Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kineski Chery, MG, Geely, BYD i zvanično stigao u Srbiju / Kineski automobili

Recommended Posts

Hengchi 5

 

hengchi h5 04.jpg

 

Novi kineski brend Hengchi će u trećem kvartalu ove godine i zvanično startovati sa prodajom električnog modela Hengchi 5.

 

hengchi h5 03.jpg

 

U pitanju je crossover dužine 4.725 mm, širine 1.925 mm i visine 1.676 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.780 mm.

 

hengchi h5 02.jpg

 

Za početak je pripremljena verzija sa jednim elektormotorom na prednjoj osovini, i to sa 204KS i 345 Nm. Ubrzanje do 100 km/h traje 7.8 sekundi, a fabrika navodi da autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi do 602 km (po kineskom CLTC ciklusu).

 

hengchi h5 01.jpg

 

Kinezi najavljuju da će Hengchi 5 moći da ima i tri ekrana u unutrašnjosti (dva po 10.25 inča i jedan od 14.6 inča), panoramski krov, prednja sedišta sa el. podešavanjem i ventilacijom, adaptivni tempomat...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže novi Wuling hatchback

 

wuling h01.jpg

 

Wuling (saradnja General Motorsa i SAIC-a) će tokom ove godine svoju ponudu modela dopuniti i kompaktnim hatchbackom sa 5 vrata. Njegovo ime za sada nije poznato, ali izgled jeste zahvaljujući ovim patentnim slikama.

 

wuling h02.jpg

 

Dok će se u Kini prodavati kao Wuling, ovaj hatchback će na tržištu Južne Amerike i Bliskog Istoka nositi znak Chevroleta. Za sada je poznato da će jedan od motora u gami biti 1.5 turbo benzinac sa 147KS, najverovatnije u paru sa 6-stepenim manuelnim ili opcionim CVT menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni BYD Seal

 

223661-byd seal 4.jpg

 

BYD će ovog meseca prikazati nekoliko noviteta, među njima i električni model Seal. To je limuzina dužine 4.800 mm, širine 1.875 mm, visine 1.460 mm i sa međuosovinskim rastojanjem od 2.920 mm.

 

byd seal 3.jpg

 

Vozilo se bazira na E3.0 platformi i biće dostupno u tri verzije: dve verzije imaju zadnji pogon i elektromotor sa 204KS odnosno 313KS, a treća varijanta dolazi sa pogonom na sva četiri točka i dva elektromotora (jedan ima 218KS a drugi 313KS). Ova najjača varijanta do 100 km/h ubrzava za 3.8 sekundi.

 

223662-byd seal 2.jpg

 

U zavisnosti od verzije BYD Seal je težak od 1.885 kg do 2.150 kg, a domet sa jednim punjenjem baterija iznosi do 700 km.

 

byd seal 1.jpg

 

Cene u Kini će se kretati od 220.000 do 280.000 juana (31.285 do 39.820 evra), a treba reći da će se BYD Seal od sledeće godine prodavati i u Australiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski električni superautomobil GAC AS9

 

gac as9.jpg

 

Guangzhou Auto Corporation (GAC) najavljuje električni supersportski automobil koji će prodavati pod brendom Aion. Model bi trebalo da ponese oznaku AS9, a pojaviće se još tokom ove godine.

 

Konkretne specifikacije još nisu poznate osim najave da će ubrzanje od 0 do 100 km/h navodno iznositi samo 1.9 sekundi. Najavna slika nagoveštava da će izgled AS9 po svemu sudeći biti evolucija dizajna GAC Enpulse koncepta iz 2020. godine, uz dizajnerski rečnik nazvan Vector Energy. AS9 će navodno koštati nešto manje od 160.000 američkih dolara, a prve isporuke se očekuju krajem 2022. ili početkom 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avatr 011

 

223845-avatr 01.jpg

 

Saradnjom kompanija Changan, Huawei i CATL je nastala marka za proizvodnju električnih automobila, koja je u novembru prošle godine prvo prikazala koncept električnog crossovera Avatr 11.

 

223847-avatr 02.jpg

 

Sada je stigao i serijski model, nazvan Avatr 011, uz najavu da njegova prodaja u Kini startuje u trećem kvartalu ove godine.

