Jump to content
FAS Goran
Zeka8

Fiat Bravo 1.6 16v / Marea 1.6 16v - raste temperatura / ne podiže do radne temperature

Recommended Posts

Evo, dosao je prijatelj, koji je sve rastavio, i problem je u dihtungu glave motora, termostat je dobar, otvara, samo sto na dihtungu probija, i izbacuje kompresiju na bocu, tj tera vodu napolje, kad smo otvorili, bilo je oko 1-2l vode, tj antifriza, sve je izbacio ostalo.
Sad sledi ono teze, rastavljanje motora da bi se doslo do glave, i zamenio dihtung, samo sam molio boga da nije to, al eto. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam problem sa radnom temperaturom koju auto ne dostize nikako, treba mu oko 10-15 minuta da dodje do 3 crte ispod sredine, znaci kazaljka je negdje izmedju minimuma i sredine, mali blize sredini

sumnjam na termostat jer ne znam sta bi drugo moglo biti, a odavno vozim na 2 crte ispod sredine i sad je to preslo na skoro 3 crte ispod, iako grijanje u autu je sasvim normalno

kazaljka temperature brzo dostigne radnu temperaturu ako auto stoji par minuta (kazaljka bude na sredini), cim krenem da vozim ponovo se vrati na oko 2-3 crte ispod

a drugi problem je sa rashladnom tekucinom, naime desilo mi se prije par dana da je auto na jednom mjestu blizu zupcastog pustalo vidno vodu (sipao sam u 2 dana 2-3 litra vode jer je nestajalo), sumnjam na vodenu pumpu jer je nisam mjenjao otkad sam uzeo auto (prije 5 godina); ali nema mi logike da mjenjam nesto kada je sad sve uredu, ili se tako cini :S
odem majstoru sve pregleda i auto nigdje ne pusta vodu vec 7 dana i nije mogao ni naci kvar, iako je dan prije toga auto vidno pustao mnogo vode ?
Hvala

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja pretpostavljam isto, uzet cu termostat da zamjenim

 

ipak bi volio da neko ko je imao slicno iskustvo kaze neki savjet

btw. cini mi se da je termostat lako zamjeniti jel to mogu sam da uradim ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sto se tice temperature tu ti je 100% ostao otvoren termostat i ne moze da postigne radnu temp, ja sam do sada mislim 3 puta menjao termostat. a sto se tice vodene pumpe ja sam kupio auto kad je bio star 2 god i presao 80.000 km a sad je na 230.000 i star 15 god,vodenu pumpu nikad nisam menjao iako sam 100 puta cuo da se manja kad kajsevi i spaneri inace je to i pravilo,naravno da ne radi kako treba morao bi da je zamenim a ovako bole me brige.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav narode, nov sam na ovom forumu i nov u svetu Fiat-a, pa imam za sada jedno pitanje. Vozim Mareu 1.6 16v, auto lepo ide, sve mi je ok, ali me jedna stvar buni.

 

Auto cesto vozim samo po gradu, desava mi se da temperatura veoma brzo dodje na radnu, sto me i ne buni, nrp. odradi par minuta, prodjem 3-4 km, ona je vec na polovini i to mi je ok, bar ja tako mislim, ali nakon duze voznje po gradu cesto primetim da je temperatura presla polovinu i da se ventilator povremeno pali i gasi, ali ne uspeva bas brzo da je svuce na normalu? Da li ima potrebe da brinem i da li treba odraditi ciscenje hladnjaka jer kad sam danas napunio klimu, rece mi da kad budem bio na pranju operem i hladnjak jer je dosta zaprljan? Nisam to nikad radio, pa moram da vas pitam za savet.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da mi neko može pomoći. Imam FIAT BRAVU 1.6 16V, 103 KS, 76 Kw, 98.GOD., 1581 cm, ima klimu i ABS. Prvih nekoliko godina u mom vlasništvu temperatura je bila OK, čim krene jednu crtu preko pola, uz klimu ili bez nje, ventilator je uvek vraćao strogo na pola. Ipak, u poslednje vreme, kazaljka ide i do crvenog. Motor ne kuva, ne gubi tečnost ili ulje. Proveravao sam sistem za hlađenje kod električara, termostat, rezistor, remontovao elektromotor koji pokreće ventilator. Rade i I i II brzina ventilatora, uverio sam se letos na putu ka Grčkoj. Promenio sam kod automehaničara oba termodavača, sa jednim pinom (FACET 7.3000) i sa dva pina, čovek mi kaže da ta temperatura ne može biti realna, jer i posle toga posle nešto gradske vožnje kazaljka kreće na gore, sve do crvenog. Čitao sam da je možda stvar u pletenici koja spaja motor sa šasijom i daje mu "masu", ili u instrument tabli. Šta bi prvo trebalo proveriti ? Majstor mi kaže da je ovo za autoelektričara. Hvala i pozdrav.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze ja sam imao istih problema na Fiat Bravo, isti motori, svaki majstor kod koga sam bio isto je pricao da je sve sa sistemo za hladjenje uredu, i da je problem u isparivacu za plin, posto je imao ugradjen plin. Remontovao isparivac i opet isti problemi. Niko nije mogao da mi kaze u cemu je problem. Sve ovo se desavalo dok samostalno nisam odluci da promenim termosat. On je bio glavni problem. Otvarao jeste, doduse nekad na vreme a nekad ne, jednostavno je po nekada glavio i tako podizao temperaturu. Ti pogledaj kod autoelektricara ali opet dobro prekontrolisi termostat mislim da je on glavni uzrok problema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na ovome, sasvim je moguće da si u pravu. Ovo ću svakako uzeti u obzir pre nego što nešto ponovo preduzmem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran, mislim da ću probati sa zamenom termostata, svakako ima dosta godina, možda ovo reši problem. Napisaću iduće nedelje šta je bilo.


