Jump to content
FAS Goran
vandu

Fiat Bravo 1.2 16v - problem sa paljenjem / ECU lampica sija

Recommended Posts

Desava se sledece.... Nekad upali normalno, cak i kad je bio onaj hladni period pred novu godinu (-15C) palio je "ko mina". A nekad i na plus 30 nece. Kad nece, deluje kao da je akumulator totalno prazan, jedva okrene jednom ili dvaput. I ako sam uporan, pokusavam upaliti 4-5 puta, onda odjednom sastavi i posle toga pali normalno. Rece mi jedan prijatelj, da je moguce da su otisle biksne u alnaseru, e sad ja ne znam da liima biksne ili radijalne lezajave, ali nije ni bitno. Zeleo bih da samo ustanovim da li je po ovim simptomima los akumulator ili je nesto sa alnaserom.

Ako je alnaser, da liga je najlakse skinuti odozdo ili od gore?

Ima jos jedna stvar... ECU light, jos uvek svetli i nakon zamene pre-kat lambda sonde. Kad sam je menjao, video sam da je izduvna grana pukla(imedju prvog i drugog, i treceg i cetvrtog cilindra, rekao bih), jer se na pukotini vidi crni trag garezi, da lije moguce da zbog tako neceg, lambda dobija pogresna ocitavanja?

Najradije bi ja lepo auto u servis, jer sam ovde cuo sve najbolje o nekoliko servisa koji se ovde pominju, ali ubi me ovaj januar, oduzio se a para nikada dosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se dešavalo da se palila ECU light lampica,jer mi je napukla uzduvna grana.Posle zamene grane,resetovao komp. i lampica se više nije palila :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri spojeve mase od minusa na bateriji prema karoseriji i motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice grane, pokusacu zavarivanje, bavim se profesionalno inace time pa cemo da vidimo. Bokija, hvala na savetu, provericu masu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grana je uspesno zavarena, veci je problem bilo skinuti sve dole nego samo zavarivanje. Izbrisane su greske iz kompjutera, lampica vise ne sija, nadam se da vise i nece :veryangry: Kad sam skinuo granu, bilo je dosta crnog taloga, tj cadji, u grani a na drugom kraju posle katalizatora manje. da lije to uzrok loseg sagorevanja usled neispravnosti lambda sonde?

Proverio sam kablove mase, bar one koje sam uspeo da nadjem, jedva sam nasao alnaser a kamoli kablove

Jedan kabl od mase je zasrafljen u predelu levog blatobrana, a drugi na motor, sa zadnje strane, blizu alnasera. Sve sam ih odsrafio, osmirglao i koristio kontakt sprej, M60 i M61. Pozajmio od elektricara u firmi :thumbsup: Usput sam proverio i PLUS kablove sto su na alnaseru, ali i oni, kao i ovi od mase su bili NEoksidirani i dobro pritegnuti. Problem sa startovanjem se u principu nastavlja... i danas mi je malo zastao pre nego sto je upalio. Gledao sam da skinem i alnaser, ali cini mi se da ce to majstor da odradi, jer kako sam ja video, treba dosta stvari da ide dole. Na kraju krajeva, mozda je i akumulator los, mada mi je sve tu cudno, jer problem se kao sto sam i rekao javljao i leti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Los akumulator se manifestuje i na vruc motor.Kad je motor vruc i delovi u njemu rasireni,slaboj bateriji je tesko da savlada prvo sabijanje,nego zastane i onda sabija,sabija,pa zavergla uz pomoc varnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ E upravo se to danas desilo. Znaci jutros, na -6 upalio odma, i nakon pola sata voznje i pauze od 5 minuta, nije hteo odma da sastavi nego se desilo upravo ono sto si napisao. Jos jedna voznja od 20ak minuta i pauza od 10 su rezultovali jos primetnijim mucenjem, i treci put je bilo jos gore, jedva je upalio. Odvezao sam se do kuce i parkirao, ugasio sam ga i pokusao ponovo da upalim... Ni da cuje.

Samo jedno pitanje, pre nego sto se zaletim da kupim nov akumulator, da lije moguce da se akumulator ne dopunjuje iako mu ne svetli lampica za akumulator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretski da.Ako bas hoces da se potrudis,skini i napuni bateriju.Ako se stvar ponovi za dan,dva ili par...pravac prodavnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^^^ E upravo se to danas desilo. Znaci jutros, na -6 upalio odma, i nakon pola sata voznje i pauze od 5 minuta, nije hteo odma da sastavi nego se desilo upravo ono sto si napisao. Jos jedna voznja od 20ak minuta i pauza od 10 su rezultovali jos primetnijim mucenjem, i treci put je bilo jos gore, jedva je upalio. Odvezao sam se do kuce i parkirao, ugasio sam ga i pokusao ponovo da upalim... Ni da cuje.