 

avatr 03.jpg

 

Avatr 011 se bazira na CHN platformi, a što se dimenzija tiče automobil je dugačak 4.880 mm, širok 1.970 mm, visok 1601 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.975 mm.

 

223846-avatr 04.jpg

 

Za pogon se brinu dva elektromotora sa ukupno 578KS, dok domet sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 90.4 kWh iznosi oko 600 km. U vesti se pominje i Autopilot, sa tri lidara, šest milimetarskih radara, dvanaest ultrazvučnih senzora i trinaest kamera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chery Arrizo 8

 

223835-chery 8 04.jpg

 

Chery je pripremio još jedan novi model, i to sedan Arrizo 8 koji će se u prodaji na kineskom tržištu pojaviti još tokom drugog kvartala ove godine.

 

223836-chery 8 03.jpg

 

Za sada je poznato da je 480 cm dugački Arrizo 8 napravljen na platformi sa prednjim pogonom, kao i da će u gami naći dva turbo motora.

 

chery 8 02.jpg

 

Jedan je 1.6 TGDI sa 197KS i 290 Nm, a drugi 2.0 TGDI koji razvija 254KS i 390 Nm.

 

223837-chery 8 01.jpg

 

Pored toga, u opremi će se naći i dva 12.3-inča ekrana, HUD, deset vazdušnih jastuka, el. podešavanje prednjih sedišta, kao i sistem za prepoznavanje lica. Cene i ostali detalji će biti saopšteni naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dongfeng Aeolus Haoji

 

223885-dongfeng 04.jpg

 

Dongfeng se priprema za promociju novog crossovera Haoji koji će se prodavati pod njihovim podbrendom Aeolus.

 

223886-dongfeng 03.jpg

 

Aeolus Haoji je po pitanju dimenzija u klasi Toyote RAV4, ima mesta za pet putnika i po svemu sudeći neće se nuditi u verziji sa 4x4 pogonom.

 

223887-dongfeng 02.jpg

 

Za sada je poznato da će se u paleti naći 1.5 turbo-benzinac sa 190KS (u paru sa 7-stepenim automatskim menjačem), kao i hibridna verzija sa 1.5 benzincem i elektromotorom.

 

223888-dongfeng 01.jpg

 

Aeolus Haoji će premijeru imati uskoro, dok se prodaja u Kini najavljuje za drugu polovinu ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hongqi LS7 zvanično

 

Hongqi LS7 05.jpg

 

Kineski FAW je još u oktobru prošle godine objavio prve slike spoljašnjosti i osnovne detalje o novom luksuznom SUV modelu koji će prodavati pod znakom marke Hongqi. U pitanju je Hongqi LS7 koji je sada i zvanično otkriven, uključujući i njegovu unutrašnjost.

 

Hongqi LS7 04.jpg

 

Dizajn se bazira na aktuelnom korporativnom identitetu marke Hongqi koji je kreirao Giles Taylor, bivši šef dizajna u kompaniji Rolls-Royce.

 

Hongqi LS7 03.jpg

 

Luksuzna unutrašnjost se odlikuje volanom inspirisanim Rolls-Royce modelima, kožom, drvenim elementima od mahagonija, zlatnim detaljima, automatkom klimom, kao i sa dva individualna zadnja sedišta sa grejanjem, ventilacijom i masažom.

 

Hongqi LS7 02.jpg

 

LS7 je dugačak 5.695 mm, širok 2.095 mm, visok 1.985 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 3.309 mm.

 

Hongqi LS7 01.jpg

 

Što se ostalih detalja tiče, saopšteno je da Hongqi LS7 pokreće 4.0 V8 turbo motor sa 365KS i 550 Nm obrtnog momenta, kao i da je najveća brzina ograničena na 200 km/h. Tržišni start je planiran za treći kvartal ove godine, a cena u Kini će iznositi (preračunato) oko 218.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dongfeng Forthing Yacht

 

dongfeng y 04.jpg

 

Dongfengova marka Forthing je prošle godine prikazala koncept M4, a sada je ovaj MPV zaživeo i u serijskom obliku. Serijski model nosi naziv Forthing Yacht, bazira se na Super Cube EMA platformi, a nudi tri reda sedišta, sa konfiguracijom 2+2+3.

 

dongfeng y 03.jpg

 

Forthing Yacht je dugačak 4.850 mm, širok 1.900 mm i visok 1.715 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2.900 mm i ima točkove od 18 inča.

