Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Uskoro subvencije za kupovinu hibridnih vozila

Recommended Posts

Nisam siguran da bi to značajno popravilo vazduh, osim što bi posle takvog scenarija bilo jasnije odakle zagađenja zapravo potiče... Zato i ne žure...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazduh zagađen, struja skupa, a auto još skuplji

 

190731-nissan leaf bg.jpg

 

Automobili na struju u garaži i centralno grejanje u stanu - formula je na koju računaju predstavnici države u borbi za čistiji vazduh, piše ''Politika''. Građani ove mere vide kao utopijske, primenjive samo u daleko bogatijim zemljama od Srbije. Toj tezi u prilog govore i prošlogodišnji podaci: kupljeno je svega 34.000 novih i 140.000 polovnih automobila, za koje su građani u proseku izdvajali oko 5.000 evra. Imaju li ovaj podatak na umu članovi vladine radne grupe koji najavljuju da će zagađenje vazduha smanjiti tako što će finansijski pomoći građane u kupovini hibridnih i električnih vozila, čija cena u slučaju jeftinijeg modela iznosi više od 20.000 evra?

 

''Ekonomska moć naših građana je slaba. Od svih prodatih novih automobila, više od 50% je kupljeno na kredit ili lizing. Broj onih koji kupuju nove automobile u opadanju je. Čak 70% uvezenih polovnih vozila starije je od deset godina. A prosečna starost srpskog voznog parka je između 15 i 17 godina. Čini mi se da je ideja da Srbija vozi električne ili hibridne automobile ipak demagoška'', objašnjava za ''Politiku'' Dejan Stojaković koji je već mnogo godina zaposlen u auto-industriji.

 

Naš sagovornik ima drugo rešenje: subvencije treba dati onim građanima koji u svoje četvorotočkaše žele da ugrade plin. Stojaković predlaže da se eko-takse, koje auto-kuće moraju da plate pri uvozu svakog novog automobila, preusmere na građane. ''One iznose 12.000 dinara po toni vozila, dok se ta obaveza ne odnosi na stare automobile. Ugradnja plina košta između 700 i 1.000 evra, pa bi država mogla da novac koji dobije od eko-taksi preusmeri i građane podstakne da ugrađuju plin'', ističe Stojaković i dodaje da je jedno rešenje i što brža zabrana uvoza vozila sa oznakom motora euro3. Kako ova vozila ne mogu preko noći da nestanu sa ulica, a gotovo jednako je nemoguće da građani preko noći pronađu novac za skupa vozila na struju, dobar primer stiže iz komšiluka. Naime, Rumunija je od 2005. do 2008. sprovodila program zamene automobila starijih od 12 godina novim. Rezultat ove akcije nije bilo samo smanjenje prosečne starosti automobila (sa 13 na 10.7 godina), već je zabeležen pad ukupnih emisija ugljen-dioksida i azotnih oksida kada je reč o drumskom saobraćaju. Za ovaj program bilo je potrebno izdvojiti oko 15 miliona evra. Dobra vest je da Rumunija ima duplo više automobila od nas, pa to znači da bi rešenje našeg problema bilo jeftinije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro subvencije za električne automobile

 

195493-Mercedes-Benz-EQV 01.jpg

 

Ministar zaštite životne sredine Goran Trivan najavio je da će za nekoliko dana biti raspisan konkurs za dodelu subvencija za kupovinu električnih i hibridnih automobila, kao jedna od mera za smanjenje zagađenja vazduha u Srbiji.

 

''To je simbolika bez obzira koliko para ćemo izdvojiti, jer na taj način građanima hoćemo da kažemo da treba da mislimo o tome da menjamo kvalitet vozila koje vozimo. To će nam pomoći da udišemo mnogo čistiji vazduh'', rekao je Trivan novinarima. Upitan o kvalitetu vazduha u Srbiji ovih dana, ministar kaže da je kvalitet promenljiv i onakav kakav je u prethodnih deset i više godina. Moramo, naglašava, zato menjati navike i energente koje koristimo. Važno je, kaže ministar, što javnost razume da je to važno i što vrši pritisak da se brže i bolje pomeraju stvari napred. ''Glavni rezultat čitave situacije jeste svest o tome šta su zagađivači u Srbiji'', rekao je Trivan. Naveo je da su zagađivači nesumnjivo postrojenja za loženje i saobraćaj koji je, kaže, postao jedan od glavnih zagađivača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se mi zezamo.

