Jump to content
FAS Goran
Mik

Fabrički opozivi vozila

Recommended Posts

Audi opoziva 1.2 miliona vozila

 

audi a6 10.jpg

 

Audi je saopštio da povlači 1.2 miliona vozila zbog toga što je utvrđeno da električna pumpa za hlađenje može da se pregreje i da se zapali. Povlače se vozila A4 proizvedena od 2013. do 2016, A5 proizvedena od 2013. do 2017, A6 proizvedena od 2012. do 2015. i Q5 proizvedena od 2013. do 2017. godine. U saopštenju se precizira da se pumpa blokira ili da zbog vlažnosti dolazi do kratkog spoja. Predstavnik za medije kompanije rekao je da je do sada zabeleženo više slučajeva kada se pumpa zapalila, ali nije iznosio više detalja. Vlasnicima automobila dileri kod kojih su kupili vozila besplatno će zameniti pumpu, koja je redizajnirana i više ne postoji opasnost od pregrevanja.

Audi je ista vozila povlačio i prošle godine i tada su dileri samo ažurirali softver, ali se ispostavilo da problem time nije bio bio rešen, jer su vozači i dalje imali iste probleme sa pumpama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla krivi Bosch za najveći opoziv do sada

 

armormax t.jpg

 

Kompanija Tesla okrivila je dobavljača delova za Model S, kompaniju Bosch, da je isporučila komponente koje rđaju u dodiru sa solju kojom se posipaju putevi. Prema najnovijim saopštešnjima Tesle, troškove najvećeg opoziva Modela S do sada pokriće dobavaljač, kompanija Bosch, koja je isporučila delobe upravljačkog mehanizma sklone rđanju. Opozov je obuhvatio čak 125.000 primeraka Modela S, čiji su zavrtnji na upravljačkom mehanizmu počeli da korodiraju. Problem se javio samo na primercima koji su voženi u zemljama sa hladnom klimom, gde su putevi posipani solju na bazi magnezijuma ili kalcijuma, za razliku od onih koji su posipani natrijum-hloridom, odnosno kuhinjskom solju. Tesla svakako planira zamenu vijaka, odnosno šrafova na svim primercima, za slučaj da i oni koji se sada voze u toplijim krajevima dospeju u predele sa hladnijom klimom gde su česte temperature ispod nule. Kompletnu odgovornost za ove nedostatke Tesla prebacuje na kompaniju Bosch, koja će po svoj prilici morati da nadoknadi nastale troškove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 918 Spyder mora opet u servis

 

porsche 918 70111.jpg

 

Još jedan opoziv za Porscheovog člana automobilskog ''Svetog Trojstva''. Porsche 918 je hipersportski automobil kojim je Porsche pokazao šta i koliko može. Nažalost, uz neverovatne performanse stigli su i problemi, pa je model u nekoliko navrata morao u servis. Sada mora opet, i to zbog gotovo istog razloga kao i pre dve godine. Tada je morao zbog problema na prednjem vešanju, tačnije 3.056 američkih vlasnika je moralo da odveze svoj auto u servis. Sada je problem zadnji deo vešanja, a pojedini elementi bi zbog opterećenja mogli da puknu. Zato će se u servis tačno 305 primeraka proizvedenih 2015. godine. Porsche će problematične delove zameniti besplatno, a servis će trajati sedam do osam sati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW opoziv zbog opasnosti od mogućeg gašenja motora tokom vožnje

 

91444-bmw z4 1.jpg

 

BMW opozvao je u sredu 312.000 svojih automobila u Velikoj Britaniji zbog opasnosti od mogućeg potpunog gašenja motora tokom vožnje, javlja BBC. Vozila koja su povučena su benzinski i dizel modeli BMW Serije 1, BMW Serije 3, zatim sportski Z4 i SUV X1. Svi sporni automobili proizvedeni su između marta 2007. i avgusta 2011. godine. BMW je 2017. godine u Britaniji povukao 36.410 benzinaca iz bezbednosnih razloga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Polo, Seat Arona i Ibiza opozvani zbog neispravnog pojasa

 

vw polo 60111.jpg

 

