Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kineski Chery, MG, Geely, BYD i zvanično stigao u Srbiju / Kineski automobili

Recommended Posts

Wuling Victory

 

wuling v 03.jpg

 

SAIC-GM-Wuling (u kojoj su Amerikanci vlasnici 44% akcija) najavljuje da će u trećem kvartalu na kineskom tržištu početi sa prodajom modela Victory koji raspolaže sa tri reda sedišta. Victory je dugačak 4.875 mm, širok 1.880 mm, visok 1.690 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.800 mm.

 

wuling v 02.jpg

 

Za početak je predviđen samo jedan motor, i to 1.5 turbo benzinac sa 177KS, u kombinaciji sa CVT menjačem i prednjim pogonom.

 

wuling v 01.jpg

 

Deo opreme čine i infotainment sistem, digitalni instrumenti, panoramski krov, kamera sistem...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lynk&Co 03+

 

Prva kineska sportska limuzina.

Vlasnik ovog brenda je Geely (isti onaj koji ima Volvo). Brend Lynk&Co oni pozicioniraju iznad klasičnih Geely automobila, ali ispod Volvo modela.

Naravno da su iskoritili razvoj unutar kuće, tako da je ovaj auto napravljen na istoj platformi na kojoj se pravi XC40, a oznaka ''+'' znači da je ovo verzija sa jačim performansama (npr. kao AMG kod Mercedesa)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

JAC Jiayue X4

 

jac-jiayue 04.jpg

 

Jiayue X4 je novi kompaktni SUV model kineske kompanije JAC, a koji je na tržištu najmnogoljudnije zemlje sveta dostupan sa jednim motorom i izborom od šest paketa opreme. Auto je dugačak 4.410 mm, širok 1.800 mm, visok 1.660 mm, međuosovinsko rastojanje je 2.620 mm, dok je klirens 200 mm. Ovde i podatak da je zapremina prtljažnika 520 litara.

 

jac-jiayue 03.jpg

 

Deo opreme između ostalog čine i multimedia sistem, panoramski krov, adaptivni tempomat i sistem automatskog kočenja.

 

jac-jiayue 02.jpg

 

Kao što je pomenuto na početku, u ponudi je samo jedan motor, i to 1.5 litarski turbo benzinac sa 150KS i 210 Nm obrtnog momenta, u kombinacji sa 6-stepenim manuelnim ili opcionim automatskim menjačem. Pogon je na prednje točkove, a kako stvari sada stoje 4x4 se neće nuditi ni kao opcija.

 

jac-jiayue 01.jpg

 

Cene za JAC Jiayue X4 se u Kini kreću od 72.800 do 99.800 juana, što je od 9.165 do 12.560 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

JAC Jiayue X8

 

jac-x8 03.jpg

 

Kineski JAC će uskoro na tržište lansirati još jedan crossover, i to Jiayue X8 čija cena za sada nije saopštena. Jiayue X8 je dugačak 4.795 mm, širok 1.870 mm, visok 1.758 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.810 mm, a biće dostupan u verzijama sa 6 ili 7 sedišta.

 

jac x8 02.jpg

 

Deo opreme između ostalog čine alu točkovi, digitalna instrument tabla, multimedia sistem i kožni volan.

 

jac x8 01.jpg

 

U gami će se naći 1.5 turbo-benzinac sa 184KS, uz 6-stepeni manuelni ili 6-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baojun RC-5W

 

baojun rc5 03.jpg

 

Kineski Baojun (marka nastala saradnjom kompanija SAIC, GM i Wuling) planira da ove godine predstavi šest noviteta, a među kojima je i ovaj RC-5W.

RC-5W je karavan dugačak 4.685 mm, širok 1.806 mm, visok 1.485 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.700 mm.

 

baojun rc5 02.jpg

 

Za RC-5W je predviđen 1.5 latmosferski benzinac sa 99KS, kao i jači 1.5 turbo koji raspolaže sa 147KS i 250 Nm, u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim ili opcionim automatskim menjačem (najekonomičnija verzija ima potrošnju goriva od 6.8 l/100 km).

