Jump to content
Goran
Zeka8

Fiat Bravo 1.6 16v / Marea 1.6 16v - raste temperatura / ne podiže do radne temperature

Recommended Posts

ajd onda cu i ja da pitam tu za moj problem,fiat marea 1.6 16v 99 godiste benzin-plin,moj problem ja da mi se danas na prvi kontakt upalio ventilator od hladnjaka a da auto nije ni vozen od juce,i tako se par puta pali i gasi,da bi ga ja malo provozao da digne radnu temperaturu i tu pali sve kako treba ventilator,ohladi i spusti temperaturu  bas puno i opet pali se,molim pomoc ako neko zna u cemu je problem

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/25/2016 at 5:08 PM, Немања said:

Ajde ovde da pitam. Fijat brava 1,6 16v 98. godište, nema klimu. Sve je radilo normalno do danas kada je prilikom kraće gradske vožnje počeo da se pregreva. Kazaljka u crvenom, a grejanje u kabini ne radi, duva hladan vazduh. Recimo, juče je sve bilo normalno i grejanje je normalno radilo. Da li je termostat glavni osumnjičeni, i šta još može da bude? 

 

Da dopunim priču. Malopre sam izašao da nešto obavim kolima, kratka vožnja. Pre polaska sam proverio rashladnu tečnost i falilo je negde oko litar i po možda nešto manje. To sam odmah dosuo i krenuo da vozim. Opet sve isto, kazaljka u crvenom, grejanje ne radi. Onda, pred kraj vožnje, odjednom se kazaljka zakucala na pola, kao da je sve kako treba. Uključim grejanje, ono počelo da duva toplo, doduše tek onako mlakasto, kao kad se uključi čim se sedne u kola pa počne da se zagreva. Ubrzo sam stigao kući, nisam se još vozikao da vidim da li će da duva pravo toplo. Kada sam parkirao i dok je radio u leru, malo je kazaljka opet skočila preko pola. Tu sam ugasio kola. Podigao sam haubu i čulo se neko cvrčanje kod posude za tečnost. Bio je mrak pa nisam video na kom mestu cvrči, ali mi je se čini da je na zatvaraču. Napipavao sam creva koja ulaze u kućište od termostata, i ono gornje (čini mi se da ide od posude do kućišta) bilo je vrelo, a donje (od kućišta do, valjda hladnjaka) bilo je mlakasto. Sutra ću proveriti da li opet fali rashladne tečnosti i koliko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće da je to. Ozračivanje ide na 2 mesta, jedno je dole kod creva što idu u kabinu, znači blizu nje i tu uradiš prvo, a posle na samom hladnjaku ima šraf za to, mada mislim da ovo drugo nemaju svi hladnjaci. Ako ne možeš da nađeš  javi, pa ću slikati na mojim kolima ujutro, sad ne vredi jer je noć. Prilikom ozračivanja motor treba da bude bar topao da bi bio otvoren termostat bar donekle. A moraš videti i gde ti pušta. Pošto si na plinu, Nemanja, pogledaj prvo plinske račve, one su isto blizu kabinskog zida. Ja sam ih menjao par puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam na plinu, zaboravio sam to da napišem. Nino74 je na plinu :-) 

Hvala na odgovorima. Probaću sutra da otkrijem gde gubi tečnost i da nađem te ventile. Koliko je složen taj postupak ozračivanja? Naišao sam na internetu na neka objašnjenja, gde prvo mora da se ispusti antifriz, pa neke dve tečnosti da se pomešaju i sipaju u sistem itd. Da li je to to, ili postoji neka kraća varijanta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne, nije komplikovano uopšte. Gledaj da motor bude onako srednje topao, ne vruć. Skini čep s suda za vodu. Stavi rukavice da se ne ispečeš. Upali motor i taj donji šraf polako odvijaj. videćeš da tu curi voda. trebalo bi da posle nekoliko sekundi ide lepo bez praznina i tad zavrći šraf. Posle isto i s onim na hladnjaku ako ga imaš. Nakon toga dospi tečnosti koliko treba, zatvori čep i vozi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz imam problem sa fiat bravo 1.6 16v ...temperatura predje preko pola tj tri crte preko pola ali to sve se desava u gradskoj voznji....a na otvorenom putu spusti na minimum        

sta bi to moglo biti

 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bi moglo biti da ti ventilator ne radi kad si u gradskoj voznji, a da ti je termostat ostao zaglavljen u otvorenoj poziziji i kad si na otvorenom on ne moze da dostigne radnu.