 

dongfeng y 02.jpg

 

Kinezi su za ovaj MPV predvideli i prednja sedišta sa masažom, dva ekrana od po 10.25-inča, opcionu Nappa kožu na sedištima, panoramski krov, adaptivni tempomat, sistem automatskog kočenja, sistem održavanje vozila u kolovoznoj traci...

 

dongfeng y 01.jpg

 

Na početku će se nuditi samo 1.5 turbo četvorocilindrični benzinac sa 197KS i 285 Nm (motor proizvodi Shenyang Aerospace Mitsubishi), u paru sa sedmostepenim automatskim menjačem i prednjim pogonom. Forthing Yacht će se u prodaji pojaviti uskoro, ali cena još nije poznata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Xpeng P5 i u Evropi

 

224227-xpeng p5 04.jpg

 

Kineski Xpeng je i u Evropi počeo da prima narudžbine za svoju svoju električnu limuzinu P5. Automobil se za sada prodaje u Danskoj, Holandiji, Norveškoj i Švedskoj, a primera radi u Holandiji košta 48.000 evra.

 

224228-xpeng p5 03.jpg

 

Xpeng P5 ima elektromotor sa 211KS i 310 Nm, od 0 do 100 km/h ubrzava za 7.5 sekundi, dok sa jednim punjenjem baterija od 66 kWh može da pređe do 465 km (po WLTP-u). Na brzom punjaču se 30% do 80% kapaciteta može napuniti za 36 minuta.

 

224230-xpeng p5 02.jpg

 

Deo standardne opreme između ostalog čine i XPILOT 2.5 napredni sistem pomoći vozaču, adaptivni tempomat, sistem održavanja vozila u kolovoznoj traci, 12.3-inčni digitalna instrument tabla, infotainment sistem sa 15.6-inčnim ekranom, panoramski krov, sedišta sa grejanjem, dvozonska automatska klima, sistem za nadgledanje pritiska u gumama...

 

224229-xpeng p5 01.jpg

 

P5 će u Evropi moći da se dobije u sledećim bojama: Space Gray, Deep Black i Topaz White.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roewe RX9

 

roewe rx9 01.jpg

 

Roewe (deo SAIC grupe) će uskoro i zvanično predstaviti svoj najveći crossover koji će prodavati pod oznakom RX9.

U vesti se navode dimenzije (dužina 4.983 mm, širina 1.967 mm, visina 1.786 mm, međuosovinsko rastojanje 2.915 mm), kao i podatak da će u na početku kupcima na raspolaganju biti samo 2.0 turbo-benzinac sa 234KS.

 

roewe rx9 02.jpg

 

U ponudi će se naći i 4x4 pogon, dok ostali detalji tek slede. Slike unutrašnjosti će tek biti objavljene, a najavljuje se da će RX9 imati mesta za ukupno sedam putnika, kao i veliki ekran multimedia sistema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GAC TIME Concept

 

gac time 04.jpg

 

GAC privlači pažnju potpuno električnim koncept vozilom TIME.

Kako se navodi, TIME Concept istražuje budućnost luksuznih limuzina sa fokusom na aerodinamiku i najavu GAC-ovog novog dizajnerskog rečnika za električna vozila.

 

gac time 03.jpg

 

Aerodinamički oblik omogućava koeficijent otpora od 0.191, a velika samoubilačka vrata i deo krova koji se otvara prema gore su zaslužni za lak pristup kabini koja je čak futurističkija od karoserije.

 

gac time 02.jpg

 

Fan Zhang, šef dizajna GAC-a, s tim u vezi kaže: ''Naš unutrašnji prostor je mobilna dnevna soba u kojoj je tehnologija na dohvat ruke, a umetnost na vidiku''.

