jole 0 Posted February 27, 2010 pozdrav. interesuje me posledica duvanja auta na iberlauf. imam punta 1.7TD i vazdusni filter mi je od ulja i u kucistu vazdusnog filtera se nalazi pihtijasta masa koju je motor izbacio u kuciste i isprljao vazdusni filter. motor malo duva ali ne preterano, bar ja mislim. sta bi trebalo da proverim po pitanju ovoga? karike, gumice, kompresiju ili sta......? unpred hvala na odgovorima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted February 28, 2010 prvo izmeri kompresiju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted February 28, 2010 I ja sam imao istu pihtijastu masu,na istom mestu,u kucistu filtera za vazduh ali na Yugu 45 razlog,otisao duhtung glave,a i glava se bila malo pokrivila,rashladna tecnost ulazila u jedan cilindar i izlazila sa uljanim parama,kroz iber lauf u filter za vazduhkazu to im je bila slaba tacka,ne mora da znaci da ima veze sa ovim tvoljim,pogotovu sto motori nemaju veze jedan sa drugim,ali su simptomi isti,pa reko da napisem.Proveri i da li ti gubi antifriz i kakav ti je cep za ulje sa unutrasnje strane,meni je na Yugu ii na cepu,iznutra bilo te pihtijaste mase Quote Share this post Link to post Share on other sites
jole 0 Posted March 1, 2010 Danas sam očistio crevo od iberlaufa koje je bilo skoro skroz zapušeno. Reče mi drugar da možda stvara podpritisak zbog zapušenosti ( nadam se da jeste )Videću rezultate za neki dan .Sutra ću ići da mu izmerim kompresiju, pa javljam šta je bilo.Hvala za odgovore. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jole 0 Posted March 3, 2010 danas mi je majstor kod kojeg sam hteo da merim kompresiju rekao da prvo zamenim ulje i proverim potrosnju na 1000 km i da prerano ne otpisujem auto koji sam skoro kupio. otorio je cep od ulja video koliko duva i rekao mi da je motor u solidnom stanju. potrosnja ulja na 1000 km ce mi orijentaciono reci sta da radim dalje ako ima potrebe. (ako trosi previse ulja) sta vi mislite o ovome.motor je presao 170 000km. molim predlog za koje ulje da se odlucim? HVALA Quote Share this post Link to post Share on other sites
markosdbg 0 Posted May 20, 2011 Ljudi,da li zna neko sta trebam da uradim povodom toga? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted May 21, 2011 Pitanje je koliko baca? To je od uljnih para,e sad sve zavisi u kakvom je stanju motor,daj neku sliku?AKo je bas bas mnogo,resenje je da napravis odovod, ako nije bas bas mnogo onda povremeno ocisiti crevo ibera i kuciste filtera vazduhai prati desavanja. Nije ti to nista tezak posao i zamrsen, imas 15 min posla! Quote Share this post Link to post Share on other sites
markosdbg 0 Posted May 21, 2011 Pa pazi, ne baca bas mnogo! Sve nesto sumnjam na crevo, ali sam malopre ocistio i dobro zategao selnom, pa cu videti kako sta, kad ga budem provozao! Hvala ti brate na savetu, ali ako ti nesto znaci to je punto 1.2 16v Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted May 21, 2011 Oket,znam kako izgelda crevo i crevce na 16v,normalno je da "slini",posebno kada je malo olje pri kraju,za zamenu,isparava,to ti je najbolje ,ocisti,zetegni za selnu,proveravaj ulje i vozi! Quote Share this post Link to post Share on other sites
markosdbg 0 Posted May 21, 2011 E,nisam stigao ranije da ti odgovorim!Danas sam ponovo lepo pogledao mrtvo crevo i puklo je i to jedva da je bilo vidljivo!Poludeo sam,ako mi verujes?!Hvala ti u svakom slucaju Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted June 3, 2011 Meni je isto tako stradalo to malo crevce ali se odozgo nije videlo. Dodatno ga je rascepao KN sklop koji skakuće Sad kad je skroz iscepano tj prekinuto, auto mi troši litar ulja na 2-3 ljade km. Pre sa poroznim crevom je trošio litar do dva na 10 ljada.Pitam se sa novim crevom da li bi uopšte trošio...crevo za vazduh posle iberlaufa nema neke skrame i slično, samo je masnjikavo od uljnih para, ne deluje mi da baca litre ulja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted June 3, 2011 Imao ili nemao to crevo isto ce trositi, samo bez njega motor ce ti biti ko svinjac. Quote Share this post Link to post Share on other sites