 

baojun rc5 01.jpg

 

Slika unutrašnjosti još nema, ali se pominju digitalna instrument tabla i napredni IOT (Internet of things) sistem konekcije. Takođe, deo opreme će činiti i šiberdah, sistemi asistencije vozaču i panoramski kamera sistem. Prodaja u Kini će početi uskoro a cena bazne verzije iznosi oko 9.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski JAC J7 stiže u Evropu

 

jac a5 004.jpg

 

Pre nešto manje od godinu objavili smo slike predserijskih primeraka novog modela kineske kompanije JAC, koja je najpoznatija po terencima i pickup modelima. U međuvremenu je JAC J7 doživeo premijeru na domaćem tržištu, a kompanija je saopštila da će elegantni liftback krenuti u Evropu, konkretno Rusiju, nakon čega bi novi model trebalo i u zemlje Latinske Amerike. JAC J7 je kombi-limuzina na prelazu iz C+ u D segment, čiji je najpoznatiji predstavnik Škoda Octavia. Međutim, Kinezi ambiciozno poručuju da - dužinom od 4.772 mm, širinom 1.820 mm i visinom 1.492 mm - J7 je dimenzijama bliži Kia Stingeru i Audiju A5 Sportback. Zanimljiv podatak: Izvozna oznaka modela je J7, a kineska A5, nema sumnje zbog moguće Audijeve tužbe.

 

jac a5 003.jpg

 

Izgled automobile potpisuje Italijan Daniele Gallione, koji je svojevremeno radio kod Maseratija i Alfa Romea gde je učestvovao u kreiranju modela 166, 159, Giulietta i 8C Competizione.

 

jac a5 002.jpg

 

Za pogon je zadužen 1.5 turbobenzinac snage 150 konja i 210 Nm, motor za koji su Kinezi kupili licencu od Mitsubishija. Pogon je na prednje točkove, a kupci mogu da biraju između 6-stepenog manuelnog i CVT menjača sa kontinuirano varijabilnim prenosnim odnosima.

 

jac a5 001.jpg

 

Oprema uključuje digitalnu instrument tablu, multimedijalni sistem sa 10.4-inčnim ekranom osetljivim na dodir, ulazak bez ključa, sistem kamera, panoramski krov, glasovnu kontrolu medijskog sistema, daljinsko otvaranje prtljažnika... O ceni u Evropi još nema konkretnih najava, ali JAC J7 je itekako konkurentan u Kini gde bazna verzija košta 84.800 juana odnosno 10.700 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exeed VX

 

204876-exeed 04.jpg

 

Kineska marka Exeed (u vlasništvu kompanije Chery) predstavlja novi SUV model VX koji je inače u novembru prošle godine na Guangzhou sajmu automobila prikazan u koncept izdanju.

 

204879-exeed 03.jpg

 

Radi se o SUV vozilu sa tri reda sedišta (za ukupno sedam putnika), dužine 497 cm, širine 194 cm i visine 181 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 290 cm.

 

204877-exeed 02.jpg

 

VX će na početku pokretati samo 1.6 turbo četvorocilindraš sa 197KS i 290 Nm obrtnog momenta, u kombinaciji sa 7-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i prednjim pogom. Kasnije međutim stiže i jači 2.0 turbo sa 254KS i 385 Nm koji će imati i 4x4 pogon.

 

204878-exeed 01.jpg

 

Deo opeme između ostalog čine i dva 12.3-inčna ekrana, tempomat, panoramski krov, kamera sistem, pomoć pri parkiranju... Prodaja VX-a će u Kini startovati početkom jeseni, ali za sada nije objavljeno po kojoj ceni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obnovljeni Hongqi H5

 

204880-hongqi-h5 2020 04.jpg

 

Hongqi je na kineskom tržištu nakon nešto više od tri godine obnovio limuzinu H5. Treba podsetiti da je ovaj automobil baziran na Mazdi 6 koju u Kini proizvodi FAW-Mazda (FAW - First Auto Works je takođe i vlasnik brenda Hongqi).

 

204882-hongqi-h5 2020 03.jpg

 

Obnovljeni H5 je dugačak 4.945 mm (+10 mm zbog doteranih branika), širok 1.845 mm, visok 1.470 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.875 mm.

