Jump to content
FAS Goran
Bokili

Gde ugraditi (održavati) plinski uređaj?

Recommended Posts

Mali update,

 

bio sam u servisu Rasic na Visnjickom putu, i prema recima majstora, radi se o modelu fabricke instalacije koja je u potpunosti integrisana sa racunarom kola, tako da ne postoji ni jedan servis u Srbiji koji ima interfejs da ocitava parametre samog plinskog uredjaja.

 

Jedino sto moze da uradi da ceo prednji deo instalacije zameni, to jest prakticno ostavi samo bocu, to jest da igradi prakticno novi uredjaj.

 

Trosak bi bio izmedju cca 250 i 350eur, to jest da li bi se iskoristio postojeci isparivac ili ne.

 

Takodje ne bi se zadrzala funkcija ocivatanja nivou plina u boci na bordu.

 

JA sad sumljam da i Kompreros moze da ocitava greske, to jest da je svo ovo vreme na slepo radio(cisto uredjaj) to jest menjao delove(neki senzor pritiska u boci), jer realno nije mogao i da vidi koja je greska.

 

Da li je realno da zaista ni jedan serviser u Srbiji ne moze da ocita kao i da li mozda probati sa ostalim generalnim serviserima u BG(Nikom auto/Radulovic automobili/Ak Kole/Autoremont Pivosevic)?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vozio svaki svoj auto na plin poslednjih 20 godina tako da znam po nešto iz iskustva. U Srbiji generalno svaki ovlašćeni servs koji se bavi mehanikom nema preteranog iskustva sa TNG-om...u glavnom zamlaćuju narod. Kod Rašića sam servisirao jedan auto ali ubrzo sam odustao jer kad nemaju rešenje daju preporuku za komplet restart tj. izbacivanje uređaja i ugradnju novog koji oni poznaju.

 

Iskreno ja bih prvo kontaktirao firmu koja je ugradila TNG uređaj za fabriku, objasnio problem pa odatle krenuo. 

 

Vrlo je moguće da problem pravi smola koja se nalazi unutar markera za gorivo, ja sam dva puta imao problem sa tim kada je smola zapušavala deo isparivača koji je imao ulogu nekog ventila. Nisam ni znao dok mi moj TNG serviser nije objasnio, i on je poludeo jer nije mogao da nađe te delove pošto se oni praktično pre markera za gorivo nikad nisu ni kvarili a od početka markiranja to je bio haos. Tako da je moguće da se senzori/sitni delovi unište smolom koja nastane kretanjem plina kroz uređaj.

 

Što se tiče dela očitavanja nivoa goriva u boci(ujedno taj uređaj sređuje bord komp u delu informacija količine goriva-benzina u rezervoaru pa se ne dešava da se ''troši benzin u vožnji'' tj kazaljka pokazuje da se benzin troši) i to sam imao instalirano, potpuna glupost i bacanje novca (oko 80e) nakon 12 meseci je crkao. Serviser me je i obavestio o tome pa nisam mogao da se bunim preterano. Prosto teško je upariti elektronske aftermarket uređaje, negde funkcioniše kako treba negde ne ali u glavnom crkava vrlo brzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice filtera za TNG, po instalaciji novog sistema, mislim da osim zamene filtera, i korekcije mapa, do nekih 80 000km, nebi trebalo da bude problema. Preko 80K km, dolazi do zamene membrana isparivaca, oko 20eur s rukama., i mozda do zamene dizni.

Licno preporucujem zamenu dizni, cim pocnu da zezaju, jer su nove oko 50 eur sa ugradnjom, a servisiranje, bez 1000din, tesko.

To govorim za ove jeftinije dizne. Ima bitno skupljih.

Sto se tice filtera, postoje dva filtera, filter gasne faze, onaj buricasti sa cevima na krajevima, alumunijumski, i on je po prodavnicama oko 400din. Zamena su popustanje dve šelne, vadjenje iz creva, i postavljanje drugog filtera. Posao od 10min, lagano. Menja se na 10, 15, 20K km, u zavisnosti od kvaliteta TNGa. 10K je malo, 15 K je ok, moje misljenje je da 20K km je prava mera.

Drugi filter, je filter pre isparivaca, na samom isparivacu, i nalazi se ispod poklopca, drzi ga 3 imbus srafova.
Pre zamene obavezno zatvoriti dovod TNGa, na samom rezervoaru, zatvoriti ventil.
Kosta oko 150din. Zamena 10min.

Menja se na npr 40K km. Mada ga ja menjam kad i filter gasne faze, suvise je jeftin.

Ko je iole majstoricav, moze ih sam zameniti, i ustedeti na rukama majstora.

gs01.jpg gs0002.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto onda servisi naplacuju 3000 zamenu filtera,ako su tako jevtini i jednostavna je zamena.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi od grada, od zauzetosti majstora, njegove reputacije. I bem li ga cega jos
2010god, sam placao 20 e zamenu. Kasnije drugi majstor 15 e. A posle sam se naucio i menjam DIY za 6 e materijal.....

