Jump to content
FAS Goran
Mik

Fabrički opozivi vozila

Recommended Posts

v148290p0.jpg

Japanska Toyota potvrdila je da će opozvati oko 3,8 miliona vozila, uključujući i popularni hibrid "prijus", zbog opasnosti da podni prekrivač pritisne i zaglavi papučicu gasa, što je, kako se sumnja, bio uzrok nedavne fatalne nesreće u kojoj je u Kaliforniji stradala četvoročlana porodica.

Japanska Toyota potvrdila je da će opozvati oko 3,8 miliona vozila, uključujući i popularni hibrid "prijus", zbog opasnosti da podni prekrivač pritisne i zaglavi papučicu gasa, što je, kako se sumnja, bio uzrok nedavne fatalne nesreće u kojoj je u Kaliforniji stradala četvoročlana porodica.

Pre sudara vozila "leksus ES350", putnik iz kola pozvao je telefon za pomoć na drumu i upozorio da je podni prekrivač pritisnuo pedalu, posle čega su kola dostigla brzinu od 120 milja (193 kilometra) na sat.

Ovaj opoziv biće do sada najveće povalačenje "Tojotinih" automobila u SAD. Na kontrolu će biti pozvani i najnovije verzije putničkih sedana "kamri" i "avalon", hibridni "prijus", pik-apovi i dostavni kamioni "takoma" i "tundra" i luksuzni "leksus" modeli - "is250", "is350" i "es350".

Najveće ranije "Tojotino" povlačenje vozila bilo je 2005. godine, kada je, zbog problema sa upravljačem, opozvano 900.000 automobila.

"Tojota" je ocenila da je problem veoma ozbiljan i da bi mogao da ugrozi 3,8 miliona vlasnika njenih vozila, prenele su agencije. Kompanija je odlučila da zameni podne prostirke, a vlasnicima je preporučeno da ih odmah izbace i ne zamenjuju drugim dok se čitav problem ne ispita i ne reši.

Najnoviji opoziv mogao bi dodatno da utiče na pad prodaje "Tojote", koja je ove godine na američkom tržištu prodala 29 dosto vozila manje nego lane.

Američka vlada je objavila da je dobila oko 100 prijava koje se dovode u vezu sa tim tehničkim problemom, uključujući 17 sudara i pet smrtnih slučajeva u kojima su učestvovala "Tojotiona" vozila.

(Tanjug)

I isto se ponovilo i u Evropi :no

Najveći svetski proizvodjač automobila, japanska "Tojota", je danas saopštila da povlači do 1,8 miliona vozila u Evropi zbog problema sa pedalom za gas.

Kako je saopštio "Tojota motors Jurop", povlači se osam modela, uključujući "jaris", najbolje prodavano vozilo japanske kompanije u Evropi.

Vozila koja će biti povučena proizvedena su izmedju novembra 2005. i septembra 2009. godine, prenela je japanska agencija Kjodo. Ostalih sedam modela su AYGO, "iQ", "auris", "korola", "verso", "avensis" i RAV4. Nijedan "leksus" nije obuhvaćen povlačenjem.

"Tojota" je saopštila da se konačan broj vozila koja će biti povučena još utvrdjuje, ali da može dostići 1,8 miliona. Kompanija je navela da ne razmišlja o suspendovanju proizvodnje modela na kojima je uočena greška, već samo o njenom ispravljanju.

Predsednik i izvršni direktor evropskog ogranka "Tojote" Tadaši Arašima je pokušao da umiri vlasnike vozila te japanske kompanije, naglasivši u saopštenju da se "potencijalni problem sa pedalom za gas javlja samo u veoma retkim prilikama".

"Tojota" je prethodno saopštila da povlači 2,57 miliona vozila u SAD i Kanadi i oko 75.000 SUV modela RAV4 u Kini, kako bi popravila pedale za gas koje se zaglavljuju.

U odvojenoj akciji, "Tojota" povlači dodatnih 5,55 miliona vozila, uključujući i model "leksus", "korola" i "kamri", u SAD i Kanadi, zbog problema sa podnom oblogom, koja može da zaglavi pedalu za gas, što iznenadno izaziva ubrzanje vozila.