 

Znaci vidi da li ti ventilator radi, i zameni termostat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poz svima, bravo 1.6 16v, imao sam veliki problem, temperatura je isla do 2 crtice ispod crvene, bukvalno je kuvao sve, onda skinuta glava, hidro test, nov dihtung, obrada glave, gumice ventila, nova rasladna tecnost, i nije mi radila prva brzina na ventilatoru, e sad on pali prvu brzinu odmah malo preko pola ne stigne ni do prve crtice od pola on je upali, ohladi i vrati je ispod pola, na otvorenom drzi radnu temperaturu 2 crtice ispod pola, ono sto me buni jeste cim udjem sa otvorenog puta u ulice jako brzo stigne do prve brzine ventilatora, znaci jako brzo podigne kazaljku za 3 crtice, da li je to okej za te motore ili jos nesto nije u redu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav.

 

U pitanju je Fiat Bravo 1.6 16v 1999. godište. Čuje se neko cviljenje dok auto radi. I kada zapadnem u gužvu ili vozim uz brdo motor krene da se grije do prve/druge crte iznad polovice. Kada vozim brže i po ravnom temperatura se vrati na polovicu. Da li je uzrok tome vodena pumpa koja je možda pri kraju ili je moguće i nešto drugo?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno ponasanje je da se temperatura digne dok auto stoji ili kad je pod vecim opterecenjem  do tacke kada pali ventilator hladnjaka a to je malo iznad normalne temperature.

Pogledaj kada tako stoji u mestu da li se ventilator iskljuci posle 1-2 minuta,ako se iskljuci sve je ok.

A sto se tice cviljenja moze biti svasta, u principu sve sto se okrece a takvih delova ima puno osim vodene pumpe (roleri,spaneri,alternator...)

Probaj da lociras odakle zvuk dolazi,ja tipujem na alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

temp slika.jpg

 

Evo koliko podigne temperaturu. Nije to do sada nikada radio koliko god da je opterećenje i temperatura vani. 

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svasta bi moglo biti razlog tome.

Zaprljan hladnjak spolja ili iznutra,ostecen dihtung glave,termostat,pumpa...

Kao sto sam rekao,ako uspe da ugasi ventilator kada auto miruje ne bi ja to dirao jos nista.

Ja sam menjao dihtung glave ali kad je bio vec u fazi da nije mogao da ugasi ventilator hladnjaka kada auto radi u mestu i nabijao je pritisak u posudu.

Proveri da li kada tako digne temperaturu i kada lagano odvrnes cep od posude da li ce da digne nivo skroz da pocne da izbija iz posude, da li je anfifriz promenio boju u tamnu kao da ima ulja,da nema na cepu od ulja bele emulzije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DarioChoki

 

Nikada ne sme da podiže preko pola kad je sve ispravno. Nikada, bez izuzetka nikada.

Kao što si i rekao, nije ti se do sada dešavalo bez obzira na spoljnu temperaturu i opterećenje. Nije ti se do sada dešavalo jer nikada ne treba da prelazi pola. :thumbup: 

 

Dve brzine postoje zato što nekada nije dovoljna prva...i pali se druga da bi ostala temperatura na pola.

Zašto prva više nije dovoljna kod tvog auta? Pa, prvo možda zato što se nije ni upalila. Ventilator mora da se upali i dok je kazaljka na pola. Ako se ne pali tada, temp. nastavlja da raste i onda eto kompa da pali drugu brzinu direktno. Davno na Bravi 1.6 koju sam imao je bila ista situacija, tj. nikada nije prelazila temperatura pola, a onda jedan dan nekoliko puta. Ali sam iz kabine čuo da se ventilator odjednom pali tek kad kazaljka pređe pola. Ako se dobro sećam, na donjoj strani hladnjaka ima kao neka kutijca (relej), veličine pakle šibica. On mi je bio riknuo, tj. nije davao signal da treba da se pali ventilator.

 

A, možda se kod tvog auta i upalila prva brzina, ali više nije dovoljna jer pumpa ne valja (pominješ da nešto cvili), pa nema protok tečnosti koliko treba.

A, možda je hladnjak prljav totalno kao što kaže @tox.

 

Svakako, nije problem koji se može ignorisati i treba se što pre rešavati. :thumbup: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, DarioChoki said:

Onda ću za početak provjeriti vodenu pumpu jer nije nikad promjenjena. Autu je 160 000 km i još uvijek je originalna vodena pumpa na njemu. 

Jesi li proverio da li ti pali 2 brzinu ventilator kao sto je kolega napisao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...