Jump to content
FAS Goran
nikoldije

Punto 1.2 16v - svetli lampica check engine

Recommended Posts

Evo i moj slucaj:

Jednog dana mi se upalila lampica check engine. Zbog velike zaauzetosti nikako da odem na dijagnostiku pa sam vozio neko vreme tako.

Jedan dan odem konacno na dijagnostiku po preporuci mog mehanicara u roda servis na ledinama jer mi je to najblize i tamo me doceka lik koji se nakaci sa nekim malim uredjajem i izresetuje mi neke greske i kaze sad je sve u redu. Ja ga pitam jel se zna uzrok sijanja te lampice a on mi kaze da to ne moze da se zna nego mora da se krene redom i da se menja ili cisti sve sto moze da dovede do te situacije. Meni je delovalo da se motor malo manje cuje posle toga ali posle dan ili dva se lampica ponovo upalila.

Izgleda da je lik koji je to radio mehanicar koji zna samo da resetuje greseke i nije bas vican auto dijagnostici pa mene interesuje jel moguce pomocu dijagnostike tacno utvrditi sta je u pitanju i otkloniti kvar da ne bi bio osudjen na stalno odlazenje i placanje resetovanje gresaka. Takodje mi sija ali samo povremeneo zuta lampica sa simbolom svetla ali koliko vidim svi farovi su u redu sta jos moze da uzrokuje tu gresku

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa normalno da moze dijagnostikom da se pronadje greska i otkloni problem. ne sluzi ona samo za brisanje gresaka. mozda ti neka od sijalica ima prekide povremeno pa se zato javlja povremeno, a moze da signalizira cak i svetlo tablice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pr.meni je svetlela lampica check engine.....otisao sam na dijagnostiku i ispostavilo se da mi je bilo prikljesteno crevo od turbine! poseti ti bolje dobrog dijagnosticara,moze da bude neka glupost.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

U vezi lampice za svetlo - vec je pisano na forumu, al da podsetim. Jesi menjao skoro neku sijalicu? Ako je neka sijalica jaca/slabija od propisane hoce da se pali ta lampica. Meni je pregorela zadnja pozicija, otisao da kupim u AP novu i trazio sam po obliku istu, nisam gledao sta pise na njoj. Zamenio i kad upalim svetla, posle nekog vremena upali se zuta lampica kao da je pregorelo svetlo. Kupio novu sijalicu iste snage kao stara i resio problem.

Inace kad mi je pregorela sijalica kratkog svetla, vozio sam tako dva dana i nijednom mi se nije upalila lampica. Primetio sAm sam da je crkla.

Popali sva svetla sto imas, ukljucujuci i 4 zmigavca pa vidi je l sve svetli? Mozda je tipa levi bocni zmigavac, pa se lampica pali samo kad je on ukljucen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze sa tim da vozi jedino ako ga nervira onda nek promeni sijalicu ili poziciju

Edited by srkiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se izvinjavam svima, ali čovek spominje "check engine" a ne simbol sijalice lampicu...

Takodje mi sija ali samo povremeneo zuta lampica sa simbolom svetla ali koliko vidim svi farovi su u redu sta jos moze da uzrokuje tu gresku

:welcome::rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prochitao sam dosta tema na check engine ali josh nisam video da neko ima vikend kvar :)

U pitanju je Punto 1.2 16v Sporting

Vec 2 subote za redom posle 18h mi se upalila lampica check engine i u nedelju posle podne je bila ugashena isto mi se desilo trece nedelje ali u petak 31.12.2010 oko 21h i sijala je dok nisam svratio do pumpe i sipao gorivo. Rad motora je normalan nema promene kad sija lampica.

Bio bih zahvalan ako bi neko mogao da mi pojasni zashto se lampica pali vikendom i praznicima (ne verujem da se buni i da ne zeli da radi vikendom. Unapred hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam utisak da ti vikendom dosta cesto palis auto i vozis kratke relacije pa se akumulator koji je vec pred izdisajem cas ima dovoljno struje cas nema,ja imam stila sa istim motorom i posle 2 dana ne paljenja krenem sinoc upalim auto sve ok vozim 10min ugasim odem do TC pola sata vratim se kresnem i izbaci engine fault vozio malo parkirao opet nije htelo da ugasi vratim se kuci i danas upalim sve OK :smoke: , znaci gremlini :D, ako ti mislis da je akumulator ok onda ces morati na dijagnostiku jer te greske ostaju zapamcene, ali kreni prvo od ovoga ipak je dosta hladno i to ubija akumulator. pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki dan idem na posao kolima i retko kad ga vozim manje od 20 min + zagrevanje pre nego shto krenem i pali bez problema na jutarnjem minusu.

