Jump to content
FAS Goran
Terza

Fiat Stilo - greje se (blokira) zadnji desni točak / greju se točkovi

Recommended Posts

Obzirom da od skora imam stila, a da sam tokom hladnih dana izbegavao povlacenje rucne najpre sam pomislio da je problem u rucnoj kocnici... Medjutim izgleda da ipak nije to, ali evo u cemu je problem.
U pocetku je sve radilo ok, i najednom mi se desilo da se zadnji desni tocak malo zagrejao, mislio sam da rucna nije dobro odpustila, u medjuvremenu nisam podizao rucnu i cinilo mi se da je se problem nije javljao, ali onda shvatim da bez obzira na povlacenje rucne kocnice zadnji desni tocak ostane pomalo zakocen! To je gotovo neprimetno, koliko da recimo oteza guranje auta po ravnom, daleko od toga da auto zadrzi da ili mu oteza kretanje, i pritom tocak se malo vise ugreje nego drugi tockovi (zapravo bude mlak dok su drugi hladni). Bukvalno preko noci auto stoji, ujutru krenem i on kao da malo koci, posle par km, tocak se malo ugreje, otpusti i sve radi ok! koci, vraca bez problema! I onda posle nekog vremena opet isto (u medjuvremenu ne povlacim rucnu)! Hteo bih ovo sto pre da sredim da mi ne napravi neki dalji problem ili se negde na putu tocak pregreje... Zanima me da li neko zna sa i ovo moglo biti i kako da resim problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće Stilu da zezaju zadnja klešta. Mislim da će to Goran i Miki lako da ti reše u svojim servisima. Meni se povremeno desi sličan problem, ali sam od sebe prođe i neko vreme je sve OK. Doduše, nije kao kod tebe i ne greje se točak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako mislis sam od sebe prodje? Slican u smislu da ne vrati svaki put? Meni se ovo desilo par puta, praticu pazljivo mozda i prodje samo od sebe...

Hvala na odgovoru, a ja cu verovano potraziti Mikija...

Share this post


Link to post
Share on other sites

u principu ili je problem u sajli (cesce) ili u samim klestima(redje) ali najsigurnije na licu mesta ostalo je samo nagadjanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, Miki je keva za stila, sto zna da ga naplasi samo tako :) Uzeo sam broj od Mikija, taman sam iskombinovao vreme i resio da pozovem Mikija da zakazem i da odem mi sredi ovaj problem, kad on nestade! Mislim, nestao je problem nije Miki :) Bukvalno vec par dana je sve Ok, baz obzira da li kocim, podizem rucnu, sve s savrseno vrati u normalu! Skidao u garazi tocak pogledao, sve deluje ok, lepo se okrce...

E pa hvala ti Miki sto si malo zaplasio ovaj moj tocak :thumbsup: Sad cu da pratim, samo li se pojavi opet, eto mene odma :) Mada kazu ljudi da je ovaj problem mogao i da mi bude zbog toga sto nisam cesto povlacio rucnu... ko ce ga znati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze da bude ako ne koristis rucnu redovno a jos buzir negde pusti malo vode i .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam poceo :) Ovde kod mene u kraju sve ravno, a jos sam izbegavao da povlacim preko zime, mozda je to, mozda i ne! U svakom slucaju dobro je sto mi se vise ne desava, ali svakako necu prepustiti to slucaju, primetim li opet eto mene!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnji desni tocak mi blokira, prvo je bilo bezazleno ali sada vec osecam da vuce auto u stranu. Cekaju me duzi putevi za praznike a ovako ne smem da vozim iz ociglednih razloga. Van toga sto se oseca blokada, nekada manje nekada vise, cuje se i cviljenje. A sada pitanje, da li neko zna, ima ili moze da mi preporuci servis za remont kocione celjusti, u Beogradu ili uza okolina (gumice treba da se menjaju) da mogu sutra da to zavrsim?  :construction:  :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javiće ti Igor (već je radio) ili Ivan. Nisam imao tih problema, ali nemoj da voziš tako da ne zapališ kočnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto imenjak kaze - pravac u servis.

Meni je celjust koja je blokirala sredio Miki u TIM-u pre par godina, od tada radi extra (kao i sve za sta se covek uhvatio).

Secam se da sam isao do Kit Komerca na Zarkovu po set gumica za celjusti...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru, sutra ujutru cu da zakazujem servis i nadam se da cu naci set gumica negde ako ustreba. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj problem je u tome sto zadnji levi tocak ne koci 100%, mislim na rucnu kocnicu. Dovoljno dobro koci da prodje tehnicki, ali me nervira to sto ne mogu nikako da namestim da se tocak bukvalno vuce. Probao sam da pritegnem do kraja, ali tada tocak blokira pri spustenoj rucnoj kocnici. Da napomenem da je na tu stranu sajla promenjena, i da je duza od sajle sa suprotne strane. Logicni bi bilo da je u pitanju sajla, ali sobzirnom da sam potpuno pritegao i da nisam postigao nikakav efekat, nadam se da ce neko imati bar neki predlog... Hvala unapred. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu puno šta da se šteluje, bitno da se obe poluge vraćaju do kraja , da ne blokira, da nema razlike u sili kočenja. Sajlu da pretežeš ništa ti ne znači jer onda točak blokira i samo ćeš da spališ pločice.