Mozda ti tada prikaci kompjuter, popravi mape, ili pusti novo mapiranje. I za to ti uzme Crvenu..
Mora od neceg da se zivi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ti ja iz tog kraja, pa te i ne mogu posavetovati. Jedino ako resis sam da radis, mogu ti reci sta i kako. Mada, sam to vec i objasnio. Posao od 15min. I dva filtera od 400 i 150 din.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo juce se bas desilo prvi put,da uopste ne prima gas na plinu,pa nije valjda da su filteri i to bas kad su oni rekli.Znaci pritiskam papucicu gasa bez ikakvog efekta.Na benzin normalno radi.:rant:

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu filteri, nego je softverski zaključan plin posle xy km, tako te teraju da odeš u servis. Kad odeš traži da ti skinu zabranu.

I meni se isto desilo beše posle prvih 2500 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam, ima opcija u softveru koja podseća da treba da se radi servis, ali to je bipavac, ton, prilikom svakog paljenja i gašenja auta, ali da ti ne dozvoli da pokreneš auto, to nisam čuo, i sumnjam da je to. Bolje proveri da nije nešto drugo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas AC Stag sve vreme koristim. Imam i program na laptopu. I znam da ima podesavanje za podsetnik o servisiranju. Ali da nece da pokrene auto zbog neobavljenog servisa. Ludilo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kako smo uzeli auto,pisti pri startovanju ono bip,bip nekoliko sekundi.Posto do sad nismo imali nikakva iskustva sa plinom,mislili smo da to pisti dok ne prebaci na plin.Sad vidim da pisti zbog filtera,tako rece momak u servisu Toma na ledinama.

Zaboravih da kazem,nekad u toku voznje na plin isto trokira i ne prima dobro gas,(pokazuje na displeju da nema plina ,a pun je),ali onda izvadimo osigurac od plina ,vratimo ga u bude ok,ali sada prvi put nece da uopste primi gas kad se prebaci na plin. nisam hteo da sad opet vadim osigurac,jer hocu to da probam opet kod Tome u servisu.Ako tad proradi,znaci da je do softvera,bar tako mislim

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto pisti, je alarm koji je podesen da se upali kad treba uraditi servis, zamenu filtera. Kod majstora, ili nekog ko ima softver za TNG, moze ga ponistiti, a moze i iskljuciti, ako ste pazljivi sa odrzavanjem. Kupi negde onaj buricasti filter za gasnu fazu, zamena ti je 5min. Ja ga nabavljam za 400 din.

Mozes i sam instalirati program za TNG, i kupiti kabal, pa posle ne zavisis od majstora. Neko ti malo pokaze, sta i kako.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/9/2021 at 8:37 AM, shuxx said:

Koliko znam, ima opcija u softveru koja podseća da treba da se radi servis, ali to je bipavac, ton, prilikom svakog paljenja i gašenja auta, ali da ti ne dozvoli da pokreneš auto, to nisam čuo, i sumnjam da je to. Bolje proveri da nije nešto drugo.

Proverio,kaze majstor (kod Tome)da je riknuo neki senzor,i to kosta 6000,e sad dal je stvarno toliko pojma nemam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima senzor, setih se, "senzor " temperature vode u isparivaču, mali mesingani deo prečnika 10mm, navija se u isparivač, ali on je jeftiniji, oko 10-20e

Share this post


Link to post
Share on other sites

E može biti, nisam video da si napisao. Kad sam imao slične probleme, zamenio sam taj senzor ali nije bilo do njega. Zbog kvaliteta domaćeg TNGa je smola začepila klip ventila za prebacivanje na gas. Posle čišćenja, sve je radilo normalno
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam poslednje dve godine na TNGu, točim na EKO, i svakih 20 000km menjam oba filtera, takođe onaj buričasti, za gasnu fazu rasečem, i pogledam stanje, nije bio loš do sada, evo za mesec dana mi pada zamena filtera, pa ću videti.

 

Valja gledati stanje gasnog filtera, i na osnovu njega se može smanjiti ili povećati period zamene filtera. Ja se za sada držim zemene na 20 000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, shuxx said:

nema tu baš "senzora", ima regulator pritiska gasa, i on jeste oko 50e, verovatno je to. retko se dešava, ali se dešava...

Mozda je to,jer ne prima gas kad je na plinu. 

 

4 hours ago, TheWickerMan said:

Ima i senzor pritiska gasa, 40ak evra je Bosch, ako pišti kao da nema gasa, verovatno je on.

Znam samo kad je stavio ispravan,sve je radilo,ali tad nisam imao kod sebe svih 6000.Posle je vratio moj i ne radi na gas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo zamenih filtere gasa na Z10, pa da podelim kako to ja radim. Filteri su zapravo 2 komada, filter tecne faze, na isparivacu, i filter gasne faze na crevu za gas, izmedju isparivaca i dizni.

