priest77 2 Posted July 6, 2012 (edited) Imam novu nedoumicu za moj Fiat Nouva Bravo 1.6. MJET Na bordu koliko vidim servisni interval je na 30000 km ali majstor kaze da menjam ulje i filtere na svakih 10000 km. Sta da radim, na koliko da menjam?Koje ulje fabrika preporucuje da bi izdrzalo tih 30000km i koje ulje vi preporucujete da sipam?Hvala! Edited July 6, 2012 by priest77 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted July 6, 2012 menjaj kako ti majstor kaze da bi maximalno produzio radni vek motora...inace retko ko skoro niko ne menja ulje po fabricki dekalrisnim podatcima zbog cistoce goriva u srbiji i kvaliteta ulja... znaci menjaj na 10 kkm i pevaj... Quote Share this post Link to post Share on other sites
fiatcroma 1 Posted July 6, 2012 Imam novu nedoumicu za moj Fiat Nouva Bravo 1.6. MJET Na bordu koliko vidim servisni interval je na 30000 km ali majstor kaze da menjam ulje i filtere na svakih 10000 km. Sta da radim, na koliko da menjam?Koje ulje fabrika preporucuje da bi izdrzalo tih 30000km i koje ulje vi preporucujete da sipam?Hvala!Ako tvoj auto ima dpf sipaj Selenia pure energy ja ga menjam na 5000km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
priest77 2 Posted July 6, 2012 Ima DPF, ali zar 5000km nije bas malo? Da li ta Selenia moze duze?Menjao bih ga na 10000km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirko_NS 19 Posted July 6, 2012 Imam novu nedoumicu za moj Fiat Nouva Bravo 1.6. MJET Na bordu koliko vidim servisni interval je na 30000 km ali majstor kaze da menjam ulje i filtere na svakih 10000 km. Sta da radim, na koliko da menjam?Koje ulje fabrika preporucuje da bi izdrzalo tih 30000km i koje ulje vi preporucujete da sipam?Hvala!Moj Bravo nema DPF, pa moju preporuku uzmi sa rezervom...Dakle, ulje, filtar ulja, filtar vazduha (sve originali) i filtar klime (neoriginalni) menjam na 10000km, dok filter goriva (originalni) menjam na 20000km. (filter goriva kosta oko 50E i stvarno mi je besmisleno da ga menjam na svakih 10000km, valjda za te pare moze da izdrzi malo duze, posebno zato sto sve ostalo menjam na 10000km). Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted July 6, 2012 Naravno da moze na 10hkm, cak ga fabrika propisuje za dosta duzi interval, ali covek ga menja na 5hkm da bi produzio radni vek motora, ja sam menjao uvek na 7-8hkm Quote Share this post Link to post Share on other sites
fiatcroma 1 Posted July 6, 2012 Ima DPF, ali zar 5000km nije bas malo? Da li ta Selenia moze duze?Menjao bih ga na 10000km.Kao sto kaze MS PK ja ga menjam na 5000km zbog veka motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirko_NS 19 Posted July 6, 2012 Meni je 5000 km suvise malo (pazite ovo je 6 puta manje od fabricki propisanog intervala). Na forumu postoji tema o Selenia uljima i tamo je neko napisao da NIJE pozeljno menjati ulje na maloj kilometrazi - jednostavno ne stignu ti aditivi iz ulja da se oslobode na tako malim kilomentrazama, evo i linka na konkretan clanak: http://motornaulja.blogspot.com/2010/10/interval-zamene-motornog-ulja-konacna.html Po meni je tih 5000 mozda opravdano samo u onim "otezanim uslovima voznje". Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 6, 2012 Nema potrebe na 5 000, 10 000 je ok. Dosta fabrika je za naše tržiste dalo preporuku da se skrate servisni intervali i sve to zbog lošeg goriva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Srdjan 0 Posted July 6, 2012 Inace sto se tice plina u kolima, tu si se obratio na pogresnu adresu. Ja kao masinski inzenjer i masa mojih kolega koji su saglasni samnom, mogu ti reci, to g..... ne bih turao na motor, pa da ga dele besplatno. To ti je to druze moj. Puno pozdrava, preporucujem 1.4 16v sa <FIRE motorom!Sa takvim stavom mozes samo da se vratis ponovo u skolu da