Jump to content
FAS Goran
Woodoo

Lancia / Fiat / Alfa Romeo koncepti - Nerealizovani prototipovi

Recommended Posts

Kako vreme odmice, a kada se pomene Lancia - sve vise ljudi ili ne zna o cemu se radi ili pomisli na nazalost jedini preostali gradski model (Ypsilon) koji se prodaje samo u Italiji. A evo jos jedne moje (pretpostavljam manje poznate) price, koja stoji iza istorije i imena ovog legendarnog italijanskog brenda...

 

_Lancia-Delta-Concept-Sketch-1-lg.thumb.jpg.07fe31c3e870ca9af1eb6593c05ef0fc.jpg Lancia-Delta-Concept-Sketches-4-lg.thumb.jpg.047e96d1b1e26c335b3943aaed6bff84.jpg
 

U pitanju je avangardno, zanimljivo i (opet nazalost) nikada realizovano vozilo, koje je kreirao italijanski dizajner Giangiacomo Barbero. Na stogodisnjicu brenda Lancia, a za dizajnersko takmicenje "Stile Italiano Giovani", 2006. godine. U pitanju je Lancia Delta Concept, za ciju je osnovu posluzila Alfa Romeo Brera, sa dodatim kliznim zadnjim vratima. Na osnovu jos jednog koncepta (koji sam ranije opisivao u temi o Delti), dve godine kasnije svetlost dana je ugledala konacna verzija Delte Mk3, kakvu danas poznajemo.

 

Lancia-Delta-Concept-rendering-3-lg.thumb.jpg.781c80ee6a78b7b4318c835de1da0cb3.jpg Lancia-Delta-Concept-rendering-1-lg.thumb.jpg.bb639fb6da0dcfb526c0e2852255b84d.jpg Lancia-Delta-Concept-rendering-2-lg.thumb.jpg.0900619b03e7ac63dec6b1b5935839ea.jpg

 

Barbero je objasnio da je "Za stogodisnjicu Lancia brenda, njegov cilj bio da dizajnira automobil koji moze da izrazi svu prepoznatljivu eleganciju marke, kombinujuci je sa sportskim duhom koji je proslavio tu marku tokom 70-ih i 80-ih, kada je osvojio srca miliona navijaca sirom sveta".

 

Lancia-Delta-Racing-Martini-WRC-version-lg.thumb.jpg.2fddc75734b89c3e1ffb82044f4eee1b.jpg

 

Dizajn
Kao sto je i sam dizajner objasnio, "igranje" sa proporcijama i volumenom vozila imalo je za cilj kombinovanje elegancije i sportskog, da bi se kao krajnji cilj dobio dinamican spoj tih osobina. Bocna linija vozila se ostro i agresivno podizala, ulazeci u linije pozadinskog osvetljenja. Primetni su i izrazeni, misicavi lukovi prednjeg i zadnjeg tocka - po meni, jasna asocijacija na legendarnog visestrukog WRC sampiona, Deltu Integralku sa kraja 80-ih.

Koncept je imao duzinu od 440 cm, tj. 12 cm manje od kasnije zvanicne verzije modela. I to je opet bilo dovoljno za duzinu u gornjem delu tadasnjeg Compact segmenta. Sirina je povecana na 182 cm, medjuosovinsko rastojanje smanjeno na 252 cm, kao i visina na samo 138 cm, sto je obezbedjivalo nisku i razvucenu siluetu:

 

 Lancia-Delta-Concept-Sketch-3-lg.thumb.jpg.99d8ae7962e02e30fc4d38d5723657df.jpg Lancia-Delta-Concept-Sketch-2-lg.thumb.jpg.10d482e9ec9b84bc4ddfda75579aef3d.jpg Lancia-Delta-technical-specifications-lg.thumb.jpg.754b078a17d07d07760e1bbfba9b94b3.jpg

 

Kao sto se na osnovu dimenzija da zakljuciti, sve ovo je omogucilo pomeranje celokupne kabine unazad, ostavljajuci mesta za prilicno dugacku haubu i sto je jos bitnije pomerajuci motor i teziste vozila ka sredini. Pri tome ostavljajuci dovoljno mesta za 4 osobe unutra.

Da bi se smanjili troskovi proizvodnje, automobil je potencijalno mogao da koristi platformu Alfa Romeo Brera, naravno uz odredjene izmene. Ispod je poredjenje dimenzija Brere i Delte Concept:

 

Sizes-comparison-Brera-Delta-lg.thumb.jpg.6df56d879d16e28a11b96be9ee4620e6.jpg

 

Znacajna paznja je bila posvecena odabiru boja i materijala. Cilj je bio stvoriti uravnotezen kontrast između sofisticiranih boja karoserije i zavrsnog sloja od brusenog aluminijuma. Koji bi se koristio na krovu i spoljnim detaljima, kao što su obloge retrovizora, rucke vrata, prednji usis vazduha, cevke izduva... Sve to, uz koriscenje high-tech materijala poput karbona, na prednjim i zadnjim aplikacijama.