 

204881-hongqi-h5 2020 02.jpg

 

Uz par izmena na eksterijeru (branici, maska, hauba), treba pomenuti i modernizovani enterijer, sa kvalitetnijim materijalima i 10.0-inčnim ekranom.

 

204883-hongqi-h5 2020 01.jpg

 

Deo opreme mogu da čine i panoramski krov, kamera sistem, sedišta sa grejanjem, sistem za nadgledanje mrtvg ugla, sistem za održavanjee vozila u kolovoznoj traci...

U ponudi su dva benzinska motora, i to 1.5 turbo sa 169KS i 258 Nm (u paru sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom), kao i 1.8 koji raspolaže sa 197KS i 320 Nm. Cena za baznu verziju Hongqija H5 u Kini iznosi 145.800 juana (18.435 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restilizovani Chery Tiggo 5x

 

205062-chery tiggo 3.jpg

 

Kompanija Chery je ovog leta doterala i SUV model Tiggo 5x. Obnovljena verzija dolazi sa restilizovanim prednjim i zadnjim delom (maska, svetla i branici), kao i modernijim enterijerom sa drugačijim volanom i novim infotainment sistemom sa 10.25-inčnim ekranom.

 

205064-chery tiggo 2.jpg

 

U ponudi će biti 1.5 benzinac sa 116KS (u paru sa manuelnim ili opcionim CVT menjačem), kao i 1.5 turbo sa 156KS (uz 6-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom).

 

205063-chery tiggo 1.jpg

 

Tiggo 5x je dugačak 4.358 mm, širok 1.830 mm, visok 1.645 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.630 mm. Cene u Kini će se kretati od (preračunato) 8.600 do 12.800 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voyah je nova kineska EV marka

 

voyah.jpg

 

Kineska kompanija Dongfeng je osnovala novu marku automobila Voyah za koju se u kratkom saopštenju kaže da će se baviti isključivo razvojem i prodajom električnih vozila. Objavljena je i jedna najavna slika njihovog prvog modela, ali ime i detalji za sada nisu saopšteni. Voyah će u gami imati više modela, uključujući crossovere i SUV-ove, kao i MPV vozila. Proizvodnja će se odvijati u fabrici u Wuhanu, gde su se ranije pravila Dongfeng-Renault putnička vozila. Kapacitet je 150.000 vozila godišnje, ali to može da se poveća ako to tržište bude zahtevalo. U svakom slučaju, više informacija bi trebalo da bude saopšteno uskoro.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Skywell ET5

 

skywelll 05.jpg

 

Novi kineski proizvođač automobila Skywell predstavlja svoj prvi električni crossover ET5 (ranije poznat po kodnoj oznaci BE11) i najavljuje da će do 2025. godine u gami imati ukupno četiri EV modela.

 

205245-skywell 04.jpg

 

ET5 je crossover napravljen na novoj BE platformi, dugačak je 4.698 mm, širok 1.908 mm, visok 1.696 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.800 mm.

 

skywell 03.jpg

 

Ovde i podatak da su točkovi od 19 inča, a gume 235/50 R19.

 

205246-skywell 02.jpg

 

U vesti se navodi da ET5 ima elektromotor sa 204KS i 320 Nm, kao i da autonomija sa jednim punjenjem baterija od 72 kWh iznosi oko 520 km (po NEDC normama).

 

skywell 01.jpg

 

Deo opreme čini i veliki digitalni displej u unutrašnjosti, dok će cene u Kini startovati od oko 150.000 juana (18.705 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wuling Hongguang X concept

 

205320-wuling 4.jpg

 

Kompanija SAIC-GM-Wuling (u kojoj Amerikanci imaju 44% učešća) na Chengdu Auto Show-u promoviše novi crossover Hongguang X.

 

205321-wuling 3.jpg

 

460 cm dugački Wuling Hongguang X je za sada koncept vozilo ali će se serijski model pojaviti tokom sledeće godine.

 

wuling 2.jpg

 

Serijski model bi po nekim izvorima trebalo da ponese naziv Wuling Ursa, a biće dostupan sa turbo benzinskim motorima, manuelnim i automatskim menjačima, kao i 2WD i 4WD pogonom. Takođe, očekuje se i hibridna verzija.