Tri modela VW grupacije moraju u servis. Volkswagen Polo, Seat Ibiza i Arona su naime opozvani zbog neispravnog zadnjeg pojasa. Tačnije, problem je u zadnjem levom pojasu koji u nekim retkim situacijama može sam da se otkači. Iz Volkswagena su dali i primer, kada automobil menja traku, a na zadnjoj klupi sede tri osobe. Opoziv se ne tiče samo evropskog tržišta, već globalnog, a u servis će morati 200.000 Pola, kao i 191.000 Ibize i Arone. Servis će, naravno, biti napravljen o trošku proizvođača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA opoziva 300.000 primeraka modela Jeep Liberty

 

79454-Jeep Liberty.jpg

 

Opoziv automobila od strane proizvođača nije novost. Međutim, najnoviji opoziv tiče se ozbiljnog problema. Ovoga puta, FCA grupacija opoziva model Jeep Liberty, koji po svemu sudeći ima problem sa vešanjem. Naime, u izveštaju NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), navodi se da problem nastaje na sistemu vešanja, posebno na zadnjem delu automobila, gde može da dođe do akmuliranja vode, a samim tim i do korozije. To bi dovelo do potpunog gubitka kontrole nad vozilom, tako da je reč o zaista ozbiljnom problemu. Ovaj problem se može pojaviti kod modela proizvedenih između 2004. i 2007. godine, koji su u gami proizvođača zamenjeni modelima Cherokee i Compas. Iz FCA grupacije navode da u SAD ima registrovanih 239.904 primeraka modela koji je podložan problemu, a svaki od njih će dobiti nove komponente vešanja. Opozivom je obuhvaćeno još 49.712 primeraka u Mekisku i 36.199 na ostalim tržištima.

Jeep je proizvodio model Liberty u periodu od 2001. do 2012. godine, u dve generacije. Ovaj opozvi se odnosi samo na vozila prve generacije, koje su poznate i pod imenom KJ, čija se proizvodnja okončala 2007. godine. Predstavnici Jeep-a su naveli da znaju samo za jednu saobraćajnu nesreću koja je potencijalno izazvana ovim problemom, ali na sreću, nije bilo povređenih. Očekuje se da delovi koji će zameniti stare budu dostupni od sledećeg meseca, a kompanija će uskoro vlasnike tih vozila obavestiti o tome kad mogu odvesti svoj automobil na popravku u ovlašćenim servisima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche opoziva 60.000 automobila

 

porsche macan 3222.jpg

 

Nemačke vlasti su naložile povlačenje oko 60.000 Poršeovih modela ''kajen'' i ''makan'' širom EU. Vozila su povučena posle otkrića da su prekomerno zagađivala vazduh zbog softvera koji je isključivao kontrolu emisije tokom vožnje. Savezna uprava za motorni saobraćaj je saopštila da je razmotrila korišćenje ''nedozvoljenih uređaja'' koji su doveli do povećane emisije štetnih gasova. Povlačenje je naređeno za 6.755 dizel vozila modela ''kajen'' iz 2015. i 2016. godine, kao i za 52.831 dizel vozilo modela ''makan''. Vozila su u oba slučaja prethodno prošla proveru prema ''evro 6'' standardu emisije gasova.

Porsche je u vlasništvu kompanije Volkswagen koju je prethodnih godina potresao skandal sa varanjem na testovima izduvnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot privremeno prekida proizvodnju modela 308 GTi

 

peugeot 308 gti

 

Idemo dalje. Peugeot 308 GTi je najnoviji u već dugačkom nizu žrtava nove test procedure potrošnje i emisije nazvane WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure). Podsećanja radi, žrtve kod BMW-a su M3 i Serije 7 sa benzinskim motorima, kod Audija je to SQ5, dok je Porsche bio primoran da stopira primanje narudžbina za svoje modele. Tako će zbog usklađivanja sa WLTP-om Peugeot privremeno zaustaviti proizvodnju sportskog modela 308 GTi, i to od juna do oktobra ove godine. U svakom slučaju, njegov 1.6 THP motor će i dalje razvijati 270KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za Mercedes Vito

 

mercedes vito 1.jpg

 