 

Lancia-Delta-Concept-Details-Sketch-2-lg.thumb.jpg.a65b4046877fc0b99fe6b6cc9517e0e5.jpg

 

Za unutrasnjost, identican kontrast je obezbedjen hladnim aluminijskim tonovima, u kombinaciji sa rucno sivenom kozom. Kao i izabranim toplim bojama i dodatnom svetloscu putem velikih staklenih povrsina.

 

Lancia-Delta-Concept-Details-Sketch-lg.thumb.jpg.a710accde6841abf39d7bd35da5a481e.jpg Lancia-Delta-Concept-interior-rendering-lg.thumb.jpg.e2d6be563c9f84a0290313989ec88cdb.jpg

 

Petovratni koncept

Vec ranije vidjenim pristupom u grupaciji, automobil je trebao da ostavlja utisak kupeovskog dizajna sa troja vrata, iako ih u stvari ima pet. Tj. da obezbedi kombinaciju atraktivnog dizajna i prakticnosti. To bi bilo obezbedjeno zadnjim vratima sa kliznim mehanizmom, koji je bio smesten unutar vrata. Na taj nacin, resenje kliznih vrata nije uticalo na dizajn vozila. Takodje, obezbedjivalo bi i dodatnu dozu prakticnosti, u svakodnevnim gradskim uslovima.

 

Giangiacomo Barbero je za ovaj projekat razvio kompletan dizajn. Od preliminarnih konceptnih skica automobila, tj. eksterijera i enterijera, pa sve do stvaranja kompletnog 3D matematičkog modela sa "Alias StudioTools" softverom.

 

Lancia-Delta-Concept-screenshot-1-lg.thumb.jpg.80df731e559af78d6c2c4b611434b042.jpg Lancia-Delta-Concept-screenshot-2-lg.thumb.jpg.1dcf828a7ca6eec1fc88d4c8a36a1ac9.jpg Marie-Anne-Bertone-and-GianGiacomo-Barbero-lg.thumb.jpg.7d7be2e30ae3968b3a266993430525cf.jpg

 

Nazalost, cela prica je ostala samo na konceptu ovog avangardnog vozila...

 

 

Tekst by Ivan, koristeci materijal sa: carbodydesign.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nek' su ga odbili :D 

 

=====

 

Lancia Hyena Zagato ide na aukciju

 

lancia h 03.jpg

 

Lancia Hyena by Zagato je ultra retki ručno rađeni coupe baziran na legendarnoj Delti Integrale, a jedan primerak će biti prodat na aukciji u junu. Unikatni automobil je rezultat rada strastvenog ljubitelja četvorotočkaša Paula Koota koji je predvodnik njegove proizvodnje. Jedan primerak će biti prodat na aukciji koja će se održati krajem juna u Esenu u Nemačkoj.

 

lancia h 02.jpg

 

Na svetu postoje samo 24 primerka modela Lancia Hyena Zagato zbog čega je posedovanje ovog automobila ravno ostvarenju sna. Talentovani radnici Zagata su ručno napravili ovaj coupe od ugljeničnih vlakana pa on predstavlja jedno od njihovih najvećih remek-dela.

 

lancia h 01.jpg

 

Uzimajući u obzir reli pedigre Delta Integrale na kojoj je Hyena bazirana, onda je jasno da je ovaj ''paket'' spreman da posrami mnoge ozbiljne automobile. Hyena je lakša od Delte Integrale za 190 kg, njena težina iznosi oko 1.040 kg. Takođe, pokreće je tjunirani motor od 250 KS ili opciono 300 KS, tako da je jasno da se radi o automobilu visokih performansi. Hyena se može pohvaliti kombinacijom svih najboljih strana Delte Integrale i svih prednosti korišćenja ugljeničnih vlakana. Kao što je već navedeno, proizvedena su svega 24 primerka, a ovo je poslednji što potvrđuje serijski broj 24/24. Takođe, jedini je primerak koji je lakiran u Madras plavu boju. Hyena je u savršenom stanju, prešla je 14.000 km, a proizvedena je 1993. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima interesantnih priča kod odbačenih projekata. Neki su odbačeni radi više cijene preinaki ili dužine razvoja. Primjer Giulietta ili MiTo koji su bili u planu sa nižim nosom, ali...

 

Priča o razvoju i predstavljanju novih modela je meni još interesantnija.  Pogotovo kod Alfe. Recimo čisto primjer 166 je trebala izaći bar godinu prije 156 ali netko pametan rekao stani, ipak nam je 156 važniji model i treba nam wow efekt. In onda 166 izađe isa 156 kao već barem 2 godine (pre)star model.

 

A gdje su samo ideje o RWD nasljednici prvo 75 pa zatim 155. Mjenjač i motor  naprijed, a ne kao kod transaxle modela.  Ulazni motor 1.7 boxer, jači vjerojatno redni 4 cilindra. Bila je priča o TS sa 3 ventila po cilindru, Alfinim TS sa alu blokom. Plan je, barem taj kasniji, bio da RWD platforma bude za Alfu i Lanciu.

