Jump to content
FAS Goran
Bokili

Gde ugraditi (održavati) plinski uređaj?

Recommended Posts

Razumem te,ali da teram 300km samo da bi proverio potrosnju,i to u ovoj situaciji sa cenom goriva...nije mi bas uputno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno ti je normalna potrošnja za gradsku vožnju

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razumem te,ali da teram 300km samo da bi proverio potrosnju,i to u ovoj situaciji sa cenom goriva...nije mi bas uputno.
Bre brate, odi negde, zavrsi nesto. Nisi bas osudjen na grad. Porodica, familija, itd...

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim za preporuku za popravku auto gasa, posle ovih hladnijih dana automobil ne moze da se vozi u 1 i 2 brzini na plinu. Trokira i stuca, U visim brzinama auto ide ali ima povremena stucanja. Ne znam da li su dizne plinske ili nesto drugo u pitanju. Cuo sam za neki servis u Beogradu na Senjaku medjtuim ne moze da se stigne na red, i preskup je,  da li ima nesto slicno da je dobro isto,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji uredjaj? Pominjes Senjak, pa pretpostavljam da te Beograd interesuje, posto ima kolega i iz drugih gradova na forumu.

 

AC Babic kod hipodroma i AC Rasic u Visnjickoj ako imas STAG uredjaj ili kombinacije Lovato, Tomaseto bi trebali biti majstori na glasu. Koleva na Altini isto uglavnom hvale, pa sta ti je blize od ovih.

Za BRC ima servis u Lestanama, ne znam broj, znam da sam jednom terao sluzbeni (zadruzni auto) na neki mali servis tamo. Ima i jedan na Ledinama, ali ne znam gde je.

Za fabricki uredjaj... probaj da saznas koji je sistem, najboje da se raspitas u jakom neovlascenom ili ovlascenom servisu tvoje marke automobila kome salju korisnike da se proveri plinska instalacija.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji auto, koji plinski uređaj? Piše ti u dokumentaciji za atest.

Edited by kakoonobese

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam lose iskustvo sa Kolew servisom na Altini. Imam Landirenzo Omegas sistem na Lancia Delti 1.4tjet. Prvi servis gasnog sistema odrađen u Ekoluka Kragujevac pre dve godine. Firma koja je zvaničan distributer Landirenzo sistema ali su imali problema da pristupe plinskom racunaru ali su nekako uspeli i utvrdili da su gasne dizne zaprljane i da se one ne mogu čistiti već samo zameniti, što sam i uradio, kupio 4 nove gasne dizne i zamenjeni su filteri tecne i gasne faze. Serviser u Ekoluka je nakon zamene dizni navodno podesio mapu gasa ali je auto pokazivao greske posne smese. U međuvremenu je firma Ekoluka ugasila svoj servis u Kg i sad se bave samo distribucijom tj. velikoprodajom. Prosle godine otisao kod KoleW, i on se mucio da pristupi racunaru pa nekako uspeo. Podesio mapu u voznji i godinu dana nisam imao probleme dok nije pocelo opet sa prijavljivanjem gresaka za misfire na raznim cilindrima. Ove godine opet otisao u KoleW nadajuci se da ce se redovnim servisom i ponovnim podesavanjem parametara resiti problem. Međutim promenjeni su samo filteri, nije uspeo da priđe plinskom racunaru a na osnovu obd misfire greske zakljucio da su gasne dizne opet otisle i da bi trebalo da se menjaju. Ili da se menja ceo sistem i postave dizne koje mogu da se održavaju (čiste). Stekao sam utisak da su sve firme za ugradnju plina u Srbiji teske budzevine bez ikakvog direktnog kontakta sa proizvođačem komponenti i softvera. Po meni tng sistem stvara više glavobolja nego koristi. Razmisljam da demontiram tng (zasta mi opet treba atest kod plinadžije koji ce to da skine...) Inace auto ima problema sa radom motora u leru kada je aktivan gas, zvuci kao da je paljene skroz poremećeno. U voznji je primetan samo gubitak snage i povremeno trzanje na malim obrtajima ili na punom gasu.

