Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Ništa od novog Stratosa, dolazi novi Alpine A110

 

lancia%20stratos%207021.jpg
 

Projekat nemačkog biznismena Michaela Stoscheka, poznat i kao Novi Stratos odlazi u zaborav. To je, na Stoschekovu žalost odlučio neko u Ferrariju, a sumnja se da se radi o Luci di Montezemolu.

Priča ima i svoje objašnjenje. Naime, u Ferrariju su odlučili da ne podrže projekat koji bi mogao da predstavlja konkurenciju njihovim automobilima, a Novi Stratos se bazirao upravo na jednom proizvodu iz Maranella, Ferrariju F430. Sada kada je Luca odlučio da Stoschek ipak neće dobiti njihov 4.3 litarski V8 i ko zna šta još od mehaničkih detalja, Novi Stratos za koji je već i bila određena cena od 400.000 eura odlazi u istoriju. Ipak, Stoschek se ne predaje.

Naime, objavljeno je da je ekipa okupljena oko projekta Novi Stratos započela pregovore sa Renaultom kako bi se oživeo jedan drugi, možda i legendarniji sportski automobil iz davnih vremena, Alpine A110.

(Renault) Alpine A110, poznat i kao ''Berlinette'' bio je sportski automobil francuske manufakture Alpine, baziran na mehanici Renaultovih automobila. A110 je bio u proizvodnji od 1961. do 1977. A, zbog čega su se u Ferrariju toliko uplašili Novog Stratosa, ostaje da se nagađa. Luca di Montezemolo je imao priliku da se i lično uveri u performanse ovog automobila u novembru 2010. godine, a činjenica je takođe da mali nezavisni proizvođač (Stoschek) može na osnovi uspešnog sportskog automobila (F430) da napravi još bolji auto, ukoliko nije opterećen organizacijom proizvodnje, marketingom i svim ostalim što prati (uslovno rečeno) velike proizvođače.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

po ovome ispada da ovo ni nije bio stratos vec neki kit car nekog milionera

posto zvanicno nije dobio dozvolu da ga radi

sad se pitam kako uopste moze da nosi lancia znak i da ga naziva stratos

inace auto je vrh to je neosporno

e sad jos vece pitanje, zasto lancia ili fiat ili ferrari ili ko vec nikad

ne pokrenuse ovaj projekat samostalno, sta ce im neki nemac tamo, kao da nisu mogli sami,

imaju sve, samo im je skoljka falila, a to za njih nije neki problem

svasta nesto je kruzilo po netu, pa mogli su malo i da ukradu

mislim da kako god bi ga napravili, a lose ne moze da ispadne, mogli bi da ga cene i

600000e i opet bi se sve prodalo, stratos je to ejjj

 

AC1_E20_A8_0792.jpg2241-1.jpgAC1_E20_A8_0761.jpg2005-lancia-fenomenon-str-2w.jpgfenomenon_stratos_2.jpg

2005-lancia-fenomenon-str-1_1024x0w.jpg2241-3.jpgfenomenon_stratos_1.jpg101hh.jpg

Fenomenon-_Stratos-1280x1024.jpgLancia_Stratos_Concept.jpg129.jpg128.jpg

101.jpg102.jpg105.jpg104_2.jpg

 

 

i po meni najbolji koncept

 

2004_new_stratos_16_sb.jpg2004_new_stratos_07_sb.jpg2004_new_stratos_10_sb.jpg2004_new_stratos_22_sb.jpg2004_new_stratos_08_sb.jpg

2004_new_stratos_17_sb.jpg2004_new_stratos_05_sb.jpg2004_new_stratos_14_sb.jpg2004_new_stratos_13_sb.jpg

2004_new_stratos_20_sb.jpg2004_new_stratos_15_sb.jpg2004_new_stratos_02_sb.jpg2004_new_stratos_01_sb.jpg2004_new_stratos_18_sb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost...

...Bilo je izjava polovinom 2008. godine od šefa Lancia, odnosno kako se to sada moderno kaže CEO ;) da kao razmišljaju o tome...ali da prethodno treba ubediti glavnog šefa odnosno CEO Fiat Group Sergio Marchionne da je to dobra ideja. Znamo da nisu uspeli da ga ubede.

Fiat Group je objavila svoj plan prozvodnje i izbacivanja novih modela za 2010. i 2011. godinu i nema tu ni pomena o takvom automobilu.

Fiat Group objavila plan proizvodnje...

