Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Uskoro subvencije za kupovinu hibridnih vozila

Recommended Posts

Toyota-Prius_2010_1024x768_wallpaper_11.jpg
 

Ministar životne sredine i prostornog planiranja izjavio je danas da se narednih nedelja očekuje donošenje odluke koja predviđa subvencije za kupovinu tzv. hibridnih vozila u iznosu od oko 1.000 eura.

"Pred Vladom Srbije nalazi se uredba koja predviđa značajnu subvenciju za kupovinu takvih vozila koja su ekološki bezbednija", rekao je ministar posle preuzimanja automobila na hibridni pogon Toyota Prius, ispred Palate Srbije, za potrebe akcije "Očistimo Srbiju" i resornog ministarstva. Ministar je izrazio očekivanje i da će se u narednom periodu sa Ministarstvom finansija obezbediti određene olakšice što se tiče ukidanja carina prilikom kupovine hibridnih vozila.

On je podsetio da je nekoliko gradova u Srbiji izašlo u susret inicijativi Ministarstva da se za sve kupce tih vozila obezbedi besplatno parkiranje, što je, kako je naveo, veoma važno za Beograd, ali i druge gradove. "Drago nam je što će ekološka akcija 'Očistimo Srbiju' da bude podržana na ovakav način, a mi smo prva zemlja u regionu koja je dala podršku automobilskoj industriji koja proizvodi ekološka vozila".

On je kazao da je plan Ministarstva kao i Fonda za zaštitu životne sredine da se obezbede subvencije svim gradovima koji žele da kupe autobuse za javni prevoz, a koji su ekološki prihvatljiviji i pouzdaniji. "Namera je da kod naših građana pokrenemo svest o tome kako mogu ličnim primerom da doprinesu smanjenu emisija ugljen-dioksida. Nadamo se da ćemo ovom merom uticati na građane da odaberu vozilo koje proizvodi manje štetnih gasova"...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

kakvo k*njanje

subvencionisace kupovinu 2 i po modela hibridnih auta koji su trenutnou prodaji u srbiji (a ni u jednom salonu ih nema), koji su za iste performanse obicnih - skuplji i u proizvodnji i u odrzavanju, i u reciklazi

mesto da subvencionisu kupovinu malolitraznih kola, recimo, ispod 1.3 l. Dokle bre vise... Ustanak!

Edited by Punto Abarth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba davati subvencije, samo skinite carinu, porez osakatite na 5% i registracija na 2-3000 din pa cete videti kako ce se uvoziti hibridi.

Jedno pitanje, Kako se obracunava registracija elektromobila :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzabe parkiranje vec imaju u svim vecim gradovima....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasnici hibridnih automobila će od 1. januara biti oslobođeni plaćanja poreza na upotrebu motornih vozila

 

5daadd4828072_porethibridi.jpg.71494a87cfbc6075bbb4b2088714da62.jpg

 

Vlasnici hibridnih automobila će od 1. januara sledeće godine biti oslobođeni plaćanja poreza na upotrebu motornih vozila, odlučila je Vlada Srbije. Uslov je da se radi o vozilima koji imaju "jedan od motora pokretan električnom energijom", prenose Novosti. To u praksi znači da će vlasnici hibridnih vozila čija radna zapremina benzinskog, ili dizel motora vozila ne prelazi 1.150 kubika uštedeti 1.290 dinara. Oni čija vozila imaju zapreminu "klasičnog" motora do 1.600 kubika uštedeti 5.570 dinara. Vozila koja imaju kubikažu do 2.000 odnosno do 2.500 ccm biće jeftinija za 11.420 odnosno 56.430 dinara. Najviše će, naravno, uštedeti oni koji imaju i najskuplja, odnosno vozila sa najvećim SUS agregatima (motori sa unutrašnjim sagorevanjem), pa će tako vlasnici vozila radne zapremine preko 3.000 kubika biti oslobođeni poreza na upotrebu od čak 236.340 dinara!

 

Najpopularniji hibridi na našem tržištu, "Toyota" imaju benzinske motore od 1.500 kubika ("Yaris"), 1.800 ("C.HR"), 2.000 ("Corolla") i 2.500 kubika ("Camry", RAV4"), dok na primer luksuzni "Mercedes E - klase" ima dizel motor od 1.950 kubika, pa će njihovi vlasnici ubuduće biti oslobođeni ovog nameta. U Srpskoj asocijaciji uvoznika novih automobila i delova sa pažnjom su pratili pripremu i donošenje ovog zakona.

