Jump to content
FAS Goran
bgd zarko

Fiat Stilo 1.6 16v - problem sa leptir gasom

Recommended Posts

Izgleda da ipak nije leptir gasa koji je ni kriv ni duzan ociscen vise puta! :whistle:

Tanko crevo desno ispod map senzora cemu sluzi? Kad se izvuce auto radi na leru skroz OK. Cim ga vratim eto problema,naravno sve to provereno od strane majstora koji kaze da je ipak problem u nekom map senzoru za auto gas odakle to crevo ide u usisnu granu (posto vozim na tng).

Moracu da skoknem do servisa gde sam ugradio tng, ali cisto me interesuje cemu sluzi to crevo? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jbg ipak je do klapne,to crevo jeste povezano s plinom ali nije do njega!Sta sam mogao da zeznem ciscenjem klapne?Cini mi se da sam sve vratio kako treba,dal se ona moze nekako reparirati ili sta vec?Ima li neko slicno iskustvo ili ideju neku?Polovna nije bas jeftina koliko sam cuo... :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao svima.Evo jedna pomoc u vezi sa klapnom gasa.Klapnu treba ponekad i update-ovati preko dijagnostike naravno u servisu. Ukoliko to iz nekog razloga ne uspe resetovanje se vrsi na sledeci nacin:

Upalite auto, date gas do 5500 obrtaja i zadrzite 4-5 sekundi. Ponovite to drugi put i kad ponovite treci put klapna je resetovana. To je u slucaju da je mehanicki deo klapne ispravan. Ja vozim stila 1.6 16v i tako sam resio problem kod variranja ler gasa i kad vam na displeju napise "engine fault".

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovu kombinaciju moram da probam pa da proverim pre i posle ove procedure sta ce reci na dijagnostici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako imas problema sa klapnom probaj ovu proceduru.Meni je pomoglo.Desavalo mi se cesto da izgubim gas u toku voznje i na displeju se pojavi znak za motor i napise mi ENGINE FAULT.Onda moram da ugasim i upalim auto i vozim dalje.Dijagnostika je pokazivala gresku na klapni gasa.Proceduru sam nasao na nekom nemackom forumu i isprobao.Hvala bogu evo vec sest meseci nemam problema sa tim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem na mom Stilu 16v je sličan, naime problem se javlja pri paljenju tj kada dam gas onda se gasi, na leru radi normalno.

Problem se posebno javlja u situaciji kada se navalaži (posle pranja) i prvo paljenje nakon pauze od par sati, mislio sam da je do releja benzinske pumpe ali to sam proverio i ok je a na dijagnostici je prijavio problem sa klapnom.

E sad moja sumlja je u osnovi na tablu sa relejima (nemam poklopac za nju) i mislim da su sada kontakti loši i zaprljani i da negde ybog vlage gubi kontakt ali sad ne znam ko može da mi to reši tj da je rastavi i pogleda jer obični auto elektiričari to izbegavaju.

To nije jedino sto mi se od elektronike ponaša nenormalno - desi se da kazaljka od temperature ode do kraja i u sekundi se vrati.

Da li je neko imao slične probleme i kako se to rešava tj da li neki servisi rasklapaju , menjaju ili sta već rade?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kutija se uspesno rasklapa i cisti. Nema tu nikakve pameti. Malo paznje, memorije(gde je sta bilo), fotoaparat za slikanje polozaja nosaca osiguraca i lako se ocisti i sklopi ponovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo vam moje iskustvo sa ovim problemom.

Imam Fiat Doblo Malibu 1.6 16v u sustini to je isti motor kao ko Maree ili stila 1.6 16v. Imam Tomasetto sekvenc gasni uredjaj sa kojim sam stvarno prezadovoljan.

Problemi su poceli kada mi je letos 2011 u septembru crkao kompjuter te sam kupio nov, ali su mi tom prilikom menjali i spanere i zupcasti kais. Sve je lepo radilo do prvih hladnih dana kada je poceo da varira ler gas, a potom i da se gasi na raskrsnicama.

U ponedeljak 30.1.2012 sam uradio redovan servis kada smo konstatovali da ima neko cudno krljanje iz predela zupcastog kaisa, a pritom sam se i zalio da ne moze motor da postigne radnu temperaturu vec je temp.obicno na oko prvoj cetvrtini, i slabo greje u kabini. Uzmemo stetoskop u utorak i krenemo da slusamo motor i tragamo odakle dolazi zvuk, konstatujemo da je vodena pumpa, resimo da je menjamo a odmah cemo uraditi i promenu termostata (uzgred to je vrlo veliki deo sa puno cevi ulaza i izlaza, a ne kao kod stojadina mali mesingani ventilicic). Sve se to uradi, i zavrsi, kad konstatujemo da je spaner zupcastog (novi spaner-promenjen pre 2000km-letos) zablokirao -menjaju mi ga kao reklamaciju (sreca da smo menjali vodenu pumpu pa se i to primetilo).