Šta će biti izbačeno od novih modela imate ovde:

Fiatovi noviteti u petogodišnjem planu (Fiat, Lancia, Alfa, Abarth, Ferrari i Maserati)

Ništa od novog Stratosa...bar do kraja 2014. godine. Ovo je samo rezultat želje jednog bogatog čoveka, koji uz to poznaje automobile... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/6/2012 at 4:45 PM, neshaoct said:

...objavljeno je da je ekipa okupljena oko projekta Novi Stratos započela pregovore sa Renaultom kako bi se oživeo jedan drugi, možda i legendarniji sportski automobil iz davnih vremena, Alpine A110.

(Renault) Alpine A110, poznat i kao ''Berlinette'' bio je sportski automobil francuske manufakture Alpine, baziran na mehanici Renaultovih automobila. A110 je bio u proizvodnji od 1961. do 1977.

Renault Alpine A110:

Serijski Renault Alpine stiže do kraja 2015. godine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika je sto nova Alpina po izgledu nema veze sa starom, a Stratosu nije bilo potrebe menjati dizajn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ženevski sajam stiže moderna Lancia Stratos

 

lancia stratos 703.jpg

 

Iza projekta reinkarnacije legendarnog modela Stratos, koji je Lancia svojevremeno napravila prvenstveno zbog učešća u Svetskom reli šampionatu, stoje kompanije ''Manifattura Automobili Torino'' i ''New Stratos Gbr''. I dok se u automobilskoj grupaciji FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) bave ulaganjem u brendove Alfa Romeo i Maserati, Lancia je praktično prepuštena zaboravu. Aktuelna produkcija jedne od najstarijih i najpoznatijih automobilskih italijanskih kompanija je svedena na model Ypsilon koji se prodaje isključivo u Italiji, a ako se podsetimo na sve uspehe Lancie u reliju, teško je naći adekvatno objašnjenje za odluku koju su donele upravljačke strukture FCA.

 

Kako god, nakon konceptne verzije koja je predstavljala reinkarnaciju legendarnog modela Stratos, a prvi put je predstavljena još 2010. godine, iz kompanija Manifattura Automobili Torino i New Stratos Gbr potvrđeno je da će napraviti 25 primeraka modela koji će nositi naziv New Stratos, a svojim konceptom i mnogobrojnim detaljima će izrazito podsećati na originalni dvosed Stratos koji je Lancia proizvodila od 1973. do 1978. godine. Pored drumskog modela New Stratos, pomenute kompanije su potpisale sporazum prema kojem će New Stratos napraviti i u verzijama za ''rally-raid'' i kružne trke. Tehnički podaci su za sada vrlo šturi, ali ključni ljudi projekta najavljuju da će centralno postavljeni motor nuditi više od 550 konjskih snaga, što će uz malu masu i adekvatno oslanjanje vozaču New Stratosa ponuditi iskustvo kakvo na uskim i krivudavim putevima danas ne može da ponudi nijedan supersportski automobil.

 

52731-lancia stratos 11.jpg

 

Konceptni New Stratos je bio baziran na skraćenoj platformi Ferrarijevog modela F430 Scuderia iz kojeg je bio ''pozajmljen'' i 4.3 litarski atmosferki V8 motor, ali je zbog neslaganja iz Maranella i odbijanja Pininfarine da radi na karoseriji automobila bez pristanka Ferrarija, projekat 2011. godine završio na čekanju. Čekanje je sada konačno završeno. New Stratos će u svim verzijama publici biti predstavljen na predstojećem Sajmu automobila u Ženevi, a tada će biti poznati svi tehnički detalji i cena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manifattura Automobili Torino New Stratos na sajmu u Ženevi

 

177246-stratos 11.jpg

 

Iza projekta reinkarnacije legendarnog modela Stratos koji je Lancia svojevremeno napravila prvenstveno zbog učešća u Svetskom reli šampionatu stoje kompanije ''Manifattura Automobili Torino'' i ''New Stratos Gbr''. I dok se u automobilskoj grupaciji FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) bave ulaganjem u brendove Alfa Romeo i Maserati, Lancia je praktično prepuštena zaboravu. Aktuelna produkcija jedne od najstarijih i najpoznatijih automobilskih italijanskih kompanija je svedena na model Ypsilon koji se prodaje isključivo u Italiji, a ako se podsetimo na sve uspehe Lancie u reliju, teško je naći adekvatno objašnjenje za odluku koju su donele upravljačke strukture FCA.