Kompanija Dajmler je saopštila da su joj nemački regulatori za motorna vozila naložili da opozove svoj model kombija Vito. Moraće da ga opozovu pošto su tokom kontrole utvrdili da to dizel vozilo ne ispunjava zakonske zahteve u pogledu emisije gasova. Iz Dajmlera su poručili da su u toku pripreme za softversko unapređenje kontrolnog sistema motora koji će besplatno uraditi za vlasnike vozila. Kompanija je dodala da se ne slaže sa odlukom nadležnog organa i da će uložiti žalbu na nju, ali je, ipak, najavila da će raditi na poboljšanju vozila bez obzira na ishod sudskog postupka. Opoziv se odnosi na model Vito sa 1.6 litarskim dizel motorom prema standardu Euro 6. U Dajmlerovom saopštenju za medije nije navedeno koliki broj vozila pogađa odluka regulatornog tela za motorna vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA opoziva 4.8 miliona vozila zbog kvara sa tempomatom

 

jeep cherokee 2111.jpg

 

Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) povlači 4.8 miliona automobila u SAD-u zbog kvara koji bi mogao da onemogući deaktiviranje tempomata, sistema koji automatski održava brzinu vozila. Vlasnici vozila su upozoreni da tempomat ne koriste sve dok ne bude izvršena popravka na softveru njihovih automobila, SUV-ova i kamioneta. Modeli obuhvaćeni opozivom:

  • 2015-17 Chrysler 200 sedan
  • 2014-18 Chrysler 300 sedan
  • 2014-18 Dodge Charger sedan
  • 2014-18 Dodge Durango SUV
  • 2014-18 Dodge Journey crossover
  • 2014-18 Jeep Cherokee SUV
  • 2014-18 Jeep Grand Cherokee SUV
  • 2014-18 Ram 2500 pickup
  • 2014-18 Ram 3500 cab chassis
  • 2014-18 Ram 3500 pickup
  • 2014-18 Ram 4500/5500 cab chassis
  • 2014-19 Ram 1500 pickup
  • 2015-18 Dodge Challenger coupe
  • 2017-18 Chrysler Pacifica minivan
  • 2018 Jeep Wrangler

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes mora da opozove više od 600.000 dizelskih automobila

 

mercedes c 107211111.jpg

 

Prema pisanju magazina ''Der Spiegel'', Nemačko ministarstvo saobraćaja izdalo je direktivu prema kojoj Mercedes mora da opozove više od 600.000 dizelskih automobila zbog manipulacija u vezi sa emisijom izduvnih gasova. I dok u grupaciji Daimler odbijaju da objave saopštenje o direktivi Nemačkog ministarstva saobraćaja, nemački magazin Der Spiegel je objavio informaciju prema kojoj Mercedes-Benz zbog manipulacija u vezi s emisijom izduvnih gasova mora da opozove više od 600.000 dizelskih automobila među kojima su i modeli Vito, C Klasa i G Klasa. U Ministarstvu saobraćaja su posebnu sumnju izrazili prema dizelskim motorima koje je Mercedes razvijao u saradnji s Renaultom koji je prošle godine optužen za korišćenje instaliranog programa za prikazivanje lažnih podataka o emisiji izduvnih gasova. U Renaultu su kategorično odbacili sve optužbe, a istrage do danas nisu potvrdile ranije sumnje. Daimler je, bez davanja zvaničnih informacija, već izdao direktivu o povlačenju dizelskog modela Vito zbog unapređenja softvera koji reguliše emisiju izduvnih gasova, a zvaničnog saopštenja o povlačenju dizelskih modela C i G Klase još uvek nema. Sa najnovijm evropskim normama o emisiji izduvnih gasova automobilski proizvođači su pred novim izazovima. Neki od njih su obustavili proizvodnju svojih pojedinih modela do pronalaženja načina kojim će moći da ispoštuju sve strožije regulative.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes pokrenuo opoziv E klase Coupe

 

mercedes e 77777777.jpg

 

Nemački proizvođač premium automobila je pokrenuo opoziv E klase Coupe, saznajemo iz najnovijeg izveštaja RAPEX-a, EU sistema za brzu razmenu informacija o opasnim proizvodima, objavljenog 1. juna. Tako se u izveštaju kaže da pomenuti model Mercedesa ima problema oko prozora na vratima, koje mogu da dozvole ulazak vode u unutrašnji deo vrata. To, navedeno je u izveštaju RAPEX-a, može da izazove kvar elektronske jedinice koja upravlja sistemia u vratima. Kao posledica ovog kvara može doći do prestanka rada sistema za zaštitu od prikleštenja na staklima, a može doći i do kratkog spoja i požara na vozilu kao posledica istog. Ovaj opoziv E klase Coupe je pokrenut na tržištu Nemačke, a odnosi se na automobile koji su u proizvodnji bili između aprila i oktobra 2017. godine. RAPEX je nivo rizika ocenio kao ozbiljan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačke vlasti naredile opoziv 60.000 Audija

