Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Alfa Romeo 159 - iskustva, saveti pre kupovine

Recommended Posts

7 hours ago, vagenovac said:

A alfa 159 te ne vuce? :D 

159 sa 1.8 tbi, savrsena prica. Iako je platformski stariji auto (~2005.), kombinacija agregat/menjac je dosta mlada (2010+), a dizajn, sto stariji to lepsi, nikad se nisam jace zagledao u lepe devetke nego sada... 19' felne "Ti", crni enterijer, nema dalje bukvalno... 

 

DSC_0026.jpg DSC_0120.jpg

DSC_0254-2.jpg DSC_0362.jpg DSC_0368.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, nista jos nije odluceno, ali videcemo. A i da ne gusimo coveku temu, eto, samo sam hteo da malo podrzim tvoj glas za devetku, i ispromovisem je svojim slikama, mozda i najlepseg primerka kojeg sam ikad video :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primerak sa slika je prodat, a motor/menjac sam napisao u preporuci :D 

 

Videcemo, miksujem zelje u vezi auta, sa potrebama u vezi stambenog pitanja, tako da ne mogu nista da kazem jos :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekako, tek sad sam shvatio koliko je devetka dobar auto. Vesanje, cvrstoca karoserije, kombinacija udobnosti i upravljivosti, izgled, prava mera kolicine elektronike... Ali problem je ponuda na trzistu. Nekako, bassss ih je malo pristojnih, sve je ugrobareno, ishajceno, izudarano, umoreno. Kada bih nasao devetku u stanju poput svoje Gie, bio bih spreman da menjam. Ali jos nisam naisao na takvu :D 

 

Napolju verovatno ima, ali to je em velik posao ici, gledati, doterati, a nisu ni malo povoljne (cak i po kriterijumima skupih devetki) :) 

 

Vozio sam i tu Hondu Accord CL7 valjda (2002-2008?), i ona mi je takodje odlican auto, isto fantasticno vesanje, prava mera sa elektronikom, osecaj na volanu, kombinacija upravljivosti i udobnosti, itd, ali estetski mi je ipak devetka mnogo bolja. A smatram da se kod starih auta gubi ta prednost u kvalitetu koju su primerci imali po izlasku iz fabrika, i da stanje zavisi iskljucivo od (ne)paznje vlasnika... 

 

edit: zaboravih da pohvalim lakocu kod Accorda u poredjenju sa devetkom :D 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sansa da nadjes dobru ( stanje, oprema, motor, zadnja godista) 159 limuzinu je ravna nuli. Iskusio sam to na svojoj kozi :lol:

 

Drago mi je da je neko kupio onu crvenu , jel znas mozda da li je otisla za trazenu cifru? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, i ja sticem taj utisak, iako nisam nikad ni bio u potrazi za devetkom. Ali sam eto nedavno provozao tu crvenu i odusevio se, pa sam posle u razgovoru sa Branom i jos nekima, uvideo koliko je to, konstrukcijski gledano, bolji auto od Giuliette...

 

Ne znam cifru, otisla je drugaru vlasnika, tako da, ne znam detalje :( 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To su i meni reki kod Brane u servisu kada sam zvao za proveru jedne sive 159 pa se malo raspitivao.

Goran mi je na primer rekao batali 159 neces naci to sto trazis . Covek je na kraju bio u pravu :lol:  Trenutno na oglasima kod nas ima par koje deluju zanimljivo ali ne vrede ni blizu cifre koja se trazi za njih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vredi taj auto ni blizu tu cifru po meni, lupan je i napred i nazad kod nekog od prethodnih vlasnika.

Nista nije fabricki ja mislim, od boje, pa do opreme.

Tako da bukvalno mozes i sam uzeti lupanu 159 klotaru i mozes sam ofarbati i napakovati opremu da ti ostane kusur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije lupan, kod istog vlasnika je 11 godina, a zazori su zbog skidanja delova prilikom farbanja u rosso competizione, pa nisu vraceni kako treba... 