Ponekad mi se deshava da ga palim na svaka 2 minuta i nishta ne izbacuje.

Auto je uvezen pre 2 meseca i akumulator na sebi ima indikator da li je pun ili prazan. Tako da ne verujem da je akumulator u pitanju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto sam ti rekao morace dijagnostika ne vredi ovako, moze da bude neka sitnica kao sto je los kontakt u kablu, mozes da odes kod nekog clana foruma da ti ocita greske, da bar znas sta je u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki naši sa foruma iz Kragujevca su dobili ELM327 dijagnostički adapter pa mogu da ti očitaju greške. Tada ćeš znati šta treba uraditi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene se upalila lampica kada sam vozio 160 km/h. ja sam pomislio evo ga opet kes iz dzepa. odem malo izguglam i nadjem neke jako zanimljive savete. navodno jako lose gorivo u srbiji. naravno mi smo naucili da ne verujemo ni u sta ali dijagnostika kaze lambda sonde,pa je najjeftinije resenje aditiv za gorivo. odem na eko pumpu,kupim aditiv i sipam 5l goriva i pola aditiva. trudio sam se da sto vse radi na leru . nakon toga sam sipao 10 l goriva i pola od preostale kolicne aditiva. i to sam odvozio i trudio se da radi sto vise na leru. kada sam i to potrosio sipao sam 20 lit goriva i igrom slucaja sam morao u bg ,auto putem 170-180 km/hnegde oko 200 km. kada sam se vratio kuci skontao sam da auto ima ekstra malu potrosnju,otisao na dijagnostiku i lik mi kaze prijavljuje gresku na lambda sondi. ponistio greske i proverio sonde ,kaze obe rade bez greske. auto sada radi bez probema a ja kazem da aditivi cine cuda bez ozira sto mnogi kazu da je to porez na budale.

pozzzzzzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je porez ili nije videces sam jer dovoljno je da ispravna sonda napravi mali prekid u radu bez ikakvog razloga i upali lampicu. Vremenom posle odredjene voznje ukoliko su sonde ispravne lampica bi se ugasila sama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam 20-ak dana sa upaljenom lampicom check engine, danas sam bio na dijagnostici da ubrisu greske...majstor mi je rekao da na punticima na pogresnom mestu stoji racunar, na motoru i da od vibracija pocne da brljavi...to je jedna pretpostavka...druga je svecice i kablovi....dosao sam kuci proverio kablove, na dve svecice mi se izvukao metal koji naleze na svecice....otisao sam i kupio kablove za svecice neki italijanski 3000din u Ap sportu, posto su stari osteceni...zapalio sam za Zabalj poslom, nagazio sam 140-160, motor je poceo da trza i da pali check engine...svecice sam menjao pre 6meseci, 740din kom NGK , i dalje imam problem sa lampicom, pre dva meseca sam cistio usisnik za vazduh sa karb klinerom i to je poboljsalo rad motora....cuje se kao dizelas da vozis...kao da jedna svecica ne radi kako treba....pre nedelju dana sipao sam sonaksov inject cleaner....e sad sta se na mom sportingu desava, dodam naglo gas, kao da se ugusi i onda naglo pocne da vuce....nema pad obrtaja u leru...da li ima jos nesto sto bi trebalo da proverim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas mi je nestao check engine, posto sam odradio da mi radi bolje grejanje i bilo je malo toplije napolju....sad radi lepo ali osetim da se gusi...u trecoj na malim obrtajima...koje je resenje za dizne? da i to odradim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

....nije do lampice....kablove sam uzeo neke italijanske, njih sam zamenio 3000din, sipao sam gorivo, znaci gorivo je toliko lose....e sad verovatno je sonax injector cleaner odradio svoje...vise se ne pali.

imao sam dva kvara, problem s rashladnom tecnoscu...i kablovi od svecica, kao i dizne...tako da znate ukoliko se nekome na sportingu pojavi ovako nesto, neka produva hladnjak da tecnost i toplota bolje cirkulisu.

drugo neka pritegne svecice kako treba jer se spale kablovi i propadnu od toplote...svecice iskljucivo deklarisane ili neke bolje....ulje iskljucivo seleniju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se i ja priključim temi...U pitanju je Punto 1.2 8v.

Danas u toku vožnje upalila se lapmica check engine, svetli konstantno, ne treperi. Promene u radu motora nisam osetio, vuče normalno, prima gas normalno, bar mi se tako čini. Doduše, posle paljenja lampe vozio sam ga nekih 10ak km, gradska vožnja, ništa agresivno ni brzo, sada je parkiran. Malopre otišao da ga uplaim da vidim kakva je situacija, lampica i dalje svetli,ne gasi se, dakle, definitivno je neki problem.

