Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Alfa Romeo 159 - iskustva, saveti pre kupovine

Recommended Posts

Mnogo lepo se vozi, ali ne previše lako. Ljubitelji vožnje znaju da cene i taj Alfin fazon je pravi gušt - pogotovo precizan volan sa sve 2.4 kruga od punog levog do desnog (Stilo ima recimo 3.5 ako se ne varam - drastična razlika).

 

 

2,75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće, teško je proceniti jer ga graničnik vrati poprilično. U vožnji se itekako primeti, jer samo mali trzaj prebaci auto u susednu traku.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da ima više prostora od Stila ili Brava, ali ima manje prostora od recimo Crome.

Ti si se možda sad navikao na ajnšlag, ali ja kad sednem u nju, i te kako primetim razliku u odnosu na konkurenciju.

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

159 ti = savršen auto. Za mene, nema lepšeg četvorotočkaša.

 

Jednostavno, seks na točkovima!

 

 

fdsdf.jpg image.jpg dfdgfwg.jpg

 


 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jok, vozim mnogo različitih kola, Stila, Octaviu staru, novu, Astru, 156 sam juče vozio 40tak km i tako... :-)

@Ivane, jok bre, pričam iz glave. Gde ću u gaćama do garaže, 5m je od kuće... :-D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad bi Stila zavalio danas , sutra bi uzeo jednu 159.

Jedino me nervira onaj volan , kao da ga radi Genius. Sve ostalo čista 10.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cista 10 takodje. Cesto se vozim sa komsijom u njegovoj 159 1,9jts limuzini. Ne mogu da ti opisem taj auto, iz razloga sto voznja u njemu ne lici uopste na stare alfe. Auto 1,5t tezak, prava limuzina, voznja u njemu je pravo uzivanje! Jos ova crne boje, 17' felne, krem enterijer unutra.... Kaze da 1,9jts ima lanac umesto zupcastog kaisa, tako da mu to dodje jos jedan veliki +. Potrosnja oko 12l po gradu...., kvarova za godinu dana voznje 0!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tu spoljnu veličinu (4.66 m) mali auto unutra, na zadnjoj klupi nema mesta ako vozi neko kabastiji. Najveća muka što je to relativno težak auto, 1600kg. Limuzina za uživanje, možda sportskog duha tek u 2.4 MJet varijanti ako pričamo o dizelu.

Vozio sam ovih dana nekog Megana, jedva sam čekao da se vratim u moju Alfu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nidzo, sta ti se cini od tih nabrojanih auta kao najbolji izbor pored alfe? Koliko kosta servis na 1.9 mj mali i veliki, neke druge sitnice?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volan je dojaja, ne znam o čemu pričaš? Možda si video neku klotaru, sa plastičnim kracima. Bolja oprema ima aluminijum, nekoliko boja i opcija.

Servis je oko 9 soma jeftiniji, 14-15 skuplji, nisam siguran. Onaj UFI filter je 5 soma pa to vuče cenu. S obzirom da je servisni interval 35k km, ja sam to podelio na 2 x 15k km, pa nije naročito strašno.

Klasika je auto, udara kontru svemu aktuelnom, a meni se to sviđa. Unutra je kao stari avion, sve u aluminijumu i satovima.
 

Nidzo, sta ti se cini od tih nabrojanih auta kao najbolji izbor pored alfe? Koliko kosta servis na 1.9 mj mali i veliki, neke druge sitnice?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


Drugačija je od svega. Doduše Octavia A7 u Elegans opremi je jako dobra stvarčica. 8.5s do 100tke, mnogo lepa oprema, baš su je fino skockali. Najpametniji nov auto sad za kupiti ko može da se opruži za ratu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka Alfa ima malo prostora za vozaca tako da ni 159 nije izuzetak. I ja se slazem da je prelep auto ali ukusi su razliciti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nidžo, molim te da ne truješ temu sa škodama i VW potomcima :) (škodu ne bi kupio u životu polovnu - precenjeno govno, a o novoj bi možda razmislio).

Mene zanima da li je Alfa 159 jeftinija ili skuplja od Crome za održavanje, sa istim motorima, JTD od 120 i 150ks. Ne mislim na redovne servise, nego na krupne stvari ako odu, kao što su menjač, elektronika, vešanje, limarija...

Goran mi kaže beži od Crome, dosta toga je od Opela, za šta god da se uvatiš 300€. Pisalo se ovde još o Cromi i potencijalnim problemima, ono da im ckravaju i automatski i manuelni menjači. Set kvačila za Cromu kažu da izuva od cene.

 

Znam da je Alfa 159 napravljena na šasiji Opel Vektre C, pa me zanima kakva je u poređenju sa Cromom. Ako bi razumom birao veravatno pobeđuje Croma, a srce kaže Alfa 159. Znam par ljudi koje je uhvatio Alfa virus, gotovi su :)

Jedan može da bira između više službenih kola, Accord, Octavia itd, i izabrao je Alfu 159, koje je inače ranije privatno posedovao, a sada vozi Gnoja 6 1.6TDi.

Svestan sam činjenice da održavanje Alfe 159 ne može da se poredi sa održavanjem Brava 2001g kojeg sada vozim. Bravića ima na tone, jednostavan je auto, i naravno u startu je bio mnooooogo jeftiniji od 159-ke, jednostavno nisu ista kategorija.