 

Ili isto tako ima činjenica da je Sergio Marchionne uvijek bio taj koji je htio spariti Maserati i Alfu. RWD platforma barem za modele E segmenta ako ne i za D.

Recimo 1750 TBi je zadnji motor razvijan od strane Alfinog R&D centra u Areseu. Ranije je Alfin R&D bio većim dijelom zadužen za sve veće Fiat motora, svi sa 4 i 5 cilindara koji nisu FIRE.

Zadnji započeti razvoj je bio za 2.7 i 3.3 V6 motore. 2.7 je koliko znam bio turbo, a 3.3 bi-turbo. Poprečna i uzdužna ugradnja. Snaga do 550 KS čini mi se po Euro 5. No za vrijeme razvoja Fiat ulazi u Chrysler, razvoj motora se zaustavlja i ide se na neke Chrysler Pentastar preinake u vidu Ferrari F160 motora za Maserati, a R&D centar u Areseu se gasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesudjeni Bravac kabrio u akciji. Kada se samo setim kadrova sa 1. i 2. slike, kako su i serijski Bravac i Marea (uz Puntica Mk1) bili dizajnerski atraktivni automobili pocetkom druge polovine 90-ih:

 

96_54.thumb.jpg.93c64e62ddbbcacc17aef02a6e94ca7b.jpg 96_55.thumb.jpg.1ff77fc07024141563306ce11346bbc0.jpg 96_56.thumb.jpg.42cae0791c41a218951689913e427516.jpg

 

Nije bas u skladu sa naslovom :) , ali cisto da se nadovezem sa jos par Fiata/Lancia/Alfi iz produkcije, koji su kroz istoriju bili u podrsci Tour de France.

 

- Lancia Lambda:

i243097.thumb.jpg.25c4cce77c0d40c86f3c71e7bab2d5a0.jpg

 

- Lancia Thema:

i243082.thumb.jpg.a30bb5b1b1bc478e4d58106db96c5762.jpg

 

- Lancia Kappa:

i243081.thumb.jpg.a38cc7fc619f72aa47aaf7bacf714de2.jpg

 

- Fiat Croma:

i243076.thumb.jpg.18ef3213ba6b78e700792f51c8112561.jpg

 

- Fiat Marea i Marea Weekend:

i243077.thumb.jpg.5c22f003bcc73dac092980fd3fed82b1.jpg i243078.thumb.jpg.00f24bb1139b6005bf29e83f8179d65a.jpg

 

- Alfa 166:

i243074.thumb.jpg.fd6cd46f0ea52555ff971113ed80d127.jpg

 

- i naravno, neizbezni Stildza:

55-2002-FIAT-21.thumb.jpg.086e8869585aa3bccf30b896d4398ca1.jpg i243079.thumb.jpg.2be3da5379acd34e7f6133ed16aec847.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa 4C QV

 

Ovo je praktički gotov proizvod. Zašto ga nisu pustili u prodaju nikad nećemo znati. Kažu da je bilo i blizu 400 KS, svakako je preko 300 KS.

 

1.thumb.jpeg.dd4420bb0befcef7fdaaa713d6e64020.jpeg2.thumb.jpeg.a45e0c7c6607c1c3bd3ce156ee2e1bc6.jpeg3.thumb.jpeg.6ce53290de938b6aa6db4f80319f7a37.jpeg4.thumb.jpeg.b5676637b7cc0e995485771e8c03e4ad.jpeg5.thumb.jpeg.611aa24a975a1c802704369b707eaf86.jpeg6.thumb.jpeg.27e8f806177088fe29257cdfebe7d468.jpeg7.thumb.jpeg.11ae6692346d12b2e820d07a5183869b.jpeg8.thumb.jpeg.76e6a0255792836dbdc988a0577ef090.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je 4c qv vec iskocio, da li na arcs forumu, ne secam se, uglavnom, znam da su bili komentarisani ogromni zazori :D ali ok, to je samo prototip bio, pa je normalno. Kad sam bio u Rimcu, i tamo isto u glavnom holu, ima izlozena dva auta, jedan je taj razvojni prototip, ono izgleda katastrofalno, zazori, mozes ruku gurnuti, medjutim, u produkciskoj verziji je to sve toliko utegnuto, tip top... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa 156- prijedlog dizajna stražnjeg kraja.

 

Bilo bi dobro da ovo vide oni što su rekli da je Giulia kopirala određene automobile VAG grupacije.

 

1.thumb.png.66fd5ac65ece36dfb72299c019cdbd37.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo 149

 

Nisam siguran je li ova na GM Premium platformi ili su već prešli na Fiat C-Evo.

 

1.thumb.png.7e4c334a85ea9da177a2df61fc5cced4.png2.thumb.png.09593234fd4cfd8ff3a2983b622b58a7.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...