Jump to content
FAS Euroauto Goran
zvaramiro

Fiat Bravo 1.4 12v - vožnja sa isključenom lambda sondom

Recommended Posts

Pozdrav svima!Imam problem i zelim da se posavetujem sa vama.

Potrosnja mi se drasticno povecala sa kombinovane 8l na 11l,utvrdio sam da je crkla lambda. Imao sam pojacan dim na auspuhu, miris benzina, prisutvo benzina u ulju, kao i ventil za ventilaciju rezervoara koji je non-stop radio na leru.

Zamenio sam lambdu i situacija je jos gora,potrosnja je skocila na 12l. Lambda salje neke sulude podatke kompjuteru kao i stara! Iskljucio sam lambdu i auto se preporodio. Svi simptomi su nestali a potrosnja je pala na 7,6 kombinovana i 9 manje vise gradska.

Da li je problem negde u samoj instalaciji lambde i da lismem da vozim sa iskljucenom lambdom?

hvala puno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

smes da vozis,a problem e to je vec mnogo stvari u igri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje su sve stvari u igri ?

“ventil za ventilaciju rezervoara koji je non-stop radio na leru.” –Koji je to ventil I gde se nalazi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo rece Miki...Bezmalo,sta god da se poremeti na motoru,lambda ce da registruje.Slikovito receno,svi senzori,paljenje,ubrizgavanje su pre motora,pa motor,pa lambda na kraju :rolleyes:

npr.ja ti otkacim brzgaljku,lambda ce odreagovati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slikovitije.Sta god prodje kroz coveka,na gacama se registruje...rofl.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoce da radi sa iskljucenom sondom ali oko mesec dana ili manje i posle opet pocne da brljavi... Prosla sonda je izdrzala jedva pola godine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da malo osvežimo temu. Naime, na bravu 1.6 imam istih problema. Troši benzin k'o da je u Libiji, oseća se miris benzina i "štuca" i ima knedlu kada ubrzava plus, mislio sam da sam utripovao kada sam osetio miris benzina u ulju kad ono...! Posle konsultacije sa Mikijem, rešim da raskačim lambda sondu i čini mi se da se malko poboljšalo stanje-kao da malo bolje vuče i manje štuca na leru! Da li smem, s obzirom da uglavnom vozim na plin, da vozim jedno par meseci sa raskačenom sondom (palim i gasim na benzin i pomalo vozim (zbog dizni)) ili moram u što kraćem roku da je zamenim? Da li staviti novu ili može i polovna i šta još preporučujete za proveriti? Dijagnostika je pokazala samo problem sa sondom, da li treba čistiti i te neke egr, tdf, pbr i kgh u czs senzore i kako već? Hvala. :thumbsup:

Edited by endbringer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li pogledao koliko košta nova sonda, ili po automatizmu misliš da je to nešto extra skupo?

I dalje ti auto troši više nego što treba, i dalje lošije ide jer si otkačio sondu...bez obzira što je bolje nego dok je brljavila... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas proverio, nova je 6800 din (u kitu i apu nemaju, ova je negde iz Mladenovca)! Pa pobogu, da li možemo da pipnemo neki deo a da nije 5-6 crvendaća? Znači katastrofa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupis bilo koju sondu sa 4 zice...dve bele siva i crna bez stekera i povezes..kostaju oko 40e moze bilo koja ako je isti navoj di se srafi jer je sve to isto sra... zvanicno to se zove Bosch LSU4.2 UEGO Sensor i sva kola od 1993-2005 koriste isti samo se broj zicki razlikuje .