 

177245-stratos 1.jpg

 

Kako god, nakon konceptne verzije koja je predstavljala reinkarnaciju legendarnog modela Stratos, a prvi put je predstavljena 2010. godine, iz kompanija Manifattura Automobili Torino i New Stratos Gbr potvrđeno je da će napraviti 25 primeraka modela koji će nositi naziv New Stratos (po ceni od 500.000 evra), a svojim konceptom i mnogobrojnim detaljima će izrazito podsećati na originalni dvosed Stratos koji je Lancia proizvodila od 1973. do 1978. godine.

 

177247-stratos 111.jpg

 

Pored drumskog modela New Stratos, pomenute kompanije su potpisale sporazum prema kojem će New Stratos napraviti i u verzijama za ''rally-raid'' i kružne trke. Ključni ljudi projekta najavljuju da će centralno postavljeni motor nuditi više od 550 konjskih snaga, što će uz malu masu i adekvatno oslanjanje vozaču New Stratosa ponuditi iskustvo kakvo na uskim i krivudavim putevima danas ne može da ponudi nijedan supersportski automobil. New Stratos je baziran na 200 mm skraćenoj platformi Ferrarijevog modela F430 Scuderia iz kojeg je i ''pozajmljen'' i 4.3 litarski atmosferski V8 motor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na sajmu u Ženevi i ''serijski'' Stratos

 

177246-stratos 11.jpg

 

Na salonu u Ženevi za manje od mesec dana, biće prikazana prva serijska verzija reli ikone, dvoseda Stratos, iza koje ne stoji Lancia, nego firma MAT (Manifattura Automobili Torino). Šta više, MAT najavljuje da će ispuniti i želju nepopravljivim sportistima, pa će ovaj prvi serijski primerak, već namenjen kupcu u Nemačkoj, biti opremljen manuelnim menjačem, a to će biti i i opcija za sve naredne modele. Navodno, serijski Stratos broj dva već ima svog kupca u Americi.

 

177247-stratos 111.jpg

 

Iza cele ideje o reinkarnaciji nekadašnjeg legendarnog reli automobila, stoji Michale Stoschek kolekcionar automobila iz Nemačke, koji je uradio najteži deo posla - obezbedio je finansiranje.

Novi Stratos nema nikakve veze sa Lanciom koja ga je proizvodila u originalu. Novi Stratos je postavljen na platformu Ferrarija 430 Scuderia, sa 200 mm skraćenim međuosovinskim razmakom. Proizvodnja prvog serijskog modela je podosta i zakasnila, zbog nevoljkosti Maranella da ''pozajmi'' svoju kompletnu platformu za ovakvu konverziju. I Pininfarina je trebao biti uključen u proizvodnju panela karoserije, ali se povukao iz projekta upravo zbog ovakvog stava Ferrarija.

Novi Stratos je zapravo konverzija F430 Scuderia. Kupac koji želi automobil sa karoserijom poprilično nalik nekadašnjem Starosu, mora da obezbedi kompletan F430, doplati MAT-u još 500.000 evra. MAT je prošle godine najavio i trkačku GT verziju samo za pistu, pa čak i jednu safari modifikaciju, ali se o tim idejama više ne govori.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Stratos i zvanično na sajmu u Ženevi

 

mat 1.jpg

 

MAT, odnosno Manifattura Automobili Torino, zvanično najavljuje da će na predstojećem ženevskom auto salonu predstaviti prve produkcijske verzije reinkarnisanog modela Stratos.

 

mat 111111.jpg

 

Takođe, potvrđeno je i da će s ovim automobilima kao opcija biti dostupan i ručni menjač.

 

mat 1111.jpg

 

Na prošlogodišnjem izdanju ženevskog auto salona MAT je predstavio svoj Stratos baziran na Ferrarijevom F430 Scuderia. Od pomenutog propetog konjića su pozajmljeni motor i platforma, ali međuosovinsko rastojanje je smanjeno za 200 mm.

 

mat 11.jpg mat 11111.jpg

 

MAT planira da proizvede 25 primeraka ovog automobila, a konverzija modela F430 će kupce koštati oko 500.000 evra. Dakle, pomenutoj ceni treba dodati i F430 koji klijent daje na modifikaciju. Prvi primerak sa serijskim brojem 001 ide kupcu u Nemačku, a onaj sa brojem 002 kupcu u SAD.