Edited by Malmsteen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davno sam izabrao AC Stag, preselim se, i u drugom gradu trazim servisera. Naisao mi servis, zamena filtera. Sam sam ga odradio, ali mi pisti kompjuter na svakom startu, upozorava na servisiranje.
Odem kod jakog majstora, on mi kaze da ne radi taj poljski krš, vec kvalitetne italjane. Tad sam se zestoko razocarao, nabavio kabal i softver, i u taj servis vise ni krocio nisam.

Dora, cuveni lepo kaze, da nema velike razlike izmedju ovih i onih proizvodjaca. Izmedju MED i npr AC dizni, sa strane snage, ustede plina. Vec najvise sa strane dugotrajnosti dizni. E, ja biram jeftinije, rasprostrannenjije. I sad da me dizne zezaju, nit servis, nit pranne, odma zamena jer su 4 kom 30 do 40 eur plus ruke. A verovatno bih mogao sam da ih zamenim.
Tako da, i ja preporucujem AC Stag i njihov sistem. Plus sto moze svako ko zeli i malo zna da sam podesava sitnice na sistemu.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se setim, mi u Volvou sa dvogrlim Solex karburatorom ubacili BRC plin, koji je onda plaćen debelo, a i bio je pojam kvaliteta. Sa sve bocom od 60L, ko bojler velika, zauzela 1/4 gepeka. I kad odeš kod majstora on se zaista posveti poslu, ne bitno što si "samo da baci pogled", trebalo je to uštelovati na karburator smesu pa da lepo ide pa obrni krug...Žalosno je da, pored dijagnostike, neke te odbije jerbo "imaš krš" od plinskog uređaja. Da je neodržavan, krpljen i slično pa da čovek kaže a ovako...razočaravajuće

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa velika se bitka borila pre 15 god za trziste TNG uredjaja. Plin jeftin, bez taksi i akciza, bez atesta na 5 god.
Ljudi su masovno prelazili na TNG, servisi se otvarali na sve strane.

To je i oteralo mnoge od TNGa.

Priuceni majstori, koji znaju da ugrade, a ne znaju da podese, i poprave eventualne kvarove.
Vozaci su muku mucili zbog jednostavnih kvarova, koje majstori nisu razumeli.
Malo njih je znalo da podesi smešu.

Imao sam srecu da sam u Yuga ugradio kod jednog Bugarina. Bio je skuplji od ostalih, ali su mi sve komponente TNG sistema bile od jednog proizvodjaca. Nije krpio ovo od ovog, ono od onog, zbog 10 eur ustede. I bio je fantasticno pedantan.
Tada sam u Nišu bio odbijen od dva servisa, jer sam želeo da budem prisutan tokom ugradnje. Kaze ne moze, ostavi auto, mi ti javljamo kad je gotovo.
A ja kazem, malo morgen.
I odem kod Bugarina kome to nije smetalo. Tokom tih par sati, sumnjam da je bilo vise od 2 i nesto h, pitam on odgovara. Nesto covek i nauci.

Nesto sto sam kasnije cuo.

Visokog pritiska se ne treba bojati, ali ga treba poštovati.

Zato i ja podrzavam TNG, "kršten" majstor, pažljiva ugradnja, redovno servisiranje, i samo sipaj i vozi.


Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, ISV_01 said:

Kad se setim, mi u Volvou sa dvogrlim Solex karburatorom ubacili BRC plin, koji je onda plaćen debelo, a i bio je pojam kvaliteta. Sa sve bocom od 60L, ko bojler velika, zauzela 1/4 gepeka. I kad odeš kod majstora on se zaista posveti poslu, ne bitno što si "samo da baci pogled", trebalo je to uštelovati na karburator smesu pa da lepo ide pa obrni krug...

Ako se dobro secam neko je na slicnu ugradnju u BMW ubusio i lambda sondu u izduvnu granu i stavio "elektronac" isparivac bas da ne bi stelovao smesu svako malo. Ali to je prica od pre 20ak godina (a auto od pre 30ak)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01Razumem ja da je serviseru isplatljivije da skine postojeći sistem koji pravi probleme i naplati instalaciju novog  sistema sa kojim ima više iskustva ali bi mogao da uloži više truda ako postojeći sistem može da se "dotera". Ovako ako mu dođe mušterija koja nije instalirala plin kod njega nego je neki nasleđeni sistem u uveženom autu onda ide princip: daj da mu naplatim osnovni servis - zamena filtera , dijagnostika i setovanje parametara a onda odradiš samo zamenu filtera i naplatiš 50 evra. Pri tome se hvališ da si ti platio licencu za softver ali i pored toga taj softver ne može da pristupi računaru... Očigledno nije originalni softver jer je sistem originalni Landi Renzo.