Prateći rad motora i kretanje kazaljke za temperaturu, sa uključivanjem ventilatora, čini mi se da sinhronizacija nije adekvatna, baš kao da radi, ali ne kako treba. Nema više majstora i električara kojima bih se obratio, probaću sa zamenom, videćemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nabavio sam termostat (FACET 7.8156), majstor je izvršio zamenu, ali problem nije rešen. Detljno je proverio rad sistema, merio temperaturu na crevima i hladnjaku, sve je OK. Kaže mi da kazaljka reaguje krajnje nelogično, izgleda da je ipak instrument tabla. Moraću da nađem nekog ko se bavi elektronikom (podizači, tabla i sl.), ko se u to razume i hoće to da proba. Električari koje ja znam time ne žele da se bave. 

 

Promenio sam neke ipak stare delove, a za tablu, videćemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nece resiti problem udaranjem po tabli,poznato je da pomenuti model motora ima te za,,,bane mane,meni tako dizalo,spustalo temp,nije palio ventilator,odjednom puko mali hladnjak,odradio glavu,posle 100km,ponovo pregrejao do usijanja i shebalo motor,kada je odradjen ceo motor,isparivac pustao na sve strane i vodu i gas,cini se da je on bio krivac za prethodne kvarove....Sada kada je sve napravljeno,stavljen nov isparivac,ponovo mrzne isparivac,znaci da pusta tj uvlaci fals vazduh na nekom crevu za vodu,sada moram sva creva ponovo prekontrolisati ili zameniti da budem siguran da se nece ponovo desiti!Model 1,6 ima problem sa elektrikom,pogotovo ako je malo vise isteran,1,8 nema zato sto je pravi Hitaci~!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam ja ni napisao da ce resiti problem, vec da vidi ako "igra" da zna do cega je  LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moze na bravu da se dijagnostikom prati temperatura?

Može. Mislim da se zove "Coolant temperature" ta stavka. Tvrdim za ODBII.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, što se tiče lupanja po tabli,  :laughing: to je prvo što sam probao, ali na to uopšte ne reaguje. Isparivač nemam, jer vozim na benzin. Nikakvih problema i intervencija na motoru 1.6 16v (182A4000) nisam imao, kod mene je već 8 godina. Od kako se pojavljuje ovaj problem sa kazaljkom, 2 puta sam išao na more (putujem ujutru, odnosno preko dana). Klima radi po 3-4 sata neprekidno. Obe brzine ventilatora rade, za drugu je karakteristično da se ređe uključuje i  jako se čuje, iako ovaj auto ima solidnu zvučnu izolaciju. Nikada nije kuvao ili gubio ulje ili tečnost.

 

Želeći da ipak budem siguran, kao što sam napisao, a auto ipak ima i neke godine, izmenio sam oba termodavača, a onda i termostat. Majstor je predamnom merio temperaturu na crevima i kod hladnjaka, dok je kazaljka bila u crvenom. Pokazuje 79 C, odnosno 89 C, u zavisnosti od toga gde meri. Rađena je i dijagnostika tom prilikom, sve je OK.

 

Zato mislim da je posle svega problem u "masi" ili u instrument tabli. Nego, da li neko zna da li u kutiji osigurača ima neki koji reguliše njen rad, i da li neki osigurač može da prouzrokuje nepravilan rad kazaljke, ili to samo može biti neki loš kontakt na tabli ?

Edited by Brava Rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

tipujem na kontakt na tabli, meni kad krene da dize ja samo opicim po tabli i vrati se na pola. iritantno je bas, iako znas da zapravo ne dize temp nikad nisi nacisto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, napisaću narednih dana nešto, dogovorio sam sa električarom da proveri prvo "masu", a ako to ne bude išlo, onda rasturamo tablu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nekog interesuje, evo šta sam uradio... Našao sam autoelektričara koji se bavi i elektronikom, Odmah me je pitao da li sam menjao termodavač. Pošto jesam (oba, kao i termostat), rekao je da u slučaju da žica prema tabli ima masu, po davanju kontakta, kazaljka za temp. bi se odmah lepila u max. Takođe, što se tiče pletenice između motora i šasije, da je taj kontakt loš, motor ne bi imao adekvatnu struju i ne bi radio kako treba. 

 

Ostala je instrument tabla. Naručio sam je preko neta, platio 1.000 din, majstor je namontirao bez problema, konektori su u potpunosti odgovarali. Vozio sam se prilično po gradu, kazaljka više ne ide u crveno, ipak, povremeno ide preko pola, i zadržava se tamo.

 

Problem nije u potpunosti rešen, ali više nemam ideja. Najvažnije mi je, kao što sam naveo, da je kontrolisan rad motora, merena temperatura, i sve pokazuje OK. Ne znam šta bih još preduzeo, vozim kao i do sada. Ako neko posle svega ima još ideja, neka napiše.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ајде овде да питам. Фијат брава 1,6 16v 98. годиште, нема климу. Све је радило нормално до данас када је приликом краће градске вожње почео да се прегрева. Казаљка у црвеном, а грејање у кабини не ради, дува хладан ваздух. Рецимо, јуче је све било нормално и грејање је нормално радило. Да ли је термостат главни осумњичени, и шта још може да буде? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...