednjim i niskim primanjima''. Jato naglašava rizik da bi Kina mogla steći ključni deo tržišta kojim su do sada dominirali najugledniji tradicionalni proizvođači u sektoru.

 

U prilog ovoj tezi izveštaj donosi neke nalaze o kretanju cena prosečnih električnih automobila u tri ključne regije. U prvoj polovini godine prosečna cena električnih automobila iznosila je 55.821 evra u Evropi i 63.864 evra u Sjedinjenim Američkim Državama, što je porast u poređenju s 48.942 evra i 53.038 evra 2015. godine. Kina je od proseka cene električnih automobila od 66.819 evra 2015. godine, znatno viših od onih u Evropi i Sjedinjenim Državama, prešla na samo 31.829 evra u prvoj polovini 2022. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski automobili osvajaju Rusiju

 

chery tiggo5x 04.jpg

 

Kineske prodavnice automobila otvaraju se u Rusiji rekordnom brzinom. Od početka godine broj auto salona koje prodaju vozila iz Kine povećao se sa 300 na 936 u više ruskih gradova.

 

''Ruski prodavci automobila nikada nisu zabeležili tako brz rast broja prodavaca automobila iz Kine kao ove jeseni'', rekli su dileri napominjući da je od jula do novembra otvoreno 185 salona, navodi se u izveštaju časopisa ''Pronađi auto''. Vodeći brend među novim dilerima bio je ''Ekid'' sa 48 radnji. Otvoreno je i 47 novih franšiza brenda ''Omoda'', dok je Chery sada vodeći kineski brend sa 167 dilera u Rusiji. Geely je takođe povećao broj prodavaca automobila za trećinu u prvih 10 meseci sa 44 nova otvaranja, čime je ukupan broj prodajnih salona kompanije u Rusiji dostigao 133.

''Među ostalim kineskim proizvođačima koji nisu ušli u prvih 10, treba pomenuti, novi brendovi ''Voja'' i ''Skivel'', koji su ove jeseni već otvorili tri nove prodavnice, kao i GAC sa jednim novim prodajnim mestom'', navodi se u izveštaju. Popularnost kineskih automobila u Rusiji raste posle odlaska evropskih, američkih i japanskih brendova sa tog tržišta. Mnogim proizvođačima automobila bilo je teško da nastave sa radom u zemlji zbog logističkih poremećaja koji su nastali uvođenjem zapadnih sankcija, nakon što su obustavljene isporuke automobila i rezervnih delova Rusiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...