Jump to content
FAS Goran
Jovans

Fiat Brava 1.4 12v - Kao da ima knedlu pri ubrzanju

Recommended Posts

Ma to ovi prevaranti iz autoindustrije smislili kako da uzmu pare na sondama.Najlepse je bilo na prvim SPI motorima,jedan potenciometar,pa ga lepo nastelujes,a mozes i da se igras sa njim :smoke:

Elem,imas na youtubu kako se proverava sonda,od metode sa brenerom,do merenja napona na njoj.U sustini,razlika izmedju ispravne i neispravne sonde je sto ispravnaa brzo odreaguje na promene temperature(brenera ili izduvnih gasova),a neispravna ili ne mrda ili sporo odreaguje.

1,4 12V i jeste taj najprostiji SPI uz dodatak sonde i imobilajzera. I kod njega malo cacnes potenciometar i to je to. Ta testiranja sondi sa brenerima i sl. slobodno izbegnite jer verujte mi je jeftinije dati 1000 din za dijagnostiku i ispitivanje nego par hiljada za nesto sto cete upropastiti prilikom "majstorluka".

Svakom ovde moze da se napise idi u servis i ende. Stvar je da se objasni ljudima sta mogu sami i kako to da odrade. Breniranje ima i na youtube tako da koga interesuje moze to da vidi kako ne spaljuje sonda,prsti ili okolis.

Prvo, Lambda nije nikakav ultra senzor koji razdvaja kiseonik, ugljenik, sumpor i ostale gasove, pa da salje signal ECU i kaze e ovog ima ovoliko. Obican temperaturni senzor.

Drugo, merenje omskog otpora nije preporucljivo jer to moze da spali sondu. Neke mogu da se mere neke ne. Da covek ne bi nagadjao, bolje je meriti napon. Mislim da i to ima na youtube

Elem, neko ko hoce sam da prcka po autu moze ovako da uradi.

Ko nece, ode u servis i plati ili i ne plati :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda nije mesto ovde ali da ne bi ostali dobijali pogresne informacije mora nesto da se razjasni: Lambda sonda NIJE nikakav temperaturni senzor. Lambda sonda ili "Oxigen sensor" je komponenta ubrizgavanja koja odredjuje preostalu(nesagorelu) kolicinu kiseonika u izduvnom gasu. Njena pocetna radna temperatura je oko 250 stepeni. Kada se ta temperatura dostigne elektroda od cirkonijum dioksida u elementu pocinje da stvara napon od 0,1-0,9v u zavisnosti od toga da li je kolicina kiseonika mala ili velika. Ukoliko je kolicina kiseonika mala motorni racunar smanjuje odredjenu kolicinu goriva i obrnuto - povecava ukoliko se kolicina vazduha u izduvnom gasu poveca. Sve to se desava da bi se dostigla konstanta gde je Lambda=1, sto vazi za idealni odnos goriva i kiseonika. Mora da dodam da postoje sonde sa grejacem(redovno od 90-tih godina) radi sto brzeg postizanja njene radne temperature. Od 2001 godine pojedini proizvodjaci koriste sonde koje pored njene glavne funkcije imaju integrisan senzor temperature. Nije mi bila namera da bilo koga odvratim od bilo kakvih eksperimenata na njihovim vozilima, ali priucen iskustvom u svom servisu smatrao sam da je bolje platiti strucnjaku za utvrdjivanje kvara, nego sam mozda prouzrokovati stetu i paltiti cak vecu sumu novca za popravku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Sve sto si rekao je tacno,cak si i sam napisao napon, ali si prevideo da je kolicina kiseonika je srazmerna temperaturi izduvnih gasova.Sonda upravo registruje tu temperaturu i na osnovu nje se registruje odnos u smesi.

Nemoj vise da se konsultujes sa rodjakom.U rezervoaru mu je samo grubo sito,a filter ispod poda

Neko mi je kazao da je kod zadnjeg levog tocka ali nisam video nista !

Ja sam natrcao na jednu bravu iz uvoza koja nije imala tamo filter,cak ga nije ni imala.Crevce od pumpe,pa pravo na magistralu.Reseno je tako sto je filter naknadno ubacen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da od 98 ni jedan benzinac nema filter goriva.Sad ubi me,dal je 97 il 98.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modeli od 98. imaju izmenjeno kuciste pumpe goriva u kome je integrisan fini filter, grubo sito ispred pumpe i regulator pritiska. To su oni modeli sa plasticnom granom i bez povratnog voda. Modeli sa metalnom granom imaju spoljni filter koji se nalazi ispod zastitne plastike izmedju rezervoara goriva i zadnjeg podnog prostora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

isti problem imam sa Bravom 1.2 16V i (I MNOGO ME PROZIVA :rant: ) knedle se javljaju na 1600 i 1800rpm bez obzira da li je na plinu uli benzinu, dijagnostika uradjena sve ispravno,zamenjene svecice, kabovi,ociscen protokomer i dizne,izvadjen katalizator. ocigledno je problem u struji kada se ponasa isto i na plinu,ostala je samo bobina da se proveri.e sad kako ja otklanjam taj problem ali to traje do sledeceg gasenja motora.

kad auto radi na leru ubacim ga u brzinu i drzim kocnicu popustam kvacilo da obrtaji padnu na nekih minimalnih 500 - 550rpm stisnem kvacilo i oni normalno skoce na 1200 pa se vrate na normalan ler od 850 posle toga sve normalno NEMA KNEDLE dok ne ugasim auto i opet ga ne upalim.

to se ne javlja tako cesto mozda svako peto paljenje.

e ko ovo resi placam mu da jede i pije kolko god moze cim se sretnemo na prvoj svadbi :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...