- Svaki poboljšan zakon je potreban, ali ovaj predlog Vlade nije stimulativan, sem, donekle, kod vozila sa zapreminom motora preko 2.000, 2.500 ili 3.000 kubika - ocenjuje predsednik Asocijacije dr Miloš Petrović. - Bez jasnije i konkretnije stimulacije pri kupovini električnih ili hibridnih vozila koja bi se ogledala u neplaćanju PDV, sve drugo nije dovoljno. Ipak, kažu u Srpskoj asocijaciji može se očekivati rast prodaje modela, što ako se uzme u obzir da je prošle godine prodato svega oko 500 hibridnih vozila, nije nemoguće.

 

- Očekujem da vozila sa većom kubikažom sada budu dostupnija kupcima, ali nisam siguran koliki će taj rast biti - kaže dr Petrović - Predlagač ove izmene Zakona, ne uvažavajući naše predloge poput emisije izduvnih gasova, ukidanja PDV , donosi rešenje koje je kozmetičko, a ne suštinsko. Veći rast prodaje kao prodavci novih vozila možemo očekivati od najavljene subvencije taksistima od 5.000 evra nego od ovakve izmene Zakona, smatraju uvoznici.

 

Srbija bez subvencija

Srbija je i dalje jedna retkih od zemalja Evrope u kojoj ne postoje subvencije za kupovinu električnih i hibridnih vozila, pa čak ni besplatno parkiranje, o oslobođenju od poreza da i ne govorimo. Koliki je to problem ukazala je i Svetska zdravstvena organizacija koja je procenila da godišnje u Srbiji od posledica udisanja vazduha zagađenog izduvnim gasovima vozila umre oko 6.000 ljudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porez na električne automobile - korisna, ali ne i dovoljna olakšica

 

195493-Mercedes-Benz-EQV 001.jpg

 

Odluka Vlade Srbije da vozače električnih i hibridnih automobila oslobodi plaćanja poreza jeste olakšica, ali ne dovoljna kako bi se broj takvih vozila na našim ulicama povećao i zagađenje okoline smanjilo, smatra stručna javnost u Srbiji. Naime, Vlada Srbije je na svojoj sednici usvojila predlog da se od 1. januara sledeće godine uvede oslobađanje od poreza na upotrebu motornih vozila čiji je jedan od pogona električni. Nakon što ga je republička vlada odobrila predlog će biti uvršten u izmene i dopune Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, koji će biti upućen Skupštini Srbije na usvajanje.

 

Iako smatraju da je definitivno reč o koraku napred eksperti ne veruju da će sama po sebi ova mera povećati broj električnih i hibridnih automobila na drumovima u Srbiji. Podsećanja radi, u ovom trenutku u našoj zemlji postoji 200 registrovanih i nešto više od 200 hibridnih vozila. Koliko je to malo, govori podatak da u našoj zemlji ima dva i po miliona registrovanih vozila a da se drumovima Evrope kreće više od milion električnih automobila. S obzirom na visoku cenu električnih i hibridnih automobila činjenica da će oni koji se odluče za kupovinu takvih vozila platiti 20 odsto manje (jer neće morati da plate porez) je svakako bitan detalj. Međutim sagovornici ''Danasa'' nisu optimisti da će nakon usvajanja ove odluke korišćenje električnih i hibridnih vozila u Srbiji postati masovna pojava.

 

Ekspert za energetiku Vojislav Vuletić naglašava da će kada je reč o smanjenju zagađenja vazduha odluka Vlade imati efekta u gradovima ali da će zbog toga što se u Srbiji najviše struje proizvodi u termoelektranama nivo zagađenja vazduha i dalje biti visok. ''Poenta je tome što električni automobili funkcionišu tako što se pune strujom. Dakle za njihov rad je neophodna električna energija koja se kod nas u najvećoj meri dobija iz termoelektrana tako da ne možemo konstatovati da se zagađenje vazduha ukida u potpunosti. Naravno, ovo je korak napred i svakako je u tom smislu odluka Vlade dobra jer će se zagađenje vazduha smanjiti u gradovima. To je nešto što je dobro i što svakako treba pozdraviti'', navodi Vuletić.

Prema njegovim rečima ne treba očekivati da će građani sada masovno nagrnuti da kupuju električna i hibridna vozila jer je njihova cena veoma visoka. ''Poznato je da su takva vozila skupa a naša država definitivno nema dovoljno sredstava u budžetu da bi davala subvencije vozačima za kupovinu takvih vozila. Tako da će električne i hibridne automobile kupovati oni koji su za to platežno sposobni što je svakako boljitak i korak unapred bez obzira što njihov broj neće biti visok'', kaže Vuletić.