 

gac time 01.jpg

 

Vozačevo sedište je postavljeno na nešto što izgleda kao malo jezerce, ili kako ga GAC naziva kristalno čisto zrno. Digitalni kokpit se sastoji od OLED instrument table, informativno-zabavnog ekrana osetljivog na dodir i futurističkog volana. Zadnja klupa dizajnirana kao udobna sofa se povezuje sa kontrolnom tablom kroz jednu zakrivljenu liniju. Bele površine su kombinovane sa drvenim akcentima, kao i zlatnim i ljubičastim osvetljenjem. GAC međutim nije objavio specifikacije za TIME Concept, osim što je navedeno da je baziran na novoj platformi za EV vozila. Takođe tvrde da ima autonomne mogućnosti Nivoa 4 zahvaljujući laserskim radarima i senzorima koji su integrisani u karoseriju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Neta S

 

Neta 1 4.jpg

 

Hozon Motors će uskoro početi sa prodajom novog električnog modela Neta S, koji je u formi predserijskog modela prikazan na poslednjem Guangzhou sajmu automobila. U pitanju je električna limuzina zamišljena kao rival Teslinom Modelu 3, pri čemu Kinezi navode da će Neta S imati autonomiju od 710 km (1.100 km u verziji sa produženjem dometa). Kako se navodi, ubrzanje do 100 km/h će trajati oko četiri sekunde.

 

Neta 3.jpg

 

Automobil se bazira na novoj platfomi na kojoj će kasnije nastati i novi MPV i SUV modeli. Neta S je nešto veći od Teslinog Modela 3, dugačak je 4.800 mm, širok 2.000 mm, visok 1.400 mm i ima međuosovonsko rastojanje od 2.900 mm.

 

Neta 2.jpg

 

U opremi su i veliki infotainment sistem, digitalna isntrument tabla, head-up displej, audio sistem od 1.216W i sa 21 zvučnikom, ambijentalno osvetljenje, koža, alkantara, kao i sedišta sa grejanjem, ventilacijom i masažom.

 

Neta 1.jpg

 

Osim toga, Hozon je svojoj najnovijoj limuzini obezbedio autonomiju Nivoa 4 uz pomoć 13 kamera, 12 ultrazvučnih senzora, radarima sa pet milimetarskih talasa i dva Lidara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GAC Trumpchi Emkoo

 

224343-gac e4.jpg

 

Trumpchi Emkoo je novi kompaktni crossover kineske kompanije GAC, a napravljen je na modularnoj platformi GPMA (Global Platform Modular Architecture).

 

gac e3.jpg

 

U kratkoj vesti se navodi da 450 cm dugački Trumpchi Emkoo ima i full LED svetla, panoramski krov, alu točkove od 19 inča, digitalnu instrument tablu, kao i media sistem sa Adigo 5.0 operativnim sistemom.

 

224344-gac e2.jpg

 

U ponudi će se naći samo prednji pogon, dok će izbor motora podrazumevati 1.5 TGDI turbo benzinac (uz 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom), 2.0 TGDI (uz 8-stepeni Aisin automatik), a tu će biti i hibridna verzija sa 2.0 atmosferskim benzinskim motorom.

 

224346-gac e1.jpg

 

GAC Trumpchi Emkoo u Kini startuje u drugoj polovini godine, a u izvoz kreće početkom 2023.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jetour Dasheng

 

224390-jetour 04.jpg

 

Marku Jetour je pre četiri godine osnovao kineski Chery, a trenutno u ponudi ima samo dva modela. Sada međutim stiže novi crossover Jetour Dasheng, u osnovi serijska verzija prošlogodišnjeg Jetour X concepta.

 

224387-jetour 03.jpg

 

Jetour Dasheng je dugačak 4.590 mm, širok 1.900 mm, visok 1.685 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2.720 mm, a točkovi su i do 20 inča.

 

224388-jetour 02.jpg

 

Deo opreme između ostalog čine media sistem sa 15.6-inčnim ekranom, glasovne komande, adaptivni tempomat, kao i volan sa grejanjem.

 

224389-jetour 01.jpg

 

U gami će se naći nekoliko motora, i to 1.5 TCI (turbo) sa 156KS i 230 Nm (uz 6-stepeni manuelni ili opcioni automatik sa dvoastrukim kvačilom), 1.6 TGDI turbo sa 197KS i 290 Nm (uz 7-stepeni automatik), kao i hibridna verzija sa 1.5 turbo-benzincem, dva elektromotora i 4x4 pogonom (kombinovana snaga iznosi 326KS i 565 Nm). Hibridna verzija će imati i elektro mod, u kome će moći da se pređe do 100 km. Prodaja u Kini startuje u trećem kvartalu ove godine, a cena još nije poznata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obnovljeni Exeed VX

 

224382-exeed 04.jpg

 

Brend Exeed (u vlasništvu kompanije Chery) predstavlja obnovljenu verziju modela VX koji je dostupan u konfiguracijama sa 5 i 7 sedišta.