naucis kako treba. Ti bi bas kao inzenjer trebao da znas za prednosti i mane plina. Ili argumentuj zasto je g..... pa mozda se i slozim sa tobom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 337 Posted July 6, 2012 Imam novu nedoumicu za moj Fiat Nouva Bravo 1.6. MJET Na bordu koliko vidim servisni interval je na 30000 km ali majstor kaze da menjam ulje i filtere na svakih 10000 km. Sta da radim, na koliko da menjam?Koje ulje fabrika preporucuje da bi izdrzalo tih 30000km i koje ulje vi preporucujete da sipam?Hvala!Ako tvoj auto ima dpf sipaj Selenia pure energy ja ga menjam na 5000km.I moj auto ima DPF i menjam ulje i sve filtere na 10k, i to obavezno Selenia pure energy!Mislim da je 5k mali interval zamene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted July 6, 2012 Promenio sam naviku.Filter nafte menjam ne na servisu, već pred zimu.Imao sam ga potpuno čistog kada su krenuli minusi i gorivo sa aditivima za niske temperature dok su u okruženju muku mučili sa smrznutim parafinom nataloženim na filter.Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Deki La 0 Posted July 10, 2012 Jel zna neko mozda koliko litara ulja ide u fiat stila jtd?hvala unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17667 Posted July 10, 2012 4,7 l sa filterom (4,4 l bez filtera). Quote Share this post Link to post Share on other sites
makedo2332 0 Posted July 11, 2012 Inace sto se tice plina u kolima, tu si se obratio na pogresnu adresu. Ja kao masinski inzenjer i masa mojih kolega koji su saglasni samnom, mogu ti reci, to g..... ne bih turao na motor, pa da ga dele besplatno. To ti je to druze moj. Puno pozdrava, preporucujem 1.4 16v sa <FIRE motorom!Sa takvim stavom mozes samo da se vratis ponovo u skolu da naucis kako treba. Ti bi bas kao inzenjer trebao da znas za prednosti i mane plina. Ili argumentuj zasto je g..... pa mozda se i slozim sa tobom.Prednosti su samo ako ne zelis da cuvas motor i hoces da prodjes jeftinije. Sto je opravdano za taksiste i one kojima automobil sluzi da bi pravili pare. Mane su sve ostalo, a za to nije dovoljan ovaj forum, da bih objasnio. A ti sa takvim stavom slobodno stavi plin u kola i teraj. A u moje znanje mozes slobodno da sumnjas koliko oces, ne smeta mi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 11, 2012 Makedo2332može li jedan ubrzani kurs u par rečenica-pasusa, da i mi nešto naučimo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
makedo2332 0 Posted December 30, 2012 Posle 6 meseci i predjenih 5000 km uglavnom gradske vožnje da saopštim informacije o mom Fiat Stilu 1.4 resteiling 6 speed. Dakle autom sam prezadovoljan, kao što i pre rekoh biran je za mene i dovezen iz Nemačke. neko se interesovao koliko ulja pije jer po tablicama ide 0,7 dl selenie na 1000 km. Kao što i pre rekoh meni je majstor preporučio Mobil 2000 i auto sa njim prede ko maca. Uvek sipam euro pewmium jer je motor euro 4, a želim da ga čuvam. Mislim uskoro da počnem da mu sipam i helenik 98 oktana na eko pumpi gde sipam i euro premium. Dakle nije popio niti kap Mobil ulja, a ulje je žuto i dalje. Eto toliko od mene. Neko me to pitao jer je bio zainteresovan za kupovinu istog. Moje tople preporuke za ovaj auto. Što se potrošnje tiče van grada oko 6-7,5 zavisi od brzine, po gradu 9-10. Meni je to OK. Pozdrav svima Quote Share this post Link to post Share on other sites
Srdjan 0 Posted December 30, 2012 To mobil jeste dobro ali ti sipas ulje koje je losije nego fabricka preporuka. Fabricka preporuka za euro 4 motor sigurno nije polusintetika 10w40. Pozdravljam tvoj potez da predjes sa Selenie na nesto kvalitetnije ali ne sa sinteticke 5w40 Selenie da predjes na polusintetiku 10w40. To mozes kad motor bude presao preko 300k km. Dakle sledecu zamenu sipaj odgovaraju ulje, nadji neku kvalitetnu sintetiku 5w40. Ako neces nesto skupo, ima Elf 5w40 po vrlo pristupacnim cenama. Ako vec drzis do kvaliteta, sipaj onda Mobil 1 0w40. Imas li fabricku knjizicu da procitas sta je preporuka? Quote Share this post Link to post Share on other sites