 

Sa takvim mišljenjem se slaže i Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu. ''Činjenica je da neke države pomažu vozačima tako što subvencionišu kupovinu električnih automobila. S obzirom na stanje u budžetu očekivati nešto tako od naše države je potpuno nerealno. Ukidanje poreza za kupovinu hibridnih i električnih vozila je dobar potez međutim sam po sebi je nedovoljan. Glavni razlog zbog koga se najveći broj ljudi koji može sebi da priušti električni ili hibridni automobil dosad nije odlučivao na takav korak nije toliko vezan za plaćanje poreza koliko za nepostojanje prateće infrastrukture za električna vozila. Kada to kažem mislim prvenstveno na veoma mali broj lokacija na kojima se nalaze punjači za električne automobile. Takve lokacije svakako postoje ali ih je nedovoljno. Stoga, s obzirom da ne postoji mogućnost zbog nedostatka infrastrukture da se s njim putuje na duže lokacije on uglavnom služi kao gradski automobil i to demotiviše one koji bi hteli da ga kupe mnogo više od poreza. Dakle, sprovođenje samo ove mere neće u značajnom broju povećati broj električnih i hibridnih automobila u Srbiji. Samim tim, potpuno je jasno da je ono što treba činiti, povećanje broja lokacija za punjenje baterija električnih automobila'', ističe Savić.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je i u Srbiji došlo vreme za električna vozila?

 

bmw i3 dm.jpg

 

Kako izađete iz aviona, naprimer u Oslu, taksi koji će vas voziti do hotela skoro sigurno će biti hibridno vozilo. Samo je pitanje trenutka kada ćete shvatiti da to što osećate nesvakidašnji mir dok se šetate ulicom jeste posledica tišine i to zato što je veliki broj vozila električno ili hibridno. Taj podatak nije nimalo čudan za zemlje zapadne Evrope, jer su subvencije države i benefiti za vožnju električnih vozila, za razliku od Srbije, perfektni. Naprimer odlučite li da kupite električno vozilo u Holandiji, država će vam pomoći u vidu subvencije od 4.000 evra (u nekim zemljama ovaj iznos ide čak do 7.000 evra). Cena registracije je tolika da je ne treba ni pominjati. Besplatno ćete parkirati bilo gde, pa čak i u strogom centru grada. Vozićete žutom trakom bez rizika od kazne (sada se ova pogodnost u nekim zemljama ukida, jer je broj električnih vozila toliko narastao da je benefit izgubio smisao). Imaćete na raspolaganju garaže i parkinge sa nepreglednim nizovima punjača, na kojima je punjenje, naravno, besplatno. Ali, ostaje pitanje dokle ćete stići ovakvim vozilom. Uzeću za primer BMW i3, koji je prvenstveno osmišljen i napravljen kao gradsko vozilo, a ne za duža putovanja. Kao takav, potpuno ispunjava potrebe dnevne gradske vožnje. Deklarisani domet sa potpuno napunjenom baterijom od 120 Ah iznosi 300 km, ali u zavisnosti od uslova vožnje domet može varirati. To se, uglavnom, vezuje za upotrebu klime ili grejanja.

 

Sledeće pitanje je kakve su mogućnosti punjenja.

 

Mogućnost br. 1

Ne kućnoj utičnici pomoću punjača koji se dobija uz vozilo (nije dozvoljena upotreba produžnih kablova). Na ovaj način je punjenje od 0-100% traje oko 16 časova, a za to vreme vaš račun za električnu energiju će se povećati za oko 250 dinara (cifra zavisi od tarife). Ukoliko vas brine da li ćete sa punom baterijom moći da vozite ceo dan mi prestavljamo jednostavnu kalkulaciju: Ako je prosečna brzina gradske vožnje oko 27 km/h onda imate na raspolaganju 10 sati vožnje do potpunog pražnjenja.

 

Mogućnost br. 2

Druga vrsta punjenja je na tzv. AC punjačima, kojih u Beogradu trenutno ima oko 25. U ovom momentu se punjenje na ovim punjačima ne naplaćuje i traje oko 3.5 sati. Raspoređeni su veoma mudro, pa dok kupujete u šoping centru ili ste ostavili vozilo na parkingu dok nešto završavate po gradu, kad se vratite vozilo će biti ''sito''. Ovakav punjač možete ugraditi i u svojoj garaži ili kući ukoliko za to postoje mogućnosti (najmanje trofazna struja, 16 ampera po fazi). Cena punjača ide od 400 evra do čak 4.000 evra, ali treba računati i na trošak dovođenja instalacija i dodatne opreme do mesta punjenja. Za funkciju brzog AC punjenja je često neophodno dodatno platiti prilikom poručivanja vozila.