Ovde sa ovim zadnjim povlacenjem u Evropi :thumbdown: su dokacili i Peugeot/Citroen grupu,jer ove modele prave zajedno sad.gif :

Francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) je najavila da će opozvati skoro 100.000 primeraka modela Peugeot 107 i Citroen C1 zbog istog problema papučice za gas kakav je naterao japansku Toyotu da opozove milione svojih vozila širom sveta (u Evropi do 1,8 miliona). Između ostalih, jedan od tih Toyotih automobila je i Aygo, veoma blizak rođak ovih francuskih blizanaca, a svi se i proizvode u istoj TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile) fabrici u čekom Kolinu. Zato je opoziv 107-ice i C1 i očekivan potez, a ohuhvata sve primerke proizvedene između februara 2005. i avgusta 2009. godine.

Neke procene Toyotinih strucnjaka su da treba 5 meseci,pod uslovom da servisi rade 24 H dnevno da bi se ispravila greska na oko 8 000 000 automobila blink.gif

Cudna kincidencija je da se sve ovo poklopilo sa pokusajima Americke i svetske auto industrije,da ponovo stane na noge,a najveca pretnja su im upravo japanci sa Toyotom na celu,mada ostaje cinjenica da je vise ljudi,a negde i cele porodice izginulo ohmy.gif u udesima izazvanim fabrickom greskom pedale gasa,sto je posebno nezgodno na automobilima sa automatskim menjacem :no ,i da je sama Toyota priznala da je greska njena :wallbash: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Opoziv'' bi se kod nas ipak trebao zvati ''poziv na vanredni servis''. Naravno, naši novinari koji uglavnom tekstove rade metodom copy/paste uz korišćenje Google translatora, to nikako da napišu kako treba. Bukvalan prevod Recalls i jeste ponovni poziv...

Svi veliki proizvođači imaju takve vanredne pozive u servis. Ali, bukvalno svi, bez izuzetka. Ono što razlikuje ovaj Tojotin poziv je u broju automobila i širokoj paleti modela...

Ovo je npr. deo Fiatovih poziva od 90-tih:

- Launch Date: 06/07/1993

- Recalls Number: R/1993/044

- Make Model(s) Concern: FIAT Tipo, Tempra and Lancia Dedra possible failure of rear wheel bearings

- VIN Start > VIN End: Tipo/Tempra 2545438 to 2698623, Dedra 7166500 to 7391739

- Build Start > Build End: 01/01/1992 > 31/12/1992

- Launch Date: 30/05/1995

- Recalls Number: R/1995/038

- Make Model(s) Concern: FIAT Punto and Cabrio incorrect spare wheel

- Build Start > Build End: 01/03/1994 > 31/03/1995

- Launch Date: 12/03/1996

- Recalls Number: R/1996/021

- Make Model(s) Concern: FIAT Barchetta security of seat belt

- VIN Start > VIN End: 0001 to 11645

- Build Start > 30/11/1995

Evo primer za Mareu... :whistle:

- Launch Date: 18/12/1998

- Recalls Number: R/1998/104

- Make Model(s) Concern: FIAT Bravo, Brava and Marea possible gradual loss of brake servo assistance

- VIN Start > VIN End: 244720 to 291782

- Build Start > Build End: 01/04/1998 > 30/11/1998

Ili...malo od 2000. godine:

- Launch Date: 31/05/2001

- Recalls Number: R/2001/072

- Make Model(s) Concern: FIAT New Punto possible failure of steering column bearings

- VIN Start > VIN End: ZFA18800004273056 > ZFA18800004337762

- Build Start > Build End: 01/02/2001 > 28/05/2001

Malo Stila:

- Launch Date: 31/03/2003

- Recalls Number: R/2003/028

- Make Model(s) Concern: FIAT STILO 1.8, 2.4 & JTD possible short circuit in engine cooling fan control unit

- VIN Start > VIN End: ZFA19200000056008 > ZFA19200000117558

- Build Start > Build End: 01/12/2001 > 31/03/2002

- Launch Date: 11/07/2005

- Recalls Number: R/2005/043

- Make Model(s) Concern: FIAT STILO 1.8 AND ABARTH 2.4 possible loss of steering

- VIN Start > VIN End: ZFA19200000000000 > ZFA19200000436250

- Build Start > Build End: 01/01/2002 > 01/12/2003

- Launch Date: 24/03/2006

- Recalls Number: R/2006/015

- Make Model(s) Concern: FIAT MULTIPLA 1.9 JTD suspension coil spring may break

- VIN Start > VIN End: ZFA18600002026501 > ZFA18600002234408

- Build Start > Build End: 01/05/1999 31/12/2004

- Launch Date: 25/08/2006

- Recalls Number: R/2006/138

- Make Model(s) Concern: FIAT Doblo MPV & Van possible loss of steering

- VIN Start > VIN End: ZFA22300005397234 > ZFA22300005412126

- Build Start > Build End: 01/03/2006 > 30/04/2006

- Launch Date: 07/12/2007

- Recalls Number: R/2007/173

- Make Model(s) Concern: FIAT Panda, Grande Punto, Bravo and Multipla, brakes may fail