 

audi a7 2.jpg

 

Nemačke vlasti su naredile opoziv 60.000 vozila Audi A6 i Audi A7 pošto je otkriven ''nelegalni softver'', sposoban da prikazuje lažne nivoe emisije štetnih gasova, objavila je nemačka savezna agencija za automobile KBA. Opoziv se u Nemačkoj odnosi na 33.000 vozila sa motorom po standardu Euro 6, naveo je predstavnik KBA. Audi je potvrdio da je gotovo 60.000 tih vozila u Evropi. Ta kompanija, deo Volkswagena i već umešana u skandal Dieselgate, objavila je početkom maja da obustavlja isporuku nekih modela A6 i A7 zbog ''otkrivenih neregularnosti'' u dizel motorima. ''Neregularnosti se tiču softvera za kontrolu u dizelskim motorima V6 i otkrivene su tokom interne istrage o dizelu'', saopštio je tada Audi. KBA je pre toga pokrenula istragu zbog ''sumnje u manipulaciju''. Audi je naveo da radi na poboljšanju softvera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za BMW M5

 

169492-bmw 7.jpg

 

BMW će na vanredni servis pozvati vlasnike 846 ovih automobila u SAD zbog problema sa pumpom za gorivo.

Serijski problemi sa novim automobilima ne pogađaju samo mejnstrim proizvođače automobila, već i vozila iz premijum klase. Najnoviji primer za to je povlačenje BMW-a M5 zbog problema sa pumpom za benzin. Rešenje je relativno jednostavno i podrazumeva apedjt softvera upravljačke jedinice motora, a početak servisiranja za skoro 900 vozila obuhvaćenih opozivom zakazan je za 6. jul. Ovaj problem na BMW-u M5 najnovije generacije odnosi se na automobile izrađene u periodu od 21. avgusta 2017. (sam početak proizvodnje) pa do 17. aprila 2018.

 

bmw 666.jpg

 

Nemački proizvođač je, paralelno sa opozivom, saopštio da je privremeno stopirao prodaju svih M5 vozila na lageru napravljenih u navedenom vremenskom intervalu. BMW M5 za pogonjen je 4.4 litarskim M TwinPower Turbo V8 motorom koji proizvodi 600 konjskih snaga (441 kW), dok je maksimalni obrtni moment 750 Nm. Pogonska jedinica uparena je sa osmobrzinskim automatskim menjačem, a snaga se prenosi na sva 4 točka.  Od 0 do 100 km/h novi BMW M5 ubrzava za samo 3.4 s, dok mu je za ubrzanje do 200 na sat potrebno 11.1 s. Automobil se standardno isporučuje sa elektronski ograničenom maksimalnom brzinom od 250 km/h, ali se limit može podići na 305 km/h ako kupac naruči vozilo sa opcionim M Driver paketom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia povlači pola miliona automobila u SAD-u

 

Kia Forte 511.jpg

 

Južnokorejski proizvođač automobila Kia povlači 507.000 vozila u SAD-u zbog, kako piše portal ''Engadged'', nekvalitetnih vazdušnih jastuka. To uključuje modele Forte, proizvedene u periodu od 2010.-2013., Optimu (2011.-2013.), Optimu Hybrid (2011.-2012.) i Sedonu, kod kojih postoji mogućnost kratkog spoja, a koji može da spreči otvaranje vazdušnih jastuka u trenutku sudara. Kia još nema rešenje za taj problem, ali u kompaniji su istakli da na tome intenzivno rade sa svojim dobavljačem za delove i da se nadaju da će rešenje imati do kraja jula. Podsetimo, američka Agencija za bezbednost u saobraćaju je u martu pokrenula istragu nakon izveštaja da se vazdušni jastuci u automobilima Hyundai i Kia nisu aktivirali u trenutku sudara i nakon četiri prijavljena smrtna slučaja. Problem je lociran na vazdušnim jastucima kod kojih je primećen kratki spoj u kompjuterima. Hyundai je u februaru povukao skoro 155.000 komada modela Sonata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimleru naložen opoziv 238.000 vozila zbog ilegalnih uređaja