Da li je istina da i na 159 letve volana riknjavaju na dobar dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj razvojni put je bio: Fiat Tipo> Fiat Punto mk2a> Fiat Stilo JTD 3V> Mini Cooper> Alfa 159 JTDm

Alfa je odlicna, u odnosu na Stila slicna cena odrzavanja, zamenio sam sada viljuske, cena je 5500 din po komadu. Partikularni filter je problematican pa sam ga eliminisao, alfisti preporucuju da se to uradi cim se kupi auto na prvom servisu, to je kostalo oko 150e i resio sam problem. Potrosnja grad oko 11l a otvoren put Ibarska magistrala po bordu 5,1L.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/18/2013 at 4:38 AM, zaki said:

Alfa je odlicna, u odnosu na Stila slicna cena odrzavanja, zamenio sam sada viljuske, cena je 5500 din po komadu...

 

Samo jedna napomena, dopuna...To je Milutinova viljuška, a kod njega za Stila košta 2.800 (da kažemo duplo jeftinije), plus Stilo ima samo to jedno rame, dok Alfa 159 ima dva...po točku. :)

Ovo pišem samo da se ljudi ne bi zaleteli misleći da je to slično održavanje (u smislu količine novca) kao za Stila...jer nije. I ne treba da bude, zna se šta je Alfa 159 u odnosu na klasične automobile C segmenta. :thumbup:

Ok, trap je stvar gde ima najviše razlike...

On 5/18/2013 at 4:38 AM, zaki said:

...Partikularni filter je problematican pa sam ga eliminisao, alfisti preporucuju da se to uradi cim se kupi auto na prvom servisu, to je kostalo oko 150e i resio sam problem.

 

Ovo kod nas još uvek može...neće moći još dugo, nažalost svih nas.

Neće moći ne samo zbog države i početka primene Zakona, nego svi još mlađi automobili dolaze sa tako urađenim sistemima da više neće biti ni moguće softverski ugasiti DPF.

Čuh na jednoj prezentaciji izduvnih sistema da već po EU (Nemačkoj naročito) imaju mobilne ekipe (kombije) za kontrolu izduvnih gasova. Omiljena meta su im Bugari, Rumuni i mi. Zna Švaba da se kod nas to skida, dođemo kod njih, zaustavi i izmeri tu odmah na putu. Vidi odstupanje i ide veeeeeeeeeelika kazna. Kod njih je to ozbiljan prekršaj.

 

Oni to ljudi shvataju kao kad bi neko od nas čistio svoje dvorište, stalno ga uređivao, starao se da sve bude kako treba...a onda ti dođe komšija i izruči svoju kantu sa đubretom. Naravno da bi tom komšiji objasnili par stvari zbog toga. :) Tako i oni gledaju na kvalitet vazduha kod njih, čuvaju, staraju se, euro norme, ovo-ono...i onda im dođemo mi (pomenuti) i zagađujemo.

Nije problem za automobile koji nisu ni imali DPF, do sutra možeš da se voziš sa Golfom 2, ali...ako je vozilo imao DPF...onda jao jao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Održavanje nije isto. Motorski sklop je sličan i tu se sve završava. Za Stila i prošlu generaciju Alfi ima delova iz male privrede, dok za 159 nema. Npr šuspleh je 22500dingera koštao original i to sa popustom pred zatvaranje Delte, inače je 30k dingera. Za Stila je centralni 3100rsd, a bočni 1700 - retko kad stradaju sva 3.

Druga stvar, Stila je verovatno prethodni vlasnik imao para da održava, Alfu možda i ne, pa se zato brže bolje prodaje, dok još kotrlja. Oprez i provera obavezno.

Za malo da zaboravim, reparirana ramena i silen blokovi nisu za preporuku, jer nisu isti kao fabrički. Fercera to, ali tvrđi su i nemaju potpunu funkciju. Kako ko voli...

Tapatalk HD

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viljuske nisu uzete kod "Milutina" :) vec u KIt komercu, ko je Milutin? :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde da ozivimo malo temu.... :D

Koliki je klirens od tla na 159 na karavanu i limuzini i da li je razlicit kod istih? Narocito napred....

Kolike je duzine prednji nos od prednjih tockova?

Ne mogu nigde da nadjem ove podatke. Pitam ovo zbog silazenja u garaze pod uglom i izlazenje....Lezeci policajci, bankine itd.

Peugeot 407 je tu jako lose resen, na malo kom nije polupan branik odozdo ili sutzpleh, a Alfa mi izgleda dosta slicna u ovom delu..... :ouch:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast za podatke Ivane. :clap:

Razlika u odnosu na Peugeot je ocita, skoro 3cm, a video sam negde da je ground clearance za Stilo isto 150mm, s tim sto Stilo ima "kraci nos" pa lakse ulazi u garazu pod uglom, bar kod mene
Ostaje da nam neko kaze iskustvo iz prve ruke .....Nidzooo.... :D

Jedina stvar koja mi se ne svidja kod 159 je njena ogromna tezina, vise od 200kg ugojena u odnosu na 156, otud i slabije perf i veca potrosnja.....

Izgleda da je to danak Opelove sasije.....Uf i menjac je Opelov, Fiatov motor, Izgleda da je samo skoljka Alfina.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...