 

Mogućnost br. 3

Treća vrsta punjenja je isključivo na javnim punjačima (DC punjenje) i vozilo će biti spremno za pokret sa punim ''rezervoarom'' za 30 minuta. Za ovu mogućnost punjenja prilikom poručivanja vozila potrebno je izdvojiti dodatnih 700 evra. Ovaj tip punjenja će se u budućnosti naplaćivati zbog toga što pruža najveći komfor, a i sistem za punjenje je daleko skuplji nego kod AC punjenja (naizmeničnom strujom).

 

A benefiti?

Benefiti tokom korišćenja ovog vozila jednaki su bez obzira na deo planete u kojem koristite vozilo: servisni interval od dve godine bez obzira na pređenu kilometražu. Matematika kaže da u Srbiji svaki kilometar električnog vozila, gledajući troškove goriva, košta u proseku 13 puta MANJE nego pređeni kilometar benzinskim ili dizel vozilom. Servis se radi ređe nego na velikoj većini vozila (na dve godine) i košta okvirno 23.000 dinara. Benefit očuvanja prirode nije trenutan, a možda se može definisati i kao lokalni, ali nema vrednost koja se novcem može izraziti. Osim toga, vozilo ima sistem tzv. regenerativnog kočenja. Naime, prilikom svakog otpuštanja papučice gasa osetićete određeni otpor i imaćete osećaj intenzivnijeg usporavanja u poređenju sa drugim vozilima. Ovo nije razlog za brigu - vozilo na ovaj način koristi kinetičku energiju da bi dopunjavao bateriju i time omogućavao dodatne kilometre autonomije. Nećete moći da se odbranite od znatiželjnih pogleda, zaustavljanja u saobraćaju od strane nepoznatih osoba, odgovaranja na pregršt pitanja. Da li je benefit ili nije - zavisi od vašeg karaktera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/27/2019 at 9:50 PM, neshaoct said:

Znamo svi da je najbolja mera za podizanje prodaje mlađih i novijih automobila veći standard, bogatiji građani.

Navođenje bilo kog razloga za administrativno ograničavanje uvoza automobila je tu samo da prikrije onaj pravi razlog koji je čisto finansijske prirode...ali, pošto ne ide da se tako kaže, onda kao ae da saopšte da to traže zbog ekologije. Suština je: euro3/euro4 automobili nisu potencijalna mušterija mreže ovlašćenih, dok euro5/euro6 automobili jesu njihove potencijalne mušterije.

Prva rečenica je apsolutno tačna, ali druge nisu, posebno ovo što si opet ponovio da kupci euro 3/4 nisu mušterije ovlašćenih, da ne ponavljam opet ono što sam gore napisao.

 

Da li je npr reciklaža uvedena za prodaju Punta svojevremeno koju je subvencionisala vlada Srbije bila dobra odluka da se sklone krševi sa ulica (a definitivno ih je mnogo sklonjeno tad) ili je i to bila prikrivena odluka finansijske prirode da se favorizuje jedan proizvođač?

 

Takođe je pogrešno mišljenje da udruženje ima bilo kakvu moć da promeni bilo šta, posebno politički osetljivo pitanje zabrane uvoza vozila koja kupuje najveći i najugroženiji deo biračkog tela. Pa oni ne smeju da talasaju, nemaju apsolutno nikakvu moć. Ova tema je i postala aktuelna kada je pokrenuta inicijativa od vrha države a sama zabrana najavljena više od godinu dana ranije, naravno posle izbora.

