Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

@Daliborka

Novootvorena tema je spojena sa postojecom temom o kupovini Pande.

A o citiranom portalu i strucnim savetima smo ovde vec gomilu puta caskali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Daliborka

 

''Problem'' sa benzinskim diznama nastane kada ljudi zaborave da uopšte mogu da koriste benzin. :D Provozaj ponekada malo i na benzin i to je to. Potroši 10 litara benzina mesečno (ili manje do toga, zavisi koliko voziš), tj. pusti povremeno da prođe benzin kroz benzinske dizne, i biće sve ok sa njima, neće da ''zapeknu''.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Dezurni said:

@Daliborka

 

Ako je "problem" samo plin, uzmi slobodno. Ima dosta primera da su ti motori na plin prelazili ozbiljne kilometraže.

I ako slučajno dođe do nekih problema sa glavom motora zbog plina, nije skupa popravka :)

Znam da su stariji motori dosta prelazili sa plinom na karburatoru ali ovi novi imaju (kako koji ) plastične grane i osetljiviji su na plin. Koliko je popravka na glavi motora okvirno?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZA 1,3 mjet su reči hvale kao mali i dobar agregat, sad zavisno od snage motora (70 ks ili jači) do 70ks nema plivajući zamajac i 5tostepeni menjač lepo radi, pošto sam isti motor i menjač imao u Puntu. E sad, sama Panda kao auto dosta dugo drži neki solidan cenovni rang i sama cena joj manje pada od npr Punta i lično mi deluje kvalitetnije urađena. Sto se tiče off road osobina, čitao sam a i bogami gledao kako se ta Panda vere kao Lada Niva, tako da što se toga tiče tu je dobra. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo, nov sam ovde, ovo mi je prva tema. Vozio sam do sad pandu cross 2007 multijet, prodao sam je i sad trazim da kupim novu. Gledam jednu sa twin air motorom, pa me zanimaju iskustva, da li stvarno trosi po 7-8 litra, i da li je imao nekih problema. Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da sam entuzijasta - jesam, strucnjak nisam :) , ima ovde puno kompetentijih ljudi od mene... Ali da probam da pripomognem sa svojim skromnim misljenjem, posto vec skoro 2 godine vozim (doduse veci) motor koji koristi identicnu MultiAir tehnologiju.

U slucaju Pande, ako vec gledas benzinca, pre sam za neku FIRE klasiku. Zasto? Mozda previse zaje*ancije, za ne tako veliki dobitak. Istina je da MultiAir tehnologija na istom motoru obezbedjuje oko 10% vise snage, 15% veci torque i oko 15% manju potrosnju. Ali ovo je mali auto od 70-80 KS i dobit jeste procentualno prilicna, ali to je npr. nekih 15 KS i 40 Nm u odnosu na 1.2 FIRE atmosferac (koji je poznat i jednostavan do bola, jednostavan za odrzavanje, a delova ima na trafici). Uz to treba imati u vidu i potencijalan poprilican trosak za servis/zamenu MultiAir jedinice. Na sve to, kako mu i ime kaze - TwinAir je dvocilindras od 875 ccm. Zavisi i gde zivis i kakve su ti opcije za popravku - cak i ovde po BG vecina majstora vrti glavom kada ih vidi, iako je redovno odrzavanje u sustini jednostavno i jeftino. Problem nastaje ako dodje do problema :lol: .

To je to u najkracem, o MultiAir sistemu sam pisao detaljno, oko potrosnje, mogucih problema i cena popravki, pa mozes da procitas da ne davim opet. Nevezano za Pandu, misljenja sam da na vecim vozilima ima smisla uzimati jedino MultiAir Turbo verzije. Tj. smatram da ulazak u potencijalni rizik sa MultiAir jedinicom nema svrhe ako motor ostaje atmo (performanse/potrosnja vs moguci troskovi). Primer je Grande Punto gde obican MultiAir ima 105 KS, a MultiAir Turbo 135 KS i primetno veci obrtni. Ili Bravo, gde je MA Turbo na 140 KS i 255 Nm kod Sportaka (poredjenja radi, na istom 1368 bloku, FIRE atmo ima 95 KS i 127 Nm, sto je vec ogromna razlika).

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, Markopanda said:

Malo je slabiji, ali mislim da je dosta jednostavniji za odrzavanje.

Pazi, u sustini je MultiAir generalno prilicno jednostavan i jeftin za redovno odrzavanje, jeftini veliki i mali servisi, u rangu atmo motora. Imaju dodatni mali MultiAir filter, koji se naravno ne menja na svakom servisu. Ali kao sto rekoh, potencijalna zvrcka i potencijalno skup kvar (koji te mozda nikad i ne zadesi) je sam MultiAir hidro-razvod. Sve se resava, troskovi su takodje reda velicine potencijalnih dilzeskih, samo je pitanje koliko je neko spreman za to zarad performansi. Zato i kazem da ako se vec ulazi u tu pricu, po meni vredi jedino za MultiAir Turbo, generalno.