 

wuling 1.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qoros 7 zvanično

 

205418-qoros 7 4.jpg

 

Kineski Qoros je i zvanično promovisao novi SUV model 7 koji će prvim kupcima biti dostupan krajem avgusta.

 

205419-qoros 7 3.jpg

 

Qoros 7 se bazira na postojećem modelu Qoros 5 od koga je duži 80 mm (što znači da ima 4.679 mm), širok je 1.897 mm, visok 1.679 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.720 mm.

 

205420-qoros 7 2.jpg

 

Deo opreme čine i digitalni instrumenti, 14.6-inčni ekran i panoramski krov.

 

qoros 7 1.jpg

 

Na početku će se nuditi samo 1.6 turbo benzinac sa 204KS i 280 Nm, a nešto kasnije stiže i 1.8 turbo agregat sa 231KS i 300 Nm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voyah i-Land concept

 

voyah 13.jpg

 

Kineska kompanija Dongfeng je osnovala novu marku automobila Voyah za koju se u saopštenju kaže da će se baviti isključivo razvojem i prodajom električnih i hibridnih vozila. Voyah će u gami imati više modela, uključujući crossovere i SUV-ove, kao i MPV vozila i sedane.

 

voyah 12.jpg

 

Proizvodnja će se odvijati u fabrici u Wuhanu, gde su se ranije pravila Dongfeng-Renault putnička vozila.

 

voyah 11.jpg

 

Kapacitet je 150.000 vozila godišnje, ali to može da se poveća ako to tržište bude zahtevalo. Za sada je predstavljen koncept sportskog sedana sa 4 sedišta pod nazivom Voyah i-Land concept (i - Intelligent, L - Luxury, A - Autonomous, N - Nature, D - Delicate), kod koga se između ostalog ističu Lexani točkovi od 26 inča (gume 255/30 R26), vrata koja se otvaraju u vis i više digitalnih ekrana u enterijeru.

 

voyah 10.jpg

 

Tehnički detalji o vozilu nisu saopšteni. Serijska verzija se očekuje tokom sledeće godine, i to sa get L3 sistemom autonomne vožnje i Windlink 4.0 sistemom konekcije. Nakon toga, tokom 2022. gamu će dopuniti i prvi SUV i MPV modeli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test Zhidou D2

 

Ovom prilikom vam predstavljamo nešto potpuno novo na našem tržištu. Zhido D2 je potpuno električno vozilo, a koji su to razlozi zašto nas je oduševio pogledajte u ovom testu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fukang EV30

 

fukang 04.jpg

 

Kineski Dongfeng i PSA Group su za kineske kupce pripremili električni sedan nazvan Fukang EV30.

 

fukang 03.jpg

 

U pitanju je vozilo bazirano na Citroenu C-Elysee (Peugeot 301), dužine 4.427 mm, širine 1.748 mm, visine 1.476 mm i sa međuosovinskim rastojanjem od 2.652 mm.

 

fukang 02.jpg fukang 01.jpg

 

U ponudi je nekoliko verzija, a ona sa elektromotorom od 82KS i 220 Nm ima litijum-jonske baterije od 30.7 kWh i autonomiju koja iznosi oko 300 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Hongqi E-HS9

 

Hongqi 3.jpg

 

Električni Hongqi E-HS9 zvanično je predstavljen u Kini, i po silasku sa fabričke trake otkriva ubedljivu sličnost E115 konceptu na kome je zasnovan. Finalni izgled luksuznog SUV-a otkriva interesantne detalje, poput izdužene rešetke i uspravno pozicioniranih dnevnih LED svetala.

 

Hongqi 2.jpg

 

Od dizajnerskih karakteristika, tu su i skladno oblikovan krovni spojler i hromirani C stubovi. Kupci pritom imaju mogućnost da se odluče između 21 ili 22-inčni točkovi. Hongqi E-HS9 pokreću 2 elektromotora: jedan na prednjim i drugi na zadnjim točkovima, dajući ukupnu snagu od 510 Ks i 770 Nm obrtnog momenta.

