Jump to content
FAS Goran
ivst011bgd

Fiat Punto - vuče na jednu stranu

Recommended Posts

Moze da bude i do puta da se ne prevarite. Svaki put je radjen sa blagim padom na levo ili desno zbog lakseg odlivanja vode, tako da imajte i to u vidu. Drugo moze da bude i do pritiska u gumama, proveravajte na 15-20 dana pritisak u gumama pogotovo prednjim. Za sve ostalo ako auto vuce u stranu moze da bude trap, kriva guma itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni vuce dosta u stranu i to uvek u desno pa je problem prilicno iritantan pogotovu na dugim relacijama na autoputu.

 

Put je svaki pod nagibom ali nije svaki na istu stranu nagnut, a i kad vozim drugi auto (stilo) nemam tih problema.

Senzor nije bar tako kaze majstor kojeg bije dobar glas, trapovi takodje i kao sto vec rekoh optika u zelenom (vise puta radjena na vise mesta).

Gume takodje rotirane menjane letnje zimske vise puta...pritisak redovno kontrolisan...

 

Ako ima neko preporuku za nekog trapadziju bio bih zahvalan na infu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se desi recimo da kada krecem sa semafora ako ne drzim volan okrene ga pri prvom gasu udesno i onda odma odreagujem da ne bi zviznuo ovog sa strane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je normalno prilikom davanja gasa na automobilima sa prednjom vučom. Što više snage, obrtnog momenta napred ima, to se više oseti. Guglaj torque steer i videćeš milion primera:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda nekom pomogne: Resen problem zamenom oba prednja amortizera.

 

Cudno je u celoj prici sto niko od majstora nije primetio da nesto sa njima nije uredu, a jos cudnije sto je i optika bila u fabricki dozvoljenim granicama.

Stari amortizeri izgledaju dobro bez vidljivog felera, a u voznji nisam primetio nista neobicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da napisem svoje iskustvo. Menjao sam prednje amortizere ( ne zbog toga sto je isao u stranu naravno, nego bili su dotrajali ) i posle zamene otisao na optiku i od tada mi auto ide skroz ravno. Iste felne, iste gume, a vukao je u desno bas znacajno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo imam i ja problem. Pre nekoliko dana sam menjao set kvacila pa sam zamenio odmah i levi nosac motora i od tada vuce u desno, nekad mnogo a nekad ide ravno. Razmisljao sam da linisam mnogo podigao menjac, utegnuo sam ga kolko sam mogao, pa da se vaga motora malo prebacila na desni nosac motora pa sad vuce u desno? Stvarno ne znam sta bi moglo biti???  :help:

Pre toga je isao ravno kao metak a eto sada ovo, mislio sam da zbog obrtnog momenta sto je pisao  @neshaoct   ali izbacio sam ga iz brzine i opet isto vuce u stranu, optika je bila radjena pre dva meseca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

 

Cesto dolazim na Vas forum od kada sam kupio svoj prvi auto Punto MK2 pa resih da se prijavim i postavim nekoliko pitanja vezano za svoj auto. Ukratko, kupio sam od iskrenog prodavca koji mi je pokazao skoro sve mane na automobilu i od jedno 10-15 punta koje sam gledao ovaj je ispao najbolji, nisam se pokajao ali su potrebna ulaganja, samo odakle krenuti...

 

Tokom voznje auto mi vuce u levu stranu, i to ne bas malo, moram konstantno drzati volan ako hocu da idem pravo, takodje imam lupanja kada idem pravo koja dolaze iz pravca prednjeg-levog tocka, bio sam kod 2 mehanicara, rekli su mi da je potrebno zameniti sponu i jos neke stvari, kao i da je potrebno odraditi centriranje trapa jer su tockovi nagnuti ka unutra i sa unutrasnje strane jedu gumu. Obojica mi traze oko 9000din za sve.

 

Prilikom ulaska u krivine 60-80km/h imam osecaj kao da auto pliva, jako nezgodan osecaj gde cesto pomislim da nije pukla guma, ili da auto nije lepo izbalansiran, imam neki osecaj kao da nekada i malo prokliza u krivini.

 

Da bih juce kada sam vozio oko 100km/h primetio i da volan malo trese sto se nije desavalo kada sam ga kupio.