 

Auto je originalno bio siv, i kada je farban u rosso competizione, sve je radjeno, motorni prostor, hauba od dole, itd, tako da su svi delovi skidani (nisu farbani montirani na autu), kako ne bi nigde 'virilo' sivog... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle auto nije odradjen kako treba...

Ko zna sta tu jos nije kako treba, pogotovo od onog sto se ne vidi tipa mehanika i enterijer, kada nije bilo zelje/volje ili jednostavno mogucnosti da se limarija i farbarija odradi kako treba.

Mozda ti je to drugar, ali meni to ne vredi tu cifru.

Pre bih doterao pravu fabricku 159 ti koja je kako treba i nije budzena, rasturana i onda sastavljana da nije kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Devetka moze da se nadje, trebas da budes spreman da npr.zapalis za Ch i odresis kesu. Ako uporedjujes sa onim nasim "u bre, ova skuplja gore nego kod nas" onda nemoj ni da trazis odlicnu nego kupi ovde neku za 3-4000e i vozi malo :D A da je dobar auto, dobar je. Nije dzaba ta klasa :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vagenovac said:

Dakle auto nije odradjen kako treba...

Ko zna sta tu jos nije kako treba, pogotovo od onog sto se ne vidi tipa mehanika i enterijer, kada nije bilo zelje/volje ili jednostavno mogucnosti da se limarija i farbarija odradi kako treba.

Dakle, posto vidim da si upucen u projekat, evo linka ka arcs temi, forum nije otkljucan (kao ovaj), zahteva registraciju, pa koga ne mrzi, nek iscita 20-ak strana, da se ne gadjamo bezveze ovako :D 

 

http://arcs.org.rs/forum/viewtopic.php?f=6&t=51074

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle skoro godinu dana druzenja sa 159-kom mogu da potvrdim sve gore navedeno za nju, upravljivost, drzanje na putu, vozne osobine, elektronike taman koliko treba....stvarno ozbiljan auto.

Ima po meni dve mane, obe su vezane za grad, prva je to sto je nezgrapna u voznji po gradu, druga je potrosnja u cisto gradskoj voznji.

Druge mane ja nisam nasao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

159 mane ali bih pre rekao MUSKI AUTO: tezak volan i menjac, jako slaba manevarbilnost u gradskim uslovima ili popularnije ajnslag, huk vetra iz retrovizora i to cini mi se suvozacev, problem sa nekom glupiscu na klimi i to je to. Karoserijski, konstrkcijski tesko da ce se pojaviti tako jeftin i pristupacan auto kao polovnjak a da pritom bude i dizajnerski wow.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim 159-ku već godinu i po, po N. Sadu mi troši oko 9-9,5 l. Skoro svakodnevno je vozim i parkiram po strogom centru i ne smetaju mi njeni gabariti.

Posebno sam hteo uzeti limuzinu, a ne karavana, jer taj oblik volim. A posle Ford Taunusa limuzine vozio sam Yuga, Renault 19 (3 vrata), Punto 3v, Stilo 3v, BMW e46 karavana i Bravo II, najzad sam se vratio limuzini.

I tu je, po meni, najveća mana ove limuzine - mali otvor gepeka. Sve imalo veće, kabastije ne staje u gepek.

Mašina, 1,9 MJ/120 KS, nepoderiva (pisao sam u predstavljanju), vozio sam od N. Sad do Podgorice i nazad, + jedan odlazak do Beograda i nazad sa neispravnom pumpom za vodu. Bez ikakvih problema.

Sledeći ”problem” koji me čeka za godinu-dve je: šta je naslednik ovakvog prelepog automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U BG su vece guzve pa se dogodi "probije" 10L.

Duzina limuzine i karavana je u milimetar ista (4660 mm).

I bas zbog prakticnosti gepeka, t.j. njegovog otvora ja sam uzeo SW verziju, a i vise mi se svidja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

159 je bez dileme u svom cenovnom rangu polovnjaka jedan od boljih automobila.