 

mercedes vito 1111111.jpg

 

Nemačka vlada je naložila proizvođaču automobila Daimler da u Nemačkoj opozove 238 hiljada vozila nakon što je utvrđeno da su opremljena softverom koji lažira emisije štetnih gasova u dizelskim vozilima. U celoj Evropi je ukupno je 774.000 dizelskih vozila koja sadrže sporne uređaje, a Daimler je poručio da će ih sve opozvati. U najvećoj meri su pogođeni modeli Mercedes C klase, Vito i GLC, odnosno njihove dizelske verzije, saopštilo je ministarstvo. Daimler je saopštio da će ponovo ugraditi softver, ali je demantovao da je bilo kakve zloupotrebe. Nemački ministar saobraćaja Andreas Scheuer je izjavio da su ministarstvo i Daimler u ponedeljak ''intenzivno pregovarali mnogo sati''. Na kraju, saopštio je da je ministarstvo naložilo trenutni opoziv Daimlerovih modela u Nemačkoj jer imaju ''ilegalne naprave za isključivanje''. Naime, ministarstvo ima ovlašćenje za opoziv vozila samo na teritoriji Nemačke.

 

Iz Daimlera su najavili da će, uz maksimalnu brzinu i sa kooperativnom transparentnošću sa vlastima, ukloniti aplikacije u kontrolnom sisremu motora na koje vlada ima prigovor. Daimler je odbio da navede gde će preostala vozila biti opozvana. Takođe su poručili da zakonitost softvera još uvek treba da se razjasni. Ranije, prvi čovek Daimlera Dieter Zetsche je rekao da je pronađeno tehničko rešenje za probleme sa softverom i da ne očekuje da će kompanija biti novčano kažnjena. Ovo nije prvi put da se Daimler suočio s problemima zbog softvera za emisije štetnih gasova. Prošle godine je izvršio rekonstrukciju i naknadnu ugradnju u tri miliona Mercedesovih dizel automobila proizvedenih od 2011. godine, ali taj potez nije nazvao opozivom.

 

Afera sa lažiranjem emisija štetnih gasova se nadvila nad nemačkom automobilskom industrijom u septembru 2015. godine, kada je Volkswagen (VW) priznao upotrebu softvera koji može da prepozna kada je dizelski automobil podvrgnut ispitivanju i privremeno smanji štetne emisije, a kako bi udovoljio zahtevima američkih regulatora. Afera ''Dieselgate'' je VW koštala, u vidu novčanih kazni i drugih troškova, oko 30 milijardi dolara. U međuvremenu, utvrđeno je da i drugi proizvođači automobila imaju ugrađene slične uređaje. BMW je u februaru opozvao 12.000 dizel automobila, a Porsche u maju 60.000. Ni jedan nije priznao nezakonitosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi stopirao prodaju modela A6 i A7 u SAD

 

audi a7 333.jpg

 

Audi je stopirao je prodaju svojih limuzina A6 i A7 zbog greške sa vazdušnim jastucima. Usled mogućeg kvara jastuci se ne otvaraju prilikom sudara, a pogođeno je skoro 140.000 jedinica koji su prodati u SAD u periodu od januara 2012. do aprila 2018. Audi nije saopštio koliko će dugo trajati pauza u prodaji njegovih popularnih luksuznih modela. Pomenuta greška se javlja u senzoru koji detektuje prisustvo putnika na sedištu, što može da utiče na neotvaranje jastuka u slučaju nesreće. Na sreću nije bilo tragičnih slučajeva u vezi sa ovim problemom, ali je Audi odlučio da popravi kvar pre nekog nesrećnog ishoda. Audi je saopštio da se ovaj kvar ne javlja kod A6 i A7 vozila koji su prodati van SAD. Nemački gigant je prošle godine opozvao skoro 600.000 jedinica modela A6 proizvedenih 2012-2015. sa 2,0-litarskim turbobenzinskim agregatom zbog rizika od pregrevanja električne pumpe hladnjaka, što je moglo da izazove požar. Proizvođač je podesio softver koji je redukuje struju u pumpi ukoliko počne da se pregreva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasnici Ferrarija moraju u servis