 

Slusam danas vest: Jednu TONU pokvarene piletine je neko bacio u reku (car cak bacio i otpremnicu tako da ce da ga pronadju), a mi se zezamo sa elektricnim vozilima i ustedom od 2000din.

Hleba i igara :)

 

P.S. Nemam nista protiv kupovine hibrida, stavise rado bih i razmotrio, ali kada ta prica bude pila vodu.

Preci na CHR ili Corollu za ove smesne ustede je, blago receno, glupo. Pogotovu sto taj motor u praksi, u najboljem slucaju, trosi kao dizel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha kakvo je ovo biiip i farbanje :)

 

Postoji toliko drugih stvari koje bi mogle da se urade i promene na bolje za vozače u državi, a oni planiraju nekakvu simboliku?! Mani se druže Trivan simbola, imamo vaših simbola više no što bi nam ikad trebalo, daj neko konkretno rešenje koje nije čist lopovluk i osionost, za promenu...

Edited by McSteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekamo da prodje koja godina, pa da ispliva sta je tacno bilo iza cele price :D  Komedija :D 

 

Negde sam citao, da vozanje Tesle po Poljskoj, koja pravi struju na ugalj - slicno kao i mi, emituje negde oko ~600 g CO2 po km :D:D:D 

 

Malo da dam perspektive, Merc G klasa AMG (onaj kockasti) sa biturbo V8 i ~500+ konja, 2.6 tone auto, emituje oko ~300 g :D 

 

Ok, ajd, jedino sto priznajem je da se na taj nacin zagadjenje izmesta iz urbane sredine u (kolko-tolko) nenaseljenu (gde je termoelektrana) :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasično Političko rešavanje, daju pare ali na pogrešno mesto.

 

Umesto da se smanje akcize na TNG i da se poveća procenat benzinaca sa TNGom  ( hiljade vozača, tj vozila ) , oni će davati subvencije na njih npr 100 vlasnika kojim mogu da priušte nov auto od 30 000eur.

 

Veći efekat bi dobili kada bi smanjili PDV na rezervne delove, DPF, katalizatore ili sl.... pa bi se njih par hiljada dovelo u red.... za iste pare...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U toku analiza tržišta i potencijala u vezi sa subvencijama za električna vozila

 

192698-opel c.jpg

 

U toku je analiza tržista i potencijala na osnovu kojeg Vlada Srbije treba da se opredeli u kom obimu i na koji način treba da podržzi nabavku hibridnih i električnih vozila, izjavio je danas ministar finansija Siniša Mali. Na konferenciji za novinare na kojoj je predstavio Priogram ekonomskih reformi u Srbiji do 2020. godine, Mali je na pitanje novinara kada će biti uvedene subvencije za električna i hibridna vozila, rekao da Ministarstvo životne sredine radi analizu tržista i potencijala.

 

''To je važna tema za sve građane, to je samo deo koji se odnosi na veći program zaštite životne sredine i takozvane zelene ekonomije. Vrlo brzo ćemo, nakon predloga Ministarstva životne sredine, izaći sa konkretnim program oko podrške, odnosno subvencionisanja'', rekao je Mali. Podsetio je da je 2011. ukinut porez na upotrebu električnih vozila, a da je krajem prošle godine ukinut i porez na upotrebu hibridnih vozila. ''Sa te stane smo već dali podršku i olakšicu pri direktnoj kupovini hibridnih vozila'', rekao je Mali. U uslovima kada je tema zaštiti životne sredine važna, kaže Mali, pitanje subvencija za električna i hibridna vozila je manji ali veoma važan doprinos Vlade očuvanju i poboljsanju životne sredine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro Pravilnik o subvencijama za kupovinu električnih i hibridnih automobila

