Jump to content
FAS Goran
nemmen

Fiat Bravo 1.6 16v / 1.9 JTD, TD - koji antifriz? / menjanje antifriza

Recommended Posts

^^^ ...da li je moguce da je to g11 zelene boje posto postoji i taj u prodaji i navodno ne steti?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moooguce,al malo verovatno.Poznajuci aljkave zabare,pre ce bitri da je antifriz mator.Da li vredi rizikovati zbog tri litre antifriza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm...kod mog bravo je tečnost neke svetlo zelene boje...kola su uvezena iz nemačke u septembru ove godine...

Da li znaš kada je poslednji put menjan antifriz? To treba da ti bude JEDINI kriterijum prilikom odlučivanja da li ćeš ga sada menjati ili ne. Ako to ne znaš, onda menjaj. :thumbup:

Koje je boje antifriz koji ti je sada u automobilu NIJE BITNO ukoliko ne znaš kada je menjan.

Da li postoji u prodaji neki antifriz zelene boje takođe NIJE BITNO ukoliko ne znaš kada je menjan onaj koji ti je sada unutra. Nemoj tražiti razloge da bi sebe ubedio da ne treba da menjaš antifriz ( da li ima u prodaji neki zelene boje ).

Jedini kriterijum treba da ti bude da li uopšte znaš kada je poslednji put menjan. JEDINO, SAMO i ISKLJUČIVO na osnovu toga odlučuješ da li ga sada menjaš, ili ne.

Nema razumnog argumenta u želji da se uštedi 10-12 eura ( koliko košta 3 litre PARAFLU-a ). Ukoliko takve ''navike održavanja'' automobila i dalje ostanu ( da se uštedi 10 eura po svaku cenu ), onda je bolje da se ostalo na starom automobilu, ili biti bez automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Pazi kola su uvežena iz Nemačke,i tamo su vožena od početka, i koliko sam vide dodsta dobro,i redovno su održavana, pa me zato i čudi.....ali ne bitno,@bokija :thumbsup: me isprepado sa dihtungom glave,tako da već sutra kupujem paraflu 12....

Edited by Bugi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fandjo

...sa desne strane motora,jel mislimo na isto,na vrhu creva iza desne strane motora što ide ka kabini?

Znam da sam dosadan,ali još jeno pitanje,sa kog ventila se prvo vrši odzračivanje,sa ovog sa hladnjaka,ili ovog sa zadnje strane motora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran 100% ali 99% da prema kabini treba da ima na svakom crevu ventil,u koliko neko nije nesto karabudzio.Bar na 1.2 16v ima dva komada.Do duse ja nemam na hladnjaku jer je meni posuda vislja.Opet mislim da bi i ti trebao da imas dva pozadi jer tu mora da se ozraci kabina koja je pre termostata,a ventil na hladnjaku je u drugom delu sistema tj.posle termostata.Znaci prvo se ozracuje do kabine,a kad motor ugreje i otvori termostat,tad mozes da ozracis i kiler.

Ne citas gradivo...thumbsup.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste po manualu samo tva dva mesta za 1,6 upravo tu iza desne strane. Ne znam kako bi okacio sliku iz service manuala ja sam skino neko cesko uputstvo 500 strana do 2000 bravo brava a imam i za 2000-2001 englesko, googlaj pa skini pdf imas i na forumu poseban topic za upustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uff...danas otišao u AP sport da kupim antifriz paraflu up,i pričam sa čovekom o zameni,i sad po njegovoj priči,nikako da ne sipam paraflu up 12(crveni),ako sam pre toga imao paraflu 11(plavi),jer nema šanse da ispustim sav antifriz iz sistema.Po njegovoj priči,maksimalno mogu ispustiti 4L,što znači da će u sistemu ostati oko 2,5L,starog antifiza(paraflu 11)koji se ne sme mašati sa paraflu up 12!

Šta da radim :wallbash: ,jel menjao neko kompletan antifriz,paraflu 11 sa paraflu up 12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Ne znam kako bi okacio sliku iz service manuala...

Kada gledaš tu sliku, pritisni na tastaturi Print Screen.

Samo jednom pritisni i onda otvori npr. Paint. U njemu klik na EDIT, zatima na PASTE, i videćeš kako se pojavila ta slika. ;)

Onda klik na FILE, pa SAVE AS...Izbarei lokaciju gde ćeš sačuvati tu sliku, npr. na DESKTOP-u. Podesi format JPEG.