Što kaže @shuxx takvim principom prosto teraš ljude da skinu softver sa nekog torrenta, kupe kablove sa Ali Expressa i sami pokušaju da podese parametre i reše probleme (mada je za taj deo potrebno pozamašno znanje).

Koliko sam video sama zamena filtera gasne faze se svodi na odvijanje dve šelne, skidanje starog , montažu novog filtera i zavrtanje šelni. Malo veći problem je zamena filtera tečne faze jer se on nalazi na isparivaču pa je malo komplikovanije prići. Što se tiče zamene dizni takođe sam video da se radi o lakšoj mehaničkoj intervenciji. Dizne u mom sistemu se ne mogu čistiti već se menjaju i pre dve godine je bila cena 60 evra po dizni. Sada je ta cena već 80 evra po dizni. Ako je vek trajanja ovakvih dizni samo dve godine onda se to ne isplati. Isparivač nisam menjao pre dve godine i to je alibi gde je KoleW rekao "pa ko zna koje se đubre zadržalo u tom isparivaču pa je sjebalo i nove dizne". Mislim da sam napravio grešku u koracima kada sam kupovao dizne umesto da dam još toliko para i promenim ceo sistem...

Pokušaću sa odlaskom kod nekog drugog servisera pa ću onda doneti konačnu odluku. Ako AC Stag ne pravi ovakve probleme kao ovaj italijan (uz redovno čišćenje dizni i zamene filtera) onda ću verovatno promeniti sistem.

U suprotnom ću skinuti TNG sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Landi Renzo i BRC većina neće da radi zbog nedostupnosti delova,odnosno veoma visoke cene istih.Većina se prebacila na bolje podržane modele tipa Lovato i AC. Landi se skida masovno 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukoliko su fizicki dostupni. Zamena filtera tecne i gasovite faze je posao od 15min.
Ukliko se iole redovno mennaju filteri, dizne bi morale da isteraju 100 k km.
Te sto traju 2god, i kostaju 80 e kom su neko tesko djubre. Ili se prelazi min 50 k km godisnje.

Ac stag je sistem za preporuku. Delovi jeftini, puno majstora ih radi.

Program se skida sa njihovog web sajta, a kabal tj interfejs, ko zna moze sam da napravi, ima uputstava i za to. A moze i da kupi kod nas, ili aliexp.
Ja sam davno platio nekih 30 eur.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Malmsteen jel to fabricka ugradnja ili naknadna? Fabricke znaju da budu problem za naknadnu dijagnostiku (a bas je Landi Renzo isao fabricki na Deltu i 500L)...

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ostoja Nije fabrički TNG već je naknadna ugradnja u Italiji bila. u nekom privatnom servisu.  Uvežen je 2022. sa takvim sistemom. Ubačena je nova TNG boca zbog isteka roka stare. Postojeći set dizni je morao da se menja jer sistem nije održavan redovno. Kada je u EkoLuki skinut filter tečne faze serviser je napomenuo da je filter fabrički i da nije menjan uopšte. Isparivač je ok - ne pušta. Auto je od ugradnje novih gasnih dizni 2022. prešao oko 25 000 km i redovno su menjani filteri. 

Da budem iskren s obzirom na sve što sam naveo postojeći sistem i može da se nazove kršom ail ja kao i svaki vlasnik gledam da prođem što jeftinije i da vozim dok može da se vozi. Ne volim samo taj odnos majstora koji bi da menja a ne da popravlja. I još jedna napomena - @shuxx je lepo rekao da zamena filtera može da traje najviše 15 minuta a ja sam na završetak tog servisa čekao duže od 2 sata jer je majstor KoleW svako malo pričao telefonom ili sa mušterijama koje su dolazile "na vrata" bez zakazivanja. Tako da sam za 15 minuta posla i kačenje OBD dijagnostike (ne i gasne dijagnostike) platio 50 evra. Uzgred budi rečeno imam OBD bluetooth konektor i već sam u servis došao sa očitanim greškama tako da mi OBD dijagnostika nije ni bila potrebna već samo gasna i podešavanje mape - što nije urađeno...

Edited by Malmsteen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...