 

Hongqi 1.jpg

 

Prve isporuke luksuznog terenca očekuju se u septembru ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FAW Besturn B70

 

205666-besturn 03.jpg

 

Kineski brand Besturn (deo kompanije First Auto Works - FAW) predstavlja novu generaciju modela Besturn B70.

 

besturn 02.jpg

 

U pitanju je liftback koji se bazira na novoj platformi FMA, za razliku od dosadašnje generacije koja je kao bazu koristila staru Mazdu 6.

 

205667-besturn 01.jpg

 

U vesti nema detalja o motorima i menjačima, dok će prodaja u Kini startovati do kraja ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exeed TXL

 

exeed txl 002.jpg

 

Kineski SUV model Exeed TXL (deo kompanije Chery) sledećeg meseca stiže u restilizovanom izdanju, i to kao premijera sajma automobila u Pekingu. U odnosu na Exeed TX koji je dugačak 4.690 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.715 mm, TXL je duži (4.775 mm) i ima duže međuosovinsko rastojanje (2.800 mm). Širina iznosi 1.885 mm, a visina 1.706 mm.

 

exeed txl 001.jpg

 

Za sada je potvrđen samo jedan motor, i to 1.6 turbo benzinac sa 197KS i 290 Nm obrtnog momenta, u paru sa manuelnim ili menjačem sa dvostrukim kvačilom (opcija koja se doplaćuje).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Levdeo A10E

 

levdeo 02.jpg

 

Kineski Levdeo je sa par crteža najavio da će uskoro predstaviti novi gradski električni model. Vozilo je za sada poznato samo pod kodnom oznakom A10E, a komercijalni naziv ćemo saznati kasnije ovog meseca kada bude održana zvanična premijera.

 

levdeo 01.jpg

 

Za sada se jedino zna da se radi o električnom hatchbacku sa četiri sedišta, dok detalji o elektormotoru, baterijama i autonomiji tek slede. Levdeo je inače osnovan 2008. godine i bavi se proizvodnjom električnih vozila. Trenutno u ponudi imaju osam modela, a najveći je Levdeo i9 koji je premijeru imao prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely Preface

 

geely p 03.jpg

 

Jedna od brojnih premijera prošlogodišnjeg sajma automobila u Šangaju je bio i koncept Geely sedana koji je najavljivao serijski model. Taj serijski model je sada i zvanično predstavljen, i to pod nazivom Geely Preface.

 

geely p 02.jpg

 

Na njemu je inače primenjena evolucija njihovog Expanding Cosmos dizajnerskog rečnika, dok je kao baza poslužila platforma koja se koristi i za Volvo XC40.

 

geely p 01.jpg

 

Vizuelno se Preface i ne razlikuje toliko u poređenju sa pomenutim konceptom, jedino su takozvana samoubilačka vrata morala da budu zamenjena konvecionalnim rešenjem. Preface je dugačak 479 cm i ima međuosovinsko rastojanje od 280 cm, dok se za pogon brine 2.0 turbo benzinac sa 190KS i 300 Nm obrtnog momenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiways U5 u Nemačkoj za manje od 30.000 evra

 

Aiways-U5 03.jpg

 

U oktobru će veliki trgovac elektronske opreme Euronics u Nemačkoj početi da prodaje kineski električni SUV Aiways U5 po ceni od samo 28.510 evra za osnovnu verziju. U toj ceni su i državne subvencije za električna vozila (9.480 evra), ali i bez njih bi koštao (za električni automobil) povoljnih 37.990 evra. Početna cena konkurentskog Teslinog Modela Y u Nemačkoj je 45.000 evra bez subvencija.

 

Aiways-U5 02.jpg

 

Možda vam se i cena sa subvencijama neće činiti posebno atraktivnom, ali radi se o velikom SUV-u koji je dugačak 4.7 metara i ide sa 63 kWh baterijom (motor 190 KS i 350 Nm). Domet mu je po WLTP merenjima 375 kilometara, a punjenje od 30% do 80% baterije traje samo 27 minuta.