 

skoda punjac.jpg

 

Narednih dana očekuje se usvajanje Pravilnika kojim će biti predviđene subvencije za kupovinu električnih i hibridnih automobila, kao jedna od mera za smanjenje zagađenja životne sredine u Srbiji, najavio je danas ministar zaštite životne sredine Goran Trivan. ''Već za koji dan donećemo Pravilnik, a na osnovu odluke Vlade da se obezbede subvencije za kupovinu električnih i hibridnih automobila'', rekao je Trivan i dodao da se takođe ovih dana očekuje usvajanje Uredbe kojom će biti predviđena podsticajna sredstva za reciklažu polovnih automobila koja se više ne koriste. Sve to će, kaže, doprineti tome da se unapredi stanje u oblasti životne sredine.

 

Ministar je to rekao na javnoj debati ''Upravljanje otpadnim vozilima u Srbiji'' koju su organizovali Centar za cirkularnu ekonomiju Privredne komore Srbije i Centar za reciklažu d.o.o., u saradnji sa Ministarstvom zaštite životne sredine. Trivan je rekao i da u Srbiji reciklaža automobila nije na željenom nivou i ukazao na nelogičnost da su automobili koji se uvoze a novi su u obavezi da plate ekološke takse i naknade, dok se za polovna vozila ona ne plaća. ''Već smo u razgovorima o tome i pokrenućemo inicijativu da se to izmeni i da oni takođe plaćaju ekološku naknadu koju plaćaju uvoznici novih'', rekao je Trivan odgovarajući na pitanja novinara pre početka debate.

 

Trivan je pozvao lokalne samuprave i predzeća da prilikom nabavki vozila vode računa o tome da ona budu ''eco friendly''. Na skupu je rečeno da u Srbiji postoji više od dva miliona vozila, a da većina ima euro 3 ili 4 motor. Prema podacima Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, prosečna starost vozila u Srbiji je 17 godina, a učesnici javne debate ukazali su da je važan dijalog o svim ekološkim problemima jer se samo tako mogu kreirati dobra rešenja u izgradnji održive zajednice. Predstavnici Agencije za zaštitu životne sredine ukazali su da indvidualna ložista u većoj meri utiču na zagađenje nego saobraćaj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/27/2020 at 4:22 PM, Woodoo said:

Nije to baš tako, zbog visoke potrošnje i malog rezervoara voziti PHEV auto samo na benzin je blago rečeno suludo.

Tamo gde plug-in hibrida ima mnogo više u voznom parku izgleda se dešava baš to što je ''suludo''...pa je naivno verovanje da iste takve upotrebe hibrida neće biti i u Srbiji.

 

Time će siromašni građani Srbije dati pare bogatijim građanima Srbije da kupe nove automobile (dati subvenciju onima koji ionako već imaju pare za novi auto), a taj novi auto neće manje zagađivati jer će ih ovi stalno voziti sa praznom baterijom jer će ih baš biti briga da je dopunjavaju. Neće stanovnici Srbije biti finiji od onih u Britaniji, naročito jer oni u Britaniji barem imaju gde da ih pune kad bi hteli.

Na kraju te priče, siromašni građani Srbije (oni koji voze evro3/evro4 automobile) daće pare uvoznicima automobila da ovi onim bogatijim građanima prodaju maglu u vidu automobila koji manje zagađuju (plug-in hibridi), samo što oni u realnom životu ne zagađuju manje:

Quote

...prema novim istraživanjima, hibridi zagađuju puno više nego što zvanične brojke govore, prenosi Daily Mail. Koji je razlog? Pre svega, takvi modeli zbog pomenutog elektro motora i baterije su nešto teži od klasičnih benzinaca. Tome treba dodati činjenicu da većina vlasnika plug-in hibrida svoje modele ne koristi na propisan način. Odnosno, retki se odlučuju na samo punjenje kroz utičnicu, pa su im kapaciteti elektro motora često neiskorišćeni, odnosno zbog prazne baterije automobil mora da koristi punu snagu klasičnog benzinca, što dovodi do veće potrošnje i zagađenja u odnosu na situaciju u kojoj bi plug-in hibrid svoje putovanje započeo sa punom baterijom.

