Jump to content
FAS Goran
Joca

Fiat Punto mk.2 JTD - potrošnja / prevelika potrošnja

Recommended Posts

Vezano za pokazivanje potrosnje kod punta mk2.

Kompjuter pokazuje PROSECNU POTROSNJU, za predjenu kilometrazu od prethodnog resetovanja.

Odnosno ako ste tek resetovali komp, i vozili malo, pod opterecenjem (nagla ubrzanja, uspon, rad u mestu) komp ce pokazivati znatno manje km po litru,

Merodavno je da predjete vecu kilometrazu da bi pokazivanje bilo tacnije.

Zapamtite da komp pokazuje prosecnu potrosnju za taj broj kilometara, ane trenutnu kao kod nekih vozila.

Moja zadnja provera za predjenih 690 km potrosio 35 litara eurodizela (1.9 JTD, 63 KW), sto iznosi oko 5,1 litar na 100 km, uglavnom voznja na otvorenom putu, oko 200 Km brzinom oko 50-60, ostatak otvoreni put, brzine 70-120.

Punjen rezervoar od vrha do vrha, komp pokazivao, mislim 18,9 Km po litru, nisam preracunavao koliko se razlikuje stvarno i komp.

U toku leta, odlazak na letovanje oko 1200 km, oko 2/3 puta sa klimom, voznja od oko 800-900 Km od 110- 140 Km/h, ostatak oko 50 - 80 Km/h, potrosnja oko 5,7 - 5,8 l na 100 Km, ako se dobro secam, svakako ispod 6 litara.

Pozdrav svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Punto 1.9 jtd trosi 5 na otvorenom, 8 po gradu.E sad,moze da trosi malo manje ili malo vise,zavisi od temperature i nacina voznje.Sve do 2000 obrtaja trosi manje,preko toga povecava potrosnju.Veliku potrosnju je imao kada se pokvario protokomjer,cak je i temperatura bila veca.Na potrosnju utice i izbor ulja,najbolje je ono sto je fabrika preporucila i nasuti preko polovine,skoro do maximuma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja se pitam kako utice da li fali pola litre ili ne na potrosnju? aj neka je litar od maks do min!? :book::whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovako,kad ima manje ulja,za istu brzinu treba vise gasa i samim tim vise trosi.Kada uspem vise ulja treba manje gasa i manje trosi,valjda je i kompresija veca.Jos ako je ulje kvalitetno,pa mirniji rad motora itd. :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Kako ne misa mu njegova,ne radi motor jednako mirno kad ima vise ili manje ulja u njemu,pa osjeti se kad dodavas gas.Ja na mom puntu osjetim,kad je ulje do vrha onda treba krace dodavati gas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovako,kad ima manje ulja,za istu brzinu treba vise gasa i samim tim vise trosi.Kada uspem vise ulja treba manje gasa i manje trosi,valjda je i kompresija veca.Jos ako je ulje kvalitetno,pa mirniji rad motora itd. :smoke:

:unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, sam sebi odgovori:

- Šta je uloga motornog ulja?

Da li se snaga koju motor daje menja u zavisnosti od nivoa ulja...da li si nekada video da negde piše npr. 100 konja ako je ulje na MAX, 80 konja ako je između MIN i MAX, i samo 65 konja ako je ulje na MIN? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja za ovakve tvrdnje prvi put cujem! :D Ja znam samo da je lose kad je ispod min kao i sto je lose da je iznad max, a sad da se performanse automobila menjaju u zavisnosti od nivoa ulja prvi put cujem :D . :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni jedan motor ne daje odjednom npr 100 konja,za to je potreban koji sekund.Konacna snaga motora je uvijek ista ali je brzina postizanja te snage ,u momentu, razlicita.Ona zavisi i od toga da li ulje bolje zatvara rupe izmedju prstenova klipa i cilindra ,da li ih zatvara recimo djelimicno npr zato sto je lose ,da li ulja uopste ima i koliko,da li ulje stvara veci ili manji otpor svojim karakteristikama,da li je gusce, rjedje,kad je toplo i kad je hladno..,itd.Sve to utice na brzinu postizanja konacne snage motora. Ulje i motor su jedna cjelina.Na brzinu postizanja snage utice i kvalitet goriva ali na drugi nacin itd i jos citav niz drugih faktora. :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrosnja goriva ne utice na kolicinu ulja,znaci ako fali 50 gr ulja on ce trositi...Nelogicno je.....Pa ko je lud da drzi ulje na minumum dosta faktora drugih ima koji uticu na potrosnju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ulje vrsi zaptivanje bilo ga pola litre gore dole, uvek isto! Ulje manje vise uvek vrsi zaptivanje, pa cak i kada je motor u veoma losem stanju. U tom slucaju zbog npr. losih karika ulje stvara kompresiju, ali odmah imamo i potrosnju istog.

Ulje utice na performanse u smislu odabira ulja, zbog toga svako ima svoje specifikacije! Npr, da li neko ulje pri hladnom startu ima dobru viskoznost, da li je retko ili gusto...u tom smisli utice na performasne dok auto ne dostigne radnu temepraturu! Sve sto je navedeno gore vezano je za sam odabir ulja i njegovog kvaliteta, ali ne i za nivo istog! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa cini mi se Banjo da si ipak ti u pravu da je potrosnja vezana ipak samo za kvalitet ulja a ne za kolicinu.Ali evo jos nekih razmisljanja,doljevanjem ulja u motor mijenja se i kvalitet ulja zato jer je ono u motoru vec donekle istroseno.A nesto mi nije logicno da je zaptivanje,podmazivanje,rad motora idr. isto ako ima vise ili manje ulja,neka razlika mora postojati.Mozda ga veca kolicina ulja i usporava pa vise trosi.Znaci zakljucak je,doljevanjem ulja u motor u kome vec ima koristenog ulja mijenja se ukupan kvalitet ulja na bolje a samim tim se smanjuje i potrosnja goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro nijanse sigurno da postoje!

A sto se tice kolicine uzmi za primer pumpu goriva koja je u rezervoaru uvek natopljena gorivom. Kad je rezervoar pun, a i kada je u njemu svega nekoliko litara pumpa odrzava isti pritisak. Prema toj logici, auto kada goriva ima manje slabije dobavlja gorivo i samim tim bi imali problema! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vidis,lijepo li je imati FIATA,covjek uvijek nesto nauci. :book: Vremenom sve vise volim mog Punta,nekako mi postaje sve drazi iako me je znao opaliti po dzepu.Ali,spusten je,lijepe plave metalik boje,dobre gume,pa mi je drago kad ga provozam,zene ga vole vidjeti a Ja u njemu,ljepota,ko da jasem dobrog konja a djeve gledaju u deliju ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ E ovo je za The end! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Kao kauboj na kraju nekog dobrog starog filma polako odlazi u daljinu sa svojim konjem(puntom)! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :w00t: :w00t: :w00t:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Znaci zakljucak je,doljevanjem ulja u motor u kome vec ima koristenog ulja mijenja se ukupan kvalitet ulja na bolje a samim tim se smanjuje i potrosnja goriva.

Ne.

To nema veze jedno sa drugim.

Uzmi i guglaj kako radi motor i šta utiče na njegovu potrošnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U posljednje vrijeme mi je potrosnja porasla na 9l u gradu ,a auto se normalno vozi tj ne divlja se s njim.Da li neko zna sta je uzrok tome?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...