stiloica 5 Posted January 5, 2013 Na youtube-u bio je snimak zamene zupcastog kaisa na 1.9 JTD motoru .Snimak je bio u obliku uputsva za servisere , bas detaljan.Posto ne mogu ponovo da ga pronadjem , molim da ako neko ima link postavi.Hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gileii 0 Posted January 6, 2013 To mobil jeste dobro ali ti sipas ulje koje je losije nego fabricka preporuka. Fabricka preporuka za euro 4 motor sigurno nije polusintetika 10w40. Pozdravljam tvoj potez da predjes sa Selenie na nesto kvalitetnije ali ne sa sinteticke 5w40 Selenie da predjes na polusintetiku 10w40. To mozes kad motor bude presao preko 300k km. Dakle sledecu zamenu sipaj odgovaraju ulje, nadji neku kvalitetnu sintetiku 5w40. Ako neces nesto skupo, ima Elf 5w40 po vrlo pristupacnim cenama. Ako vec drzis do kvaliteta, sipaj onda Mobil 1 0w40. Imas li fabricku knjizicu da procitas sta je preporuka?Mozda malo idem u off ali moram da vam ispricam moje iskustvo sa uljem.1997 god. sam kupio kadeta gsi iz Nemacke sa 170000 km ( licno sam ga gore kupio od svabice koja je bila prvi vlasnik sa kompletnom servisnom istorijom). Auto je sve vreme u Nemackoj vozen sa full sintetikom a tako sam i ja nastavio svih pet godina koliko je bio kod mene. Prodao sam ga rodjaku sa 300000 km a on ga je prodao isto posle pet godina momku koji je kadeta i dalje imao kada sam ga sreo pre dve godine. Auto je tada imao na satu 520000 km. Motor nikada otvaran radi i dalje kao sat i sve vreme je vozen sa full sintetikom. Kadet je inace 86 godiste.Moje licno misljenje da treba uvek sipati full sintetiku pod uslovom da je motor dobar, nevezano od toga koliko je presao i koje je godiste. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Srdjan 0 Posted January 6, 2013 Slazem se. I ja sam isto misljenja da dok god je motor dobar i ne trosi ulje u nekim vecim kolicinama treba sipati sintetiku. Ja sipam 5w40, a motor je presao oko 440.000km, naravno bez otvaranja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 6, 2013 Ne preporučuju prelazak na sintetiku kod starih motora, zbog jakih deterdžentnih aditiva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steel 21 Posted March 23, 2013 Da li neko zna koji je fabricki zupcasti i klinasti kais na stilu 1.9JTD ( odnosi se na proizvodjacanpr Deko) i Koja je pumpa za vodu ( mislim isto na poizvodjaca).Gde uzimate delove za veliki servis i da li dobijate neku garanciju na delove.Kojeg proizvodjaca preporucujete za kaiseve, spanere i za vodenu pumpu?Posto mi se desilo kod drugara da mu se zupcasti raspao posle 4 meseca koji je kupio u AP sportu.Unaapred zahvaljujem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17667 Posted March 24, 2013 (edited) http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38283&st=180#entry889618 Edited March 24, 2013 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
makedo2332 0 Posted March 27, 2013 Da li neko zna koji je fabricki zupcasti i klinasti kais na stilu 1.9JTD ( odnosi se na proizvodjacanpr Deko) i Koja je pumpa za vodu ( mislim isto na poizvodjaca).Gde uzimate delove za veliki servis i da li dobijate neku garanciju na delove.Kojeg proizvodjaca preporucujete za kaiseve, spanere i za vodenu pumpu?Posto mi se desilo kod drugara da mu se zupcasti raspao posle 4 meseca koji je kupio u AP sportu.Unaapred zahvaljujemNikako AP sport, čak i filteri za vazduh i klimu tamo su jadni. Platiš malo više, ali dobiješ kvalitet. Sve to u Inter Export. Quote Share this post Link to post Share on other sites