Ako je knjiga spala na dva slova - slazem se sa tobom, i po mom skromnom misljenju 1.3 je svakako daleko racionalniji izbor za nase uslove. Imaju i dizelasi svoje bubice, ali u svakom slucaju je velika prednost sto je motor poznat, generalno dobar i majstori ga poznaju. I najvise sto je cetvorocilindras :lol: . Ako dodamo i 4x4 koji gledas, pored prednosti kubikaze i broja cilindara, tu je i veci obrtni u ovom poredjenju. Moj glas u tvojoj dilemi ide svakako za dizela, verujem da ce jos neko od upucenih dodati svoje misljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Markopanda said:

Epa problem je sto 4x4 ima samo u twinair ili multijet

drugar ti znaci mjerkas novu Pandu.. svaka cast! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Zan Batist said:

drugar ti znaci mjerkas novu Pandu.. svaka cast! :)

Da da, vozio sam cross 2007, odlican autic, ama doslo vreme da se podmladimo. Na oglasima ima dve dobre, jedna twinair presla 105000 km, i jedna dizelka presla 75000. Ima i jedna cross, sa 150000km, ali mislim da je presla i vise. U sredu idem za bg da kupim, javicu koju sam uzeo, ali sve vise mi se cini da ce da bude dizel, kasnije cu verovatno i lakse da je prodam. Fali ljudi za odgovore.

Ovo je benzinka:

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15298411/fiat-panda-09-twin-air-4x4

Untitled.thumb.png.c8eca57f83835293a3003cbd23e27338.png

 

A ovo dizel:

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15396773/fiat-panda-4x4-climbing

Untitled1.thumb.png.377990b6837edf5584296b9220af7aa6.png

 

Edited by Ivan
Dodati PrintSreen-ovi oglasa

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Markopanda said:

Fali ljudi za odgovore

ja bih prije ovu benzinku.. svojevremeno, u potrazi za Pandom probao sam i dizel varijantu, razocaran sam! Toliko trese auto u ler, bucan a pritom nista mu nije hvalilo, ispravan. Benzinci su za malo auto primjereniji, tih, fino radi, milina..

ovaj benzinac mi je ocuvaniji iako ima vise kilometara al zelena Panda je ljepsa.. :)

probaj ovu twinAir, vidi kako ide...

P.S. moram iznjet zapazanje da je benzinka poprilicno jeftinija.. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes jeftina, malo me i to plasi, na mobile.de sa tom kilometrazom su po 7000e. Za sad obe pande imaju po jedan glas :D

 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Markopanda

Molba (a i pravilo je foruma) - ako ubuduce dodajes linkove oglasa za vozila koja te zanimaju, uz njih dodaj i PrintScreen oglasa. Sutra moze da se desi da oglas bude obrisan ili ponovo postavljen i onda cela nasa prica postaje beskorisna za buduce citanje. Ili mozda neko bude zainteresovan bas taj primerak o kome pricamo. Sadrzaj foruma treba da bude samostalan i nezavistan od sadrzaja drugih portala, hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi da se pohvalim, pazario sam danas pandicu. Ipak sam izeo dizela. Jutros krenem da gledam benzinku i na pola puta me zove covek i kaze prodato, reko super, resio si mi dilemu :D Stavicu slike kad je islikam lepo.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje skromno misljenje je da za te male motore nisi pogresio. Sa srecom i da te lepo sluzi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

cesto se cuje "mali, nezaustavljivi terenac koji moze da prodje dje se druga offRoud auta zaustavljaju…", pa je porede sa Ladom Nivom..

nisam siguran da su to adekvatna poredjenja… uglavnom, zaglavih se danas Pandom u neku przinu, doduse brdo.. lijevi tocak je bio 10cm u vazduhu al prednja osovina potpuno u kontaktu sa zemljom! zadnja osovina mrtva, desni tocak slajfuje, rasipanje… al zasto prednja osovina nije mogla da vuce (lamela OK)? Moze li neko da mi objasni ponasanje Pande? Da napomenem da je bio nagib i veliki pritisak na prednji lijevi tocak.

P.S. Izvukao se tako sto sam podmetnuo kamen ispod zadjeg tocka koji nije imao trakciju.

bonus slika :)

IMG_9214.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo moguce da je preveliko opterecenje ili je 'zaribao' tocak u smislu da nije mogao okrenuti uopste. Sva ta vozila sa 4x4 koja samo imaju diferencijal bez redukcije meni uopste nisu pravi terenci. Sa tim razlogom Niva jeste bas to opravdala dugi niz godina - 4x4, reduktor i blokada diferencijala.
U sustini panda 4x4 kao i suzuki Jimny/samurai i slicni su odlicni terenci zbog klirensa i sto su lagani sa jacim motorom od Nive (gledano sa aspekta ks na kubikazu).

Sent from my S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja sam imao Vitaru mk1. Kod nje, kada je na 4WD i reduktor u sporohodnom položaju, srednji diferencijal je uvek "zaključan". A takav je bio i Samuraj ( Jimny) tog doba. Tako da je to na terenu dosta prohodno. A nrp. Daihatsu Feroza (dimenzijama ista kao Vitara mk1) nije imala ni reduktor, ni blokadu srednjeg direferencijala.

"Problem" za terensku vožnju je što savremena SUV vozila uglavnom uopšte nemaju reduktor.

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...