Jump to content
FAS Goran
Martin

Kožni enterijer

Recommended Posts

On 8/21/2019 at 8:39 PM, neshaoct said:
...ali možda sam ja samo smotan  

Pa dobro to svakako

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aca A5 što ne probaš sa sredstvom Presto za kožu. Ja ga koristim već duže vreme i nema mazanja rukama, čekanja na idealnu temperaturu i slično. 

Na malo parčence krpe namažeš baš malo tog sredstva i onda utrljavaš na površinu. Kad se krpa osuši ponovo dodaš sredstvo i tako dok ne završiš sve.

Ne dobija se mat efekat niti onaj da šljašti i bude masna već onako osvežen izgled kože. Cena mu je bila ispod 500 dinara mada ne verujem da je u međuvremenu nešto skuplje od tih 500.

Screenshot_2019-08-21-23-00-28.thumb.jpg.4b0f0f0155187b759235718ca46e1ee8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prednosti i mane kožnog enterijera

 

kozna sedista 01.jpg

 

Nije važno da li kupujete nov ili polovni auto, svejedno postoji puno odluka koje treba tada doneti. Jedna od njih može da bude i da li želite kožna enterijer ili ne. Kožna sedišta mnogi vole iz više razloga, a prvenstveno jer mogu dati automobilu kvalitetniji i eksluzivniji izgled. Međutim, drugima se kožna sedišta ne sviđaju. 

 

Prednosti kožnih sedišta
- imaju prijatan miris: za razliku od presvlaka od tkanine, kožna sedišta ne upijaju mirise, a imaju izrazit miris koji mnogi ljudi nazivaju mirisom ''novog automobila''.

- teško se uflekaju: na koži će mnogo teže nastati fleke u poređenju sa tkaninom jer je uglavnom otporna na prljavštine i slučajno prosute tečnosti.

- lako se čiste: koža ima glatku površinu što je čini jednostavnom za čišćenje. Možete usisati bilo koju prljavštinu i obrisati ih.

- udobna su: koža ima gustu i meku strukturu koja istovremeno pruža udobnost i potporu, i mogu biti savršen izbor za osobe koje puno voze.

- umanjuje alergene u autu: kožna sedišta mogu da umanje prisustvo alergena u autu jer se prašina i prljavština ne lepi puno za njih, za razliku od presvlaka od tkanine na kojima može da se skupi puno prljavštine.

- veća preprodajna vrednost: automobili sa kožnim sedištima koštaju više, odnosno imaju veću preprodajnu vrednost, posebno ako su dobro održavana.

 

kozna sedista 02.jpg

 

Nedostaci kožnih sedišta
- trošak: ovo je verovatno glavna negativna karakteristika kožnih sedišta. Luksuzna unutrašnjost putničkih vozila obično podrazumeva i kožna sedišta, dok kod drugih je to opcija (doplata) koja nije nimalo jeftina. Zato se treba prvo zapitati da li je taj trošak opravdan.

- uticaj temperature: tokom leta kada su visoke temperature, kožna sedišta se mogu dosta zagrejati, nekada toliko da je teško uopšte sesti na njih. Takođe, imaju tendenciju da se zalepe za kožu izazivajući neugodan osećaj. Naravno, postoji opcija da imate sedišta sa klimom, ali to je još jedna opcija koja mora dodatno da se plati.

 - održavanje: kožu je zaista lako očistiti, ali zahteva redovno održavanje. Vremenom će sav znoj, prašina, prolivene tečnosti i ispale mrvice da se probiju do pora kožnih sedišta. Ako se redovno ne održavaju to trošenje može da bude vidljivo. Pored toga, koža može da otvrdne i ispuca, što se ne može lako popraviti.

 - ograničene boje: kožna sedišta imaju manji izbor boja koji se uglavnom svode na crnu, sivu i bež boju. Za sve koji bi voleli da personalizuju enterijer automobila kožna sedišta možda neće biti pravi izbor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Društvo, pitanje za održavanje prevrnute kože je bilo postavljeno u ovoj temi, ali je prošlo bez odgovora. 

Dakle, čime održavati prevrnutu kožu krem boje? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš sprejeve za obuću sa izvrnutom kožom u prodavnicama obuće. Ja sam koristio to na patikama. Ali to se uglavnom koristi kao preventiva, da odbija prljavštinu. A kako je očistiti... Verovatno onim usisivačima za dubinsko čišćenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prevrnutu odrzavas kvalitetnim stvarima, npr.ako si pre kupovala u New Yorker sada se prebacis lupam u Levis :D Na to prvo obratis paznju, pa sve ostalo. Mislim da se bese ta sedista cak i brijaju brijacem a verujem da bi mogla sapunom za ruke i vodom da ih pretrljas nekad, navlazis npr.mikrofiber krpu malo i trljas..