- VIN Start > VIN End: ZFA19900001325671 > ZFA19900001347783

- Build Start > Build End: 12/10/2007 > 14/11/2007

Evo jedan od najnovijih:

- Launch Date: 14/12/2009

- Recalls Number: R/2009/130

- Make Model(s) Concern: FIAT Grande Punto and Abarth Grande Punto, steering may fail

- VIN Start > VIN End: ZFA19900001112419 > ZFA19900001398861

- Build Start > Build End: 01/07/2006 > 30/04/2008

----------------------

Ovo nije ni 5% poziva na vanredni servis od početka 90-tih do danas...

Možda tokom nedelje postavim i posebnu temu sa tim podacima...pa ko voli neka čita i gleda svoj broj šasije... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno je da svi imaju opozive ili ti pozive na vanredni servis,kao god-ko radi taj i gresi :yes

ali dodao bih da se ovaj Toyotin razlikuje,jos po tome sto je sve vise,nazalost :unsure: ,tragicnih posledica ove fabricke greske :no

a pozivi mogu biti i zbog banalnih razloga,koji uticu na kvalitet vozila i njegovu upotrebljivost,ali ne i na bezbednost u ovolikoj meri,kao zaglavljivanje papucice gasa :X

nije isto na primer ako vam se zaglavi el prozor,ulazi vam voda u novo vozilo,matira vam farba ili vam se zaglavi gas i auto ne prestaje da ubrzava :unsure:

mada iz Neshinog :welcome: posta vidim da su i Italijani imali opasne greske,tipa pucanja opruga,otkazivanja kocnica i otkazivanja sistema za upravljanje

ali ovako opasne fabricke greske,se ja bar ne secam,da je bila u skorije vreme :o .i sa ovakvim posledicama :mellow:

Ono sto Toyotu na neki nacin opravdava :huh: ,ako se to tako uopste moze reci :question: :

-je sto jedan od najvecih svetskih proizvodjaca vozila,pa je nekako logicno da se njene greske pojavljuju u proporcionalno velikom broju :unsure: i da novinari i ostali proizvodjaci jedva cekaju da ih "razapnu na krst"

-i sto imaju,mozda jednu od najstrozijih kontrola kvaliteta,ali eto desavaju se i ovakve stvari.

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brinu o svoji kupcima i ništa drugo. Svim proizvođačima se dešava. A ameri samo čekaju da nekoga (ko nije njihov) ocrne. I u pitanju je poziv u servis na proveru, da bi svi bili sigurni. Kao auto sam ubrza kao da si stisnuo gas, malo se žališ oni ti čačkju auto i dobiješ odštetu od tojote za pretrpljeni strah. Prvo se mislilo da patosnisa sklizne ispod papučica-što se i meni dešava na t.aygo-pug 107.

Da je američki proizvođač u pitanju sve bi se zataškalo. Ovako zvone na sva zvona. Iskorištavaju trenutak da pomognu svoju auto industriju.

Ne znam da li se neko seća situacije iz 80-tih kada je bila hajka na audi. Modeli 100 i 200 za američko tržište su imali opciju vremenski programiramog ili daljinskog paljenja, tipa da ti se zagreje auto. I kao auti su se palili sami a jedan krene i zgazi neku ženu na parkingu supermarketa. U Evropi ni jedan slučaj nije zabeležen a svi znamo kako su nemci pedantni.

Niko više nije kupovao audi. Trebale su im godine da se oporave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U vezi Toyotinog problema sa papucicom gasa i glupih Amerikanaca:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, lako je sad biti pametan, ali ti nesrecni ljudi se ipak nisu snasli u tim momentima.

Nekad covek insitiktivno reaguje potpuno suprotno od onoga kako je logicno, posebno ako je u panici.

