Ivan 17638 Posted March 24, 2020 Kako vreme odmice, a kada se pomene Lancia - sve vise ljudi ili ne zna o cemu se radi ili pomisli na nazalost jedini preostali gradski model (Ypsilon) koji se prodaje samo u Italiji. A evo jos jedne moje (pretpostavljam manje poznate) price, koja stoji iza istorije i imena ovog legendarnog italijanskog brenda... U pitanju je avangardno, zanimljivo i (opet nazalost) nikada realizovano vozilo, koje je kreirao italijanski dizajner Giangiacomo Barbero. Na stogodisnjicu brenda Lancia, a za dizajnersko takmicenje "Stile Italiano Giovani", 2006. godine. U pitanju je Lancia Delta Concept, za ciju je osnovu posluzila Alfa Romeo Brera, sa dodatim kliznim zadnjim vratima. Na osnovu jos jednog koncepta (koji sam ranije opisivao u temi o Delti), dve godine kasnije svetlost dana je ugledala konacna verzija Delte Mk3, kakvu danas poznajemo. Barbero je objasnio da je "Za stogodisnjicu Lancia brenda, njegov cilj bio da dizajnira automobil koji moze da izrazi svu prepoznatljivu eleganciju marke, kombinujuci je sa sportskim duhom koji je proslavio tu marku tokom 70-ih i 80-ih, kada je osvojio srca miliona navijaca sirom sveta". Dizajn Kao sto je i sam dizajner objasnio, "igranje" sa proporcijama i volumenom vozila imalo je za cilj kombinovanje elegancije i sportskog, da bi se kao krajnji cilj dobio dinamican spoj tih osobina. Bocna linija vozila se ostro i agresivno podizala, ulazeci u linije pozadinskog osvetljenja. Primetni su i izrazeni, misicavi lukovi prednjeg i zadnjeg tocka - po meni, jasna asocijacija na legendarnog visestrukog WRC sampiona, Deltu Integralku sa kraja 80-ih. Koncept je imao duzinu od 440 cm, tj. 12 cm manje od kasnije zvanicne verzije modela. I to je opet bilo dovoljno za duzinu u gornjem delu tadasnjeg Compact segmenta. Sirina je povecana na 182 cm, medjuosovinsko rastojanje smanjeno na 252 cm, kao i visina na samo 138 cm, sto je obezbedjivalo nisku i razvucenu siluetu: Kao sto se na osnovu dimenzija da zakljuciti, sve ovo je omogucilo pomeranje celokupne kabine unazad, ostavljajuci mesta za prilicno dugacku haubu i sto je jos bitnije pomerajuci motor i teziste vozila ka sredini. Pri tome ostavljajuci dovoljno mesta za 4 osobe unutra. Da bi se smanjili troskovi proizvodnje, automobil je potencijalno mogao da koristi platformu Alfa Romeo Brera, naravno uz odredjene izmene. Ispod je poredjenje dimenzija Brere i Delte Concept: Znacajna paznja je bila posvecena odabiru boja i materijala. Cilj je bio stvoriti uravnotezen kontrast između sofisticiranih boja karoserije i zavrsnog sloja od brusenog aluminijuma. Koji bi se koristio na krovu i spoljnim detaljima, kao što su obloge retrovizora, rucke vrata, prednji usis vazduha, cevke izduva... Sve to, uz koriscenje high-tech materijala poput karbona, na prednjim i zadnjim aplikacijama. Za unutrasnjost, identican kontrast je obezbedjen hladnim aluminijskim tonovima, u kombinaciji sa rucno sivenom kozom. Kao i izabranim toplim bojama i dodatnom svetloscu putem velikih staklenih povrsina. Petovratni koncept Vec ranije vidjenim pristupom u grupaciji, automobil je trebao da ostavlja utisak kupeovskog dizajna sa troja vrata, iako ih u stvari ima pet. Tj. da obezbedi kombinaciju atraktivnog dizajna i prakticnosti. To bi bilo obezbedjeno zadnjim vratima sa kliznim mehanizmom, koji je bio smesten unutar vrata. Na taj nacin, resenje kliznih vrata nije uticalo na dizajn vozila. Takodje, obezbedjivalo bi i dodatnu dozu prakticnosti, u svakodnevnim gradskim uslovima. Giangiacomo Barbero je za ovaj projekat razvio kompletan dizajn. Od preliminarnih konceptnih