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites



Mislim da se bese ta sedista cak i brijaju brijacem




Tako je. Kad se "ućebaju", brijač završava posao.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, totti said:


 

 


Tako je. Kad se "ućebaju", brijač završava posao.
 

 

Mislim da kod talijana to nije moguće. Možda kod nekih drugih... Ja još nisam vido ućebanu izvrnutu u talijanu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas se kod Lancije to radilo, libre sve :)

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj kožnih presvlaka: Volvo kaže da ima bolju ideju

 

volvo c40 unutra.jpg

 

Volvo najavljuje da će svi novi, potpuno električni modeli biti potpuno bez kože. Novo predstavljeni C40 Recharge je prvi model u kome nećemo zateći nikakve presvlake od kože životinja.

 

volvo c40 10.jpg

 

Do 2025. Volvo namerava da koristi 25% recikliranih materijala.

  • Novi električni modeli Volvoa biće bez kožnih presvlaka
  • Ponuda već uključuje vunene presvlake - za model XC60 koštaju 2.150 evra
  • Prema Volvou, istraživanje koje je objavio ''Vogue Business'' pokazuje da je sve više kupaca zainteresovano za ekološki aspekt proizvoda koje kupuju. U sektoru luksuznih marki to je čak 2/3 kupaca. Zato proizvođač želi da osigura da do 2025. godine čak 25% materijala korišćeno u novim automobilima potiče od recikliranja.

Za početak, proizvođač najavljuje da će skandinavski automobili biti lišeni kožnih elemenata. Umesto toga, Volvo će svojim kupcima ponuditi alternative. Biće to visokokvalitetni ekološki materijali izrađeni od bioloških i recikliranih materijala. Odličan primer je Nordico, novi materijal koji je stvorio Volvo. Koristiće se za izradu unutrašnjih obloga. Nordico će biti izrađen od tekstila od recikliranih materijala. To će, na primer, biti PET boce ili čepovi izvađeni iz vinske industrije. Prema rečima Šveđana, to će biti novi standard kvaliteta. Nordico će debitovati u novoj generaciji modela i tada postaje jasno kako će materijal prihvatiti kupci. Skandinavci već nude tekstilne presvlake u svojim automobilima. Proizvođač navodi da su presvlake napravljena 30% od vune i 70% od poliestera. Izuzetni su za sedenje, ali nažalost u poređenju sa kožom, puno teže se čiste.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog potražnje za kožnim sedištima u automobilima nestaju šume

 

sedista koza.jpg

 

Amazonska prašuma, poznata kao i pluća sveta, već godinama proizvodi više Co2 nego što ga apsorbuje. Slikovito rečeno, pluća sveta su teško bolesna, a sve zbog deforestacije. Seča šuma je poprimila dramatične razmere, a licemerje onih koji prozivaju brazilske vlasti je posebna priča.

 

The New York Times je na tragu velike priče o tome da kožna sedištima u automobilima utiču na negativne procese u prašumama.

Podaci brazilske vlade ukazuju na apetit za zemljištem u prirodnom rezervatu Jaci-Parana. Prema brojkama, između januara 2018. i juna 2021. rančevi koji rade u Jaci-Paranai na nezakonito krčenoj zemlji su prodali najmanje 17.700 goveda srednjim rančevima. Kupci su bili dobavljači za tri velika proizvođača mesa, JBS, Marfrig i Minerva, prema državnim i korporativnim podacima. Gotovo polovinu od tih 17.700 goveda je kupio Armando Castanheira Filho, lokalni trgovac koji je bio jedan od najvećih kupaca u Jaci-Paranai i direktan dobavljač sva tri velika proizvođača mesa. Prodaja mu je stvorila papirnati trag koji je prikrivao da stoka potiče sa ilegalnih rančeva. Meso goveda se koristi u Brazilu i izvozi, a koža ide prema Meksiku i Evropi, pa završava i u automobilima, koje voze Italijani, Amerikanci, Nemci… Na ilegalne rančeve zbog kojih se krči prašuma za sada svi ćute.

