Jump to content
FAS Euroauto Goran
banjo1990

Punto mk.2 1.9 JTD - alarm ili mozda nesto drugo?

Recommended Posts

E ovako, ne znam da li je ovo prava tema za ovu sobu jer se problem mozda ne odnosi na samog punta, ali kad se meni vec to desava na puntu mk2 JTD da napisem!!!!

Pre par dana kada je padao ovaj sneg auto mi je stajao 2 mozda cak i 3 dana na parkingu...nisam siguran. Posle tih 2 ili 3 dana sam otisao cisto da ga upalim radi akumulatora da ne izduva. Normalno sam ga otkljucao, upalio, radio je neko vreme i ugasio sam ga. Kada sam krenuo da se vratim kuci desava se ovo: Pritisnem dugme da ga zakljucam, a alarm ne signalizira jednim dugackim tonom(kao sto bi trebalo) da je auto zakljucan nego samo vrlo kratkim kao prekinutim tonom. Vrata su se zakljucala. Kada sam probao da ga otkljucam nisam mogao, uopste nije reagovao. Nista tada nisam mogao da preduzimam i otisao sam kuci.

Sutradan sam otvorio vrata od gepeka i usao odatle da ga otkljucam iznutra. Otkljucao sam ga i pokusao da ga upalim. Upalio je najnormalnije, sto u principu ne bi trebalo jer bi alarm trebao da ga blokira i ''svira''. Posle toga mi se identicno onako zakljucava, a na opisan nacin ga otkljucavam(samo da napomenem da nemam bravice u vratima, tako da jedino gepek mogu da otkljucam kljucem).

Nisam hteo tako nigde da ga vozim dok ne resim problem, ali sinoc nisam mogao da odolim a da ne odem da se malo vrtim po snegu :thumbsup: . Malo sam se zezao sa drustvom po snegu i onda sam stao i parkirao masinu da malo odmorim. Posle 15-ak minuta, kada sam trebao da krenem i kada sam krenuo da ga upalim on nista. Vergla ali uopste se ne javlja!!! Probao sam da vidim kod onih osiguraca da li je sve OK, i malo da ih procackam i nista nisam uspeo. Samo vergla a ne pada mu na pamet da sastavi!!!

Posle nekog vremena i nekih beznacajnih pokusaja probao sam opet da ga ukljucim i desilo se da mi tada ostane ukljucena lampica od kod kljuca(ali samo tad, pre toga nije) i ponovo vratim kontakt i probam,a on odma sastavi. Radio je mozda 10-ak sekundi i onda se ugasio. Ponovo sam pokusao, upalio je i opet se ugasio nakon par sekundi. Onda sam vec onako besan pritiskao dugmice na daljincu od alarma i kao da se opet culo da je nesto kratko ''pisnulo'' i tada kada sam ga ukljucio vise se nije gasio. Odjurio sam kuci, zakljuco se onako na onaj kratki ''pijuk'' i ostavio ga.

Svakako moram da ga teram na dijagnostiku, i da vidim sta mi je dalje ciniti, ali zanimaju me vasa misljenja. Da li uopste alarm ima veze s tim?? Da li mi se mozda smesi neki ozbiljan kvar??? Ili nesto trece...??? Cisto me zanima sta vi kazete.

Hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam baš sve povezao: imaš centralnu bravu a nemaš uložak za ključ u vratima - otud to?

Da li je c.b. fabrička ili naknadno ugrađena?

Koji je alarm i da li je fabrički ili naknadano ugrađen?

Tebe očigledno zeza alarm. Čak ti blokira ‚‚immobiliser‚‚ i to kad mu se prohte. Ako je alarm tipa META alarma

koji se sada i fabrički ugrađuje, on ima svoju backup-bateriju koja radi kad ostane bez napajanja, pa ako su te baterije

otišle, eto nevolja. Budi malo jasniji da razumemo problem.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

izgleda da ti je alarm prolupao i zeza auto preko blokade a moguce je da je losa masa od alarma ili neki kontakt.prvi savet bez obzira na to ostaje li alarm ili ga menjas -ukini blokadu motora preko alarma nema potrebe za njom a bilo je slucajeva da je lepo zezala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulator je dobar. Da nije ne bi mi okretao motor. Nemam ulozke za kljuc u vratima, da li je fabricki?? Mislim da jeste, jer kad sam gledao nedavno vrata ispod tapacirunga sve je delovalo normalno, nista nije budzeno(mozda gresim)!

