Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Alfa Romeo 159 - iskustva, saveti pre kupovine

Recommended Posts

Pokusao sam da procitam neke komentare vezano za 159, uglavnom su starijeg datuma pa me zanima trenutna situacija.

 

Kakve su sada cene delove, redovno odrzavanje, zamajac i set, klapne usisa kako se resavaju i koja je cena i neke standardne boljke modela sa 150hp.

Takodje ne znam ima li polovnih delova po otpadima, pretpostavljam da i toga sada ima puno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dellas

 

Veliki i mali servis sve zajedno do 40.000. Može da bude i oko 36.000, verovatno može i jeftinije zavisno koji se delovi uzmu. Naravno, ovo je sve komplet (sa rukama).

Prednji trap, ako menjaš sve, onda po točku bude oko 110-115 evra. Meni su govorili da može to i malo jeftinije (tipa nešto tek jedva manje od 100 evra po točku), ali generalno računaš prednji trap komplet (sa rukama) oko 220-230 evra.

Zamajac i set zajedno oko 500-550 evra (opet zavisi za koji brend se odlučiš, može da bude i skuplje od toga, ali neka normalna krštena varijanta oko 500-550 evra), plus ruke, plus ulje u menjaču.

Skidanje usisne, njeno čišćenje + vađenje klapni = 14.000 dinara

 

Standardne boljke 1.9 16v 150 si već naveo, znaš ih, tj. klapne. :thumbup: 

Proveri kod svake Alfe 159 menjač pre kupovine. Ručica ne bi smela da radi sama, tj. voziš npr. drugom (ili trećom, ili bilo kojom brzinom), daš gas, i ako se ručica pomeri napred npr. za 1 cm ili više, treba i menjač da se radi (čuveni Opelov menjač kome su ležajevi slaba tačka). Generalno, ne bi nikada ni stradali da menjači imaju ulja koliko treba, ali kažu da svi problemi sa tim menjačem nastanu jer mu zafali 200-300 grama ulja. Tako da ako i ne bude konkretan primerak Alfe 159 imao tih problema, ipak promeni ulje u menjaču. :thumbup: Em ćeš tako videti ima li opiljaka, em ćeš imati ulja koliko i treba da ima. 

 

Sa stanjem na otpadima se još nisam upoznao, kontam da nije strašno.

p.s. E, da...uzet je jedan parking senzor u boji auta, koštao je 20 evra na otpadu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na jako dobrom i opsirnom odgovoru. 14k klapne? Sto tako puno na bmw-u se to resi za 30-50 eur. Nesto sam citao i o servo pumpu, na ovoj alfi malo zuji kad se u mestu mota volan levo desno. Ali koliko sam video to vise i nije skupo

Edited by dellas

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dellas lično sam radio klapne na 2.0Mjet i klapne na 2.0d Bmw-ovom. Kad kažem klapne mislim na skidanje usisa i čišćenje istih. 

Veruj mi na Mjet-u nam je bilo potrebno za skidanje, pranje i vraćanje usisa cca 15-20 radnih sati dok smo evo neki dan na 2.0d isti posao uradili za nepunih sat vremena. 

Znam da je gore pomenuti motor 1.9mjet ali kontam da nema nekih preteranih razlika koje bi vreme rada smanjile ili povećale za više od sat-dva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

159 nije bas jeftin za odrzavanje sto rekoste kod 1.9 16v boljke su klapne, m32 menjac, zamajac, servo i to je to. Viljuske su skupe kao otrov ali su puno kvalitetnije nego na prethodnim modelima. Meni je smetao dosta tezak volan a sve je bilo u tip top stanju. Po meni to je cak i vise vozacki automobil nego bmw. U sustini lepo iskustvo i rado je se secam :)

Sent from my SM-A310F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja danas iz sprdnje pitao u AK Kole koliko kosta prednja donja viljuska, kazu 512€ ali sva sreca pa je na akciji za 359€ remontovane oko 60€...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sticem utisak da je AR 159 ozbiljno skuplji za odrzavanje od bmw e46, solidno skuplji od e90, a negde u rangu e60 iako je klasu ispod. Steta ako je tako, lep i pristupacan auto za kupiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne slazem se, drug drzi servis i kaze da big pozivi vlasnike e46 i e60...najsladje pare

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skupo je skidanje grane zato sto se skida pumpa VP, pa neko i razupcuje auto...
Otpada i delova imas koliko hoces, cak i jeftinih, od e46 pretpostavljam da je skuplji za odrzavanke ali vec od e90 ne verujem, ako izuzmemo skidanje usisne.
Trap ne da je bolji od svakog prethodnika nego nema veze sa njima, dosta kvalitetan i izdrzljiv trap.
Cene trapa iz originala jesu preskupe ali zato imas bas pristupacne alternative koje mislim da nisu nista ili mnogo losije.
Eto sad je i Nesa upucen pa ti moze preneti ako te jos sta zanima, a ako treba nesto vise mozes uvek Savu iscimati i nece mu sigurno biti problem da ti odgovori.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

e90 je solidno skuplji iz mog iskustva, veliki servis i mali servis skoro 1000e neovlasceno u kvalitetu, kvacilo/zamajac opet 1000e, e60 jos skuplji za neke gluposti, motor tu i tamo isto. Takodje za e90 i e60 ima dosta razlike u ceni nekih delova pre i posle ristajlinga, ili sto oni kazu lci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da da, to sto navodis je za restyle tj N47, M47 nema veliki servis tj lanac se ne menja. Ono sto se menja nije skupo, osim remenice radilice koja je npr 200eur ali se menja kad crkne. Manje vise su tu negde verovatno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako to mislis nema veliki servis? I lanac se menja, cak u zadnje vreme lanci koji se stavljaju su kao i za biciklo, tipa bmw-ov 2.0 184ks koji ide i u e90 i u f serije strada na kilometrazama na kojima zupcasti ne strada...
Drugar je skoro skidao glavu na f30 zbog lanca koji je stradao, a posle ubrzo na istom motoru radio generalnu, i nigde nisu nasli polovne klipove nego se porucivali novi, a cena je bila neka nenormalna....

