Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
rokki

Z-101 - motor iz Tipa 1.6?

Recommended Posts

pozdrav,

imam jednu molbu, a mislim da su ljudi na ovom forumu najkompetentnijji za odgovor na ono šta me zanima.

imam z-101 i motor je veoma slab, pali i ide, ali nema snage, pa sam došao na ideju da ubacim motor od fiat tipo ako odgovara. imam ponudu za 1,6i 90 ks, sa menjačem, menjač više-manje nije toliko bitan,ali ako odgovara tim bolje. najviše me zanima da li odgovara motor, da li ima neke prepravke i da li se može postaviti mehanička pumpa za gorivo. isto tako hoće li odgovarati razvodnik. molim da mi objasnite što više o svemu šta znate o ovome...

hvala mnogo unapred!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, odgovara motor, pasuje na tvoj menjac. Fiat-ov menjac takodje mozes staviti, sa manjim prepravkama (npr salterica je na sajle za razliku od Zastave), ali nema potrebe, tvoj ce raditi posao bez ikakvih prepravki. Set kvacila Zastavin 180mm.

Moze se upasovati mehanicka pumpa za gorivo, ako na bloku motora postoji cep gde ona treba da bude (ako nema, onda kupis el.pumpu niskog pritiska), razvodnik takodje pasuje. Kad izvadis cep gde treba razvodnik da dodje, medjuzupcanik se vec nalazi u bloku, tako da je to plug & play. Nosace motora srafis tvoje (pozeljno je da nadjes bocni nosac od 1.3 motora jer je tanji, ali nije greska i ako je od 1.1), stavljas tvoje agregate (alnaser, alternator, pumpu za vodu, karb itd), skines sa remenicu sa radilice za PK kais i stavis tvoju sa 1.1 motora za klinasti kais da moze da vrti alternator i pumpu za vodu. I gore na kucistu bregaste gde je digiplex paljenje na Fiat-ovom motoru, stavis cep koji imas na 1.1 i to je to. :)

Evo kako izlgedalo to kod mene u jugu. Poz!

DSC00123.jpg

DSC00124.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala za odgovor, objasnio si mi i više nego što sam očekivao...a zar može biti da na bloku nema otvora za priključak meh. pumpe?

dobro odrađen jugo!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala!

Moze, ako je motor u Fiat-u Single ili Multi Point Injection on ima pumpu za gorivo visokog pritiska koja se nalazi u rezervoaru, pa na bloku motora postoji cep ili jednostavno ne postoji rupa za mehanicku pumpu (jer mehanicke pumpe/pumpe niskog pritiska napajaju karburatore, injection ne mogu). Kod mene npr nije postojao otvor na bloku motora za mehanicku pumpu (motor je bio MPI), tako da sam kupio el.pumpu niskog pritiska (cini mi se da je 0.96 bara) i sve je radilo super.

E da, jos jedna stvar, posto 1.6 iz Fiat-a nema otvor na glavi motora za crevo koje ide na mali hlanjak (to je kod njih drugacije reseno), ti kupis obicnu T racvu za plin, iseces crevo pre termostata (vidi se na slici) i prespojis ga na slavinu na malom hladnjaku da bi imao cirkulaciju vode kako treba.

To otprilike to cega mogu da se setim. Ako nesto jos treba, pitaj slobodno. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

onda pretpostavljam da bi verzija tog motora s kaburatorom još bolje odgovarala i bilo bi jednostavnije za ugradnju, zar ne?

Ovaj 1,6i sam mislio kupiti radi toga što dobijam i menjač, a imam ponudu i za motor bez ubrizgavanja za iste pare ali bez menjača što mi nije toliko ni važno jer ako na 1,6i ne bude mogućnost priključka pumpe onda mi se odmah u startu ne isplati.

Da li ova verzija bez ubrizgavanja ima na sebi vodenu pumpu koja može ostati? Da li je potrebno prebaciti komplet granu sa karburatorom ili samo karburator i da li je ista izduvna grana, zamajac i set kvačila?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje 1.6 i 1.4 motori iz tipa tempre koji su bili sa običnim weber dvogrlim karburatorima, sa mehaničkim pumpama i razvodnikom dole na bloku motora. razvodnik je elektronski kao i bobina ona u obliku trafoa. alternator i pumpa za vodu idu preko običnog klinastog kaiša tako da nema potrebe za bilo kakvim izmenama. još je i bolji magneti mareli alternator ako nadješ. usisna grana ti zavisi koji karburator koristiš a izduvna može da ostane od fiata još je i bolja jer je duža dvocevka nego kod yuga. menjač nećeš moći da koristiš mislim da poluosovine ne odgovaraju neka treba da se krati ili tako nešto nisam siguran. i nisam siguran za alnaser ako koristiš od zastave mislim da i zamajac mora od zastave. neka me neko ispravi za ova zadnja dva ako grešim.

a za ovo sve prethodno znam jer sam vozio i održavao oba motora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sto da se ne isplati, samo kupis el.pumpu, jer ti samo to fali ako je motor 1.6ie (oko 55e). :)

Izduvna grana moze i Fiat-ova, usisna takodje, ako odgovara karb-u, mada sam ja usrafio Zastavinu (neki kazu da je kod zastave nesto siri usis nego kod Fiat-a, nisam siguran u to 100po100).