Prvo se na rezervoaru za gas zavrne ventil na multiventilu.
Ova dva crvena srafa se odviju. Skine se poklopac, i zavije ventil...da nema gasa u motornom delu.

 

20211009_105826.jpg 20211009_105849.jpg
 

Posle se popuste tri imbusa na poklopcu filtera tecne faze, na isparivacu. Budite pazljivi, gas je u tecnom stanju, i mogu nastati promrzline. Veoma malo ga ostane, ali kad popustite ta tri imbusa, za minut on istekne.


20211009_105936.jpg 20211009_110229.jpg

Posle treba odviti imbuse i izvuci filter, pun je nekih opiljaka, neke prasine sive boje. Ja sam ocistio i kuciste fitera onim stapicima za usi. Ova gumica ispod filtera se ne menja. Samo je ocistite i ako nije tvrda, ispucala, vratite na isto mesto, ispod filtera. Zamenite filter, stegnite dobro poklopac, i mozete da odvijete onaj ventil za gas na rezervoaru sto ste prvo zavili.

20211009_110335.jpg 20211009_110449.jpg 20211009_110630.jpg

Ostaje laksi deo, zamena fitera gasne faze, drze ga dve selne, popustite ih, zamenite filter, pazite na smer strelice na filteru. Gas ide od isparivaca ka diznama. Stegnite šelne, i toliko od posla, zamene oba filtera za gas.

20211009_111047.jpg

Ja praktikujem zamenu oba filtera na 20 000km.
Potrebno je 20 min, laganog posla. Cena filtera je oko 400din za gasnu fazu i oko 150 din za tecnu fazu. Barem toliko sam ih ja platio pre 2 godine, kada sam kupio za 3 zamene.

 

Stanje filtera je OK, mada su mogli jos da se koriste. Ja koristim uglavnom NIS ov i EKO helenik TNG. I ovo je moje iskustvo oko perioda zamene, i kako ja to radim. Sam svoj majstor, jer niko nece pedantnije to da odradi, uvek majstori brzgaju, cekaju drugi, itd..

 

20211009_111506.jpg 20211009_113636.jpg 20211009_113640.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/22/2021 at 1:12 PM, mitros said:

Mozda je to,jer ne prima gas kad je na plinu. 

 

Znam samo kad je stavio ispravan,sve je radilo,ali tad nisam imao kod sebe svih 6000.Posle je vratio moj i ne radi na gas.

Bio juce kod Tome na ledinama,u pitanju je map senzor,isti zamenjen 6500+flteri 3000=9500,sta cu,zaokruzih na 10h.Polako se pitam kad ce mi se isplatiti ovaj plin.

Otvorio mi servisnu knjizicu gde imam garanciju 12m uz servis na 15000km.:rtfm: Znaci ovim me vezao da ne mogu sam da menjam ove filtere,inace gubim garanciju. :rant:

Sta li spada u ovaj servis na 15.000?

On 10/9/2021 at 11:47 AM, shuxx said:

 Prvo se na rezervoaru za gas zavrne ventil na multiventilu.
Ova dva crvena srafa se odviju. Skine se poklopac, i zavije ventil...da nema gasa u motornom delu.

 

20211009_105849.jpg


Posle se popuste tri imbusa na poklopcu filtera tecne faze, na isparivacu.
Budite pazljivi, gas je u tecnom stanju, i mogu nastati promrzline.

Veoma malo ga ostane, ali kad popustite ta tri imbusa, za minut on istekne.


20211009_110229.jpg

 Ja praktikujem zamenu oba filtera na 20 000km.

Odlicno uputstvo,ali ja ne vidim tacno gde je taj ventil sto treba da se zavrne?
I drugo nisam uspeo vizuelno da lociram (ne vidim ga) taj filter tecne faze sa inbusima (neverovatno,zar ne)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je ventil koji se nalazi na rezervoaru za gas.

 

20211009_105849.jpg

A ovo je ceo isparivac, na kome se nalazi poklopac, sa 3 imbusa, ispod njega je filter tecne faze. Ovaj trouglasti poklopac.

 

20211009_105936.jpg

Vidis sta je "pljacka", za 15min posla, i utrosak od oko 600 din, tj za zamenu oba filtera, uzeo 3000 din. Bas skupoooo

Poklopac filtera tecne faze. Sa tri imbusa

 

20211009_105936.jpg

Ja sam se iz licnog iskustva odrekao garancije. Imao sam dva TNG sistema do sad. I osim podesavanja mape, koje sam radim, i zamene filtera, koje takodje sam radim, nema nekih problema. Barem kod novog TNG sistema. Tek oko 80 000 do 100 000km treba zameniti membrane na isparivacu, a i to je posao koji bih mogao sam da uradim. Mada, za oko 20 eur koliko naplacuju, ima dosta demontaze i posla. Tad bi mogle i dizne da se zamene, one su oko 30 eur, plus ruke. Nek bude oko 50 eur.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...