 

224380-exeed 03.jpg

 

Vizuelne promene se tiču veće prednje maske, drugačijih branika i doteranih svetala. Radi se o SUV vozilu dužine 497 cm, širine 194 cm i visine 179 cm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 290 cm. Što se točkova tiče, oni mogu da budu od 19 ili 20 inča.

 

224383-exeed 02.jpg

 

Slabiji 1.6 litarski turbo četvorocilindraš je prilikom ove restilizacije izbačen iz ponude, pa se VX sada nudi samo sa jačim 2.0 turbo agregatom sa 261KS i 400 Nm (uz 7-stepeni automatik), koji može da se dobije u kombinaciji sa prednjim ili pogonom na sva četiri točka.

 

224381-exeed 01.jpg

 

Deo opeme između ostalog čine i dva 12.3-inčna ekrana, adaptivni tempomat, panoramski krov, kamera sistem, pomoć pri parkiranju, sistem automatskog kočenja, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roewe iMAX8 EV

 

224391-roewe imax 3.jpg

 

Kineski Roewe je nakon koncept verzije iM8 pre dve godine predstavio i serijsku verziju svog minivena koji je dobio oznaku Roewe iMax8.

 

224392-roewe imax 2.jpg

 

Taj 5.016 mm dugački automobil se do sada nudio samo sa 2.0 turbo benzincem sa 234KS i 8-stepenim Aisin automatikom, ali u ponudu uskoro stiže i potpuno elekrrična verzija iMAX8 EV.

 

224393-roewe imax 1.jpg

 

Za sada je poznato da će elektromotor imati 245KS, kao i da će sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 90 kWh domet iznositi do 555 km (punjenje 30 do 80 % kapaciteta će trajati oko pola sata). Takođe, najveća brzina je 180 km/h. Roewe najavljuje bogatu opremu, kao i dva 12.3-inčan ekrana u kabini. Proizvodnja počinje u maju, cene još nisu saopštene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denza D9

 

denza d9 04.jpg

 

Denza, marka koju su 2010. godine osnovali nemački Daimler i kineski BYD, uskoro planira da održi zvaničnu premijeru svog novog MPV modela D9.

 

denza d9 03.jpg

 

Za sada nema mnogo detalja, ali je uz nekoliko fabričkih slika objavljeno da će Denza D9 biti dostupan u hibridnoj i potpuno električnoj verziji.

 

denza d9 02.jpg

 

Osim toga, D9 će moći da preveze sedam putnika (tri reda sedišta, u konfiguraciji 2+2+3), a raspolagaće i luksuznom kabinom, uz drvene aplikacije, kožu i veliki centralni ekran multimedia sistema.

 

denza d9 01.jpg

 

Promocija D9 će se održati još u maju, a nakon toga Denza najavljuje i predstavljanje svog novog SUV modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Leap C01

 

leap c01 4.jpg

 

Leap Motor trenutno prodaje tri električna modela a uskoro na tržište stiže i njihov veliki sedan C01. Tačnije, u pitanju je 5.050 mm dugačka limuzina napravljena na C modularnoj platformi, koju već koristi električni crossover C11.

 

leap c01 3.jpg

 

C01 dolazi sa LED svetlima, 19-inčnim točkovima, panoramskim krovom, enterijerom sa opcionom Nappa kožom, sedištima sa grejanjem, adaptivnim tepomatom, dvokrakim multifunkcionalnim volanom, digitalnim instrumentima...

 

leap c01 2.jpg

 

Automobil ima dva elektromotora sa ukupno 544KS i 720 Nm, a pogon je na sva četiri točka.

 

leap c01 1.jpg

 

Autonomija sa jednim punjenjem baterija od 90 kWh iznosi 717 km (po CLTC normama), a vozaču na raspolaganju stoje tri moda vožnje (Sport, Comfort i Eco). Takođe, najavljuje se i sistem autonomne vožnje nivoa 3. Prodaja u Kini će startovati još tokom ovog meseca, ali cene trenutno nisu poznate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deep Blue C385

 

224632-changan c 04.jpg

 

Changan će tokom ove godine pod svojim podbrendom Deep Blue početi da prodaje novi model C385.

