Jump to content
FAS Goran
nemmen

Fiat Bravo 1.6 16v / 1.9 JTD, TD - koji antifriz? / menjanje antifriza

Recommended Posts

Mislim da ce u bloku motora ipak ostati neka kolicina.

aha..koliko otprilike od ukupne kolicine ostaje?Kako njega da to izbacim iz bloka motora ili da vozim kod majstora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^

Ja sam menjao plavi antifriz u marei jtd sa crvenim paraflu g12.Motor treba da ti je na radnoj temperaturi odvrne se donji čep hladnjaka ,dva oduska na hladnjaku odozgo,dva srafa na metalnim crevima jedan 13 i jedan imbus.Odvrne se cep na posudi,i iscuri zatim sam ga upalio na par sekundi i ugasio .Kompresorom i pistoljem za izduvavanje izdvao te oduske na metalnim crevima(da se vazduhom potera eventualni preostali antifriz).Zavrnuo donji cep i počeo sipati novi antifriz,sacekao da pocne izlaziti na oduske i tako redom zavrtao i njih.Potom upalio auto i jos jednom odvrnuo oduske jedao po jedan da ispustim vazduh.Upalis grejanje da vidis da ligreje kabinu ,da nije ostalo vazduha eventualno u malom hladnjaku i to je to otprilike.

Kompresorom ili eventualno nekom vakuum pumpom... Mada kod nekih motora i tad zna da ostane najmanje pola litre starog antifriza. Zato je najbolje, i pored izduvavanja, više puta isprati sistem vodom ili pak nastaviti sa fabričkim (plavim) antifrizom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze jedno pitanje....kad je motor hladan, nivo antifriza mi stoji na max, kad auto dostigne r temperaturu u toku voznje i kad ga ugasim pogledao sam nivo antifriza u boci za dosipanje ide negde oko 2 prsta otprilike iznad max, a kad se ohladi smanji se i u boci je opet nivo na max, da li treba tako da bude?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinite ljudi na ovako mozda glupom pitanju ali danas mi ceo dan bio nekako cudan pa cak i ovo :D .. posle sam se pitao au jbt sta ja pitam al posle nisam mogao da maknem post :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok :D Mislis kad je hladan motor? ok je sto je preko max kad je dostignuta r temp, kad se ohladi onda je u normali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li moze ovako, ispustiti stari antifriz, onda naliti samo vodu da se ispere od starog antifriza, opet ispustiti vodu i doliti 3 L novog antifriza i nekih litar dva vode, posto po servisnom uputstvu staje 7L i posto ne moze sve da se ispusti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E i ja da se prikljucim temi.Kupih skoro fiat brava 1.6 16v,a kako ide zima,rece mi prethodni vlasnik da obavezno sipam antifriz jer je proslo 3 god. od zadnjeg menjanja,pa posto imam nesto slobodnog vremena a i volim da cackam oko kola,interesuje me ako neko zna gde da otpustim tecnost iz sistema i koliko ide u taj motor litara,i da li treba da ispustim vazduh nakon sipanja i gde :) ....slika bi mi najbolje koristila ... hvala :)

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

e zavrsih pre neki dan sa menjanjem i stvarno je ispalo lako i bez problema, a ustedeh i 500din :) ,savet svima da ne bacaju parice za 10 min posla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima!

Hocu da menjam antifriz kod Fiat Brave 1.9TD 75KS, zato interesuje me koja je procedura, tacnije sta treba sve da se uradi pri ispustanja antifriza  za da sav iscuri, a potom kako se puni sa novim?

Koliko litara antifriza je potrebno za ovaj postupak da se kupi?

Hvala na pomoci i suradnji!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci po ovome ispada da su potrebna oko 6,5 litara antifriza. Gde se moze videti kako ide ispustanje antifriza iz sistema. Ja sam probao i iscurilo je samo oko 3 lit. posto nije nesto u redu oko ispustanja, pa zato trazim kako ide taj pravi postupak?

Hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti si samo iz hladnjaka ispustio?

Pa kako se ispusta sav antifriz oko 6,5 litara?. Sta treba da uradim da ispustim sav taj antifriz?

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze ako nisi to radio ne bih ti preporucio sam da radis to. Ima malo vise posla. Nije sva kolicina tecnosti u hladnjaku, imas i u bloku tecnost. Moras da skines termostat pa da lepo sve iscuri. Ali posle dolevanja moras da ozracis sistem jer ces da imas vazduh. Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e zavrsih pre neki dan sa menjanjem i stvarno je ispalo lako i bez problema, a ustedeh i 500din :) ,savet svima da ne bacaju parice za 10 min posla :)

Molim te daj objasni kako se ispusta sav antifriz i kako potom pri punjenju sa novim  ispusta se vazduh?

Ako ne zelis da ovde pises odgovor posaljiga na PP.

Unapred hvala!