 

Auto sam kupio 17.Sep. vozim ga skoro svaki dan ove dve nedelje. Ako mozete da mi pomognete oko detalja, sta i kako da proveravam, i redosled popravljanja bio bih Vam zahvalan.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitaj sada nakon spajanja tema sve ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup:

Generalno, majstori su ti lepo rekli šta može da pravi problem, i da, mora da se ode na centriranje trapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odes na reglazu i oni ce ti reci sta sve trebas zameniti,verovatno su ti stradali i selen blokovi napred cim ti vuce u stranu,a to sto pliva su  amortizeri,samo kad odvezes auto kazi da hoces da radis reglazu i da ti provere sta se treba zameniti,taj pregled se ne naplacuje,bar ne kod nas u Nisu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Nakon zamene oba prednja amortizera i prividno resenog problema, sve dok nisam ponovo otisao na centriranje trapa, problem i dalje postoji. Dakle grande punto 1.9 vuce u desno. Procitao sam na jednom britanskom forumu da dosta ljudi ima isti ili slican problem, a jedno od ponudjenih resenja je navodno zamor materijala prednjih opruga te da zamenom istih problem nestaje. Koliko je to utemeljeno u teoriji i da li je neko imao slicno iskustvo u praksi?

Edited by Munand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo samo da se javim, da podelim sa ostalim clanovima kako sam resio problem, otisao sam i sredio prednji deo trapa, nakon toga odmah kupio 2 nove prednje gume jer su stare pojedene jer trap nije bio centriran, pravo od vulkanizera produzio do Smedereva do poznatog majstora za centriranje trapa i resio problem sto je auto vukao u levu stranu a takodje i lupkanje iz prednjeg-levog tocka. Ostalo je da se resi "plivanje" u krivinama, to mi je zavrsio drugi majstor, bili su u pitanju silent blokovi na zadnjem trapu. Sada je utegnut u krivinama ali se pojavljuju novi problemi koje moram uskoro da resim... -.-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, imam problem sa volanom. Rijec je o Puntu mk1 '97..... Prvo mi je prije godinu i nesto dana odjednom poceo da vuce u desnu stranu, pa sam radio optiku i nista, pa balansirao gume i na kraju rekose mi da rotiram prednje gume (lijeva na desnu, desna na lijevu) a da felge ostanu kako jesu, i tako sam rijesio taj problem sa skretanjem u desno. Medjutim sada drzi pravac lijepo, ne vuce, ali je ostalo da se volan jako otima pri skretanju u lijevu stranu, bukvalno se otima jako je tesko motati u lijevu stranu i abnormalno tezi da se vrati na pravac, dok u desnu kad motam mlitavo i suprotan osjecaj nego u lijevu... ne otima se dovoljno i kad ga pustis da se vrati na sredinu vrati se samo do odredjene pozicije i ja ga sam moram vratiti na sredinu jer bi inace ostao tako .... jako iritantno u voznji
Odem kod majstora, kaze solje amortizera 100%... Zamijenim i lijevu i desnu solju, ali sve je isto kao sto je i bilo .... Onda majstor u ovlastenom servisu rece da je do letve volana... E sad me zaima kakav ti to kvar mogao da bude na letvi da se volan ovako ponasa, a da pri tome nema lufta na volanu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si imao problem sa cimanjem u desnu stranu i rešio si tako što si zamenio mesta gumama, zar ne misliš da to što sada pravi problem vezano za levu stranu nije povezano sa tom problematičnom gumom??? Ili si stavio nove (druge), pa si eleminisao tu stavku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si imao problem sa cimanjem u desnu stranu i rešio si tako što si zamenio mesta gumama, zar ne misliš da to što sada pravi problem vezano za levu stranu nije povezano sa tom problematičnom gumom??? Ili si stavio nove (druge), pa si eleminisao tu stavku?

 

Nisam stavljao druge gume, samo zamijenio postojece koje nisu stare uopste. Stavjao sam i rezervni tocak i na jednu i na drugu stranu i opet je isto bilo sa volanom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle zamene guma zimske -letnje auto poceo da vuce blago ulevo.Pre toga sve je bilo ok i sa zimskim i sa tim istim letnjim setom.

Vulkanizer mi nije balansirao gume .Znam da zbog toga moze da trese ali ne znam jel moze da vuce u stranu .

