FantomX 5 Posted November 11, 2011 A da probam s ciscenjem turbine i to sto sve treba... pa da vidimo kakvo je stanje.. jer auto dobro vuce.. ide bez problema i na konacnu 220-230 i na svim brzinamaSpremi oko 400e i idi u servis da ti pregledaju kompletno automobil i urade dijagnostiku.Ako je turbina toliko losa, mozes dati svoju i doplatiti neku sumu za remontovanu. Onda ostaje ispitivanje ostatka motora i stanje u kom se nalazi pumpa goriva, karike, imas gomila stvari...Nemoj cekati sudnji dan. Forum ti nece opraviti kola. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted November 11, 2011 Malo teze ce da ide 220-230 km/h,mora da si se druze nesto zeznuo.Preporucio bih ti remont turba jer je jeftinije od kupovine novog.Meni su kod Zeravice rekli od 80-250 evra za remont,zavisi sta je sve stradalo.A mozes nazvati i turbo servis iz Uzica da pitas i njih za cenu.Meni je turbo u losem stanju,ali nemam ni priblizno toliku potrosnju ulja,tako da gledaj sto pre to da resis da ne bi bilo jos veceg belaja.Sent from my Xperia Arc using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted November 11, 2011 Da ne bude zabune. Postoje različiti nivoi remonta turbine. Ako samo pušta ulje a sve drugo je ok, ceh ne bi trebao biti preko 150EUR (Žeravica).Kompletan remont je odprilike duplo.S obzirom da si napomenuo da ti turbina pišti verovatno nije sasvim ispravna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 11, 2011 A sta dovede turbinu u stanje da "samo" pusta ulje?Istrosenost kog dela motora, gde nastaje problem ako pusta ulje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted November 11, 2011 Zaptivači ležajeva koji se podmazuju motornim uljem Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 11, 2011 Ako sam ja dobro skontao postoji pumpa koja podmazuje. Ulje dolazi u turbinu putem pumpe a iz nje se vraća slobodnim padom?Ako turbina ima i malo "lufta" (neki kažu da ne postoji ta koja ga nema, pogotovu na polovnim kolima) baca ulje u crevo koje spaja turbinu i interkuler pa i u sam interkuler i to kad se pomeša sa gareži koja se vremenom stvara pa na to dodamo i EGR koji nije zapusen eto nama nazad garezi u motoru, pa isti vise ne moze da dise... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bojan stilo 0 Posted November 11, 2011 Bo sam danas kod majstora, zakazao sam za sredu . Pregledao je auto.. i rekao da ok sve vuce ide dobro.. ne radi mi termostat i treba da precisti turbinu i promeni diftung na crevu i zatvori ventil. 5500 je termostat.. uzece za ruke 3000 i jos za taj diftung i neke sitnice jos nekih 1500.. znaci oko 100 evra da mi to sredi. Valjda bude ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 11, 2011 Napomeni mu da proveri koliko ima lufta turbina, imace ga sigurno. Ako skida turbinu, dogovori se sa njim da a 1000 dinara recimo ocisti i interkuler, svakako je preporucljivo kada vec skidas turbinu. Ja sam to radio - drugi auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bojan stilo 0 Posted November 11, 2011 Vazi hvala... Quote Share this post Link to post Share on other sites
lukag 1 Posted November 11, 2011 remont tvoje ili da nadjes polovnu turbinu i da je odneses u turbo servis na proveru Quote Share this post Link to post Share on other sites
nsgaghy 0 Posted November 12, 2011 A da probam s ciscenjem turbine i to sto sve treba... pa da vidimo kakvo je stanje.. jer auto dobro vuce.. ide bez problema i na konacnu 220-230 i na svim brzinamaStilo 1,9 JTD 115 da ide 230? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ilidzanac 0 Posted November 12, 2011 Puno je 230 kume,na 195-200 zamalo nisam ispao kroz gepek Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr cosworth 5 Posted November 12, 2011 Zaptivači ležajeva koji se podmazuju motornim uljemOvo mi malo nije jasno kakvi zaptivaci,kojih lezajeva?Ako sam ja dobro skontao postoji pumpa koja podmazuje. Ulje dolazi u turbinu putem pumpe a iz nje se vraća slobodnim padom?Ako turbina ima i malo "lufta" (neki kažu da ne postoji ta koja ga nema, pogotovu na polovnim kolima) baca ulje u crevo koje spaja turbinu i interkuler pa i u sam interkuler i to kad se pomeša sa gareži koja se vremenom stvara pa na to dodamo i EGR koji nije zapusen eto nama nazad garezi u motoru, pa isti vise ne moze da dise...Postoji uljna pumpa koja ti podmazuje motor nema druge pumpe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted November 12, 2011 Turbina ima posebnu vrstu "biksni" umesto ležajeva, jer ležajevi ne bi mogli da izdrže to maltretiranje na čas velikom broju obrtaja i temperaturi, pa onda mali obrtaji i hlađenje "pa opet gore, pa dole".E sad kroz te biksne (koje su nešto kao ležeći ili leteći ležajevi u motoru) non-stop ide ulje koje direktno pumpa ista pumpa koja podmazuje ceo motor. Tako se stvara tanak film između "ležajeva" i osovine turbine koja tako nema fizički kontakt sa "ležajevima". Postoje semerinzi koji ne dozvoljavaju da to ulja udje u usis ili u izduvnu granu sa druge strane, e kada ti semerinzi propadnu, onda polako počinje da pušta ulje u usis ili u izduv. Naravno to nikada nije idealno dihtovanje, pa i na novim automobilima se događa da pomalo puštaju ulje u usis, ali moooogo manje nego na našim razgaženim JTD ovima sa po 200Kkm i više.Otprilike je to to... Ko je razumeo shvatio je Ako ne grešim Pozdrav... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr cosworth 5 Posted November 12, 2011 A od cega su ti semerinzi napravljeni kad znamo da se turbine greju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted November 12, 2011 Taj semering je više kao prsten, a ne klasičan gumeni (plastični) semering.Možeš pogledati malo OvdeKucaj u google Garrett turbocharger, pa će ti izbaciti brdo svega i svačega...Pozz... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr cosworth 5 Posted November 12, 2011 Pa onda nije semering nego prsten? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted November 12, 2011 obicno kad lezajevi rotora se potrose dolazi do ubacivanja ulja tj uljnih para u deo turbine koji pravi pritisak.da bi turbinu "sacuvali" sto duze treba izbegavati nagla i velika dodavanja gasa dok se malo motor ne zagreje i isto tako posle ostrije ili brze voznje ne treba gasiti auto odmah vec ga ostaviti koji minut na leru Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr cosworth 5 Posted November 12, 2011 Turbina ima posebnu vrstu "biksni" umesto ležajeva, jer ležajevi ne bi mogli da izdrže to maltretiranje na čas velikom broju obrtaja i temperaturi, pa onda mali obrtaji i hlađenje "pa opet gore, pa dole".A kakve su onda ball bearings turbine izgleda da ti bas nisi neki poznavalac materije Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted November 13, 2011 (edited) Zaptivači ležajeva koji se podmazuju motornim uljemOvo mi malo nije jasno kakvi zaptivaci,kojih lezajeva?Nisam ni rekao da sam neki preterani poznavalac materije... Što pitaš kad znaš Eto postoje i sa kugličnim ležajevima nisam ni znao, ali mislim da su to novije, nema takvih u Stilu.Pozz... Edited November 13, 2011 by etibor Quote Share this post Link to post Share on other sites
coyot 0 Posted December 7, 2011 (edited) Pozdrav svima,imam problem sa mojim Fiatom Stilom 1.9 JTD 115ks 2005 god. Evo vec dva dana nece da upali turbinu i recimo kad idem uzbrdo ne moze preko 2.000 obrtaja. Ima li neko ideju sta bi moglo da bude? Jel neko imao slican problem. P.S. Jednom mi se to vec desilo, odem na dijagnostiku kazu otisao mi protokomjer, ja zamijenim protokomjer opet isto. Ispostavilo da je otisao ventil na turbini koji sam zamjenio i posle toga je radilo normalo, ali je je uzasno dimio na svako dodavanje gasa preko 2.000 3.000 obrtaja. Znaci gust crni dim Edited December 7, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
pozarevljanin 0 Posted December 7, 2011 ako je turbina pravo u uzice na remont.nema boljih Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr cosworth 5 Posted December 7, 2011 Prvo pregledaj da negde ne pusta pritisak (bice masno tu gde pusta) pa ako nigde ne pusta pogledaj da nije zaglavio ona krilca na turbu (na njih rasterecuje turbo) usput pogledaj na kompresorskom delu da li ima lufta u osovini (aksijalni luft). Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted December 8, 2011 (edited) Da li si proverio MAP senzor (meri pritisak i temperaturu u usisnoj grani)...Lako se čisti, to možeš i sam...A valjalo bi očistiti i EGR ventil i klapnu na usisu ako nikada nije čišćeno. Ne može da škodi... Edited December 8, 2011 by etibor Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zoranic MNE 0 Posted December 8, 2011 pozdrav ljudi,izvinjavam se ako sam na pogresno mjesto postavio pitanje,nek ga moderatori premjeste ako nije problem Interesuje me, posto sam veliki ljubitelj JTD-ova, kakva je to turbina kod njih? cini mi se da sam cuo da je zovu varijabilna ili tako nesto interesantno mi je to sto zivim u sredini dje se najvise vozi TDI-jeva i JTD-ova, kod svakog drugog TDI-ja crkava turbina,pucaju crijeva (sam sam u tatinoj cetvorci TDI-ju imao izgubit glavu kada je u voznji vrisnula turbina,i sam je zapucao u iberturu i sve nagrdio) kako kod JTD-ova skoro nikad ne crkava turbo? nikad nisam cuo da je neko imao problema a ima ih bas dosta ovamo hvala unaprijed Quote Share this post Link to post Share on other sites