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

U zadnje vreme da, pre toga se nije menjao. Ne postoji cak interval na kom se menja sam lanac. S'bali su sve naravno, sada je kvalitet motora otisao u....na M47 i M57 motorima se nije menjao, kao i na benzincima M50-M54, lanci stari po 25 godina 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nazalost je tako, sve novo je pravljeno da traje jako kratko, i 1.3 mjet ima isto bedan lanac i jako rano se istegli, kumu je skoro na malo preko 200000km pravih pukao lanac.
Nekad se znalo ako imas lanac zaboravis na v.servis, menjas samo ako toliko zvoni da ti smeta, a to su tada vec jako ozbiljne kilometraze.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlog više da po kupovini auta sa tim motorom uradiš veliki servis i otprilike dok je auto kod tebe ne brineš brigu. 

Ako ništa bar je poznat taj problem pa možeš da se pripremiš i psihički i finansijski kao i u samoj računici kod kupovine kola.

Realno nema razloga da se na tom/tim motorima dešava to što se dešava sem da je tako ciljano projektovano radi post prodajne zarade na delovima. Jer ne prave oni ni motore niti lance od juče već kao što ste rekli već decenijama a ranije gde je tehnologija i poznavanje materijala bilo na daleko nižem nivou nego danas pa im se opet takvi "pehovi" nisu dešavali. 

Verovatno im zarad tog ciljanog umanjenja kvaliteta strada i određeni procenat motora u garantnom roku ali cenim malom da bi im pomrsilo dalju računicu. Ne može niko da me ubedi da ekipa Bmw-ovih, Fiat-ovih ili čijih god inženjera ne ume da osmisli i napravi lanac koji će trajati decenijama već da se to isključivo ogleda u njihovim interesima. 

 

Zato odmah treba uračunati sve potrebne preventivne radove kod kupovine auta i nadam se nemaš više razloga za brigu, bar što se toga tiče. 

 

Inače veliki servis za n47 u ovlašćenom sa rukama iznosi oko 145000din, kod Ćurčića oko 100000 a realno kod svog majstora (mada treba naći ko hoće i ume da uradi) može da se uradi i za manje. Cenu velikog servisa dosta povećava to što je idejno predviđeno da se motor vadi napolje jer se lanci i sve vezano za njih više ne nalazi na prednjoj strani motora već ka požarnom zidu. Naravno, moguće je izvesti sve potrebno i bez vađenja motora ali i to treba umeti i hteti...

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KuvaljaSto se BMW-a tice, poslednji takvi motori se mogu naci u e90 i e60 i to do FL modela...Nisam siguran iskreno za 3.0d, da li su i to uspeli da sjb ali vrlo je verovatno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam upoznat 3.0 motor sa 204ks je sinonim za nepoderiv tj. nema ovakve probleme.

E sad ako su lagali mene i ja lažem Vas:D

Nažalost porez kod registracije je nešto što nisam želeo da poklanjam državi te sam odustao od kupovine auta sa tim motorom iako sam i njega negde uzimao u obzir. Za moje poglede i način vožnje i ovaj 2.0 je više nego dovoljan i dobar motor. Opciono postoji i prelazak u Sport mod vožnje što dodatno i osetno poboljšava performanse tako da je za mene pun pogodak. 

Ako se ikad stvar oko naplate pomenutog poreza promeni svakako će mi veća kubikaža biti zanimljivija...

2 minutes ago, vagenovac said:

Simptomaticno je to sto su izmestili lanac da bude nepristupacan onda kada je opao kvalitet i trajnost istog, slucajnost? Ne bih rekao $$$ :D

Pa baš o tome i pričam. Sve je to neko preračunao!;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvi su Automatski menjaci sa 6 brzina u 159? Kad su vec nepouzdani manuelni, pre bih uzeo automatski ukoliko je dobar. Jesu li GM, ZF ili nesto trece?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koja je sorta ali sam cuo da su dobri, trpe chip i dosta Nm, nisu bauk za majstore cak i da se pokvari nesto... Uz dobru proveru pre kupovine, ja bih pazario automatik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu manuelci nepouzdani uopste, moze se ocekivati neki kvar ako je auto silovan, ima preko 200-300kkm, jos ako je chipovan a i nikad nije menjano ulje u menjacu :)

Nije neunistiv, ali nije ni nepouzdan da crkava lako i cesto, ako je iole dobar trpi cip, a nije ni bauk za majstora ako je los :)

 

Sto se tice automatika, aisin ga pravi, mislim da je srce, tj hidro blok isti kao kod mercedesovog 5g tronika, nemoj me drzati za rec, a slicno se i vozi, ili kao automatik iz e46/e39, zf6 iz e60/e90 je za nijansu bolji, mozda je bolje programiran, makar ne dize toliko potrosnju po gradu.

Edited by vagenovac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kakvi su Automatski menjaci sa 6 brzina u 159? Kad su vec nepouzdani manuelni, pre bih uzeo automatski ukoliko je dobar. Jesu li GM, ZF ili nesto trece?

Samo 1.9 motori imaju m32 menjace, dok 2.0 i 2.4 imaju nepoderive i vec poznate f40 menjace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...