C385 je prikazan još u avgustu prošle godine u formi koncept vozila, a radi se o liftbacku koji će se nuditi u tri verzije: kao plug-in hybrid, potpuno električni model i u varijanti sa pogonom na vodonik.

 

224635-changan c 03.jpg

 

C385 je napravljen na Changan EPA1 platformi, dugačak je 4.820 mm, širok 1.890 mm, visok 1.480 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.900 mm.

 

224633-changan c 02.jpg

 

Plug-in hybrid verzija kombinuje elektromotor sa 217KS i benzinski motor (podaci o njemu nisu saopšteni), kao i baterije od 30 kWh, dok autonomija u elektro modu iznosi 200 km (ukupna autonomija je do 1.200 km).

 

changan c 01.jpg

 

Potpuno električna varijanta će se nuditi sa dva nivoa snage, i to 217KS odnosno 258KS, pri čemu domet iznosi 515 km odnosno 712 km. Što se tiče verzija sa pogonom na vodonik, za sada je samo poznato da će imati elektromotor sa 258KS i domet od 700 km. Deo opreme će između ostalog činiti i 14.6-inčni multimedia tablet, kao i sistem autonomne vožnje.

Prodaja C385 u Kini treba da startuje u trećem kvartalu ove godine, i to po ovim preliminarnim cenama: električne verzije od 23.300 dо 29.990 evra, hibridna verzija od 21.300 evra i model na vodonik od 33.450 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beijing BJ60

 

beijing 04.jpg

 

BAIC će pod markom Beijing proizvoditi novi SUV model BJ60 koji će se na tržištu po sadašnjim najavama pojaviti tokom jeseni. Za sada nije poznato mnogo detalja, sem dimenzija i najave da će u gami biti i hibridna verzija, kao i 4x4 pogon.

 

beijing 03.jpg

 

U gami će se naći verzije sa dva i tri reda sedišta, pri čemu je BJ60 dugačak 5.020 mm, širok 1.955 mm, visok 1.925 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.820 mm. Što se točkova tiče, najveći su od 20 inča.

 

beijing 02.jpg

 

Hibridna verzija će u stvari biti na vrhu ponude, do 100 km/h će ubrzavati za šest sekundi, dok će autonomija iznositi oko 1,000 km.U paleti će se naći i standardne benzinske verzijem, ali detalji o njima tek slede.

 

beijing 01.jpg

 

Deo opreme će činiti i 10.0-inčna instrument tabla, 12.0-inčni ekran osetljiv na dodir, panoramski krov, prednja sedišta sa ventilacijom, trozonski klima uređaj...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski proizvođači automobila spremni da pokore svet

 

kineski.jpg

 

Kina je u odnosu na zapadnu civilizaciju sasvim drugi svet, kako na političkom tako i ekonomskom planu. Ova zemlja funkcioniše na nekim potpuno drugačijim osnovama, a to se odnosi i na automobilski sektor jer na najvećem svetskom tržištu pronalazimo brojne marke i modele koji nisu dostupni u ostatku sveta. Zahvaljujući snažnoj lokalnoj potražnji, kineski proizvođači su u velikoj meri fokusirani na domaće tržište. Međutim, pre ili kasnije, oni će svoje poslovanje neminovno proširiti i na globalni nivo. Pred nama je devet najvećih kineskih proizvođača na koje treba obratiti pažnju, rangiranih po obimu prodaje:

 

9. GAC Group (Guanzhou Automobile Group)

Tokom 2021. ova grupacija je prodala 450.000 vozila kroz marke GAC, Trumpchi i Aion. U principu, radi se o SUV modelima različitih veličina, uz poneku limuzinu i interesantno električno vozilo. Pored toga, ova kineska kompanija proizvodi automobile u okviru zajedničkih poduhvata s Mitsubishijem, Toyotom, Hondom i Stellantisom. Trenutno globalna ekspanzija GAC-a još uvek nije zahvatila Evropu i SAD, ali ova grupacija ulaže zajedno s Toyotom ogromna sredstva u proizvodnju konkurentnih električnih automobila.