Kada sačuvaš sliku, ugasi Paint, a onda tu sliku sa desktopa pošalji kao i svaku drugu:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=40372

@Bugi

Lepo ti je rekao prodavac. Ali, ono što mi ne možemo, majstori mogu ;), tj. može da se ispusti sve, ali je veći posao i treba da se ''ispira''...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam menjao plavi antifriz u marei jtd sa crvenim paraflu g12.Motor treba da ti je na radnoj temperaturi odvrne se donji čep hladnjaka ,dva oduska na hladnjaku odozgo,dva srafa na metalnim crevima jedan 13 i jedan imbus.Odvrne se cep na posudi,i iscuri zatim sam ga upalio na par sekundi i ugasio .Kompresorom i pistoljem za izduvavanje izdvao te oduske na metalnim crevima(da se vazduhom potera eventualni preostali antifriz).Zavrnuo donji cep i počeo sipati novi antifriz,sacekao da pocne izlaziti na oduske i tako redom zavrtao i njih.Potom upalio auto i jos jednom odvrnuo oduske jedao po jedan da ispustim vazduh.Upalis grejanje da vidis da ligreje kabinu ,da nije ostalo vazduha eventualno u malom hladnjaku i to je to otprilike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz moxe neko ukratko da mi kaze koji antifriz i koliko kosta i koliko litara treba ,kazu 7 litara jel cisto 7l antifriza ili pola pola? Bravo 1.6 16 v 98 god... posto ne znam sta je zadnje sipanocitao sam prethodne komentare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mogu da ti kazem samo da ne ide cist antifriz, znaci pravis mesavinu 50% - 50%. E sad' da li treba crveni ili plavi, o tome je ovde dosta podeljenih misljenja, ja u moj, doduse 1.2 sam sipao plavi, zato sto je taj bio kad sam kupio auto. Litar ti je negde oko 400din u AP-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, nikada ne ide čist antifriz...

Ako imaš klimu ide 6,7 l, a ako nemaš ide 7 l. Postoje gotovi antifrizi u koncentracijiji 40%, ali Fiat-ov Paraflu se prodaje samo u koncentraciji 100%.

Taj plavi je G11 (Paraflu 11) i menja se na 2 godine ili 60 000 km. To je fabrička ugradnja kod Brave.

Novi, crveni G12 (Paraflu UP) se menja na 5 godina ili na nekih 200-250 hiljada kilometara, pritom ima bolju zaštitu za aluminijumske delove. U novija vozila se uglavnom on sipa kao prva ugradnja.

Sve u svemu, oba zadovoljaju Fiat-ov standard FIAT 9.55523

Ako prelaziš na crveni isperi prethodno sistem destilovanom vodom. Antifriz ne sme biti u većoj koncetraciji od 50%, a za naše podneblje ne manji od 35-40%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK sipacu onda plavi posto je to fabricki sipano kao sto kazes...a taj crveni posto ima bolju zastitu za Al delove mozda nije bolji za motor? ja ne znam koji je meni bio antifriz unutra tako da ne znam koji da sipam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno i ne znaš kad je menjan. A on se menja, kao što napisah, na 2 godine ili 60k km. Tako da svejedno bi trebalo da promeniš tečnost...

Ne znam kad planiraš zamenu pumpe za istu.

Antifriz ne sme biti u većoj koncetraciji od 50%, a za naše podneblje ne manji od 35-40%.

Mala ispravka :)

Ne sme veći od 55-60%.

Konkretno, Fiat preporučuje mešavinu fifty-fifty. :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislis pumpu za vodu tj za rashladni sistem? koliko je ona? Procitao sam na koliko se menja kao sto si rekao :thumbup: samo ne znam koji da sipam plavi ili crveni al svejedno cu da isperem hladnjak pre toga...mada ja mislim da je bolje plavi cim se on sipa fabricki... al opet s druge strane mislim da je isto posto jedan se menja cesce a drugi redje...koji ti koristis?

Edited by danijel88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko 3 000 dinara košta pumpa. Menja se na velikom servisu. Tad se ispušta tečnost iz motora, mada to i nije toliko strašno. Majstor može tada pri zameni da ispusti tečnost u neku posudu pa da je vrati posle.

Ne sipam nijedan, jer je Brava sa avatara prodata odavno. Inače, do tada je koristila plavi, po fabrici. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dosta tema ima o tome da li koristiti g11 ili g12 na netu ..g11 ako je bio preporucuje se on... g12 ako se koristi samo se menja redje antifriz i mora se dobro isprati pre sipanja novog, ali neki kazu da treba ga koristiti neki ne,i da treba onaj koji je fabricki propisan tj plavi..ali jos cu da potrazim koje informacije na netu...tako da ni ja ne znam sta da sipam :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kapiram baš ove vrste dilema. Ako fabrika za moj auto preporučuje taj-i-taj antifriz, to-i-to ulje itd, ne pada mi na pamet da odstupam od toga, a pri tome još da trošim vreme tragajući po netu "šta je bolje". Tako da, što se mene tiče, G11.

Edited by Zvukoljub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sto izgleda da mogu obe vrste zbog toga...Odlucio sam da sipam G11 kao sto i treba... sve dok ga bude bilo u prodaji,a kad ne bude imao da se nadje onda cu ipak morati G12 kad dodje vreme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je tacno ..da ako vec menjam nov antifriz ovaj kad istocim posto sam vec odlucio da menjam i mali hladnjak da onda nista ne ostaje od starog u rashladnom sistemu tj da ostaje samo u malom hladnjaku..al posto i njega skidam da nece ostati nista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ove zime usuo OMV Coolant.

Litar Paraflua u Sarajevu je 6 eura, trebaju 3 l i 3 l destilovane.

Ovako me 6 l Coolanta doslo 12 eura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...