 

Inače, u Velikoj Britaniji su odlučili da zabrane prodaju ne samo benzinskih i dizelskih, već i plug-in hibridnih automobila do 2035. godine.

''Vozači plug-in hibrida ne koriste svoje modele na odgovarajući način, te postižu tek jednu trećinu električnog dometa, a pritom troše i do tri puta više od brojki na papiru čime rizikuju veću emisiju štetnih gasova'', rekla je Ewa Kmietowicz, šefica tima koji se bavi klimatskim promenama u Velikoj Britaniji.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subvencije bogatima da kupe skupe automobile

 

opet slika subvencije.jpg

 

Ukoliko država počne da daje subvencije od 5.000 do 7.000 evra za nabavku električnih i hibridnih vozila, ona će i dalje će biti značajno, i do tri-četiri puta skuplja od automobila u istoj kategoriji, pa će podsticaji praktično biti namenjeni imućnijem sloju, piše list Danas.

 

Van mera za smanjenje zagađenja ostaće ubedljiva većina građana koji i voze najveće zagađivače, starije automobile jer nemaju novca za one sa novijim motorom. Zbog toga su planirane mere koje je pre dva dana najavio ministar zaštite životne sredine Goran Trivan, prilično hladno primljene u stručnim krugovima gde veruju da je to ipak prvi korak i da će naredni potezi vlasti obuhvatiti i stimulacije za nabavku i korišćenje vozila na metan ili tečni naftni gas, koja su daleko čistija. Podsećaju i da saobraćaj sa tek 7 do 8 odsto učestvuje u ukupnom zagađenju vazduha, pa bi efikasnije mere trebalo ipak usmeriti na glavnog generatora - industriju i domaćinstva.

 

''Hibridna vozila, u nekoliko kombinacija elektromotora i motora sa unutrašnjim sagorevanjem, već su odavno prisutna kod nas i ona su naročito pogodna za gradske prilike, gde smanjuju potrošnju fosilnog goriva pa im je emisija ugljen dioksida već sada ispod 100, što će biti sledeća direktiva EU. Zbog toga i gotovo da nema proizvođača koji nije plasirao na tržištu neke od ovakvih modela. Oni to i moraju jer čitav njihov asortiman utiče na konačni, flotni prosek emisije štetnih gasova. Kada je reč o električnom automobilu, on dok se vozi uopšte ne emituje CO2, ali je proizvodnja baterija na koje radi izuzetno prljava tehnologija kao što je u većini sredina to i sama proizvodnja struje, pa bi korist na jednoj napravila veću štetu na drugoj strani. Uz to, hibridi svoj elektromotor pune tokom vožnje dok bi za električne to zahtevalo jako razvijenu infrastrukturu jer je za jedno punjenje potrebno najmanje pola sata'', objašnjava za Danas Aleksandar Uglješić, osnivač sajta Dmotion.com specijalizovanog za automobilizam.

 

On naglašava da bi najbolja opcija bilo vozilo na metan, CNG, jer se taj gas bez prerade uzima iz prirode. Ipak, on nije zaživeo jer ne samo da nedostaju punionice boca, nego je oprema za rad motora prilično teška. Takođe je dobra opcija i tečni naftni gas, TNG jer iako se on pravi, sagorevanje mu je takođe čisto, a instaliranje jednostavnije, kaže Uglješić i napominje da bi podsticajne mere ipak trebalo pre usmeriti ka tim kategorijama vozila, koje su dostupnije prosečnom kupcu a znatno efikasnije smanjuju emisiju štetnih gasova. Prema rečima našeg sagovornika, ni iznos koji bi država eventualno izdvojila za nabavku novih ekoloških vozila ne bi smeo da bude jedina mera.