 

Revizija koju su predvodili tužioci u državi Para u kojoj je drugo najveće stado goveda u Amazoniji, otkrila je prošlog meseca da je JBS kupio 301.000 životinja između januara 2018. i juna 2019, što iznosi 32% njegovih kupovina u državi, od poljoprivrednih gazdinstava koja su prekršila obaveze sprečavanja nezakonite seče šuma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se čiste i održavaju kožna sedišta?

 

rsz_1koža_01.jpg

 

Postoji više načina i mnogo sredstava za čišćenje i održavanje kožnih sedišta (i ostatka kožnog enterijera), pa ćemo objasniti kako sami da ih očistite i zaštitite od pucanja, gubitka boje i generalno starenja. Ako su sedišta već oštećena, izgubila boju ili ispucala - to isto može da se sredi i po ''uradi sam'' principu i kod profesionalaca, ali sada se bavimo samo čišćenjem i zaštitom kožnih sedišta koja ne zahtevaju popravku. Isto važi i za ozbiljne fleke na kožnim sedištima - to je takođe posebna priča. Neke mogu da se uklone, a neke moraju da se prefarbaju ili mora da se zameni kompletan deo kožne presvlake sedišta...

 

Redovno održavanje je neopisivo važno

Verovatno ste videli mnogo ispucalih kožnih sedišta u automobilima. To je uglavnom posledica nebrige, a ne starosti automobila ili kvaliteta kože. Naravno da nekvalitetna koža ili neka imitacija prave kože (razne vrste ''ekološke kože'' koje mogu drastično da se razlikuju po kvalitetu) može relativno brzo da se uništi koliko god je mazili i pazili, ali opet je bolje da uradite ono što je do vas. Koža može da se isuši i tada je znatno sklonija pucanju. Zato treba koristiti sredstva koja joj održavaju elastičnost - isto kao što mi ruke mažemo kremom.

 

Međutim, nemojte da mažete kožna sedišta kremama za ruke. Koži koja se koristi u automobilima potrebna je krema ili neko drugo sredstvo koje sadrži posebne sastojke za zaštitu. Uz malo truda, vremena i novca kožna sedišta ne bi trebalo da predstavljaju nikakav problem. Najbolji recept je redovno održavanje, pošto tako sebe možete da poštedite dugotrajnog čišćenja kada se sedišta prekomerno zapuste. Takođe, redovnim održavanjem sprečava se pucanje kože, pa će sedišta duže izgledati kao nova.

 

Za razliku od klasičnih sedišta, kod kožnih ne može da se koristi neki sistem sličan dubinskom pranju koje sa klasičnih uglavnom može da skine sve fleke. Na sreću, dostupna su razna sredstva za čišćenje i redovno održavanje kože. Kvalitetnija sredstva nisu jeftina. Postoje i sredstva koja istovremeno čiste i štite. Ta njihova karakteristika je sjajna po pitanju uštede vremena i truda, ali ostaje pitanje da li se isplati za čišćenje zaista prljavih kožnih sedišta? Takva sredstva su verovatno odlično rešenje za vozače koji tretiraju kožna sedišta u svojim automobilima npr. jednom mesečno, ali ukoliko čistite i tretirate kožna sedišta jednom u 6 meseci ili ređe, savetujemo da uzmete posebno sredstvo za čišćenje i posebno za zaštitu kože.

 

Uobičajena zabluda

Mnogi vozači misle da kožna sedišta treba da se sijaju, što je zabluda. Kožna sedišta ne treba da imaju nikakav sjaj, odnosno treba da budu mat. Upravo taj sjaj predstavlja nakupljene razne masnoće i nečistoće. Njih treba prvo ukloniti, pa zatim naneti posebno sredstvo koje štiti kožu od svih negativnih uticaja.

 

Vaditi sedišta ili ne?

Naravno da je mnogo lakše da se sve uradi nakon što se sedišta izvade iz automobila. Međutim, vađenje sedišta neretko može da bude toliko komplikovano i mukotrpno da se jednostavno ne isplati. U obzir treba uzeti i faktore kao što su: koliko su sedišta prljava, koliko treba raditi na njima, prisustvo razne elektronike...

 

Čišćenje kožnih sedišta

Izbegavajte korišćenje vode, osim vlažne mikrofiber krpe da biste obrisali i uklonili krupnije nečistoće. Nemojte da koristite suvu krpu - naročito ako je pritiskate, bez obzira da li je reč o mikrofiber ili nekoj drugoj mekoj krpi, kako biste sa sedišta obrisali ili uklonili prašinu, mrvice hrane ili neke druge nečistoće. Koliko god da je suva krpa meka, ona pravi mikro oštećenja koja neće biti uočljiva odmah, ali nakon češćeg korišćenja mogu da se pojave prvi znaci habanja.