Teško ćeš moći sa ručnom da postigneš da točkovi blokiraju jedino da budu sile približne radnoj kočnici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika u sili kocenja izmedju zadnjeg levog i desnog tocka, je vrlo mala, mislim na rucnu kocnicu. Ako se dobro secam, pokazalo je 1520/1570, na tehnickom. Sto se tice nozne kocnice raclike u sili kocenja su jos manje. Ostaje mi samo da popustim, juce sam primetio da se levi tocak greje. Druze hvala na odgovoru. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su sile kočenja bile 1,93 kN na oba točka i malo manje na ručnoj 1,91 kN. Verovatno i sile zavise od tehničara koliko jako pritisne pedalu / ko je koliko jak.

Otpori kotrljanja PL 0,16 kN PD 0,17 kN / ZL 0,11 kN ZD 0,11 kN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da se i meni desilo da malo blokira jedan od točkova. Danas mi je auto stajao na ručnoj nekih minut-dva dok se nije zagrejao i čulo se ono "čupanje" zbog loše sajle ručne. Par minuta nakon što sam krenuo primetio sam da auto malo slabije vuče uzbrdo. Spustim brzinu niže i povuče fino, ali opet ne kao pre. Pustim gas, a on krene da usporava kao  da sam pritisnuo kočnicu. Pogledam trenutno potrošnju,a  ona ~7l nizbrdo na 90km/h u 5oj. Stanem na semaforu i krenem opet i sve krene da radi. 

Pošto planiram malo duži put za koji dan, zanima me da li dirati sajle ručne ili da je samo više ne povlačim pa da sve sredim kada se vratim sa puta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ne povlačiš ručnu svakodnevno, sigurno će zaribati. To što je puklo kada si krenuo nije do sajle, nego se zalepila pločica. Meni se to redovno dešava kada ima vlage ili stoji auto duže sa povučenom ručnom.

Stilo ima problem sa klipovima pozadi, tako da ako blokira malo možda i nije do ručne.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uglavnom povlačim ručnu samo pri parkiranju jer je malo slabija, ali do sad problema nije bilo. Šape su reparirane u novembru čni mi se, e sad za klipove nisam siguran da li je bilo šta dirano.

Jedina razlika sinoć u odnosu na uobičajenu rutinu je što nije sinoć mogla ručna da drži baš najbolje jer je bila malo jača uzbrdica pa je škriputala malo. Videću danas kako se ponaša, ali se nadam zbog puta da se neće više ponoviti pa kada se vratim menjam sajle za početak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sagni se i baci poglede na poluge ručne, treba da budu obe u krajnjim položajima (povučene unazad) . 

Ruča se uvek povlači (ne treba krvnički natezati) baš zbog tog mehanizma, zna da zariba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na sapama se bas klipovi i repariraju tako da ti je to odradjeno, jedino ako te neko nije prevario pa samo zamenio gumice a nije polirao klipove.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imenjak i Kuvalja su ti sve rekli (vezano za reparaciju celjusti kao i vracanje sajle u pocetni polozaj). Davno sam imao slican problem sa jednom celjusti koji je sredjen reparacijom. Relativno cesto to zna da zeza kod Stila, jedna od mojih zamerki.

Ako ti slucajno problem bude sa samim sajlama, savetujem ti da juris originalne posto su dosta kvalitetnije i imaju i plastifikaciju (preko same sajle).

Secam se da pre par godina Miki (TIM) nije hteo da mi ugradi zamenske koje sam mu doneo (lede zimi, zapinju - bio sam zelen sa informacijama ko sta prodaje za Fiata). Pa smo nasli oridjidji.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari prvo hvala svima na pomoći :) 
Testirao sam danas malo auto i nema onog blokiranja kao sinoć, ali se i desna čeljust pozadi prilično greje, tj dosta više u odnosu na ostale. Probao sam da podignem zadnji kraj i više se vrti levi točak od desnog kada se približno jednakom silom zavrte.

Probaću sutra wd i podmazivanje, pa ako ne pomogne idem kod majstora da mi zameni sajle.
Odrađeno je i sređivanje komplet čeljusti i poliranje, video sam lično, a i verujem majstoru da ne bi sigurno ništa zeznuo tako da se kao jedini mogući kvar nameće sajla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada si menjao zadnje pločice?

U principu čim se potroše na 1/2 (kod mene je to bilo na oko 30k-35k km) valjalo bi zameniti.

Ako klip previše izlazi onda se javlja taj problem...

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pločice pre 4000km čini mi se, a tad su i čeljusti reparirane i klipovi. Ne bi trebalo ništa osim sajle da bude u pitanju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...