 

mat 1111111.jpg

 

Ovi primerci naravno neće nositi znak Lancia, a za dizajn je većinom zaslužan Jason Castriota. Original je naravno delo studija Bertone. Revitalizaciju je još 2010. pokrenuo nemački preduzetnik Michale Stoschek, ali on je od projekta odustao, odnosno prepustio ga je MAT-u.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAT New Stratos

 

Novi Stratos koji nije Lancia, ali izgleda kao da je Lancia napravila modernu verziju svog legendarnog modela:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150 video: Novi Stratos

 

Iza novog Stratosa nažalost ne stoji Lancia. On je proizvod kompanije MAT (Manifattura Automobili Torino), dizajn je uradio studio Pininfarina, a ispod je šasija (skraćena za 15-tak cm) i motor od Ferrarija 430 Scuderia (F430). Dakle, atmosferac 4.3 V8 podignut na 540 konja (sa 460 fabričkih) uparen sa manuelnim menjačem sa 6 brzina:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAT New Stratos uskoro na aukciji

 

200162-mat 004.jpg

 

U aukcijskoj kući Bonhams očekuju da će budući vlasnik prvog od ukupno 25 planiranih novih Stratosa morati da izdvoji najmanje milion dolara. Iako je Lancia svoj legendarni dvosed koristila čak i u trci izdržljivosti 24 sata Le Mana, osnovni zadatak Stratosa bio je učešće u reli trkama u kojima je sredinom sedamdesetih godina ostvario izvanredne rezultate na svetskoj sceni (tri titule u poretku konstruktora). Naslednik modela Fulvia HF proizvodio se od 1973. do 1978. godine i pokretao ga je centralno smešteni 2.4 V6 motor koji je Ferrari pre toga koristio u modelu Dino.

 

200165-mat 003.jpg

 

Četrdesetak godina posle, nakon zastoja i odlaganja, u italijanskoj kompaniji MAT (Manifattura Automobili Torino) napraviće 25 primeraka podsetnika na originalni Stratos, a prvi primerak sa karoserijom u bojama reli verzije iz sedamdesetih godina biće ponuđen na aukciji koju 6. februara u Parizu organizuje aukcijska kuća Bonhams.

 

mat 002.jpg

 

Iza naziva MAT New Stratos Coupe se krije automobil čiji dizajn potpisuje studio Pininfarina, a novi Stratos zasnovan je na osnovi Ferrarija F430 Scuderia i pokreće ga 4.3 V8 motor koji umesto standardnih 510 raspolaže sa 547 KS.

 

200163-mat 001.jpg

 

Za prenos snage na zadnju osovinu je zadužen 6-stepeni automatski menjač, a u MAT-u kažu da je snažniji Stratos istovremeno pedesetak kilograma lakši od automobila na čijoj osnovi je nastao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Stratos kreće u proizvodnju

 

203989-stratos 2020 04.jpg

 

Manifattura Automobili Torino (MAT) pokreće proizvodnju modela Stratos, naslednika legendarnog Lančinog automobila koji je '70-ih ''žario i palio'' svetskom reli scenom. Gotovo 10 godina unazad priča se o nasledniku legendarnog modela Lancia Stratos, automobilu ispred svog vremena, koji je tokom druge polovine '70-ih bio apsolutni gospodar reli takmičenja, a koji od svog penzionisanja nije dobio adekvatnu zamenu.

 

203990-stratos 2020 03.jpg

 

Prvi prototip je debitovao 2010. godine, kojeg je finansirao Michael Stoschek i njegov sin Maximilion, a u dizajnu automobila učestvovala je i dizajnerska kuća Pininfarina. Godine 2018. relativno nepoznata kompanija MAT (Manifattura Automobili Torino) otkupila je prava na proizvodnju. Ovih dana za sve ljubitelje ovog kultnog automobila stiže lepa vest da MAT startuje sa proizvodnjom novog Stratosa, koja će biti limitirana na svega 25 primeraka. Inače, novi Stratos kao ''donora'' koristi Ferrari F430, što će reći da za svaki novi Stratos treba ''uništiti'' jedan F430.

 

203991-stratos 2020 02.jpg

 

Automobil će pokretati Ferrarijev 4.3 F136 V8 motor, a u odnosu na F430 novitet je lakši za oko 80 kilograma usled obilne upotrebe ugljeničnih vlakana, dok je međuosovinsko rastojanje skraćeno za čak 200 milimetara, kako bi se koliko-toliko zadržale proporcije originalnog modela. Kako se navodi, motor će oslobađati 540 konjskih snaga što će biti sasvim dovoljno da novi Stratos od 0 do 100 km/h stigne za 3.3 sekunde, dok će maksimalna brzina biti limitirana na 275 km/h.

 

stratos 2020 01.jpg

 

Zvaničan debi novi Stratos bi trebalo da ima na Salon Prive, koji će se od 23. do 26. septembra održati u Blenheim palati, nedaleko od grada Oxford u Velikoj Britaniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...