Glupi ili ne, tragicno je sto se tako nesto desilo i veliki zadatak za tojotin PR kako da ovaj negativni publicitet savlada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam ali meni je smijesno sto su imali vremena da uzmu mobitel i nazovu 911 i sl. a ne da malo mucnu mozgom i razmisle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu nauceni, tj vaspitani da to rade.

I to je prava tuga za generacije amerikanaca rodjenih u zadnjih tridesetak godina.

Ranije je to bila jedna nacija cvrstih, snalazljivih ljudi, zivotnih boraca koji ne kukaju.

Sad umesto toga, radi usadjeni progam : call 911 when you're in trouble :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo sto bi svako uradio u ovakvoj situaciji je da nagazi na kocnicu. Na Youtube postoji takodje video koji pokazuje da iako je gas zaglavljen kocnica ima prioritet pa auto usporava. Ovo je sve namjestaljka protiv Toyote i nema druge istine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste. Potpuno se slažem. Toyota je njima odavno trn u oku, pogotovu činjenica da se tamo i sklapa (mislim čak i proizvodi) za američko tržište. Pa još plus upošljava "jeftinu" radnu snagu od hispano i ostalih doseljenika... Ima tu svega i svačega. Primedba na nelojalnu konkurenciju u odnosu na Detroit i Mičigen samo je bila najava harange...Potrebno je bilo naći prvu konkretnu žrtvu. Posle ide sve samo od sebe, kao sa ovim idiotom sa čarapom preko glave. Oni mogu da tolerišu kojekakav procenat BMW-a, Mercedesa, Volvoa, Saab-a na tržištu, pa i Porč-a (!?), ali kad se nešto omasovi, pa još proizvodi na njihovom tržištu, pa još kad počne i Lexus da se kupuje masovno, eto problema. Dobro je to orkestrirano. Možda je to nama lako da shvatimo, ali prosečnom, ugojenom američkom potrošaču sa BUD-om u ruci, šeširom na glavi i očima pred televizorom sve to izgleda do zla boga logično: medjunarodna zavera smišljena da udavi amiričku "toliko kvalitetnu" auto industriju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toyota%20logo.jpg

Toyota je platila rekordnu kaznu od 16.4 miliona dolara (12.9 miliona eura) američkoj vladi, jer je suviše kasno obavestila američko ministarstvo saobraćaja o problemima sa papučicama za gas u pojedinim vozilima ove kompanije koja su prodavana u Sjedinjenim Američkim Državama. Prema rečima zvaničnika američkog ministarstva saobraćaja, japanska kompanija za proizvodnju automobila platila je kaznu nakon što je 19. aprila postigla sporazuma sa američkom vladom.

Na osnovu sporazuma kompanija se obavezala da će u roku od 30 dana platiti kaznu zbog nedovoljno brzog povlačenja automobila sa neispravnim papučicama za gas sa američkog tržišta. Vlada SAD optužila je japansku kompaniju da je skrivala nedostatke svojih vozila, što je kompanija Tojota negirala, odbacujući optužbe da je prekršila zakon.

Kompanija je, ipak, pristala da plati kaznu, objašnjavajući to željom da se izbegne dugotrajni pravni spor.

U pitanju je maksimalno visoka kazna koju za ovakav prekršaj predviđaju američki zakoni.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja isto smem da potpisem da je cista sabotaza u pitanju.

Nek mi ameri posalju svoje Toyote i ja cu da ih vozim bez problema :thumbsup:

Salu na stranu, ugrizli su ogroman komad trzista i sada to mora da se suzbije, jbg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo razmislite. Ameri su toliko glupi da im je manuelni menjac jako cesto esencija frke i panike. Zasto ne bi bili dovoljno glupi da ne znaju da stisnu kocnicu kad se ukenjaju?

BTW, onaj lik sa youtube linka je za 1% pametniji od vecine amera, ali i dalje odzvanja koliko je zapravo glup i prepotentan, neskroman i uobrazen. Nista cudno za jednog amera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi problemi Toyote, povlači se 11.500 Lexusa

Autor/izvor: SEEbiz

TOKYO - Japanski proizvođač automobila Toyota najavio je u sredu povlačenje 11.500 automobila svoje luskuzne marke Lexus u svetu zbog problema sa sistemom upravljanja.

"Predviđamo povlačenje ukupno 11.500 Lexusa u svetu", izjavio je PR najvećeg svetskog proizvođača automobila Paul Nolasco.