piromaniak 1 Posted December 28, 2011 (edited) Pojavilo mi se vlazenje na tankom crevu gumenom crevu koje ulazi u motor odmah ispod filtera za vazduh. Odvaja se od debljeg gumenog creva i nataknuto je na neku plastiku. Kolega kaze da je to crevo iberlaufa.Kako sam uspeo za 23000 km da produvam motor ako je to u pitanju? Sta da radim po tom pitanju? Imate li neki savet?Inace auto je Punto CLassic 2009 godEvo i slike da se vidi na sta mislim Edited December 28, 2011 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 28, 2011 (edited) Ako se odvaja od creva za vazduh onda jeste iberlauf, tako mi i deluje sa slike, onaj deo na koji se natakne...A otkud ti da si ga produvao, tj da je produvao? Normalno je da tuda izlaze uljne pare tj da motor ima da diše, ništa strašno, ne valja ako pljuca ulje ko blesav kad ga skineš a auto upaljen...IberlaufZapravo, iberlauf predstavlja odusak bloka motora i ima ga svaki SUS motor (motor sa unutrasnjim sagorevanjem). Unutar bloka motora desava se kretanje delova (klipova, radilice itd.) koje dovodi do promene zapremine unutrasnjosti i samim tim i do pojave vakuuma ili pritiska. Osim toga, usled zargevanja ulje, koje se tu nalazi, isparava, sto takodje dovodi do povecanja pritiska. Zbog toga je neophodno da blok motora ima odusak tj. vezu sa spoljnom sredinom, kako bi se pritisci izjednacili i motor nebi nepotrebno opterecivao. Ova oduska se majstorskim jezikom zove iberlauf. Ona je, fabricki, povezana gumenim crevom sa kucistem filtera vazduha, kako bi uljna isparenja i vruc vazduh koji otuda izlaze bili usisani natrag u motor i povoljno uticali na njegov rad (mada je ovaj efekat neznatan, ovo resenje se zapravo koristi zato sto je prakticno). Kada je motor ispravan, nema vidljivih gasova na izlazu iberlaufa, samo se moze osetiti blago strujanje vazduha. Tako to radi kad je sve u redu. Medjutim, kada motor "produva" tj. kada se potrose karike (zaptivni klipni prstenovi) i stubline (unutrasnji zidovi cilindara) onda dodje do prodiranja i zadrzavanja ulja iz bloka motora u kompresioni prostor (prostor iznad klipa gde se odvija sagorevanje) pa to ulje sagoreva, praveci mastan, plavkast dim, a sa druge strane izduvni gasovi (zajedno sa pomenutim uljnim dimom) prolaze iz kompresionog prostora pored karika (koje ne dihtuju) u blok motora, pa odatle izlaze kroz iberlauf i odlaze u kuciste filtera za vazduh. Ovo dovodi do veoma brzog prljanja i mascenja filtera za vazduh sa jedne strane, a sa druge gusi i onako dotrajao motor izduvnim gasovima koje sada tuda usisava, sto dovodi do jos goreg rada motora. Kada do ovoga dodje, to je prilicno siguran znak da je motor zreo za generalni remont. Medjutim, ljudi koji hoce da voze dokle god se kotrlja, jednostavno otkace crevo iberlaufa sa kucista filtera za vazduh i provuku ga dole ispod haube i na taj nacin svakako pomognu i sebi i motoru, ali to ipak nece resiti problem jer je iberlauf kroz koji izlazi dim znak da uskoro vise nece biti nikakvog dima, jer je motor pri kraju. Edited December 28, 2011 by Oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites
piromaniak 1 Posted December 28, 2011 Ideja je potekla od gore pomenutog kolege. Naime on takodjer ima punta classic 2010 na gas i kod njega kad se to crevo skine i plastika na koju je nataknuto i sama unutrasnjost creva su suvi ko barut. Kod mene je pak ta plastika i onaj deo creva koji se vidi su malo vlaznjikavi tj malo masni. Sada sam to obrisao pa cu videti kako se ponasa tj da li opet vlazi. Plasi me sto se to kod mene pojavilo nakon 23000 dok je kolega prosao vec 65k ali uglavnom na gas. Da li se mozda pri voznji na gas to ne javlja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 28, 2011 Ne znam, videćemo dal neko zna, kod mene je isto tako masnjikavo što ne znači da je to normalno, ali koliko vidim po forumu svi masovno čiste leptir gasa i step motor, prlja se svako malo, a sigurno se ne prlja kroz filter za vazduh baš toliko, tako da verovatno kod većine malo vlaži, što opet ne znači da su nam svima motori ispravni, ipak svi imamo uglavnom preko 150.000 km, šta god pisalo na tabli... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted December 28, 2011 Ideja je potekla od gore pomenutog kolege. Naime on takodjer ima punta classic 2010 na gas i kod njega kad se to crevo skine i plastika na koju je nataknuto i sama unutrasnjost creva su suvi ko barut. Kod mene je pak ta plastika i onaj deo creva koji se vidi su malo vlaznjikavi tj malo masni. Sada sam to obrisao pa cu videti kako se ponasa tj da li opet vlazi. Plasi me sto se to kod mene pojavilo nakon 23000 dok je kolega prosao vec 65k ali uglavnom na gas. Da li se mozda pri voznji na gas to ne javlja?Ako ces sebi da skratis muke i da dobijes pravu informaciju odvezi auto u neki od servisa i dobices odgovor na pitanje.To sto je kod tebe tako,nije nista,samo navuci crevo ibera,da ne bude onako! Quote Share this post Link to post Share on other sites
piromaniak 1 Posted December 28, 2011 Ma crevo stoji kako treba tj. navuceno je. To sam skinuo samo da slikam da se vidi koliko je vlazno tj. masno Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 28, 2011 Ako ćemo mak na konac, meni kod tebe cela ta plastika ispod te pipe deluje masno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
piromaniak 1 Posted December 28, 2011 Slazem se ona i jeste masna i malo dalje od te pipe. Zato sam se i zabrinuo. Nego icu posle praznika u servisa da vidim tako je najbolje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 535 Posted December 28, 2011 Mora da bude masna kako god da okrenes, motor mora odredjenu kolicinu ulja da izbaci na taj nacin i da ga potrosi kroz sagorevanje, kod mene na 16v je masno i debelo crevo od vazduha a trosi ulja taman kolko treba Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stefan55 0 Posted July 14, 2012 Da ne otvaram temu, juce sam menjao svecice na autu, i kad sam skinu kuciste filtera video sam da oko ulaza iberlaufa u kuciste je malo masno. To mi se nije desavalo, a auto mi u poslednje vreme tj od malo pre zadnjeg kvara, na leru ima malo nize obrtaje (oko 800) i cini mi se, mozda sam se i samo navikao, da mi ide malo teze. Kad sam skinuo crevo ibera (slucajno polomio )sam video da ima neki mali spiralni metalni filtercic u crevu. Jel to treba da bude tu ili je nabudzeno nesto? i da, jel normalno da malo teze ide po toplijem vremenu, tj ujutru kad se vozim na posao normalno, popdne kad se vracam ravno 5 km mi ide manje na istoj obrtazi (obrtaljku sam skoro ugradio ) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted July 14, 2012 Treba da bude tu ta "cetka za VC". To treba izvaditi i ocistiti, videces u kakvom ti je stanju, neces moci da verujes.Noviji Puntici nemaju tu opremu za VC Imas ovde slikano to i opisano detaljno kako se cisti. Pretrazi malo variranje ler gasa i slicne teme.Inace, iber sluzi da bude mastan... Quote Share this post Link to post Share on other sites
aca novicic 0 Posted August 22, 2012 (edited) U pitanju je Punto 1.9 disel 2001 god ,baca ulje u plasticni poklopac motora i pojavljuje se i pomalo ulja u crevu koje ide do filtera vazduha. Motor je radjen skoro, menjane su karike radjena glava i menjani dihtunzi. Ne znam da lisu gumice usisa nisam ih manjao, ima li neko savet? Edited August 22, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted August 23, 2012 Jel' duva, trosi ulje? Svejedno si trebao i gumice da menjas one su skoro dzabe, mizerna cifra a po meni i spada u obradu glave (masinska obrada, poliranje ventila ili zamena, zamena gumica i vodjica) Quote Share this post Link to post Share on other sites