 

ferrari 458 19.jpg

 

Oko 1.500 vlasnika Ferrarija će morati u servis, jer je utvrđeno da su im ugrađeni vazdušni jastuci već ozloglašene kompanije Takata. Reč je o nekim serijama modela California, 458 Italia (uključujući i Spider), zatim modela FF i F12 Berlinetta. Kao i u slučaju ostalih opoziva kada su vazdušni jastuci Takate u pitanju, kod aktivacije može doći do efekta šrapnela, koji mogu da dodatno povrede putnike u vozilu. Još se utvrđuje situacija sa modelima Ferrarija iz 2016. i 2017. godine, a kako sada stvari stoje, izgleda da će još 2.800 vlasnika biti pozvano u servis.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Grand Cherokee do sada u Australiji imao čak 20 opoziva zbog različitih problema

 

jeep 9.jpg

 

Aktuelna generacija Jeep Grand Cherokee neće se u Australiji pamtiti kao pouzdan automobil. Vozilo predstavljeno 2011. godine imao je čak 20 opoziva zbog različitih problema. Poslednji se dogodio nedavno zbog greške sa softverom tempomata (cruise control) koji može da izazove povećanje ili ograničenje brzine. Ukoliko vozač ne izbaci menjač iz brzine ili kočenjem zaustavi vozilo, rizikuje udes, saopštio je proizvođač FCA. U Australiji je ukupno opozvano 4.095 jedinica Jeep Grand Cherokee-ja proizvedenih u periodu 2014-2018. zbog ovog problema. Prošle nedelje proizvođač je opozvao 2.900 Cherokeeja zbog identičnog problema, a zbog iste stvari je na popravci završilo i 1.941 Chrysler 300s proizvedenih 2014-2018. FCA je u aprilu opozvao 2.350 Grand Cherokeeja zbog brisača gepeka i kukom čiji kvar može dovesti do otpuštanja prikolice tokom vožnje. Australijska komisija za Sigurnost proizvoda i tržišno takmičenje objavila da je ovo 20. opoziv Grand Cherokeeja, što je rekord u ovoj zemlji. Zbog toga bi u FCA trebalo da budu izuzetno zabrinuti jer spremaju novu generaciju Grand Cherokeeja, a teško da će Australijanci na osnovu pomenutog iskustva biti zainteresovani za kupovinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda opoziva 270.000 automobila

 

mazda6.jpg

 

Japanski proizvođač automobila Mazda je opozvao skoro 270.000 vozila nakon što je utvrđeno da postoji opasnost da vazdušni jastuci eksplodiraju, preneo je AP. Hemikalije koje služe za naduvavanje vazdušnih jastuka pod određenim okolnostima mogu da stvore mnogo veći pritisak od predviđenog i da prouzrokuje eksploziju metalnog kanistera u kome se nalaze. Šrapneli koji se u tom trenutku razlete po kabini mogu da prouzrokuju smrt. Sporni vazdušni jastuci ''Takata'' ugrađivani su u model Mazda 6 od 2003. do 2008. godine, Mazda spid 6 od 2006. do 2007. i u model MPV 2004. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv najnovije Mercedes A klase zbog problema sa ISOFIX-om

 

175825-mercedes a 66.jpg

 

U nizu tehničkih nedostataka koji izazivaju opozive, ubedljivo najosetljiviju temu predstavljaju fabričke greške direktno vezane uz bezbednost. Zato nije neobično da je RAPEX, EU sistem za brzu razmenu informacija o opasnim proizvodima, objavio da Mercedes opoziva najnoviju A klasu zbog problema sa ISOFIX priključcima. Ova opasna greška je rezultat, kako navodi RAPEX, mogućnosti da varovi priključaka ISOFIX sistema budu neadekvatni što, nastavlja se u izveštaju, može da dovede do pucanja priključaka u slučaju saobraćajne nesreće. Navedeni opoziv je pokrenut na trećem najvećem tržištu Mercedes, nemačkom, na kojem je marka sa trokrakom zvezdom prošle godine prodala 319.900 vozila. Takođe, u saopštenju organizacije RAPEX se kaže i da su ovim opozivom obuhvaćeni primerci Mercedes-Benz A klase (W 177) koji su u proizvodnji bili između septembra 2017. i marta 2018. EU sistem za brzu razmenu informacija o opasnim proizvodima, RAPEX, ocenio je nivo rizika u ovom opozivu kao ozbiljan.