U martu je Toyota počela da prima žalbe zbog elektronskog problema s upravljanjem vozila koji onemogućuje precizan prenos između volana i točkova. Četiri modela te limuzine imaju taj problem: modeli LS460 i LS460L te hibridni modeli LS600h i LS600hL.

Oko 4500 vozila biće povučeno iz Japana, a ostali u SAD-u, Europi i Kini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekontrolisano ubrzavanje automobila Tojote je možda u vezi sa pogibijom 89 ljudi u SAD tokom protekle decenije, saopšteno je u Vašingtonu.

Uprava za bezbednost na putevima kaže da je od 2000. godine do sredine maja primila više od 6.200 pritužbi na iznenadno ubrzavanje tojotnih vozila. Izveštaj uključuje 89 smrtnih slučajeva i 57 ranjavanja u istom razdoblju. Do sada su 52 pogibije bile dovođenje u vezu sa nekontrolisanim ubrzavanjem vozila najvećeg svetskog proizvođača automobila.

Tojota je prošle jeseni opozvala više od 8 miliona automobila širom sveta zbog problema sa papučicom gasa, zbog toga što podne prostirke zaglavljuju papučice, i zbog kočnica.

Japanska kompanija je platila 16.4 miliona dolara kazne zbog sporog reagovanja na problem, a prete joj stotine tužbi vlasnika vozila.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota opet povlaci gomilu automobila :blink: ,

ili su najrevnosniji i najpazljiviji u kontroli kvaliteta :huh:

ili ih bije maler,gadan :wallbash:

Japanska kompanija "Toyota Motor" saopštila je da će povući 270.000 vozila širom sveta kako bi ispravila grešku na motorima, što je najnovija u nizu neprijatnosti koje su u poslednje vreme zadesile tog najvećeg svetskog proizvođača automobila.

Među vozilima koja će biti povučena nalazi se i sedam modela luksuznog sedana Lexus i populani Crown, izjavio je portparol Toyote Pol Nolasko.

Od 270.000 automobila koji će biti povučeni, oko 180.000 je prodato u inostranstvu, a 90.000 u Japanu, prenela je agencija AP.

Toyota je saopštila da je primila oko 200 žalbi u Japanu zbog greške na motoru. Pojedini vozači su izjavili da motori njihovih vozila prave čudnu buku.

Kompanija je ukazala da nije primila izveštaje o nesrećama vezanim za neispravne motore i najavila da će obavestiti japansko ministarstvo saobraćaja o povlačenju 90.000 vozila.

Nolasko je izjavio da još nije jasno koliko će vozila biti povučeno iz SAD, mada je Lexus saopštio da bi na tom tržištu problem na motoru moglo imati oko 137.000 automobila.

Izvršni direktor Lexusa Mark Templin je objasnio da su tokom proizvodnje motora bili upotrebljeni neki kontaminirani materijali koji bi mogli biti uzročnik neuobičajene buke, grubog hoda motora ili gubitka brzine tokom vožnje.

Američke vlasti su nedavno Toyoti odrezale kaznu od rekordnih 16,4 miliona dolara zbog presporog povlačenja vozila sa defektima. Toyotini dileri su izvršili popravke na milionima vozila, ali se ta kompanija i dalje suočava s više od 200 sudskih postupaka.

Toyota je nedavno saopštila da će povući 17.000 luksuznih hibrida Lexus nakon što je prilikom simulacije sudara došlo do prekomernog curenja goriva.

Američki regulatori rade sa naučnicima NASA kako bi utvrdili šta je uzrok iznenadnog ubrzanja nekih Toyotinih vozila. Očekuje se da će izveštaj biti pripremljen do avgusta.

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

toyota%20logo.jpg

Tojota je saopštila danas da je ispitivanje uzroka iznenadnog ubrzavanja vozila, koje je obuhvatilo gotovo 2.000 takvih incidenata, pokazalo da problem nije izazvao njen elektronski regulator gasa, već da se u pojedinim slučajevima radilo o grešci samih vozača.

Najveći proizvođač automobila na svetu objavio je saopštenje nakon što je "Wall Street Journal" izneo tvrdnju da prethodni rezultati analize desetine incidenata sa Tojotinim vozilima, koju su obavile američke vlasti, sugerišu da su vozači krivi u slučajevima sa iznenadnim ubrzanjem vozila, prenele su agencije.