 

Olakšice

Subvencija za nabavku novih ekoloških vozila nije jedina mera koja bi pomogla da se smanji emisija ugljen dioksida. Stručnjaci navode mogućnost da se smanje akcize na TNG, koji je i sada znatno jeftiniji od benzina i dizela, ali bi to dodatno podstaklo vlasnike da u svoja vozila ugrade potrebnu opremu. To bi ih koštalo u proseku oko 300 evra, imali bi ubedljivo jeftinije gorivo a pri tom bi značajno smanjili emisiju štetnih gasova. I u Ministarstvu zaštite životne sredine navode da razmišljaju o predlogu da se ekološkim vozilima obezbedi jeftinije ili besplatno parkiranje ili druge olakšice prilikom registracije.

 

https://www.021.rs/story/Info/Srbija/234061/Najavljene-subvencije-Novac-bogatima-da-kupe-skupe-automobile.html

 

 

Edited by neshaoct
dodao sadržaj sa linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je paušalna tvrdnja bez ikakvog konkretnog iskustva koju zasnivaš na jednom članku koji se bavi tom problematikom u Velikoj Britaniji. U tom članku navode da ''Ima primera gde zaposleni ni ne pune vozila električnom energijom''. I na tome baziraš mišljenje da će iskoristiti subvencije ali ipak voziti stalno na benzin ili dizel. Mogu sad da napišem roman koji će da te demantuje. Ne kažem da neće biti takvih pojedinačnih slučajeva, ali će biti toliko minorni da su besmisleni za bilo kakvu ozbiljnu raspravu na ovu temu.

 

Poznajem dosta kupaca plug-in hibrida, svi pizde što nemaju veću autonomiju na struju i što na dužim putovanjima moraju da sipaju gorivo. Ta vozila su toliko skuplja od ICE verzija da i pored subvencija koja će naša država da odobri neće biti isplativija za kupovinu da bi se vozila samo na gorivo. Kad se na to doda da 1. su teža pa više troše i 2. imaju manje rezervorare od ICE verzija pa samim tim i manju autonomiju sa tim rezervoarom svaka ozbiljna polemika pada u vodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako ima neku svoju muku.
Moja konkretno je da je "Država" nekome majka a nekome maćeha.
Zamišljam, kako bi lepo bilo da mnogi od nas "pizde" zbog tog kratkog dometa...
Uh, kako bi to bilo lepo ... pa i za "Državu".

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Woodoo

 

Takvih tekstova ima koliko hoćeš. Možeš sam da ih guglaš. :thumbup: 

To su stvari koje su se već dogodile po Evropi tamo gde postoje subvencije za plug-in hibride...i nije to samo neka ''paušalna tvrdnja'' neke tamo žene u Velikoj Britaniji, već imaš i odluku Vlade u Velikoj Britaniji da će od 2035. zabraniti ne samo dizele i benzince, nego i sve plug-in hibride. Dakle, nije samo ''paušalna tvrdnja'' bazirana na ''jednom članku'' bez ikakvog ''konkretnog iskustva'', već zvanična odluka njihove Vlade.

Quote

Mr Johnson said the ban on selling new petrol and diesel cars would come even earlier than 2035, if possible. Hybrid vehicles are also now being included in the proposals...

Ne znam što su zabranu proširili i na plug-in hibride ako oni već toliko manje zagađuju i treba im davati subvencije.

 

Ali, sve i da se nije svuda po Evropi već dogodilo da ljudi masovno pokupe subvencije i onda stalno voze samo na benzin ili dizel...opet ostaje pitanje moralnosti/svrsishodnosti takvih podsticaja konkretno u Srbiji gde bi na taj način veliki broj siromašnijih davao subvenciju malom broju bogatijih kako njih nov auto ne bi koštao 35k evra nego 30k evra, iako oni svakako imaju pa imaju za novi auto. Tako piše i Danas...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam rekao članak mislio sam na onaj sa linka na početku strane, koji ti je poslužio kao argument još onomad, odgovor od malopre sam trebao još tad da napišem, to je moja greška. Iz tog članka sam izvukao citat.