Zamajac i set kvacila nisu isti, Fiat vozi 190mm, a Zastava 180mm. Tako da zamajac ide sa 1.1, set kvacila takodje (kupis neki kvalitetniji da bi izdrzao 1.6 motor). U principu ima i nema prepravki, sve se svodi na prebacivanje stvarcica sa tvog motora i mora da sljaka posle. I postoje razlike u 1.6 motorima, imas ih u rasponu od 75 do 90ks. Oni sa ubrizgavanjem su uglavnom nesto jaci od ovih sa karburatorom. U njima se nalaze razlicite bregaste i razliciti ventili u glavi motora. Donji deo, polumotor, svi su identicni, Fiat ili Lancia isto je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala za sve komentare, stvari su mi sad u potpunosti jasne...imam neko opšte znanje o mehanici tako da mi nije problem da sve ovo prepakujem, jedino što nisam znao da li motor odgovara ali super ste mi sve fino objasnili...napokon da kažem i koliko košta motor, verzija ie sa menjačem 110€ ali je daleko, a karburator, go motor 100€, kuća do moje...tako da uzimam ovaj zadnji, jer ako šta ne bude u redu, samo ga bacim nazad preko ograde :thumbsup: ...

pozdrav svima i javljam kad bude gotovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu! ;)

Kad budes isao po motor, procitaj br. motora sa bloka (napisan je tamo gde dodje menjac , npr 159A3xxx), pa cu ti napisem koliko je kW/ks motor. I ne zaboravi da ta kubikaza nikad nije isla fabricki u Zastavin auto, tako da ces pri upisivanju novog motora u saobracajnu morati da radis atest, ili da "smanjis" kubikazu :)

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pumpa je kod mene bila povezana da radi kad das kontakt. "-" ide na sasiju ili motor (masa), a "+" ide na bobinu. Tako radi uvek kad das kontakt, a mozes i izvesti neki prekidac u kabini pa da mozes da je palis/gasis da ne bi radila na kontaku ako ti treba kontakt dok radis nesto oko auta (ili da bi sprecio kradju auta u nekom slucaju, prekines tim prekidacem dovod goriva).

Da bi pumpa radila pravilno, napravila max protok, potrebno da je da bude postavljena ispod nivoa rezervoara i da "gura", a ne da "vuce" gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka čast, odlično objašnjeno. :thumbsup:

Taj motor je odličan izbor, izgleda kao Zastavin (jako bitno), ide odlično i svi delovi za eventualnu generalnu su iz Zastavinog programa tj. jeftini i ima ih svuda.

Ja sam vozio takav motor, ali sa trkačkog Yuga koji je sa 4 karburatora imao oko 175ks.

Možeš misliti kako to ideeeeeeeeeeeeee............

Taj motor je uredno konzerviran i čuvan kao najlepsa zena, ha ha ha :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti motori su jako pouzdani i izdrzljivi, i primer je da se i dan danas u svetu voze na trkama. Nemaju mnogo elektronike, to je prednost, jer se Fiat i struja nikad nisu slagali.

U jugu i 1.3 motor moze vrlo ozbiljno da ide, sirina klipa ista kao i kod 1600, a hod kraci, zavrti se mnooogo brze nego vece kubikaze. A 1.6 u tom rasponu 150+ks vozio je Trajkovski u svom jugu na brdu cini mi se. Samo mislim da je on imao na njemu kugelfiser ubrizgavanje, nisam siguran.

Takvi motori zasluzuju da se cuvaju, jer su zaista, po mom misljenju, nesto najbolje sto je Fiat napravio za "siroke narodne mase". :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam i Kuglfišer na tom motoru i mogu reći da je razlika mala u korist ubrizgavanja, a konkretno je Krste Trajkovski sam rekao da je ovaj motor malo jači od njegovog.Ovaj moj motor je vozio R. Niketić na našim trkama i imao je bolja vremena od Krste. Inače oni se znaju i razmenjuju iskustva, mada su obojica prešla na 16v samo na različitim motorima. Trajkovski sada vozi motor iz Ritma 105 TC samo sa 16v, a Niketić je vozio Motor Bravo-Brava 1.6 16v ( Auto prodat u CG.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo drugovi! Zelim da pitam jedno pitajne. Jas sam iz makedonija i imam zastava 101 so motor od Fiat (Lancia) 1.6 mpi.. ali imam jedan problem nemam parno temperatura krece do skoro 90"c ali parno duva hladno nz sta da radim jel neko zna da mi pomogne pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...