 

Aiways-U5 01.jpg

 

Po svim izveštajima Aiways je ozbiljan i dobar SUV, koji pokazuje koliko će kineska konkurencija biti opasna. Niža cena rada te prevlast na tržištu proizvodnje baterije čine kineske automobile izuzetno konkurentnim. Kao što je već poznato, Kinezima tehnologija odavno nije problem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chery Tiggo 3x Plus

 

chery-tiggo 2021 04.jpg

 

Nakon skoro četiri godine, Chery je obnovio svoj manji SUV model Tiggo 3x. Restilizovana verzija nosi naziv Chery Tiggo 3x Plus i dolazi sa potpuno promenjenim prednjim delom (zahvaljujući novom grilu, svetlima i braniku).

 

205990-chery 2021 03.jpg

 

Manje izmene su i pozadi, a tu je i modernija unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i bogatijom opremom (uključujući 9.0-inčni ekran multimedia sistema).

 

chery 2021 02.jpg

 

Tiggo 3x Plus je dostupan sa 1.5 benzincem sa 116KS, uz manuelni ili opcioni automatski menjač.

 

205063-chery tiggo 1.jpg

 

Automobil je dugačak 4.200 mm, širok 1.760 mm, visok 1.570 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.555 mm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski NIO planira da krene na zapadno tržište sledeće godine

 

nio ep9 11.jpg

 

Kineska marka električnih vozila NIO planira da krene na zapadno tržište sledeće godine sa željom da uspostavi novu uslugu zamene ispražnjenih baterija punim, umesto dopunjavanja, što bi joj pomoglo da se nadmeće sa rivalskim američkim "Teslom", izjavio je u Pekingu predsednik kineske kompanije. NIO, osnovan 2014. godine, odložio je taj plan zbog pandemije koronavirusa, rekao je novinarima Viliam Li, ali dodaje da ta kompanija sada proučava na kojem tržištu treba da počne i kako da struktuira svoje poslovanje.

 

''Nadamo se da ćemo u drugoj polovini sledeće godine početi istraživanje prodajom malog broja vozila u zemljama u kojima su električna vozila (EV) popularni'', rekao je Li. ''Želeli bismo da počnemo u evropskim zemljama'', dodao je. NIO Inc. je najistaknutiji kineski brend sa najvišim cenama u već krcatoj industriji električnih vozila u Kini, sa desetinama konkurenata, uključujući startapove, državne proizvođače automobila i zajednička ulaganja sa stranim partnerima.

 

nio es8 11.jpg

 

Vladajuća Komunistička partija promovisala je električna vozila uz višemilionske subvencije koje su Kinu učinile najvećim tržištem EV-a, sa oko polovinom ukupne svetske prodaje takvih vozila. Trebalo je da subvencije prestanu, ali su produžene do 2022. godine da bi se proizvođačima pomoglo da savladaju posledice pandemije.

 

nio es6 11.jpg

 

NIO, iako su mu prvi investitori bili kinesku divovi ''Tencent'', ''Baidu'' i ''Lenovo'', borio se da finansijski opstane, a Li je danas rekao da je kompanija stabilnija jer se prodaja povećava. Ta kompanija je izgubila 164 miliona dolara u drugom ovogodinjem kvartalu, ali je rekla da je prodaja njena dva modela SUV, čija je cena do 370.000 juana (53.000 dolara), porasla na rekordnih 10.331. Treći model, kupe, kreće u prodaju u septembru.

 

Li je rekao da je potencijalna konkurentska prednost NIO usluga koja omogućava vlasnicima da ispražnjene baterije zamene punim, umesto da ih sami pune. Ta kompanija je postavila 143 stanice za zamenu baterija u Pekingu, Šangaju i drugim gradovima. Li je rekao da, ako NIO odluči da tu uslugu ponudi na zapadnim tržištima, to bi mu moglo pomoći da se takmiči sa Teslom u prepunim gradovima poput Njujorka i Čikaga, gde vlasnici parkiraju na ulici ili drugde gde ne mogu da pune baterije povezivanjem na kućnu ili javnu mrežu. ''Za mnogo ljudi je potrebna zamena ispražnjenih baterija punim, jer ne mogu da instaliraju punjač kod kuće'', rekao je Li.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...