 

Gospođa koju citiraš navodi drugi problem, da kupci zaborave da napune auto što mogu delimično da razumem ali nikako i da opravdam. Lakše je vlasniku da skokne do pumpe i za par min napuni rezervoar nego da ga ostavi pola sata na brzom punjaču ili 8 sati na kućnom.

 

Dakle, akcenat kod gospođe nije na tome da vlasnici plug-in hibrida samo iskoriste subvenciju da bi jeftinije prošli a sa unapred određenim ciljem da ga uopšte ne pune.

 

A zabranu su uveli za 15 godina. S obzirom koliko će auto industrija da se promeni do tada i da će udeo plug-in hibrida biti sigurno veći od udela čisto ICE vozila sasvim je razumljivo da se subvencija ukine. Neke države koje su pioniri u električnim i hibridnim vozilima, kao što je Norveška, ukinule su mnoge privilegije za takve vlasnike još pre nekoliko godine jer se broj takvih automobila toliko povećao da su subvencije postale besmislene i na drugi način stimulišu kupovinu (kroz cenu registracije i slično).

 

U vezi moralnosti subvencija se slažem, samo se ne sećam da si se pozivao na moralnost kod 3.000 € subvencija za 500L.

 

I još jednom da ponovim, iznos subvencije kod nas verovatno neće biti ni blizu toliki da bi neko samo zarad cilja da prođe jeftinije kupio takvo vozilo. Prema mojim informacijama subvencije će biti manje nego što se navodi u Danasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Woodoo said:

...Gospođa koju citiraš navodi drugi problem, da kupci zaborave da napune auto što mogu delimično da razumem ali nikako i da opravdam. Lakše je vlasniku da skokne do pumpe i za par min napuni rezervoar nego da ga ostavi pola sata na brzom punjaču ili 8 sati na kućnom.

 

Dakle, akcenat kod gospođe nije na tome da vlasnici plug-in hibrida samo iskoriste subvenciju da bi jeftinije prošli a sa unapred određenim ciljem da ga uopšte ne pune.

Ne, nije sa predumišljajem, nije sa ''unapred određenim ciljem'' da pokupe subvencije za plug-in hibride i onda ih voze samo na benzin/dizel...nego su mukice zaboravne da ga napune, pa im se tako zaboravnima dogodi da mesecima nikako da se sete da ga dopune :D:D ...imaju nekakvu kontinuiranu zaboravnost. :D 

 

16 minutes ago, Woodoo said:

U vezi moralnosti subvencija se slažem, samo se ne sećam da si se pozivao na moralnost kod 3.000 € subvencija za 500L.

Zato što to nije isto.

Kao i pre toga za Punto Classic, tako i kasnije za 500L - subvencije su bile za domaću fabriku ljudima koji su kupovali aute za 10k-12k evra (ili manje), tj. ljudima koji ionako nikako ne bi zamenili svoje stare automobile da nije bilo tih subvencija. Ovi bogati kojima se sada želi dati subvencija...oni već imaju za auto od 30k evra. Njih nikada ni ne zanima auto u segmentu u kojem je Punto Classic, ili 500L. Oni ''pucaju'' na aute od preko 20k-30k evra. Čini mi se da je lako uvideti razliku u tim slučajevima, jer davanje subvencije onome ko ionako već ima dubok džep za novi auto i može da ga kupi svakako, nije isto kao i davanje subvencije onome ko na drugačiji način nikada ne bi ni imao za nov auto, i to davanje za auto koji je nekoliko puta jeftiniji od ovih koji su sada tema. 

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, neshaoct said:

Ne, nije sa predumišljajem, nije sa ''unapred određenim ciljem'' da pokupe subvencije za plug-in hibride i onda ih voze samo na benzin/dizel...nego su mukice zaboravne da ga napune, pa im se tako zaboravnima dogodi da mesecima nikako da se sete da ga dopune :D:D ...imaju nekakvu kontinuiranu zaboravnost. :D 

Ovo je tvoj zaključak, paušalan i zasnovan na pretpostavkama koje se oslanjaju na prvi članak na koji si se pozvao u diskusiji.