 

Na neki način treba sprečiti uvoz krševa iz Evrope a pošto državne institucije nisu sposobne za druge načine najlakše im je da uvedu mere koje se tiču euro normi jer su iste vezane za određena godišta proizvodnje. Euro 3 je trebalo odavno zabraniti, uvesti stroge "tehničke" preglede uvezenih, zabraniti uvoz havarisanih i oštećenih vozila...kakvih sam se ja krševa nagledao pre dve godine kad sa ženi kupovao Musu, dok nisam uspeo da pronađem jedan primerak da valja, a to je euro 4 auto. Bukvalno groblja od automobila.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj pažljvo šta priča čovek iz udruženja prodavaca novih automobila...A šta nauka i prodavci polovnih...
https://youtu.be/PCgAMrCFAp4
Na jednoj drugoj televiziji isti tip je rekao da na ovaj mnogo bolji standard nije problem uzeti kredit od 10k€ za kupovinu novog vozila, jer bi se vratio za 5 do 7 godina...
Plus seti se kako je MUP kupio 700 škoda potpuno van zakona!
Glavni lobisti za ukidanje euro 3 su po meni prodavci novih automobila, kao i u Crnoj Gori i drugde u regionu, jer država nema snage da svoje resurse očisti i dubiko je koruptivna...
U ostatku eu možeš da uvoziš šta hoćeš uz odgovarajuću poresku naknadu
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Woodoo said:

...ali druge nisu, posebno ovo što si opet ponovio da kupci euro 3/4 nisu mušterije ovlašćenih, da ne ponavljam opet ono što sam gore napisao.

Uvoznike zanima ogroman uvoz euro3 i euro 4 automobila u smislu da im smeta. Voleli bi oni da bude više euro5 i euro6 automobila jer im oni mogu biti mušterije za delove/servis.

Administrativna mera treba da pomogne uvoznicima u toj nameri jer će zbog nje poskupeti euro3/euro4 automobili, kao što si i rekao. Ne zanimaju ih kupci euro3 auta jer oni eventualno mogu da dobace do euro4...već ih zanimaju kupci euro4 automobila jer uz malo povoljnije uslove finansiranja se nadaju da će deo tih kupaca umesto euro4 kupiti euro5 auto...a, euro 5 ih još kako zanima sa aspekta delova/servisa. U lagodnijoj poziciji od ostalih su faktički samo Škoda i Fiat jer prodaju dosta novih automobila u SRB (koji im onda pune servise), i njima je dobrodošlo (ali nije neophodno) da se uvodi administrativna zabrana oko uvoza polovnjaka.

 

Ne uvodi se ova mera da bi povećala prodaju novih auta, nego da bi povećala uvoz euro5/euro6 polovnjaka koji su onda potencijalna mušterija za ovlašćene.

Ako ostane sve samo na euro3, onda još i može da prođe priča da se to radi zbog ekologije. Ali, ako zabranu prošire i na euro4, onda je ovo drugo u pitanju. Pa, nije Asocijacija osnovana da bude nekakav prikriveni pokret zelenih :D pa eto oni guraju ovo samo zbog ekologije... :D 

 

17 hours ago, Woodoo said:

Da li je npr reciklaža uvedena za prodaju Punta svojevremeno koju je subvencionisala vlada Srbije bila dobra odluka da se sklone krševi sa ulica (a definitivno ih je mnogo sklonjeno tad) ili je i to bila prikrivena odluka finansijske prirode da se favorizuje jedan proizvođač?

Da li je to bila dobra odluka treba da ocenjujemo sa aspekta korisnosti građanima. Ako je nešto korisno građanima = dobra odluka. Ako im nije korisno = nije dobra odluka.

Tom odlukom su građani mogli da kupe novi auto koji inače ne bi finansijski sebi mogli priuštiti. Deo para im je dala država kroz subvenciju. Dakle, građani su imali korist = dobra odluka.

Plus, država je potpuno legitimo to odlučila da uradi sa proizvođačem automobila u Srbiji. Nije država favorizovala tom odlukom, kako kažeš, ''jednog proizvođača'', nego jedinog proizvođača automobila u Srbiji u kojem ima i trećinu vlasništva. Ne znam šta ima logičnije od toga... Sve ostale članice Asocijacije uvoznika nisu proizvođači automobila, taj status ima samo ''FCA Srbija''.

 

Isti taj kriterijum korisnosti za građane treba primeniti i kad je u pitanju najavljena odluka oko zabrane uvoza euro3 i euro4 automobila...

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, neshaoct said:

Uvoznike zanima ogroman uvoz euro3 i euro 4 automobila u smislu da im smeta. Voleli bi oni da bude više euro5 i euro6 automobila jer im oni mogu biti mušterije za delove/servis.

Ma kakvi. Uvoznici i ovlasceni dileri prave planove na osnovu onoga sto im je sigurno, a to je servis vozila koja su u garanciji. Sve preko toga je dobro, ali nije sigurno. Vozila koja su u garanciji su Euro 6 i delimicno euro 5 i 99% su kupljena kod tih uvoznika.

