Jump to content
FAS Goran
klepesina

Punto mk.2 1.2 8v - koje ulje u menjač i koliko? / curi ulje iz menjača

Recommended Posts

promjenio bi ulje u mjenjacu pa me interesuje koliko ulja staje u mjenjac i koja marka ,oznaka je fabricki propisana za punte mk2 1,2 8v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulje i ostale tečnosti - fabričke specifikacije

A, na toj temi piše:

- Fiat Punto

Allestimento : 1.2 8v

Motore : 188A4000

Coppa motore e filtro : Selenia 20K

Impianto raffreddamento motore : Paraflu UP - 4,2 L

Impianto freni e frizione : Tutela TOP 4 - 0,4 L

Cambio e differenziale : Tutela Car Technyx - 1,65 L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preuzeo ali tamo pise da se proverava na 60 i 120k. Nisam uspeo da nadjem podatak vezan za promenu (koristeci search u adobe professional-u)

Realno, trosak zamene je mali tako da cu promeniti makar bacio pare. Ionako radim mali servis na svakih 5000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je, u vecini uputstava za kola ne pise da je potrebna zamena. Ja sam ga menjao na svim kolima kada radim i veliki servis. U slucaju Z10 to je bilo pre nedelju dana, na 80.000 km. Sipao sam Motul Motylgear 75W80, stalo je oko 1.5 lit. ulja i trosak je bio ~2000 din.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To menjacko ulje je malo skuplje od motornog po litru,nije lose zameniti,ali u sustini,nece biti nista ni da se ne zameni ,s tim sto treba proveravati nivo i doliti ako treba,ovo se odnosi samo na manuelne menjace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cela poenta oko menjackog ulja je ta da veoma cesto odu manzetne (tj. one dve glupe gumice koje stoje na poluosovinama do menjaca kostaju 55 din ali ima da riknes dok ih ne zamenis...) pa onda dolazi do gubitka ulja iz menjaca a u principu prosecan korisnik automobila slabo kapira da ponekad treba da proveri nivo ulja u menacu...(zato sto i nezna gde se to proverava a ni kako) i onda nastaju problemi... (menjac krci zuju nece u brzine)... u zavisnosti od konstruktivnog resenja 90% menjaca na donjem cepu (tamo gde se ispusta uljue iz istog) ima mali magnet koji sluzi tome da odvoji eventualne celicne opiljke... dok mesingane koji poticu od sinhrona ne odvaja zato sto oni ne mogu da ostete celicni zupcanik...

shodno tome menacko ulje treba proveravati i dosipati po potrebi eventualna zamena moze da se odradi recimo jednom u 5 godina poseda vozila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preporuceno ulje za punta je 75w-85 ali koliko sam ja uspeo da vidim njega nema nigde. Postoji 75w-80 za koje prodavci kazu da je fabricka preporuka (??) i da je to jedino ulje koje ljudi kupuju za puntov menjac. To mi je cak i serviser potvrdio i rekao da niko do sada nije imao problema sa tim uljem...

Kolika je razlika izmedju 80 -85, prrdpostavljam da je ovo 80 malo redje? Da li smem da sipam to 75w-80 u menjac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav 

Zanima me gde mogu da nabavim ovaj deo koji je na slikama uokviren crvenom? Da li ga mogu kupiti u radnjama ili moram da trazim na otpadu? To je deo koji ide uz menjac. Pricao sam sa mojim majtorom i kaze da uglavnom prodaju zajedno sa menjacem i da nece prodavati samo deo jer sta ce onda sa ostatkom menjaca. 

 

Zanima me kako se i zove ovaj deo kako bih lakse mogao da potrazim na netu i po radnjama i otpadima.

 

cxca57260.jpg  cxca57261.jpg  cxca57262.jpg
Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka me neko ispravi ako gresim ali zar nije lakse da se to lepo skine i predihtuje ako vec tu curi? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ali to je konkretno puklo na dva mesta. Neki sirovi majstor je malo jace zatezao sraf i puklo je na dva mesta od ovo srafa donjeg koji se vidi na slici. Moglo bi se variti ali bi bilo pitanje kakav bi var bio. KOnkretno je bolje novi ali ako ne nadjem onda ce se variti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo,

 

Pre 20ak dana sam promjenio set kvacila na autu i reko usput da promjenim i ulje, set je LUK, zamajac je bio valeo na 170K. Uzeo sam na benzinskoj neko ulje jer sam zurio, a htio da se zamjeni sto pre, nestro petrol 5eu 2L ulja, sve radi kako treba medjutim kako je sad hladno imam "osjecaj" kao da u drugu brzinu ide malo teze nego kao prije (ne krci), a nakon 2-3 kilometra voznje kao da ubacuje lakse (tj. kao i prije zamjene svega), e sad me intresuje da li je ovo ulje koje sam usuo lose i da li ima veze sto samo druga brzina koci? Ako jeste, koje ulje vi mislite da je dobro za ovaj mjenjac?

 

Pozdrav

Edited by n0va

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Memphis said:

Lakše se šalta kad se ulje ugrije ... normalna stvar. Ne znam koje si ulje kupio ali moja preporuka je Total Gear 8 75w80.

ili originalno Tutela car technyx

Neko jeftino koje je bilo na benzinskoj 2L, koja je cijena Total Gear 8 i Tutele znas li?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekaj, polako :) Kako mislis neko jeftino? Ne mozes da sipas bilo koje menjacko ulje jer pogresno ulje ce ti unistiti menjac. To sto kazes da teze salta kad je hladan meni zvuci kao da si sipao pogresno ulje, neko univerzalno tipa Sae90 ili mineralno, sto nikako ne ide u taj menjac.

Послато са SM-J320FN уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipao sam neko ulje ima samo oznaku Nestro 80W, majstor mi je sad preporucio neko ELF 75W80 to je ok za ovaj mjenjac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...