Samo jedno pitanje, pre nego sto se zaletim da kupim nov akumulator, da lije moguce da se akumulator ne dopunjuje iako mu ne svetli lampica za akumulator?

ta lampica na tabli je povezana tako da reaguje na razliku potencijala izmedju alternatora i akumulatora(napon).kao sto znas i crknuti akumulator daje priblizno 12 V,tako da lampica od 12V se nece upaliti.u prevodu,nemora se upaliti ako je akumulator gotov.bokija je stari majstor,poslusaj ga i eto ti resenje problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumeo! Hvala na odgovorima... Najverovatnije cu da uzmem vartu. Procitao sam i temu o akumulatorima ovde na forumu, i koliko sam zakljucio varta je best buy. Zvao sam ovde po pancevu, retko ko ih ima, takoreci niko, a jedan tip mi rece da uzmem bosch, jer ustvari to je isto, varta ustvari pravi bosch akumulatore :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupljen akumulator i jedna minus klema jer je stara bila napukla u donjem delu i nije dobro zatezala. Samo da navedem da sam izveo jos jedan test, pozajmio sam od prijatelja drugi akumulator i sa njegovim je palio bez problema.

Sto se tice ECU lampice (lambda sonde) jos jednom ju je upalio i sutradan ju je i ugasio.

To bi bio kraj ove price. Jos jednom, hvala svima na pomoci i savetima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi. Kao sto kaze naslov, imam problem sa paljenjem i to samo ujutru. U proncipu, problem nije veliki ali svako jutro kad je hladan moram da ga upalim dva puta jer se prvi put odmah ugasi. Jako me nervira jer sam pre njega vozio punta mk1 55s koji i posle 5 dana nepaljenja upali na pola kljuca, ali bukvalno... Ako neko ima neku ideju, voljan sam saslusati, evo i video klip da bude jasnije o cemu se radi

http://www.youtube.com/watch?v=xust0L-OIrI&feature=player_detailpage

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako je krenulo hladno vreme i meni je to pocelo da se desava samo jutarnje prvo paljenje,da nije mozda do svecica obzirom da sam ih menjao pre 18.000 km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koštalo 3.300 s klupskim popustom. Ne kažem da je 100% to u pitanju, ali se kod mene ispostavilo da jeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako je krenulo hladno vreme i meni je to pocelo da se desava samo jutarnje prvo paljenje,da nije mozda do svecica obzirom da sam ih menjao pre 18.000 km?

Druze, svecice sam promenio prosle nedelje zbog plina, tako da ce pre biti zaprljane dizne...

verujem da ni tebi svecice ne prave ovaj problem

Edited by rkoma1986

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam znao da vozis na plin, kod tebe su dizne vrlo verovatno, to je ucestali problem kod kola na plin. Pocecu od svecica svakako im je vreme da se menjaju pa cu videti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brava 1.2 16v 2001

Radi kao sat a ponekad zeza:

1. kada okrenem kljuc ne počne da vergla nego se samo kratko čuje CAK, zadrzim kljuc 3-4sec i on zavergla.

2. ili se ponekad desi kao da nema snage da zavergla, muči se.

Ovaj drugi slučaj mi se desio baš kod majstora i on kaže da je to fabrička boljka 1.2 motora tj.alnasera kod 1.2 sem kod Stila. Kaže treba jači alnaser.

Da li alnaser od 1.6 paše na 1.2 motore i dešava li se to i kod vas ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loša masa,loš akumulator,oksidirale kleme,automat paljenja,četkice,bravica za paljenje......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari. Pre neki dan sam odradio promenu ulja(selenia 20k) i filtera u jedom servisu u NS. Auto je fino radio 2 dana da bi nakon toga jedno jutro odbio da se upali. Proverio sam ,uz pomoc komsiluka:), svecice, pumpu za gorivo i sve je ok, ali auto odbija da se upali. Pumpa baca gorivo, svecice su ok i navlazene su benzinom. Jednostavno nece da sastavi. Javi se na neki momenat kao da ce da upali, ali se ubrzo potom ugusi i nista. Jel imao neko slican problem?

Pozdrav,

nikola

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...