 

Zato na vreme nabavite neophodna sredstva:

  • mikrofiber krpe - što više, to bolje, naročito ako su sedišta veoma prljava,
  • dve meke četke - jedna za suvo čišćenje, odnosno iščektavanje nečistoća iz teško dostupnih mesta, a druga za korišćenje uz sredstvo za čišćenje. Naravno, ukoliko koristite usisivač, onda vam najverovatnije ne treba četka za iščektavanje nečistoća, mada može da bude izuzetno korisna,
  • sredstvo za čišćenje kože,
  • sredstvo za negu i zaštitu kože nakon čišćenja,

Ukoliko koristite usisivač za izvlačenje nečistoća iz teško dostupnih mesta, kao što su spoj sedalnog dela i naslona, raznih preklopa, nabora, spojeva raznih segmenata, šavova i slično - budite pažljivi kako ne biste plastičnim nastavkom na usisivaču izgrebali kožu. Ponekad je neophodno korišćenje i četke i usisivača.

Generalno, čišćenje i održavanje kožnih sedišta trebalo bi da ide ovako:

  1. uklonite prašinu i nečistoće iz svih zavučenih mesta (preklopi, nabori…) uz pomoć četke ili usisivača ili ''zajednički''.
  2. nanesite sredstvo za čišćenje na deo sedišta koji čistite.
  3. očistite, tj. iščetkajte mekom četkom.
  4. obrišite mikrofiber krpom (ili nekom drugom mekom krpom).
  5. pređite na sledeći segment.
  6. ukoliko su sedišta baš prljava, postupak možete da ponovite.
  7. nakon čišćenja, nanesite sredstvo za zaštitu kože.

Izbegavajte da radite čišćenje sedišta pri visokim temperaturama i generalno nakon što su sedišta i kompletan auto bili direktno izloženi suncu. Problem je u tome što sredstvo za čišćenje pri visokim temperaturama brže isparava, što može da napravi probleme raznih vrsta.

 

Obavezno pročitajte uputstvo

Pre nego što počnete čišćenje ili nanošenje sredstva za zaštitu kože obavezno pročitajte uputstvo kako biste znali u kojoj količini se nanosi, da li eventualno treba da se ostavi malo da deluje, itd.

 

Priručna sredstva

Ne savetujemo da ih koristite, ali s obzirom na to da mnogi tvrde da su veoma efikasna, navešćemo i neka sredstva koja nisu konkretno namenjena kožnim sedištima. Mnogi kažu da koriste sredstva za pranje stakala/prozora, medicinski benzin, FX Protect APC univerzalni čistač, itd. Da, ta sredstva uglavnom izuzetno efikasno skidaju masnoću i nečistoću, ali mogu da budu suviše agresivna za kožu. Neki kažu da je korišćenje ovakvih sredstava suviše rizično u odnosu na uštedu. Neka od tih sredstava neće izazvati štetu ako se koriste jednom u dve godine, ali ako se češće koriste može doći do raznih negativnih efekata - što odmah, što dugoročno - od diskoloracije na pojedinim mestima, preko skidanja boje sa kože, odnosno zaštitnog površinskog sloja, do pojave mikropukotina ili većih pukotina.

 

Popravljanje ispucalih ili pocepanih kožnih sedišta

Bez obzira na vrstu ili mesto oštećenja, kožna sedišta mogu u potpunosti da se srede - samo je pitanje koliko ste novca spremni da potrošite. Sedište nije presvučeno jednim komadom kože, već je tu više segmenata: sedalni deo, naslon, pri čemu i oni mogu da budu napravljeni od više posebnih segmenata, zatim bočne potpore (bokovi ili stranice) na sedalnom delu i bočne potpore na naslonu. Zato može da se menja koža samo na pojedinim segmentima koji su oštećeni ili ispucali. Naravno, ne možete uvek da očekujete da će delovi sedišta koji se presvlače dobiti kožu identičnu fabričkoj, ali to u suštini nije ni važno. Naprimer, bočni oslonci u drugoj boji mogu čak da daju sportsku notu enterijeru ili da ga učine atraktivnijim i originalnijim. Oštećena koža takođe može da se popravlja raznim sredstvima, kao i da se farba, tako da u zavisnosti od oštećenja treba doneti odluku koja intervencija je najisplativija. Međutim, reparacija i farbanje kože je malo komplikovanija tema, pa ćemo o tome pisati u nekom od sledećih tekstova.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...