Inace proverio sam pritisak i on je ok isti na svim gumama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/7/2016 at 10:24 PM, cosworth123 said:

Ljudi, imam problem sa volanom. Rijec je o Puntu mk1 '97..... Prvo mi je prije godinu i nesto dana odjednom poceo da vuce u desnu stranu, pa sam radio optiku i nista, pa balansirao gume i na kraju rekose mi da rotiram prednje gume (lijeva na desnu, desna na lijevu) a da felge ostanu kako jesu, i tako sam rijesio taj problem sa skretanjem u desno. Medjutim sada drzi pravac lijepo, ne vuce, ali je ostalo da se volan jako otima pri skretanju u lijevu stranu, bukvalno se otima jako je tesko motati u lijevu stranu i abnormalno tezi da se vrati na pravac, dok u desnu kad motam mlitavo i suprotan osjecaj nego u lijevu... ne otima se dovoljno i kad ga pustis da se vrati na sredinu vrati se samo do odredjene pozicije i ja ga sam moram vratiti na sredinu jer bi inace ostao tako .... jako iritantno u voznji
Odem kod majstora, kaze solje amortizera 100%... Zamijenim i lijevu i desnu solju, ali sve je isto kao sto je i bilo .... Onda majstor u ovlastenom servisu rece da je do letve volana... E sad me zaima kakav ti to kvar mogao da bude na letvi da se volan ovako ponasa, a da pri tome nema lufta na volanu?

Može biti do guma. Probaj prednje na zadnje i obratno da vidiš da li će biti promjene.

On 4/1/2017 at 7:21 AM, Punto mk2 JTD LE said:

Posle zamene guma zimske -letnje auto poceo da vuce blago ulevo.Pre toga sve je bilo ok i sa zimskim i sa tim istim letnjim setom.

Vulkanizer mi nije balansirao gume .Znam da zbog toga moze da trese ali ne znam jel moze da vuce u stranu .

Inace proverio sam pritisak i on je ok isti na svim gumama.

Naravno da trese kad nije balansirao, može biti i do balansa ili do samih guma, možda su se deformirale.

Edited by Memphis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala u svakom slucaju resio sam problem .

Svratih kod vulkanizera koji mi je inace drug , i on kaze da nije do balansiranja da jer bi u tom slucaju ako su isto naduvane auto samo tresao na upravljacu .A posto su mi gume bile u oba smera okretanja kaze mi samo zameni prednje tockove i to je to .Kako je on imao bas guzvu odem kod sledeceg i on mi ponovi potpuno istu pricu ..Svejedno problem resen zamenom tockova mada sam ja usput i balansirao gume .
I da obojica su mi rekli da prilikom zamene guma zima - leto obavezno obelezim gume sa unutrasnje strane PL - PD - ZL - ZD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozzz, forumaši. I ja imam sličan problem. Lancia Musa 1,4 16v 70 kw. Lepo ide dok na suvozačevo mesto ne sedne drugar od nekih 100 kg. Onda počinje da vuče na desno. Šolje amortizera ili nešto drugo. Ima li iskustava sličnih?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@darioni samom sebi si dao odgovor sa tim od što si napisao za druga od 100kg koji sedne na mesto suvozača :lol: bucka na dijetu i kad bude equal sa kilažom ićiće Lancia samo pravo kao strela.:smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako u pitanju je 1.9d komplet sredjen prednji trap spone viljuske sve novo

Centriran u ap sportu kod viktora

Pre centriranja jeo gume sa unutrasnje strane ali nije vukao

Kipljene 2 nove tigar gume i stavljene napred

Odradjena reglaza sve ok

Posto sam gume stavio napred nove primetio sam da auto vuce u desno bas dosta dok sam ga vozio na reglazu

Reko resice reglaza sa starim pojedenim nije vukao ni milimetar

Uradi covek reglazu sve super kaze idi probaj ja probam drugi auto ali i dalje vuce u stranu ne mnogo ali vuce

Kaze covek zadnje gume stavi napred pa probaj ako ne kalibracija volana trap nepipaj sve je ok

Tako i uradim auto vuce ali manje ali kad neko tezi sedne s desne strane onda vuce jos vise da napomenem da su mi i zadnje gume tigar na oko deluju ok stare godinu dana

Dali moze biti problem u samoj kalibraciji volana?

Amortizeri su dobri i nije mi vukao ni sa novim zimskim gumama

Kod koga u bg odraditi tu kalibraciju

Koga god pitam niko neradi i kao nije ti u tom problem auto udaren i tako dalje napumpaj desnu gumu na 3 bara

Ne bacaj pare

 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svojevremeno sam imao isto zezanje sa autom i trapom ,( menjao delove ,centrirao trap..) da bi na kraju se ispostavilo da je bilo do felne i guma. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...