 

e zavrsih pre neki dan sa menjanjem i stvarno je ispalo lako i bez problema, a ustedeh i 500din :) ,savet svima da ne bacaju parice za 10 min posla :)

Molim te daj objasni kako se ispusta sav antifriz i kako potom pri punjenju sa novim se ispusta vazduh?

Ako ne zelis da ovde pises odgovor posaljiga na PP.

Inace sa ovim postupkom i ja hocu da zastedim neki dinar! ;)

Unapred hvala!

 

Edited by Petrus

Share this post


Link to post
Share on other sites

HITNO !!!! U temi za plin sam objasnjavao svoje muke oko nepravilno postavljenog uredjaja, ogromne potrosnje, itd. Danas sam bio kod plindzije na zameni uredjaja, i posto sam vec imao losa iskustva, napomenuo sam mu da MORA DOBRO DA ODZRACI SISTEM. Doneo sam i dve litre antifriza, racunam,toliko ce mu otprilike iscureti. I, naravno, zavrsio covek plinski posao (sasvim uredno), upalimo auto, i za 5 minuta temperatura ode do meseca. Ja ga opomenem, kazem da znam za tu foru, i ne verujem koliko ljudi neke stvari rade dobro, a druge katastrofalno. Krene on da odvrce onaj plasticni sraf na hladnjaku, i-POLOMI GA. Curi tecnost, on ne zna gde udara, trazi neku krpu, za to vreme iscuri bar pola litre.  Ajde, nesto smo nabudzili sa holsrafom i gumicom, ne curi. Krene dalje, kod ulaza za mali hladnjak, i pogadjate-POLOMI i tu sisicu. I tu smo nesto nabudzili sa srafom i gumicama. Uredno je naplatio svoj rad (bez obzira sto mi je shebao hladnjak, a i ono dole crevo mi se bas ne menja), ali ajde..Srecom, zivim blizu. Dodjem do kuce, otvorim haubu, vidim nabio pritisak u cantri, a ventilator nikako ne pali. Naravno, skinem poklopac cantre, isturiram ga nekoliko puta dok nije "izbljuvao" i tecnost, i vazduh, i karike, i klipove..Uglavnom, upali ventilator konacno. Ostavim ga da radi, sa novim uredjajem prede kao mace, pali ventilator tacno na pola, greje u kabini, sve kako treba. Ali sad dolazim do onoga sto ne treba da bude i sto je hitno. Kada sam ga ja na kraju uglavio da radi sve ovo sto sam napisao, dodjem do toga da je tecnost u cantri malo ispod minimuma. Napominjem da je u mom Bravu poslednjih 10 godina iskljucivo bio plavi Paraflu 11. Sada je boca takodje plava, antifriz se zove Paraflu11, ali vidim da ga proizvodi Petronas i sada je crvene boje. E, sad, dolazimo do problema. Prvo, hitno mi treba auto. Drugo, najavljuju neku zestoku zimu vec sutra uvece, a sutra je nedelja, ne rade prodavnice auto delova. Moje pitanje je-mogu li sipati taj jedan litar koji mi fali bilo kog 11 antifriza, ili mora strogo i ista marka da bude? Svaki brz i pre svega tacan odgovor bice nagradjen sa 2 piva !! Jos jednom-moram li sipati Paraflu antifriz koji je vec u autu, ili je bitan broj a ne mora biti isti proizvodjac? HVALA !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na brzom odgovoru, imas pice, ne zezam se. :unworthy: . I meni je bilo cudno, ali pazi ovo-kada sam ranije uzimao Paraflu11, bio je plav, a proizvodjac je bila Selenia, kao i ulje. Sada, uzeo sam neki dan Seleniu Gold (koja je takodje oduvek u autu), i iznenadim se-nije vise ona okrugla, sada je u kockastom pakovanju, a na onim podacima pozadi pise da je proizvodjac Petronas. Nakon par dana kupim antifriz, Paraflu11. I kod njega-ne pravi ga vise Selenia vec Petronas, i da, crvene je boje. I meni bilo cudno, ali podaci se slazu, a i prodavac mi je rekao (za ulje) da je potpuno isto kao i ono okruglo. Izgleda da je Petronas, kada je vec Hamilton uzeo titulu, kupio Seleniu. Ima se, moze se :fun: . Dakle, kazes da mogu da dolijem bilo koje 11? Cisto da ga bude koliko treba da ga bude, a i da malo pojacam, ne znam koliko je ovom indijancu iscurelo, pa da budem siguran za ovu hladnocu koju najavljuju. Jos jednom hvala na odgovoru !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes da dodas 11, bitno da je 11, da nije g12, i vidi potrudi se da bude isto crven kao sto kazes, ja znam da je 11 plav ili zelen, a g12 crven, ali vidim danas da ima g12 zut :) skroz mi nejasni ali dobro :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...