 

8. BYD (Build Your Dreams)

Osnovana 2003. kada je BYD Company otkupio Qinchuan Automobile, ova kompanija je prošle godine prodala 740.000 automobila u okviru racionalno formirane game koja uključuje seriju Dynasty, u kojoj se nalaze atraktivni BYD Tang SUV  srednje veličine i moderni BYD Han plug-in/električni sedan. Tu je i porodica Ocean s Dolfinom, Sealom i mnogim modelima koji tek treba da pristignu. BYD već sada prodaje Tang SUV na nekim evropskim tržištima, a prisutan je i na Bliskom Istoku i Južnoj Americi.

 

7. Dongfeng

Dongfeng pod svojim krovom ima brojne marke: Venucia, Fengdu, Aeolus, Forthing, Voyah i naravno Dongfeng. Takođe proizvodi automobile za Hondu, Nissan, Kiu i Peugeot-Citroen. Prošle godine, ova grupacija je prodala 762.000 vozila (ne računajući zajedničke poduhvate), što je 13% više u odnosu na 2020., odnosno 23% više u poređenju sa 2019. Dongfeng prodaje neka vozila u Evropi (Seres 3, Dongfeng 580 i F5), ali njegova najveća snaga na globalnom tržištu počiva u segmentu lakih komercijalnih vozila.

 

6. FAW (First Car Factory)

Ova firma je osnovana 1953. i jedan je od ključnih proizvođača automobila u Kini, prvenstveno zbog jakih veza s kineskim državnim zvaničnicima. Prošle godine, kompanija je prodala 810.000 vozila različitih marki, u koje su uključeni Jiefang kamioni, Bestune tradicionalna vozila i Hongqi luksuzni automobili. Potonji brend proizvodi Honqqi L5, oficijelni državni automobil Kine. FAW ima zajedničke poduhvate s Toyotom, General Motorsom i Volkswagen grupacijom. Hongqi je prisutan u Evropi s E-HS9 luksuznim SUV-om (Norveška).

 

5. Chery Automobile

Chery je relativno nova marka, lansirana 1997. Njen glavni proizvod čine putnički automobili, SUV/krosoveri i komercijalna vozila. Izvoz je započela 2001. ali i dalje ima veoma ograničeno prisustvo na tržištima u razvoju. Međutim, kompanija poseduje proizvodne pogone van Kine, tačnije u Brazilu i Egiptu. Prošle godine, Chery je prodao 962.000 jedinica pod markama Exeed, Karry, Jetour i naravno Chery. Većina automobila sklopljenih od strane DR Automobilesa u Italiji potiču iz Cheryja.

 

4. SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corporation)

SAIC je aktuelni vlasnik MG-a, Morris Garagesa i drugih brendova kao što su Roewe, Maxus i Feifan. Tokom 2021. kompanija je plasirala širom sveta 1.11 miliona automobila, ne uključujući u tu brojku vozila proizvedena u zajedničkim poduhvatima s GM-Wulingom (koji proizvodi Wuling Hongguang Mini EV, električni bestseler u Kini), Volkswagenom, General Motorsom i Ivecom. Sa MG brendom, kompanija je bila drugi po redu kineski proizvođač automobila u Evropi po pitanju prodaje u 2021. sa prodatih 53.100 jedinica. To se odnosi na više od 80% svih kineskih marki koje se prodaju na Starom kontinentu, ne računajući Geely.

 

3. Great Wall Motors

Ova kompanija u privatnom vlasništvu je prvenstveno poznata po svojim SUV modelima. Proizvodi vozila pod sopstvenim markama kao što su Haval (najveći kineski SUV brend), Wey, Tank, ORA i Great Wall. Mada je veći deo od ukupno 1.28 miliona vozila prodat u Kini 2021. kompanija je počela da istražuje evropsko tržište uz pomoć brenda ORA i njegovih malih automobila retro dizajna.Haval je takođe prisutan na tržištima u razvoju kao što su južnoameričko i bliskoistočno.

 

2. Geely Group

Bez dileme ovo je ''najglobalniji'' kineski proizvođač automobila, zahvaljujući kontrolnom udelu u Volvo Cars i snažnoj kampanji nekih brendova van Kine. Sa 2.03 miliona prodatih vozila, ovaj konglomerat je započeo proizvodnju 1997. pod markom Geely. Mnogo godina kasnije, Geely je kupio strane brendove kao što su Volvo, Proton i Lotus. Ova firma je takođe lansirala nove marke poput Lynk & Co, koji je prisutan u Evropi i uspešan u zemljama kao što su Holandija i Italija. Polestar, Zeekr i Geometry su takođe pod krovom Geely grupacije.