 

Imao sam limuzinu, meni je malo lepsa od karavana koji je takodje jako lep, ali da opet uzimam 159 uzeo bih karavana, najvise zbog prakticnosti, gepek je na limuzini u najboljem slucaju upotrebljiv kao gepek na puntu ili alfi 147, sto je bas minus, jeste on u litrima veci za 1/3, ali je otvor neuporedivo manji, a pritom na puntu/147 je zapremina gepeka izrazena do one police, sklonis policu i realno imas veci i korisniji gepek.

 

Recimo menjam zimski/letnji set guma, stanu 2 tocka, a ostalo mora na zadnje sediste, a u puntu/147 sklonim policu i stavim sva 4 jedan do drugog. Pa kada smo isli na more itd.

 

Sve u svemu jeste karavan za nijansu manje lep, ali bi bio moj izbor.

 

O vrlinama 159 je receno manje vise sve, najveca prednost je ubedljivo cena, a ona je jako bitan faktor i ne moze se zanemariti, jeste ima mnogo boljjih automobila od 159, ali za znacajno vecu cifru, a posto se pri kupovini uvek gledaju automobili u istom/slicnom cenovnom rangu, tu vec 159 "dominira" u svom razredu.

 

Sto se tice mana, da nabrojim nekoliko, kao sto je @zunto komentarisao, mali "ajnslag" sto zna da smara pri gradskoj voznji, otezava polukruzno okretanje i parkiranje i manevrisanje na uskim prostorima, dakle nije nemoguca, ali je realno i nedvosmisleno teze nego u mnogim drugim automobilima te klase, pa cak i klase iznad, sto zna da smeta/smara tako da to mozemo upisati kao manu.

Jednostavno nekad treba vise cinculirati napred-nazad uz motanje volana.

 

Druga stvar jeste izuzetno dugacak i nizak nos na 159, pa tako zna da kaci prilikom silaska ili penjanja iz malo strmije podzemne garaze, sto sam doziveo x puta, pa umesto normalno da izadjem ko ostali ljudi, moram nesto ukoso, mic po mic da idem da ne zadere negde.

Pa onda kacenje ivicnjaka/bankine njuskom prilikom parkinga, taj problem nisam imao na drugim automobilima, a bilo ih je, do te mere je islo da moze da zakaci ili zagrebe svaku iole vislju bankinu, da sam na kraju imao toliku fobiju od parkiranja unapred pa sam parkirao u rikverc svuda gde god sam mogao i kada god sam mogao :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

Druga stvar jeste izuzetno dugacak i nizak nos na 159, pa tako zna da kaci prilikom silaska ili penjanja iz malo strmije podzemne garaze, sto sam doziveo x puta, pa umesto normalno da izadjem ko ostali ljudi, moram nesto ukoso, mic po mic da idem da ne zadere negde.

Pa onda kacenje ivicnjaka/bankine njuskom prilikom parkinga, taj problem nisam imao na drugim automobilima, a bilo ih je, do te mere je islo da moze da zakaci ili zagrebe svaku iole vislju bankinu, da sam na kraju imao toliku fobiju od parkiranja unapred pa sam parkirao u rikverc svuda gde god sam mogao i kada god sam mogao :D 

Moje iskustvo nije ovakvo. Iste garaže, iste ivičnjake gde nisam imao problem sa Stilom na 16-cama, nemam ni sa 159 na 18-cama.

Još nijednom mi se nije dogodilo da npr. preko ivičnjaka gde sam mogao sa Stilom nisam mogao sa Alfom 159. Znam da je niža sa 17-cama, naročito sa 16-cama, pa mi se čini logičnim da tada ima problema koje si opisao, i sam sam čuo za razne zimske dogodovštine :) kada su ljudi prelazili na neke zimske 16-ce. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koji se to profili guma 16'', 17'' i 18'' koriste u praksi, kada je tolika razlika?

Obicno odnos visine felne/gume, tj. obim tocka budu prilicno slicni ako se ostaje u fabrickim dimenzijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...