 

Ali, to nisu sve loše vesti za najnoviji kompaktni model Mercedesa. Naime, izgleda da problemi sa zavarivanjem obuhvataju i druge pozicije na vozilu jer je RAPEX istovremeno objavio da Mercedes-Benz ima još problema s novom A klasom. Tačnije, objavljeno je da na primercima A klase W 177 proizvedenim u istom vremenskom periodu (septembar 2017. - mart 2018.) mogu da nedostaju pojedini varovi na prednjim blatobranima. Dalje, RAPEX u tom izveštaju navodi da u slučaju sudara ovaj problem može da dovede u pitanje čvrstoću prednjeg dela vozila. I ovaj opoziv je pokrenut na tržištu Nemačke, a da li će prvi primerci nove Mercedes-Benz A klase i na drugim tržištima takođe biti obuhvaćeni navedenim opozivima, za sada nije poznato.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini izdao opoziv oko 7.000 Aventadora

 

lambo a 111111.jpg

 

Oko 7.000 Lamborghini Aventador kupea i roadstera će uskoro morati da svrate u ovlašćeni servis, navodi italijanski proizvođač. Lamborghini je izdao opoziv za sve modele Aventador prodate u SAD između 2012. i 2018. godine, zbog softverskog problema koji može dovesti do gašenja motora pri niskim brzinama. Opoziv takođe uključuje i specijalne verzije ovog super automobila kao što su modeli Centenario i Veneno. Prema Lamborghiniju, opoziv je izdat kako bi se otklonio problem sa protokom isparenja goriva kroz solenoide V12 agregata, a ''popravka'' je naravno update kontrolne jedinice. Manje od 7.000 jedinica je opozvano širom sveta, što znači da bi problem mogao biti rešen vrlo brzo. Ovo je drugi put da je Lamgorhini izdao opoziv za skupocene dvosede, nakon što je prvi put problem bio u nalepnicama koje pokazuju težinu vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford opoziva oko 550.000 vozila zbog problema sa menjačem

 

Ford Escape 1.jpg

 

Proizvođač automobila Ford opoziva oko 550.000 vozila u Severnoj Americi kako bi popravio problem s menjačem koji može dovesti do iznenadnog kretanja vozila. Opoziv pokriva modele Fusion od 2013. do 2016. godine i SUV vozila Escape iz 2013. i 2014. Iz Forda su saopštili da se umetak koji je pričvršćen za kabl za pomeranje na prenosniku može otkačiti. Ukoliko bi se to desilo, vozač može da ostavi menjač u položaju za parkiranje, ali da vozilo bude u nekoj od brzina. To bi moglo dovesti do toga da se automobil pokrene, što povećava rizik od povreda i štete, ističu iz Forda. Iz kompanije su naglasili da za sada nisu obavešteni o tome da je problem doveo do bilo kakvih nesreća ili povreda. Ipak, savetuju vlasnike vozila da prilikom parkiranja koriste ručnu kočnicu. Fordovi trgovci će bez ikakve naknade zameniti umetak, a vlasnici vozila će o svemu biti obavešteni do 30. jula.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za Lamborghini Aventador SV

 

lamborghini aventador sv 111.jpg

 

Lamborghini Aventador SuperVeloce ima ugrađenu zver od motora, 6.5 litarski V12 atmosferac sa 740KS i 690 Nm. Do stotke stiže za 2,8 sekundi, a najveća brzina je 350 km/h. Uz te brutalne brojke ništa ne sme da krene po zlu jer će se dogoditi tragedija. Inženjeri su ipak pronašli grešku zbog koje skupoceni Aventador SV mora nazad u garažu. Srećom, otkrili su to pre ozbiljnije nesreće. Problem je sa šrafovima na točkovima. Ne podnose dobro ekstremna naprezanja pa se može desiti da tokom vožnje otpadne točak. A pri brzini od 300 km/h to bi moglo da bude kobno za vozača, ali i ostale učesnike u saobraćaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...