skica automobila, tj. eksterijera i enterijera, pa sve do stvaranja kompletnog 3D matematičkog modela sa "Alias StudioTools" softverom. Nazalost, cela prica je ostala samo na konceptu ovog avangardnog vozila... Tekst by Ivan, koristeci materijal sa: carbodydesign.com 3 ISV_01, djomla and shomispc reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 31, 2020 Jedan od odbijenih prijedloga dizajna. Fiat Ritmo V.S.S. Concept by I.D.E.A 1 1 horvat and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 1, 2020 Nek' su ga odbili ===== Lancia Hyena Zagato ide na aukciju Lancia Hyena by Zagato je ultra retki ručno rađeni coupe baziran na legendarnoj Delti Integrale, a jedan primerak će biti prodat na aukciji u junu. Unikatni automobil je rezultat rada strastvenog ljubitelja četvorotočkaša Paula Koota koji je predvodnik njegove proizvodnje. Jedan primerak će biti prodat na aukciji koja će se održati krajem juna u Esenu u Nemačkoj. Na svetu postoje samo 24 primerka modela Lancia Hyena Zagato zbog čega je posedovanje ovog automobila ravno ostvarenju sna. Talentovani radnici Zagata su ručno napravili ovaj coupe od ugljeničnih vlakana pa on predstavlja jedno od njihovih najvećih remek-dela. Uzimajući u obzir reli pedigre Delta Integrale na kojoj je Hyena bazirana, onda je jasno da je ovaj ''paket'' spreman da posrami mnoge ozbiljne automobile. Hyena je lakša od Delte Integrale za 190 kg, njena težina iznosi oko 1.040 kg. Takođe, pokreće je tjunirani motor od 250 KS ili opciono 300 KS, tako da je jasno da se radi o automobilu visokih performansi. Hyena se može pohvaliti kombinacijom svih najboljih strana Delte Integrale i svih prednosti korišćenja ugljeničnih vlakana. Kao što je već navedeno, proizvedena su svega 24 primerka, a ovo je poslednji što potvrđuje serijski broj 24/24. Takođe, jedini je primerak koji je lakiran u Madras plavu boju. Hyena je u savršenom stanju, prešla je 14.000 km, a proizvedena je 1993. godine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 1, 2020 (edited) Croma/166 Edited April 1, 2020 by N.N. 1 1 horvat and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 4, 2020 Fiat Bravo Sing i Song Pininfarina 3 horvat, neshaoct and shomispc reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 10, 2020 Fiat 126 Giardiniera 3 horvat, Grafit and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 14, 2020 Fiat Due (Tipo) 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted April 14, 2020 Wow, dosta podseca na Yugo Floridu Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 14, 2020 Ima interesantnih priča kod odbačenih projekata. Neki su odbačeni radi više cijene preinaki ili dužine razvoja. Primjer Giulietta ili MiTo koji su bili u planu sa nižim nosom, ali... Priča o razvoju i predstavljanju novih modela je meni još interesantnija. Pogotovo kod Alfe. Recimo čisto primjer 166 je trebala izaći bar godinu prije 156 ali netko pametan rekao stani, ipak nam je 156 važniji model i treba nam wow efekt. In onda 166 izađe isa 156 kao već barem 2 godine (pre)star model. A gdje su samo ideje o RWD nasljednici prvo 75 pa zatim 155. Mjenjač i motor naprijed, a ne kao kod transaxle modela. Ulazni motor 1.7 boxer, jači vjerojatno redni 4 cilindra. Bila je priča o TS sa 3 ventila po cilindru, Alfinim TS sa alu blokom. Plan je, barem taj kasniji, bio da RWD platforma bude za Alfu i Lanciu. Ili isto tako ima činjenica da je Sergio Marchionne uvijek bio taj koji je htio spariti Maserati i Alfu. RWD platforma barem za modele E segmenta ako ne i za D. Recimo 1750 TBi je zadnji motor razvijan od strane Alfinog R&D centra u Areseu. Ranije je Alfin R&D bio većim dijelom zadužen za sve veće Fiat motora, svi sa 4 i 5 cilindara koji nisu FIRE. Zadnji započeti razvoj je bio za 2.7 i 3.3 V6 motore. 