Odvezem auto kuci kad ujutru upali lepo radi na leru dok je hladan, ali cim je podigao temperaturu opet se gasi kao lud cim pustim gas pred raskrsnicom. Odmah odvezem auto u ovlasceni Fiat servis gde su ceo boziji dan pokusavali sve vec gore opisano, dijagnostika ne prikazuje greske, lambda sonda ispravna, klapna cista i ok, step motor ok, instalacija u redu, ne probija, itd itd.

Najcudnije sto check engine nije svetlela niti ukazivala na bilo kakvu gresku. i rese da provere ponovo zupcenje, kada su ga nanovo uzupcili auto radi kao san, prosto ne mogu da verujem da se tako lepo motor ponasa i na benzinu i na gasu, gotovo kao da sam kupio novi auto, a ler je na stabilnih 850-900 obrtaja .

Pa eto svima koji imaju problema sa gasenjem na leru, ili oscilovanjem ler gasa sto kod mene bilo i to oba simptoma, da provere i zupcenje svog kaisa i spanere jer i to moze biti ozbiljan problem koji se ovako manifestuje. Nadam se da ce ova informacija biti od koristi. Ja sada ne prepoznajem svoj auto, vuce sa svih 105 KS kao nov a presao je 250000 Km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!

I ja vozim Stilo 1,6 16v, 2002. godiste. Pre par meseci ler gas je poceo da varira, onda je motor poceo da se gasi pri pustanju gasa, tj. pri zaustavljanju na semaforu.

I to se pocelo desavati sve ucestalije. Probao kod ”proverenih” majstora auto elektronicara da to resim. Kazu: otisao gas by wire ili kompjuter, mora se menjati, cena 500-700 evrica.

Dobro...

Odem kod drugara koji radi sa kompjuterima i zna sve oko struje da popravi. Malo gledali ovde po forumu i videli da pomaze ciscenje leptira gasa.

Onda smo uzeli i redom skinuli poklopac akumulatora, skinuli gumeno crevo sa cevi/dela gde se nalazi leptir gasa i pogledali sta je unutra.

Kad tamo oko leptira prsten masnoce, to smo ocistili krpom i sve vratili na mesto.

Motor od tada radi besprekorno, a ler gas je normalan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitajući ovu temu, video si da nekada ne pomaže čišćenje, odnosno stvarno je problem. To je mnooooogo ređe, ali zna da se dogodi.

E, sad...zašto su ti konkretni majstori potrčali odmah sa najskupljim ne znam...pogotovo što bi i nakon zamene kompa ostao isti problem. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas ociscenja klapna cela,znaci sija se kao sunce..ali i dalje su tu problemi..na leru u garazi i dalje veriajru obrtaji a nisam stigao da vidim u voznji da li ce se gasiti..sta li se dalje moze preduzeti?u isto vreme sam ocistio i MAP koji je bio veoma masan..razlog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima :D

Imam problem sa ler gasom kod Stila 1.6 16v od kada sam ga kupio pre godinu dana :wallbash:.

Dakle auto je isao na dijagnostiku skoro svaki drugi put kada sam ga vozio, u principu ne vozim puno a imam i drugi auto (Yugo :thumbsup:).

Menjan je senzor za vazduh, proveravano sve od lambda sonde, elektronike, dizni, prljavstine u rezervoaru i nista . Auto se gasio na semaforu, na ler gasu, nemirno radi. Nigde kraja mukama Engine Fault ko zna koliko puta :wallbash: , upalim ga, podigne gas i nakon 2 sekunde ugasi se, pa opet sve iz pocetka, kad upalim malo drzim pedalu gasa (samo malo) da se ne bi ugasio, onda se nekako stabilizuje ali ponovo nemirno radi na leru.

Onda drugi majstor pa ciscenje leptira gasa, auto radi savrseno, Ja presrecan ne varira, skazaljka kao zakovana u narednih 700 kilometara.

Ali eto opet Jovo nanovo sve isto, odem kod majstora, proveri sve iz pocetka, ciscenje ali nije zaprljan leptir vec majstor kaze da je problem u step motoru koji njegovi nabavljaci nemaju, vec ako ja nadjem da kupim i da mi ugrade.

Dakle ja sam trazio i to je prosto nemoguce naci, mislim da sam ovde procitao da je to usadjeno u leptir gasa i da se kupuje kompletno za ovaj tip, a to nije bas malo para, vec sam ulozio dosta u ovaj auto (zimske gume, letnje, svi servis , zamene svega sto je moglo da pravi smetnje) i ovo je kap koja bas preliva casu. Gledao sam u ponudi AP sporta i oni imaju step motor za bravo, bravu, marea1.6 ali nigde nije navedeno da moze i za Stilo.

