Jump to content
FAS Goran
Zeka8

Fiat Bravo 1.6 16v / Marea 1.6 16v - raste temperatura / ne podiže do radne temperature

Recommended Posts

to ti je onaj mali deo koji ti greje kabinu... svako vozilo ga ima... mali radiator u instrument tabli...

sad kad si saznao sta je mali ladnjak nastavi da odgovaras na dr.Hardvet-ova pitanja...

Edited by Gusar

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Kroz njega tece antifriz takodje... Kad upalis auto, ako u sistemu ima vazduha puno( a ne sme da ga ima), cuje se jasno klokotanje vode.

Ako ima vazduha, motor nema adekvatno hladjenje i pri vecem opterecenju dize temperaturu.

Porazmisli o odgovorima i na ova moja pitanja. Sve se to da lako proveriti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće recimo da diže temparaturu kad termostat ne otvara dovoljno. Po gradu sve normalno ali kad izađeš na otvoreno i očepiš on umesto da malo spusti temp. zbog većeg strujanja vazduha kroz hladnjak , krene da diže temp. Tepmostat umesto da otvori 9 mm on je otvarao 5 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas mi je kolega konstatovao da ventilator nikada ne vrti u drugoj brzini i da je verovatno problem od toga? Postoji li neko kucno resenje za to ili auto mora kod majstora??!??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebih rekao da hoce da pregreje zbog toga. Meni nije radila druga brzina godinama, tj. nisam ni znao da postoji, i nikada nisam imao problema sa temp. Samo mo je bilo cudno sto duze vreme drzi temp. i ventilator, inace vozilo je bilo uvek optereceno prilicno. Mada proveri sta ga znas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ne radi, svakako mora da se to resi.

Zavisno od toplotne opterecenosti motora(konstrukcione, kako su ga projektovali) i samog kapaciteta hladjenja, sve je moguce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

samo da javim da je u pitanju bio mali hladnjak, al opet se dizala kazaljka za temeraturu, zamenio termostat i sve je ok..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elem, bio sam kod par majstora, svi su rekli da je sve u redu ali auto i dalje ne ide dobro. Danas je bilo veselo, juce mi je produvalo nesto kod srednjeg lonca a danas je auto bio kod majstora za klimu, klima duva ladno a auto kuva savrseno s tim da se oseti prilican gubitak snage od kada je ukljucen i kompresor. Postoji li neki majstor koji zna o cemu se radi? Pre neki dan sam nosio auto na dijagnostiku i taj majstor je resetovao racunar, auto je isao dobro taj dan i onda od sledeceg dana opet ista prica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja moj problem da iznesem,posle vise procitanih tema:

Bravo 1.6 16v

Nabijao oritisak u prelivnom sudu,skinuta glava obradjena,zamenjen dihtung ( pojelo ga vreme).Vraceno sve,sipana tecnost u pelivnom sudu,auto upalio bez problema,zagreje se do pola kako treba ,ukjuci ventilator ( koji radi posle poduze) ali podigne temperaturu za 1,5 crte od pola ( veliki hladnjak hladan gornje crevo vruce a i donje toplo) .Grejanje duva toplo,pa onda hladno,Dodam gas , drzim malo pocne da duva toplo,temperatura padne na pola.Onda opet isto .Kad otvorim prelivni sud vraca se tecnost i ima malog pritiska ( koji je valjda normalan od pumpe).Da napomenem da imam sec.plin.

Kasnije ustanovim da je kod vozaca patos mokar.Skinem mali hladnjak , pusta.

Da dodam,Kad digne temp.preko pola za 1,5 crtu ,ugasim motor i dam kontakt temperatura na pola>Upalim temperatura neko vreme na pola pa pocne da raste.

Sad,da li je mali hladnjak pravi glupost i kako nakon njegove zamene da ozracim instalaciju?

Edited by Dejan Covic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao i obicno s tim da ti i grejanje isparivaca , pretpostavljam, pravi problem. Nesto mi tu sumnjivo pa nebi bilo lose da se isproverava nacin vezivanja istog. Majstor da pogleda i pumpu ili pogon pumpe. Itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao i obicno s tim da ti i grejanje isparivaca , pretpostavljam, pravi problem. Nesto mi tu sumnjivo pa nebi bilo lose da se isproverava nacin vezivanja istog. Majstor da pogleda i pumpu ili pogon pumpe. Itd...

Sutra stavljam mali hladnjak.Kako se proverim vodenu pumpu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obzirom da sa pojcanjem obrtaja padne temperatura a istovremeno "proradi" grejanje sumnjam na pogon pumpe (remen ili sta vec). Sve ovo u nekoj meri moze da uzrokuje vazduh u sistemu nastao usled busnog malog hladnjaka ali nije zgoreg proveriti i pomenuto.

Neka proveri neko ko ima malo vise znanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio mali hladnjak,dosuo vodu koliko treba.Motor se zagreje ali nemam grejanje u kabini i temperetura ide preko pola.Nije hteo nikako da pusti vodu u mali hladnjak iako su creva koja idu prema njemu vruca.Racunajuci da je vazduh ostao u sistemu na velikom hladnjaku gore levo ima cep koji odvrnem

i ispustim odredjewnu kolicinu vazduha.Zatim na jednom od creva koje idu na mali hladnjak isto to odradim.Upalim auto i nakon 10sec pocne da greje i temperatura motora zakucana na pola.

Sad videcemo da li je to bio uzrok svemu tome ili nesto drugo ce kasnije da se iskundaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima i molio bih ako mi neko moze pomoc.

Problem je sledeci:

U pitanju je Fiat Bravo 1.6 16v 1998. godiste, u poslednjih nedelju dana imam velikoh problema sa temperaturom i tecnoscu u hladnjaku. Dok auto radi sve je redovno, dostigne radnu temeperaturu, otvara termostat, pali se hladnjak..... temepratura je malo veca nego inace ali stoji zakucana. Kada ugasim motor i kada cirkulacija stane podize mi temperaturu i tecnost u boci i pocne da je izbacuje napolje. Auto ima ugradjen plin pa sam sumnjao na isparivac ali i on je servisiran tako da nije do toga.

Molim vase misljenje....Hvala unapred

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, sve ukljucuje, otvara termostat, ukljucuje ventilaror sve. Malo je temperatura za crticu iznad normalne ali tu stoji i kada ugasim auto onda digne temperaturu u crveno i pocne da izbacuje vodu na posudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje jel si ozracivao sa ukljucenim ili iskljucenim grejanjem kabine?

Voda non stop cirkuliše kroz mali hladnjak, tako da je nebitno da li je otvorio ili zatvorio klapnu grejanja.

Druže ta crtica više ti je mnogo blizu tačke ključanja (čim izbacuje vodu kad ugasiš motor), sjebaćeš motor. Probaj prvo termostat da proveriš ili zameniš (možda ne otvara dovoljno)pa teraj dalje pumpa za vodu.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...