Pozivajući se na lica bliska neobjavljenim rezultatima testova Američkog ministarstva za saobraćaj, list piše da su pojedini vozači koji su kazali da su njihove Tojote i Leksusi naglo povećali brzinu, moguće pritisli papučicu za gas, umesto kočnice. Ministarstvo saobraćaja SAD nije želelo da komentariše taj izveštaj, navode agencije. Tojota je saopštila da Američka agencija za bezbednost saobraćaja (NHTSA) nije objavila detalje nalaza njene istrage povodom masovnog opoziva njenih vozila početkom godine.

Japanski proizvođač je takođe zaključio da je "loša upotreba pedala" pokazala da bi to mogao biti uzrok u pojedinim slučajevima neželjenog ubrzanja vozila. Tojota je snabdela NHTSA podacima o 10 zabeleženih slučajeva, a činjenice o četiri incidenta dostavljene su kanadskim vlastima, od ukupno 2.000 slučajeva koji su na licu mesta ispitivani, izjavio je portparol Tojote Majk Mišel.

Američki nadležni organi su ispitivali da li su problemi sa Tojotinim elektronskim sistemom kontrole pedala i da li su tehničke neispravnosti na koje je upozoreno imale bilo kakvu ulogu u slučajevima iznenadnog ubrzanja vozila. Od 2000. godine zabeleženo je oko 89 incidenata sa smrtnim ishodom koji su, eventualno, bili povezani sa nenamernim ubržanjem Tojotinih kola.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota bila upoznata sa problemom pedale za gas još od 2002. godine

Tojota je bila upoznata sa mogućim greškama pedale za gas u svojim automobilima još od 2002. godine, ali nije preduzela nikakve mere kako bi taj problem rešila, zaključio je sud Los Anđelesu, razmatrajući tužbe 40 vlasnika automobila Tojota i Leksus.

Prema rečima advokata tužitelja, nemarnost japanskog automobilskog koncerna pogodila je 40 miliona američkih vozača. Donoseći odluku, sud u Los Anđelesu se, između ostalog, pozivao i na dokumentaciju Tojote, prema kojoj je koncern dobijao žalbe na nekontrolisano ubrzanje automobila još počev od 2002. godine, od trenutka kada su u automobile počele da se ugrađuju nove ''elektronske'' pedale akceleratora. Uprkos tome, u vreme opoziva bezmalo devet miliona automobila i servisne kampanje, Tojota je uporno tvrdila da su probleme izazvale patosnice neodgovarajućeg oblika. Sem toga, japanski koncern je u samostalnoj kontroli utvrdio da su većinu havarija, nastalih navodno zbog nekontrolisanog ubrzanja, izazvali sami vozači.

Koncern je masovno povukao oko devet miliona automobila krajem 2009. i početkom 2010. godine, najviše zbog greške u pedali za gas, zbog koje je dolazilo do nekontrolisanog ubrzanja. U vreme sudske rasprave, u kojoj su učestvovali Nacionalna administracija za bezbednost saobraćaja SAD (NHTSA) i ministranstvo za saobraćaj, utvrđeno je da je japanski proizvođač automobila znao za probleme nekoliko meseci pre povlačenja vozila, ali nije upozorio američke službe. Zbog toga je Tojoti dosuđena najveća novčana kazna u istoriji proizvodnje automobila, od 16.4 miliona dolara, koju je platila sredinom maja. U aprilu ove godine NHTSA je objavila informaciju o tome da je Tojota mogla da bude upoznata sa greškama još 2006. godine i zahtevala da se kompaniji dosudi nova kazna.

Sem toga, Nacionalna administracija za bezbednost saobraćaja je zaključila da bi nekontrolisano ubrzavanje u modelima Leksus i Tojota moglo da bude uzrok smrti 89 ljudi. Iako je sudski proces po pitanju japanskog koncerna završen, vlada SAD je zabranila NHTSA da objavi njegove rezultate.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota znala za problem sa naglim ubrzanjem još tokom testiranja

toyota%20problem.jpg

Taman kada je javnost počela da zaboravlja na velike opozive koje je Toyota imala prethodnih godina, poznati američki reporter Anderson Cooper je u svojoj emisiji Anderson Cooper 360 objavio da postoje dokazi da je japanski proizvođač vozila znao za probleme još tokom testiranja. Cooper je pokazao tri različita dokumenta iz Toyote koji pokazuju da su rani testovi Lexusa LS460 za japansko i evropsko pokazali da je postojao električni problem koji je zadržavao papučicu gasa i uzrokovao ubrzanja.