Gospođa to nije uzjavila.

31 minutes ago, neshaoct said:

Zato što to nije isto.

Veoma je isto, a trebalo bi da bude moralno da se misli i na one ljude koji su manje bogati od kupaca 500L-a pa isti ne mogu da priušte a pomažu nekima u njegovoj kupovini.

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Woodoo said:

Veoma je isto...

 

Jeste, isto je davati subvenciju za auto od 30k evra onome ko pare za takav auto ionako već ima, i davati subvenciju za Punto Classic kome je početna cena bila 6.000 evra tj. davati subvenciju za najjeftiniji nov auto na tržištu. Isto je davati subvenciju za auto od 30k evra onome ko pare za takav auto ionako već ima, i za 500L koji se prodavao po 10k-11k evra i bio jedan od najjeftinijih automobila na tržištu. U oba slučaja se davalo ili za bukvalno najjeftiniji nov auto, ili se davalo u onom cenovnom rangu gde ono malo kupaca (fizičkih lica) koji nekako skupe za kredit i kupuju nove aute (do 10k, 11k evra) u SRB.

 

Ono malo građana Srbije koje uspe da skupi za nov auto ne ide dalje od 10k, 11k evra na kredit na maksimalno godina otplate...tako da to nikako nisu isti ljudi kao ovi sada koji treba da dobiju subvenciju za auto od 30k evra. Samo slep i zlonameran čovek ne vidi da je to ''veoma isto'' :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, neshaoct said:

Ono malo građana Srbije koje uspe da skupi za nov auto ne ide dalje od 10k, 11k evra na kredit na maksimalno godina otplate...tako da to nikako nisu isti ljudi kao ovi sada koji treba da dobiju subvenciju za auto od 30k evra. Samo slep i zlonameran čovek ne vidi da je to ''veoma isto'' :D 

Nešo, nisam ja političar i ne vodim debatu sa tobom.

 

Obojica smo se složili da ove subvencije nisu baš moralne u Srbiji.

 

Za tebe su moralne samo one koje je dobio FAS.

 

Za mene su i te nemoralne jer i ti ljudi i ovi prvi spadaju u grupu od oko 10-ak hiljada fizičkih lica koja sebi mogu da priušte novi auto u Srbiji. I tim malo manje bogatim je neka sirotinja pomogla da kupe auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Woodoo said:

Za mene su i te nemoralne jer i ti ljudi i ovi prvi spadaju u grupu od oko 10-ak hiljada fizičkih lica koja sebi mogu da priušte novi auto u Srbiji. I tim malo manje bogatim je neka sirotinja pomogla da kupe auto.

Ne spadaju ti ljudi u istu grupu. Praviš se da ne znaš kako u toj grupi od 10k ljudi najveći njen deo gleda nove aute sa cenom oko 10 hiljada evra, sa dugim rokovima otplate. Ubedljiva njena manjina gleda one skuplje. Problem je što će ove subvencije biti za tu manjinu od tih ukupno oko 10k ljudi jer nema tih fancy hibrida i potpuno električnih automobila za oko 10k evra.

Ovi za koje ti sada podržavaš da dobiju subvenciju su najbogatiji sloj stanovnika SRB koji već ima barem 30k-40k evra za nov auto. Oni koji su ranije dobijali subvenciju za Punto Classic i 500L su jedino uz pomoć te subvencije i mogli da kupe nov auto. Nisu oni sebi mogli da priušte nov auto bez subvencije, a kamoli nešto skuplje od Punta.

 

Pojednostavljeno:

- Ode neki Mile u Železnik, da na presu svog starog Yuga, Ladu ili šta god staro je vozio, dobije potvrdu od tamošnjeg centra za reciklažu. Sa tom potvrdom dobije subvenciju i kupi Punto Classic.

Par godina kasnije, taj isti Mile ode i po sitemu staro za novo preda Punta i kupi 500L, nastavi da plaća skoro istu ratu ali za noviji, bolji auto od Punta.