A ecu ima neke parametre koji se zovu long i short term fuel trim i majstor koji ti odrzava auto treba da zna to da protumaci i sazna zasto ecu trpa vise ili manje goriva a ne da se "otkacinju" razni senzori koji su tu "slucajno" stavljeni :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam druže moj, problem je taj što auto uglavnom vozim na plin i svaki put kada sam ga prikačio na dijagnostiku pokazao je problem/greške sa diznama (zbog plina) a za lambda sondu (rekoše da je to normalno!!!). Tek mi je Miki skrenuo pažnju na nepravilne parametre sonde, a za loš rad motora krivio sam zaprljane dizne. Da ne poveruješ..jedan lik u Ša što ima otpad nudi mi polovnu za 20 evra, da li ima smisla da stavljam polovnu i kako da je proverim da li radi (jel mogu sam na licu mesta da je prikačim (pretpostavljam da mi treba isečeni okasti ključ)? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo malo da se ubacim. Kod mene , iako vozim na gas ne prijavljuje gresku. Mislim da ne bi trebalo da se desava ako je gasni uredjaj korektno mapiran. Znaci , mislim da nije normalno da sonda prijavljuje gresku pri voznji na gas. To sigurno govore off shor majstori. Bez uvrede jer to je subjektivno misljenje dok me ne ubede u suprotno. :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na gas ide odlično, to nije ni bio problem (običan plin, bez lambda kontrole). Uvek sam ga dijagnostikovao na benzinu i tu su moje muke. Kada radi na benzu ona brljavi i pravi problem. Čini mi se da je na dijagnostici pokazivala parametre van opsega koji je normalan za taj režim rada. Da li postoji način da se nekako unimerom provere naponi na konektorima i da se definitivno konstatuje da je rikavela? :nuke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi od kompLJutera za plin da li uzima ili ne uzima signal sa lambda sonde problem je sta benzinski ecu vidi od lambda sonde jer on diriguje i plinom doduse posredno preko kompjutera plina . Auto mora lepo raditi na benzin da bi efikasno radio na plin .

Polovna lambda pa...ko jos kupuje polovan lezaj ..radice ali dokle. Signal lambda sonde se dobije na crnoj zici i dok auto radi seta se od 0,2 - 0,8 V .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam običan plinski uređaj-dakle bez kompa. Definitivno je rikavela, našao sam u Kit komercu za 4800 din, apu oko 7800..da li je možda bolje uzeti u mas companiju (neko mi reče da ove iz kita riknjavaju)?

Edited by endbringer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupis bilo koju sondu sa 4 zice...dve bele siva i crna bez stekera i povezes..kostaju oko 40e moze bilo koja ako je isti navoj di se srafi jer je sve to isto sra... zvanicno to se zove Bosch LSU4.2 UEGO Sensor i sva kola od 1993-2005 koriste isti samo se broj zicki razlikuje .

A ecu ima neke parametre koji se zovu long i short term fuel trim i majstor koji ti odrzava auto treba da zna to da protumaci i sazna zasto ecu trpa vise ili manje goriva a ne da se "otkacinju" razni senzori koji su tu "slucajno" stavljeni http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/whistle.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li zna neko zbog cega je napon napajanja lambda sonde umesto 12v oko3,5v? Mereno unimerom.U pitanju je bravo 1.6 16v 76kw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koliko vremena je potrebno lambda sondi sa grejacem da postigne radnu temperaturu? Bio sam na dijagnostici gde je ista pokazala da je neispravan grejac na sondi. Kod kuce sam je testirao brenerom i daje napon a odziv joj je odlican. Otpor grejaca je oko 5 oma. Vezivao sam je na akumulator i grejac radi ali treba dosta vremena da se zagreje,posle nekih 15 sekundi ne mogu vise da drzim metalni deo. Da li je to ok? Ja sumnjam na instalaciju.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav
Gdje se na Fiat Bravo 1.6 16v nalazi lambda sonda tj gdje je uključen njen džek na kojem bih je mogao isključiti privremeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo da se predstavim,

Zovem se Nenad iz Kikinde sam.

Fiat Bravo kec mi se odavno jako sviđa po izgledu a i par komada koje sam probao i po vožnji da tako kažem. No nikada ga nisam  posedovao, nedavno sam sasvim neplanski postao vlasnik jednog dobrog primerka i generalno sam zadovoljan osim nekih sitnijih problemčića.. 

 

Čitao sam ovde na forumu nešto na ovu temu, ali nisam video ovo pitanje.

Da li i kako lambda sonda može softverski da se isključi na kompjuteru.

Kada je zakačena auto trza secka od 1800-2500 obrtaja, dimi i oseća se benzin, sad kako sam je otkačio ne oseća se benzin i nije seckao jedno vreme, a sad opet brljavi..

Ako neko zna ili zna nekoga ko može ovo da isključi softverski neka napiše ili neka da neku drugu soluciju :)

Hvala mLogo unapred!

Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...