Ima li neko iskustva sa time da li se menja ceo leptir ili moze samo step motor da se izmeni, molim pomozite :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

S obzirom da je leptir zadužan za kod benzinca nagli prelazak odnosno ubrzanje, pretpostavljam da problem koji ću navesti ima veze sa tim. Naime od skoro počelo je da kad i 1,2,3 pritisnem naglo gas do kraja a kada sam u manjim obrtajima motor dobije neki čudan tup a jak zvuk nešto slično tome kao kad pancir crevo proprdi. I pogotovo se to oseća u prvoj, pre kada pritisnem naglo papučicu auto poleti a sada kao da ima turbo pauzu.

Uzgred da pomenem da mi je majstor u koga imam poverenja zvog drugih a i mene koji su mi ga preporučili rekao da što se tiče variranja na leru da je to simptomatično za ove motore. Naravno dok je to u malim granicama.

Drugi deo vezan za ovo je to što ponekad desilo mi se samo jedno 2-3 puta kada isforsiram motor i pustim gas na leru počinju da se spuštaju obrtaji na otprilike

300-400 i dižu kao da hoće da se ugasi. Što bi možda i bilo da mu ja ne pipnem malo gas. To se desi kada se desi eventualno još 1 i posle toga ok.

Molim pomoć. Hvala

Edited by neshaoct
spojeno - by zulurbr ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocisti leptir i step motor, ja sam imao isti problem i jos gori do malopre dok nisam to uradio :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

cxca2000.jpg cxca2001.jpg

Ljudi danas sam skupio hrabrost i rasturio leptir gasa pomenutog stila na sastavne delove, i naravno ponovo ga sklopio, vratio na auto.

Shvatio u cemu je problem, barem kod mene mislim.

Naime klapnu pokrece mali elektro motor kao iz vecih kola (igracke) na daljinsko upravljanje koji kao lezajeve ima gbz biksne, prednja biksna ka zupcaniku je zapekla i okrece se u kucistu elektromotora sa sve rotorom, i tako otezava kretanje elektromotora i trazi vecu struju koju ecu ne moze da isporuci, jer kada je auto na leru ecu salje inpulsni napon od 1.2v koji nema snagu da gura leptir jer je i sam elektromotor pod opterecenjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i ja sam majstor do duse ne za aute, nego za elektronku, pa rekoh posle setanja od majstora do majstora sa svakojakim idejama , predlozima i sugestijama itd da uzmem stvar u svoje ruke prvo sam kupio dijagnostiku,zatim na internetu pronasao dokumentaciju od map senzora, jer mi ijagnostika uvek pokazuje error p0105 tj map senzor los signal, zatm sam ispitao map sezor , i shvatio da je on ispravan, onda je na red dosao lepir gasa, rasklopljen , zatim sklopljen, vracen na auto auto upaljen, radi malo bolje, ali dok ne razradim biksnu na rotoru nece biti drastcnih poboljsanja jer se osovinica motora i rukom okrece uz osetni otpor.

Evo jos nekoliko slika , kolektor na motorcicu je bio zaprljan i malo izrisovan, ociscen, ali glavni problem nije resen je je potrebno skinuti zupcanik da bi se doslo do gbz lezaja(biksne), a posto nemam drugi leptir gasa moracu da sacekam dok ne nabavim neki pokvareni jer se zupcanicic moze lako moze ostetiti prilikom skidanja.

U najskrije vreme cu javiti da lije problem sa mojim stilom resen.I sa slikama kompletne procedure rasklapaja leptira gasa za Fiat stilo 1.6 16v

cxca2002.jpg cxca2003.jpg

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam isao tako daleko kada sam imao problem.

Otvarao sam onaj poklopcic gde se nalazi sam senzor (potenciometar/ promenjljivi otpornik) i njega sam "obradio" ! Sl. 29/01/2013 08:16 , da ne postavljam novu!

Nisam konstatovao ni slican problem kao kod tebe ali za sada fercera!

Da, samo manje masti na zupcanike!

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam tvoj raniji post, pa mi je on i dao ideju da krenem u rasklapanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jos slika:

Telo leptira

cxca2003.jpg

Skinut osigurač i nosač potenciometra

cxca2004.jpg cxca2005.jpg

Poklopac motorčića

cxca2006.jpg

cxca2007.jpg cxca2008.jpg cxca2009.jpg

cxca2010.jpg cxca2011.jpg cxca2012.jpg

cxca2013.jpg cxca2014.jpg cxca2015.jpg

Toliko od mene za sad, motorcic jos nije razradjen, sve ostalo je ocisceno podmazano, ali ler i dalje varira!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam dvared otvarao potenciometar i te nozice klizaca sprengovao :D ali ne mLogo. Problem je promenljivi otpornk koji se pohaba posle duzeg niza godina. Zato treba pazljivo i osecajno "nategnuti" kontaktore klizaca.

Naprskavao sam sprejom za el. kontakte i dobro ocistio i prosusio. Greska je namazati ih ... Evo, da se ponovim, vec vise od god. dana nemam problem. Pu-pu-pu... :thumbsup:

Naravno, posle svega dodje kalibracija !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...