 

Vecina ovlascenih servisa povremeno pravi akcije za starija vozila gde se daju popusti na delove i usluge za klijente slabije platezne moci i potpuno je irelevantno za prodaju delova da li su ta vozila stigla iz uvoza ili kupljena nova u Srbiji.

 

Gotovo sam siguran da bi vecina forumasa koji su kupili nov FCA auto pre servis obavljali kod Gorana npr. nego kod ovlascenog (prvi ja). Kod ovlascenih idu jer moraju zbog garancije, cim istekne idu kod svog lokalnog majstora ili nekog kao sto je Goran.

 

Sto se tice kupovine, kupci Euro 3 (i Euro 4) vozila mogu eventualno da dobace do jeftinijih Euro 4 (5) automobila, ali ce vecim delom da ostanu u okviru emisije gasova za koju su vec platezno sposobni i da te automobile placaju malo skuplje zbog slabije ponude usled zabrane uvoza. Njima zabrana nece povecati budzet pa da predju na skuplje automobile. Budzet ostaje isti.

 

7 hours ago, neshaoct said:

Pa, nije Asocijacija osnovana da bude nekakav prikriveni pokret zelenih :D pa eto oni guraju ovo samo zbog ekologije... :D 

Naravno da nije ali to ne menja cinjenicu da su veoma protokolarno udruzenje, bez ikakve realne moci, koje ne sme da talasa (poceli su sad kad su politicari na vlasti pokrenuli inicijativu) i koje uglavnom uredjuje pitanja koja su vezana za medjusobne odnose uvoznika, organizaciju sajmova i slicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, neshaoct said:

Da li je to bila dobra odluka treba da ocenjujemo sa aspekta korisnosti građanima. Ako je nešto korisno građanima = dobra odluka. Ako im nije korisno = nije dobra odluka.

Da se razumemo, da sam ja vlast svi sluzbeni automobili (tj najmanje 90% njih) u Srbiji koji kupuju drzavna i javna preduzeca bi bili Fiati 500L. Ako jedna vlast dozvoli kupovinu onolikog broja Skoda onda ne mozemo da tvrdimo da vlast brine o svom jedinom domacem proizvodjacu, naprotiv.

 

Korist za gradjane ne mozemo mi da utvrdjujemo ovde na forumu, svaka takva ocena je pausalna.

 

Korist su imali oni koji su iskoristili subvenciju. Ja je direktno nisam imao, tj imao sam stetu jer sam platio tu subvenciju. Indirektno, subvencija je za mene bila dobra jer imam visoku ekolosku svest a i svestan sam koliko je krseva sklonjeno sa ulica sto direktno utice i na bezbednost. Neke, doduse bogatije zemlje nisu davale subvenciju samo za domace proizvodjace. 

 

Opet ponavljam pitanje, da li je subvencija svojevremeno uvedena zbog ekologije ili zbog finansija. Ja duboko veujem da je prvenstveno zbog ekologije ali da je u toj odluci tada bilo mnogo vise finansijskih motiva nego danas za zabranu euro 3 i 4 vozila.

 

Ljudi nisu svesni koliko otpada podrazumeva 150.000 polovnjaka u samo jednoj godini od kojih je vecina euro 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je mnogo čudan odnos ove vlasti sa FSA, da znaš...

150000 automobila puta 1200kg u proseku, je 18000000kg, 18000tona čelika

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos kad bi citav auto bio od tog celika. 
kad se sve povadi sto nije metal ja ne znam da li bi se tu naslo 700 kg metala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd neka bude po tome onda je 10500tona...

 I mislio sa na odnos države prema FAS, a ne FSA...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/29/2019 at 12:53 AM, Woodoo said:

Korist su imali oni koji su iskoristili subvenciju. Ja je direktno nisam imao, tj imao sam stetu jer sam platio tu subvenciju. Indirektno, subvencija je za mene bila dobra jer imam visoku ekolosku svest a i svestan sam koliko je krseva sklonjeno sa ulica sto direktno utice i na bezbednost. Neke, doduse bogatije zemlje nisu davale subvenciju samo za domace proizvodjace. 

 

Opet ponavljam pitanje, da li je subvencija svojevremeno uvedena zbog ekologije ili zbog finansija. Ja duboko veujem da je prvenstveno zbog ekologije ali da je u toj odluci tada bilo mnogo vise finansijskih motiva nego danas za zabranu euro 3 i 4 vozila.

Mislim da u ono vreme kada je doneta odluka o subvenciji, njenim donosiocima nije na pameti bila ekologija kao primarni razlog, već finansijski uslovi, tj. podrška domaćem proizvođaču.