E sada, kakve su okolnosti?

Ono što je sigurna činjenica to je da je akumulator slab, ali ipak pali bez problema.

Zatim, pre 10ak dana, pokazivač goriva (strelica) mi je tek prešao onu crticu što kao označava poslednju četvrtinu rezervoara (znači ni blizu nije bilo crvenog polja) a upalila se lampica za rezervu. Neko vreme stoji pa se ugasi, pa posle opet nekog vremena u toku iste vožnje opet se upali, pa se ugasi. komp je tada pokazivao autonomiju još oko 95km sa preostalim gorivom. Nisam stigao da ispratim do kraja šta bi bilo, jer sam tada natankao rezervoar do kraja, i još uvek arčim to gorivo, još strelica nije došla do poslednje četvrtine.

Takođe, možda me u ovom slučaju čula varaju, ali čini mi se da kad je motor i zagrejan na leru se čuje kao da prede ali više kao dizelaš a ne benzinac, nije izraženo, nego tiho, prigušeno, ali me podseća na dizelaša. Nikada nisam ranije vozio Punta, pa ne znam da li to tako treba...

Ne znam odakle bih prvo krenuo...

Dileme nemam, moraću da oteram auto kod auto dijagnostičara. Nov sam ovde, prvo što mi pada napamet je Delta, ne znam kakva su iskustva ostalih članova, ali ako neko ima da preporuči dobrog dijagnostičara onda bih mu bio zahvalan. Pri tom, ne interesuje me prosto resetovanje grešaka, nego uzrok ovog paljenja check engine i otklanjanje istog, pa bilo to i u više iteracija. Shvatam da se možda iz prve ne može otkloniti uzrok, ali hoću da znam šta je majstor radio: plan A, plan B itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Nov sam ovde, prvo što mi pada napamet je Delta, ne znam kakva su iskustva ostalih članova, ali ako neko ima da preporuči dobrog dijagnostičara onda bih mu bio zahvalan...

Iskustva sa servisima su ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=5125

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elem, da prijavim aktivnosti oko mog problema.

U petak sam oterao auto u servis DeltaAutoMoto. Urađen je test motora i dijagnostika. Zaključak je sledeći: motor nije pokazivao gubitak snage, gušenje, lepo je radio, a dijagnostika je prijavila grešku na katalizatoru. Radnik Delte nije želeo u ovom trenutku da predloži zamenu katalizatora, jer je 99% siguran da nije do njega već da je gorivo prljavo i da je prljavština u gorivu izazvala paljenje lampice check engine. Rečeno mi je da se to često dešava kod nas. U servisu je greška resetovana (izbrisana) i rečeno mi je da pratim situaciju, da probam da promenim pumpu za gorivo i da sipam neki aditiv za čišćenje, a ako se ponovo upali lampica da dođem opet na test pa da vidimo šta ćemo dalje. I još nešto, ništa mi nisu naplatili, zaista su bili jako korektni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ozivim malo sopstvenu temu:

Juce i danas sam se malo bavio upaljenom lampicom check engine. Drug mi je dao onaj adaptercic koji se gurne u obd pa se ocitava sve i svasta (kako sam dobro pojasnio)

Pratio sam rad obe sonde i prednja konstantno varira sto se tice napona dok ova iza katalizatora zakucana na nuli i ne mrda. Drug je probao nesto da se fizicki nakaci sa nekakvim osciloskopom i kako je malo mrdnuo zice meni u programu pocne da reaguje i ta druga sonda. To je bilo sinoc. Danas krenem na posao kad auto katastrofa. Dok dajem gas samo krene da trokira da gubi snagu pa malo pustim gas pa dam opet onda vuce ok do sledece raskrsnice i tako u krug. Opet pratim sonde ova druga i dalje zakucana na nuli i ne mrda. Kada sam stigao ocitam greske tj gresku p1135. Otvorim haubu ispomeram seljacki zice oko konektora malo ih kao ispravim i upalim auto. Od tad auto se ponasa ok ne trokira a druga sonda je i dalje veci deo vremena na nuli ali u nekim vremenskim intervalima uglavnom kad pritiskam ili pojacaavam gas ona dobije neki napon. Jel to ok imate li neka iskustva kakav bi signal trebala da daje ta sonda iza katalizatora.

I da zanimljivo je da se lampica nije upalila iako se auto ponasao katastrofalno i imao gresku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...