Alarm je neki GEMINI, mislim da je italijanski...da li je on fabricki? Ne znam, verovtno nije(takav je dosao iz italije). Koliko sam njegovo uputstvo proucavao nisam naisao da postoje pomocne baterije. Prethodnih godina i kada mi akumulator uopste nije mogao da okrene motor alarm je ako nista mogao da ’’svira’’.

Jednom kada mi je akumulator totalno izduvao, tada nisam mogao da ga otkljucam sto znaci da nema nikakve back-up baterije. Baterije u daljincu trebaju da su 2x3V, a kod mene su oko 2.96 volti(izmerio sam). Pretpostavljam da je to OK! Sto se tice napajanja sada ga ima sigurno jer je akumulator sigurno OK! Meni ne gine servis to je sigurno, ali hvala na misljenju i savetu. Sad mi auto stoji ne vozim ga nigde dok to ne resim!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK sada sam sve razumeo. Auto ti je u redu a i akumulator. Za početak isključi ceo alarm jer ako isključiš samo blokadu motora

(ako uopšte znaš gde je to) može da te zeza ne nečemu drugom - sirena, signali... Nemoj da čupaš žice jer alarm obično ima na sebi jedan ili više konektora pa njih izvuci(ako ima centralu), a ako je ceo u samoj alarmnoj sireni i žice idu direktno iz njega tada vadi sve i baci - to je nešto jeftino i ne popravlja se.

Uh, zaboravih da te pitam, da li ti alarm otključava centralnu bravu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...taj daljinac od alarma mi otkljucava centralnu jer auto nece da se otkljuca uopste.

Da mi se posebno otkljucava centralna bilo bi lepo. imam jednog prijatelja koji je elektricar i bavi se ugradnjom alarma pa cu odmah do njega cim uhvatim vremena,tj dok ne prodje ispitni rok. :) u svakom slucaju hvala na odgovoru!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja da odgovorim sta sam uradio. Danas otisao kod elektricara i zamislite cudo...taman kad sam stigao do coveka, i kad sam hteo da mu pokazem sta je problem sve je pocelo da funkcionise kao da nista nije bilo, a 10 min pre toga nisam mogao da otkljucam kola. Vise sam puta ponovio operaciju otkljucavanja i zakljucavanja u ''nadi'' da ce se problem pokazati ali nista!!! Neverovatno!!! Bez obzira auto je dijagnostikovan i izbacio je nekih 7-8 gresaka :thumbsup: . Od bregaste, radilice, serva i ne znam sta jos sve.

Obrisao je greske i ponovio dijagnostiku da vidi oce li se pojaviti ponovo(sto nikako ne bi bilo dobro) i srecom nista. Ostala je samo jedna greska od svetala sa kojima se mucim vec duze vreme i ne mogu da se izborim sa tim problemom. Nego to me ne brine. Pokusali smo nesto da ceprkamo po zicama od alarma, ali sve na slepo jer ne prijavljuje nikakvu gresku,tako da nista u principu nije radjeno. Posle toga sam jedno 100 puta otklucao i zakljucao i sve je radilo dobro. Ne znam vise ni sta da mislim. A osecam kad zapucam negde na neku planincinu ima da me ostavi onako na kavrno, a ja cu samo da ga gurnem niz liticu neku!!! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam primetio da moj prvezak od alarma marke SPY nece da radi kad se oladi znaci ujutru kad je bilo -10 -15 moram da ga drzim odvojeno od kljuca u dzepu na toplom i radi bez problema isto je sa novom i starom baterijom upitanju je privezak sa dojavom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gemini je dobra i proverena firm a ti alarmi imaju dugu tradiciju. Ali, dešava se.