Ako u narednom periodu budu zabranili uvoz samo euro3 polovnjaka, onda mogu da se složim sa tobom da im je sada motiv pre svega ekologija (kao što sam već rekao), a ne finansijski razlozi. Ali, ako zabranu uvoza prošire i na euro4, onda je šipak ekologija već finansije opet...

 

Ne slažemo se oko toga čije su finansije, tj. kažeš da to (administrativna zabrana uvoza euro3/euro4) uopšte ne može da utiče na džep uvoznika automobila...a, ja nekako mislim da može da utiče na džep uvoznika ako će se od tog i tog datuma u Srbiju uvoziti samo euro5/6 polovnjaci, jer lager originalnih delova za te automobile se zna ko ima i prodaje ih. Uvoznici uglavnom ne žive od jednokratne zarade prilikom prodaje auta, već kasnije od prihoda od postprodaje. Sa tog aspekta njima je svejedno da li su ga oni prodali, ili kolega im ovlašćeni, ili je auto stigao iz uvoza.

Slažem se da vlasnici tih euro5 polovnjaka iz uvoza neće prvo imati na pameti ovlašćene kao mesto gde će kupovati delove za njih i održavati ih, već kao što kažeš specijalizovane servise, ali uz odgovarajuće bolje ponude od aktuelnih, ovlašćeni mogu uzeti dobar deo kolača jer se njihova matematika tada menja (da to više ne budu samo akcijske, nego redovne cene) jer će po sili Uredbe biti više euro5/6 polovnjaka na ulicama, tj. više potencijalnih mušterija od današnje situacije.

A, ko zna....možda znaju i kad kreće novi model iz KG, pa mu ''asfaltiraju put'' za novi program zamene staro za novo jer kao što kažeš ovoga puta je od njih (političara) potekla inicijativa...jer ako i tada bude moguće uvoziti euro3 polovnjake, onda uvezeš nešto što je po Evropi ~500 evra, a u SRB ti država par nedelja kasnije taj auto računa par hiljada. Ako pre novog modela iz KG stupi zabrana uvoza tih najstarijih polovnjaka, onda samo postojeći mogu da uđu u taj budući program (ako ga bude bilo uopšte)...

 

 

Edited by neshaoct
ispravka & dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozni park u bilo kojoj državi je odraz standarda onih koji te automobile voze. To svi znamo. Ne može se zato kukati na ogledalo koje samo pokazuje koliko smo siromašni.

 

Ali, ti tako siromašni će izgleda davati subvencije onima koji bi da kupe auto skroz na struju ili moderan hibrid.

Dolazimo tako do paradoksa da masa ljudi u SRB koji voze euro3 i euro4 automobile, tj. aute od par hiljada evra...će davati subvencije onoj manjini koja ionako već ima 20.000 ili 30.000 evra za novi auto...al' eto ae da im se pomogne da ih auto od 35k evra košta 30k sa subvencijom, ili auto od 25k evra košta 20k, ili auto od 20k da ih košta 15k...jer, šta ima nelogično da onaj koji vozi auto od 1.000 ili 2.000 evra daje subvenciju onome ko ionako već ima u džepu da kupi auto od 25.000 evra... :rant:

 

I, što je najgore od svega: dobiće subvenciju za plug-in hibrida, ali će ustvari voziti stalno na benzin ili dizel (zavisno da li je hibrid sa benzincem ili dizelom).

Dobiće subvenciju da bi vozili na struju, ali pošto ima jedno 15 punjača u celom gradu neće ni imati gde da ga pune sve i kad bi možda nekim čudom hteli...i epilog će biti da su pokupljene pare od sirotinje da bogatiji voze nove aute na benzin/dizel.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je razumljivo, ko malo sire sagleda sliku. Pored toga, mislim da bi i energetski sistem kolabirao da se izgradi vise tih turbo stanica za punjenje, kao sto su i sami nemci konstatovali za njihov slucaj.

Bicemo ka Poljaci, na produzni kabl i sa terase da se usteks u kola, dok se okrenes nema punjaca i olaksan si za minimum 500E
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I onda bas pred izbore  veliki vodja kao dopusti tj produzi jos uvoz  da bi ga ukinuo kad odnese pobedu  zahvaljujuci krezubim pacijentima koji su se ponadali da ce moci da i dalje uvoze euro3 a koji ne vide dalje od sopstvenog nosa.

Vrlo moguc scenario.