U međuvremenu se javila i Toyota koja je potvrdila da je dokument stigao iz kompanije, ali da je u pitanju bio jedan od ranih prototipova i da je navedeni problem ispravljen pre početka prodaje. Toyota i dalje tvrdi da su za nagla ubrzanja krivi vozači, a i da je u dosta slučajeva kriva i patosnica koji bi zaglavila papučicu gasa.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites


Znate da je Toyota u poslednje vreme imala grdnih problema sa elektronikom. Nekad samo sa podizačima stakala, ali i sa onom koja upravlja gasom u vozilima. Ovaj drugi slučaj poznat je kao Unitended Acceleration Case. Krajem prošle godine Toyota je morala da isplati 1.4 milijarde dolara vozačima koji su pretrpeli štetu i/ili strah kada im je auto sam od sebe nekontrolisano ubrzavao.
Autor je ovaj video postavio online kao dokaz da ni sa njegovim vozilom nešto nije bilo u redu i tvrdi da je reč o još jednom slučaju neželjenog ubrzanja. Ali... Pogledajte sami.
Toyota Highlander zaista punim gasom ide napred-nazad, ali reč je o automatiku. Zašto jednostavno nije stavio ručicu u 'park' i zakočio? Štaviše, izgleda da nijednom nije pokušao da zakoči!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kapiram, kako se na ovom snimku vidi da ovo radi poludeli auto, a ne poludeli vozač?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toyota isplaćuje 1.6 milijardi dolara oštećenim kupcima u SAD
 
toyota%20prius%20.jpg
 
Kako prenosi B92, japanski proizvođač je postigao nagodbu prema kojoj će isplatiti odštetu vlasnicima više od 10 miliona Toyota koje su od 2009. povučene na vanredni servis zbog problema sa zaglavljivanjem papučice za gas. Kako saznaje Blumberg, reč je o sumi od 1.63 milijarde dolara (oko 1.23 milijarde evra). Novac će biti isplaćen vlasnicima s obzirom da je nakon afere sa zaglavljivanjem papučice za gas i nekontrolisanim ubrzavanjem vozila, pomenutim automobilima marke Toyota pala vrednost na tržištu.
 
Loša reputacija nastavila je da prati automobile čak i kada je problem sa zaglavljivanjem papučice otklonjen u servisu, pa će svakom kupcu biti isplaćena suma u visini gubitka vrednosti njihovog vozila na tržištu. ''Želeli smo da naše kupce maksimalno obeštetimo'', izjavio je pravni zastupnik Toyote u SAD, dok je advokat koji zastupa vlasnike vozila rekao da će svima biti isplaćeno 100 odsto novčanog iznosa koji je tražen u odšetnom zahtevu. Visina odštete kreće se od svega desetak, pa do čak 10.000 dolara, u zavisnosti od modela automobila i raznih drugih faktora.
 
Treba napomenuti da ukupna suma ne obuhvata odštetu koju će Toyota isplatiti onima vlasnicima koji su zbog probelma sa nekontrolisanim ubrzavanjem doživeli saobraćajnu nesreću, s obzirom da se u vezi sa tim pitanjem vodi poseban sudski proces.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za električni FIAT "500e"

 

Nedavno predstavljeni potpuno električni FIAT "500e" se već suočava sa svojim prvim opozivom. Više od 270 jedinica električnog modela je opozvano zbog potrebe da se promene zavrtnji koji privršćuju poluosovine vozila.

 

369453_76467101512598348032702021569945n

 

Tačan broj vozila koja su opozvana nije još uvek poznat jer Krajsler prvo želi da zameni problematične zavrtnje kod jedinica koja su još uvek u dilerskim predstavništvima pa će onda da objavi koliko prodatih modela će biti predmet opoziva.

 

Krajsler je potvrdio da ovaj problem nikako nije povezan sa električnim pogonskim agregatom modela 500e već jednostavno sa poluosovinama vozila. Proizvođač je pokrenuo istragu o ovom problemu nakon informacija od strana vlasnika vozila da je došlo do gubitka snage.

 

http://vesti.mojauto.rs/Aktuelne-vesti/399438/Opoziv-za-elektricni-FIAT-500e'> Preuzeto sa Blic.rs

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...