- Saša Popović proda svoj BMW i8, ode u British Motors da kupi Jaguar I-Pace, kad mu ljubazna prodavačica kaže: ''gospodine Popoviću, ovaj auto Vas neće koštati malo više od 80.000 evra, nego Vam država Srbija daje subvenciju, pa Vas zato auto košta 75.000 evra.'' :D 

 

Sad ti možeš do sutra da pričaš da država treba da daje subvenciju Saši Popoviću da kupi nov auto, ali slabo će se to primiti kod bilo koga ko ima više od 2 grama mozga i naleti na ove postove.

Ono malo građana Srbije koji su tek iznad sirotinje sebi mogu da priušte nov auto od jedva 10-tak hiljada evra (ne i skuplji od toga), i svi oni mogu dupe da obrišu sa najavljenim subvencijama jer nema plug-in hibrida, a naročito nema električnog auta za te pare.

 

*Saša Popović ne znači bukvalno Saša Popović, nego je slikovit primer za one ljude u SRB koji će najavljene subvencije dobijati.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto mislim kao i Neša.
Psihološka granica za kredu je 10k€, ako uspe još tng ili cng da ugradi u svojoj režiji i to je to...
35k€ auto na 360€ platu ne ide...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

Ovi za koje ti sada podržavaš da dobiju subvenciju su najbogatiji sloj stanovnika SRB koji već ima barem 30k-40k evra za nov auto.

Ovde sam stao sa čitanjem. Sa tobom je rasprava besmislena jer podlo podmećeš da sam ja za subvencije a to nigde nisam napisao, već sam čak naveo da se slažem da je moralnost upitna.

 

Napisao sam ti već da nisam političar pa da podmećem tebi nešto što nisi rekao pa te zato molim da sa mnom batališ takav vid rasprave i sa argumentima kao što je onaj prvi britanski članak koji ti je postao sveto pismo.

 

I treće, razumem tvoju subjektivnost, da FCA ne kasni toliko sa električnim i plug-in hibridnim automobilima podržavao bi ti ovo isto kao što podržavaš 3.000 € subvenciju za 500L, u oba slučaja ogromna siromašna većina pomaže ljudima bogatijim od njih da jefitnije prođu prilikom kupovine novgo auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Woodoo

 

Ne zanima me gde si prestao sa čitanjem jer ovo nije tvoja i moja privatna rasprava. Nešto se piše i zbog drugih koji čitaju, ne samo zbog tebe. :thumbup: 

 

2 minutes ago, Woodoo said:

I treće, razumem tvoju subjektivnost, da FCA ne kasni toliko sa električnim i plug-in hibridnim automobilima podržavao bi ti ovo isto kao što podržavaš 3.000 € subvenciju za 500L...

Ovo je bezveze napisano i to odlično znaš. ;) 

Ali, bitno je da ti nemaš subjektivnost, je l tako... Ja imam subjektivnost koji nikada nisam prodao nijedan nov auto, a ti je nemaš je l'?!

 

Vidiš kako lepo podmećeš umesto da ponoviš ono što sam napisao kao moj stav oko tih nekadašnjih subvencija. Evo, napisaću to opet:

- nekadašnje subvencije su bile za ljude koji ionako ne bi mogli da dobace do novog auta (Punto Classic).

- nekadašnje subvencije su bile za onaj cenovni rang automobila gde naši ljudi nekako mogu da dobace (500L).

- nekadašnje subvencije su bile za domaći proizvod.

 

Ovo će sada biti subvencije vama uvoznicima da najbogatijem sloju društva u Srbiji prodate najskuplje varijante modela koje imate u salonima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, neshaoct said:

@Woodoo

 

Ne zanima me gde si prestao sa čitanjem jer ovo nije tvoja i moja privatna rasprava. Nešto se piše i zbog drugih koji čitaju, ne samo zbog tebe. :thumbup: 

Opet podmećeš. To što sam ja prestao da čitam tvoj upis u trenutku gde si napisao neistinu znači da mislim da je tema privatna rasprava? Ova ti je dobra. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...