A sto se tice  tog uvoza sad ce da navale uvoznici da uvoze sakom i kapom te euro3 automobile za koje vecina ima para pa ce im cena vrlo verovatno i nesto skociti usled potraznje.

Ja ih imam samo dva komada i nesto ne hrlim da ih uzimam po svaku cenu tj uzeo bih samo ako su u odlicnom stanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

I, što je najgore od svega: dobiće subvenciju za plug-in hibrida, ali će ustvari voziti stalno na benzin ili dizel (zavisno da li je hibrid sa benzincem ili dizelom).

Dobiće subvenciju da bi vozili na struju, ali pošto ima jedno 15 punjača u celom gradu neće ni imati gde da ga pune sve i kad bi možda nekim čudom hteli...i epilog će biti da su pokupljene pare od sirotinje da bogatiji voze nove aute na benzin/dizel.

Nije to baš tako, zbog visoke potrošnje i malog rezervoara voziti PHEV auto samo na benzin je blago rečeno suludo. Onaj ko nema uslov da ga puni neće ga ni uzimati u razmatranje. Ti koji daju toliko para za auto dobro promisle o svim mogućim aspektima kupovine pre nego što istresu novac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Woodoo

 

To što kažeš je delimično tačno za male automobile koji su hibridi sa benzincem. Za one iole veće modele automobila pa naviše, a naročito ako je kombinacija dizela i hibrida, nema te negativne strane u vidu male autonomije kad se struja potroši. Pa, npr. E klasa plug-in hibrid sa 2.0 dizelom od 194 konja ima rezervoar od 50 litara. 

Uostalom, to (zloupotreba subvencije za plug-in hibride) se već dogodila po Evropi, a i tamošnji kupci su takođe dobro promislili pre nego su dali novac, naročito firme. Evo, pogledaj:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/78031-iskoristili-podsticaje-za-hibride-a-uopšte-ih-ne-pune-strujom/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima poentu nesa, za firme je to realnost, gledao sam i neki prilog o tome, u engleskoj firme masovno kupuju hibride zbog poreskih olaksica, parkinga itd. a u londonu imaju neki dodatni porez, da smanje guzve i zagadjenje mora se platiti dodatno svaki dan koji se vozi u londonu, a hibridi su toga oslobodjeni.

 

Tako da je doslo do toga da je dosta firmi uzelo hibride jer su im jeftiniji za nabavku, za finansiranje, za parkiranje, za voznju itd.

 

Pogotovo zbog nacina kako funkcionisu veci sistemi, nabavka uzme najjeftiniju varijantu, a to ne znaci da ce korisnici tih auta koji ne placaju gorivo cimati se da ih pune na struju itd.

 

Privatni kupci su druga prica za sipanje goriva samo jer ga placaju, ali u inostranstvu se sluzbeni hibridi voze pretezno na benzin, ne verujem da ce kod nas biti drugacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad bi stvarno gledali ono što kažu da im je cilj - poboljšanje kvaliteta vazduha - šta ostvaruje veći efekat po kvalitet vazduha:

- zamena 100.000 euro3/4 automobila u SRB voznom parku sa polovnim euro 6 automobilima, gde svih tih 100k euro3 automobila ode pod presu, ili

- zamena 10.000 euro5 ili euro6 automobila u SRB voznom parku sa plug-in hibridima euro6, gde ti prvi nastavljaju da se voze i zagađuju jer niko neće pod presu staviti polovnjak star 2-3-4-5 godina.

 

Mislim da bi matematika pokazala da je bolje po kvalitet vazduha u SRB trajno skloniti u jednoj godini 100k euro3 automobila i zameniti ih polovnjacima euro6, plus zabraniti uvoz euro3...nego onima koji već imaju mlađi polovnjak subvencionisati da kupe nov auto, pri čemu onaj njegov bivši polovnjak nastavlja da zagađuje jer ga je neki Mile kupio kao polovnog od nekog Laze koji je dobio subvenciju za kupovinu novog auta. Bolje dati subvenciju građanima za kupovinu polovnjaka euro6, ali ne znam da li su uvoznici polovnjaka oformili svoje davno najavljivano Udruženje da im to pogura...jer ovako ispade da je bolje dati subvencije firmama (koje bi ionako kupile nov auto), i bogatijem delu građana (koji ionako već imaju 20k-30k evra za nov auto)...jer nekim čudom tih 10k tako prodatih subvencionisanih automobila ima veći pozitivan uticaj na zagađenje vazduha od trajnog sklanjanja jedno 100.000 euro3 i/ili euro4 polovnjaka sa ulice...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...