 

1. Changan Automobile

Sa sedištem u Čongćingu na jugozapadu Kine, ovo je najuspešniji kineski proizvođač automobila, sa plasmanom koji je 2021. godine iznosio 2.3 miliona jedinica, ne uključujući prodaju iz zajedničkih poduhvata. Obim je povećan za 15% od 2020. odnosno 31% u poređenju sa 2019. Changan proizvodi vozila pod sledećim markama: Changan (drugi najpopularniji domaći brend 2021.), Oshan i Kaicene. Trenutno, Changan je u zajedničkim poduhvatima sa Fordom i Mazdom. Prošle godine ovaj koncern je prodao više vozila neko kompanije kao što su Mazda i Tata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Hongqi H5

 

225271-hongqi h5 04.jpg

 

FAW prikazuje novu generacije limuzine Hongqi H5 koja je napravljena na novoj platformi sa prednjim pogonom. Tako je novi H5 duži za 43 mm (sada 4.988 mm), 30 mm širi (1.875 mm) i ima duže međuosovinsko rastojanje od prethodnika (sada 2.920 mm). Takođe, tu su i novi točkovi od 17 i 18 inča.

 

hongqi h5 09.jpg

 

Za moderniju unutrašnjost su predviđeni digitalna instrument tabla, 12.3-inčni multimedia sistem, opcioni head-up displej, prednja sedišta sa grejanjem i masažom, kao i kvalitetniji materijali.

 

225268-hongqi h5 02.jpg

 

U ponudi je više verzija, bazna je sa 1.5 turbo-benzincem sa 156KS i 258 Nm, sledi 2.0 turbo sa 224KS i 340 Nm (uz 8-stepeni automatik do 100 km/h ubrzava za 7.8 sekundi i može do 230 km/h), a tu je i hibridna varijanta (1.5 benzinac i elektromotor). Hibridna verzija može do 180 km/h i u proseku troši 4.8 l/100 km, po fabričkim podacima.

 

225270-hongqi h5 01.jpg

 

Novi Hongqi H5 u prodaju na kineskom tržištu kreće krajem leta, sa cenom od 21.000 evra za baznu verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wuling Air EV

 

wuling air 01.jpg

 

Wuling (zajednička saradnja SAIC-GM-Wuling) prikazuje još jedan električni gradski model koji će na kineskom tržištu startovati na jesen. Vozilo je dugačko tek 2.974 mm, široko 1.505 mm, visoko 1.631 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.020 mm. U unutrašnjosti navodno ima mesta za četiri osobe, ali slika kabine još nema.

 

wuling air 02.jpg

 

Air EV se bazira na platformi GSEV (Global Small Electric Vehicle) sa zadnjim pogonom, dok su točkovi od 12 inča. U ponudi će se naći verzije sa 41KS i 68KS, kao i baterije od 26.5 i 28.4 kWh. U zavisnosti od verzije domet će iznositi do 300 km (po CLTC ciklusu). Proizvodnja Wulinga Air EV će se odvijati Kini i Indoneziji, dok će cene biti saopštene naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro NIO ES7

 

nio es7 01.jpg

 

Po pisanju kineskih medija, NIO će svoj novi električni model ES7 predstaviti 15. juna, zajedno sa doteranim verzijama modela ES6, EC6 i ES8. NIO je inače planirao da ES7 prikaže u aprilu ali je to odloženo zbog zaključavanja u Šangaju, dok se prve isporuke sada najavljuju za kraj avgusta.

 

nio es7 02.jpg

 

Dok čekamo na premijeru, objavljene su i osnovne specifikacije ovog električnog SUV-a sa pet sedišta na kome je primenjen NIO-ov X-Bar dizajnerski rečnik. NIO ES7 je dugačak 4.912 mm, širok 1.987 mm, visok 1.720 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.960 mm.

U ponudi će se naći pet verzija, sa baterijama od 70 do 100 kWh, kao i dometom od 440 do 620 km. ES7 ima dva elektromotora sa ukupno 645KS/850Nm, dok je pogon na sva četiri točka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...