2.7 je koliko znam bio turbo, a 3.3 bi-turbo. Poprečna i uzdužna ugradnja. Snaga do 550 KS čini mi se po Euro 5. No za vrijeme razvoja Fiat ulazi u Chrysler, razvoj motora se zaustavlja i ide se na neke Chrysler Pentastar preinake u vidu Ferrari F160 motora za Maserati, a R&D centar u Areseu se gasi. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 15, 2020 Fiat Marea - prijedlozi dizajna 2 neshaoct and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djomla 8386 Posted April 16, 2020 Juče mi drugar pošalje link. Ima još slika, skinuo par komada. Alfetta Spider i Eagle. https://www.classicdriver.com/en/article/cars/we-bet-you-havent-seen-these-two-alfa-romeo-prototypes 2 Grafit and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 16, 2020 Fiat Bravo Cabrio 2.0 Turbo Ovaj je korišten na biciklističkoj utrci Tour de France. 2 neshaoct and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17638 Posted April 16, 2020 Nesudjeni Bravac kabrio u akciji. Kada se samo setim kadrova sa 1. i 2. slike, kako su i serijski Bravac i Marea (uz Puntica Mk1) bili dizajnerski atraktivni automobili pocetkom druge polovine 90-ih: Nije bas u skladu sa naslovom , ali cisto da se nadovezem sa jos par Fiata/Lancia/Alfi iz produkcije, koji su kroz istoriju bili u podrsci Tour de France. - Lancia Lambda: - Lancia Thema: - Lancia Kappa: - Fiat Croma: - Fiat Marea i Marea Weekend: - Alfa 166: - i naravno, neizbezni Stildza: 2 horvat and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 17, 2020 Alfa 4C QV Ovo je praktički gotov proizvod. Zašto ga nisu pustili u prodaju nikad nećemo znati. Kažu da je bilo i blizu 400 KS, svakako je preko 300 KS. 3 neshaoct, horvat and shomispc reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted April 17, 2020 Mislim da je 4c qv vec iskocio, da li na arcs forumu, ne secam se, uglavnom, znam da su bili komentarisani ogromni zazori ali ok, to je samo prototip bio, pa je normalno. Kad sam bio u Rimcu, i tamo isto u glavnom holu, ima izlozena dva auta, jedan je taj razvojni prototip, ono izgleda katastrofalno, zazori, mozes ruku gurnuti, medjutim, u produkciskoj verziji je to sve toliko utegnuto, tip top... 1 shomispc reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 18, 2020 Alfa 75 SW 2 horvat and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 19, 2020 Alfa 155 SW 2 neshaoct and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted April 19, 2020 Bas fino deluju, da kazem, potpuno 'realizovano' Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 21, 2020 Alfa 156- prijedlog dizajna stražnjeg kraja. Bilo bi dobro da ovo vide oni što su rekli da je Giulia kopirala određene automobile VAG grupacije. 2 horvat and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 22, 2020 Alfa 166 - prva verzija 2 neshaoct and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 24, 2020 Alfa 33 Coupe 2 horvat and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 29, 2020 Alfa Romeo 133 2 horvat and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted May 1, 2020 Alfa Romeo 145 - 5 vrata 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted May 2, 2020 Alfa Romeo 149 Nisam siguran je li ova na GM Premium platformi ili su već prešli na Fiat C-Evo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
skile86 539 Posted May 2, 2020 Djulijeta mi lici na njega, samo je lepsa 5x. Quote Share this post Link to post Share on other sites