Ne budu surov s tim preko litice, ali za duži put ja bih otkačo bar blokadu motora a polako se

spremao za novi alarm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ ma salim se ja za liticu, volim ja svog puntisu!!! a iskren da budem ja do pre nego sto sam uzeo punta nikad nisam cuo za gemini, ma kakav god bio jbg. :). Pa moracu svakako sto pre da vidim da mu raskopcam bar blokadu i da ne mislim...ajde sto bi morao da ga otkljucam retardirano nego sto bi me ostavio kad najmanje ocekujem.

Naime nisam napomenuo ovu stvar.

Prosle godine kada sam se vracao sa mora nadomak Valjeva kada sam stao da pauziram i kada sam posle seo da krenem desilo mi se da nije hteo da upali isto kao sto je gore navedeno. Ja sam mislio da je to do kontakta nekog releja ili slicno. Pa sam to kao procistio i posle par pokusaja je startovao. Mislio sam da je to u pitanju a nije mi uopste palo na pamet da moze biti alarm.

Druga slicnost izmedju ovog sada slucaja i ovoga sto sam napisao je da je auto u oba slucaja pre toga ''przen'' pod visokim turama, tako da mi to sada utiskuje sumnju i tako da nisam 100% siguran da je alarm uzrok ''ne paljenju'', ali sa druge strane nema sta drugo!!! Dijagnostika je pokazala svoje!!!Novi alarm necu stavljati sigurno, jer do tada se nadam da cu da teram nekog malo besnijeg italijana :thumbsup: ! U svakom slucaju hvala na savetima!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potvrdjena sumnja da ne mora biti do alarma!!! Sinoc sam punta izlozio da kazem ''testu'' i vozio sam divljacki jedno 10 min!!! Malo se pojurio sa nekim pacijentima, skino sa guma jedno milimetar sare i tako... :) Odmah posle toga sam ga parkirao i ''blejao'' malo sa ortacima, i kad je dosao trenutak da krenem opet ista prica, odbija da bude upaljen :) . Mozda sat ili sat ipo vremena sam pokusavao , dok sam gledao opet one zice i u kabini gde su osiguraci, i tek onda znaci posle vise od sat vremena je startovao. E sada u cemu je problem nisam pametan. Verovatno je dovod goriva u pitanju, a sta je uzrok tome ne znam. Plasim se da nije pumpa, ali s druge strane gledajuci onda bi mi u voznji trokirao, sto se ne desava. Auto normalno vuce, tj. nenormalno dobro vuce! Zasto se to desava, sada vec sigurno, onda kada ga podvrgnem vecem opterecenju nemam pojma!!! Ali sada sam vec 99% siguran da mi je alarm odvojen problem od ovoga ''ne paljenja''. A trebao sam sad na duzi put da idem s njim, i sada definitvno ne smem da krenem dok ne resim sve probleme, a u ovom trenutku ih i nema bas malo :( !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam bio u servisu, gledao vozni postroj, sve je utegnuto i dobro! Usput sam ponovo radio dijagnostiku i izgleda da mi je ipak otisao senzor polozaja radilice, tako da cu to da menjam. A nasao sam dobrog lika za alarme, tako da od ponedeljka to zavrsavam!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narode, na puntu mk2a imam škorpion alarm star 6g i vuče mi oko 120mA struje kada je aktivan, da li je to mnogo? Koliko max sme da vuče? Akumulator je od 63ah nov varta silver..

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jurim pravu temu ali mi sve nešto razbacano. Izvlačio mi je stari akumulator za 3 dana, zanima me max koliko sme da vuče da ne razmišljam kada ga ostavim par dana.

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako, 120mA na sat, za dan to je preko 2,5A a akumulator ima 63Ah što će reći da ga potpuno isprazni za 30 dana, samo alarm bez njegove potrošnje za sisteme auta. Na akumulatoru starom od 52ah auto nije mogao da upalu nakon 2-3 dana ne paljenja sa ovim alarmom, a kada sam ga skinuo problemi su nestali. Mora da postoji neki podatak koliko se max toleriše curenje struje akumulatora na ovom autu sa naknadnim potrošačima, kao što je alarm, aftermarket radio i sl. Da li neko može da izmeri koliko njegov alarm vuče struje na puntu?

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...