Jump to content
FAS Goran
velja022

Fiat Panda - saveti/iskustva/mišljenja

Recommended Posts

Malo da pridignem temu iz mrtvih i priupitam za Pandu mkIII sa twinair motorom, valja li taj motor cemu? 

Konkretne relacije bi bile recimo kombinovana voznja 50% grad i 50% otvoreno/magistrala/lokalni put. 

 

To je pretpostavljam nabrijana freza od 2 cilindra sa turbinicom, kako se pokazao taj agregat u smislu eksploatacije i odrzavanja, potrosnja me i ne interesuje toliko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, ISV_01 said:

To je pretpostavljam nabrijana freza od 2 cilindra sa turbinicom, kako se pokazao taj agregat u smislu eksploatacije i odrzavanja, potrosnja me i ne interesuje toliko. 

Zvuk u leru bukvalno kao Peglica... :D što i ne čudi imajući u vidu broj cilindara. Meni bi to bio dovoljan ''deal breaker''...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/26/2021 at 11:46 AM, ISV_01 said:

To je pretpostavljam nabrijana freza od 2 cilindra sa turbinicom, kako se pokazao taj agregat u smislu eksploatacije i odrzavanja, potrosnja me i ne interesuje toliko. 

Ti motori su se odlicno pokazali. Zahvalniji je od 1.4 16 od 95 konja. Dovoljno je reci da ne trosi ulje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, neshaoct said:

Zvuk u leru bukvalno kao Peglica... :D što i ne čudi imajući u vidu broj cilindara. Meni bi to bio dovoljan ''deal breaker''...

Ja sam zamalo pa rodjen u peglici moji su obozavali taj auto i promenili ih par komada kasnije kad sam porastao da dohvatim pedale na pegli naucio i da vozim . Peglica je bio moj prvi auto i najomiljeniji, svuda je stigla svasta je prenela a bilo je i gimnastike u njoj u mladosti
Nekako smatram pandu direktnim naslednikom peglice i taj motor sa dva cilindra koji bi mi vratio zvuk peglice a sa svim modernim gadzetima meni bi bio pun pogodak

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, neshaoct said:

Meni bi to bio dovoljan ''deal breaker'

Ako je 2 cil turbo potencijalni deal breaker sa održavanjem koje nije previše skupo, a sam motor kao motor ok, zato razmatram.

10 hours ago, MS PK said:

ko je pri cistoj svesti priustio sebi to?

Nem pojma, mini do B segment vozila trenutno gledam, razlog je očigledan :) Vidim da se mogu naći u Pandi, a sad...šta znam, bilo je 3 izjutra kada sam gledao PA i komšija u zgradi lakirao parket, a nije zatvorio izlaz u ventilaciju i podavio nas, te zaista mislim da mi svest nije bila čista skroz :) 

 

52 minutes ago, MiloshBg said:

Ti motori su se odlicno pokazali. Zahvalniji je od 1.4 16 od 95 konja. Dovoljno je reci da ne trosi ulje...

To mi dosta znači. Jerbo u rangu od prilike 2012-3g pa do nekih 3500-4000e se retko šta nalazi u grupi vozila al se pojavi ovaj motor a iskreno ne znam ništa o kosilici. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twin-cylinders, allied to a tiny turbocharger here, mean an 875cc engine with plenty of punch....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, ISV_01 said:

Znaci... Zaobici? 

Samo sam o zvuku pričao, ne znam kakvi su u praksi...to su ljudi koji više znaju o tome napisali u međuvremenu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/26/2021 at 11:46 AM, ISV_01 said:

Malo da pridignem temu iz mrtvih i priupitam za Pandu mkIII sa twinair motorom, valja li taj motor cemu? 

Konkretne relacije bi bile recimo kombinovana voznja 50% grad i 50% otvoreno/magistrala/lokalni put. 

 

To je pretpostavljam nabrijana freza od 2 cilindra sa turbinicom, kako se pokazao taj agregat u smislu eksploatacije i odrzavanja, potrosnja me i ne interesuje toliko. 

Ja ga imam u Ypsilonu,verzija sa 86hp.Sta znam,utisci su podeljeni.Kada sam ga uzeo trebalo mi je vremena da se naviknem na saltanje,zbog obrtaja,stepene prenosa treba menjati ranije nego kod ostalih turbo benzinaca,to pise i na stranim forumima a u vezi sa twinair-om.To ume da zivcira a i malo je neelastican pri kretanju i iz prve u drugu brzinu,kao da mu nedostaje snage-mozda je povezano sa turbom nesto.Potrosnja je u gradu oko 9l,nekad bude i manje a nekad i vise,zavisi,daleko od one fabricko deklarisane,a magistrala zaista moze biti 4.2,iz iskustva.Zvuk se mnogima svidja,i meni je simpatican,a i kad se zagreje bukvalno prede i unutra je potpuno tih.Razlog zbog kog mi se dopada je sto kada se lepo nagazi vuce opasno,i lepo ga je voziti po krivinama,ima nesto sportski u njemu,prava je zujalica,bas zanimljiv za voznju,tipicno italijanski.Za ove skoro tri godine nisam imao ozbiljnih kvarova,dosta toga sam zamenio moze se reci preventivno ,sada je na oko 130000,ali nisam ni presao mnogo sa njim,oko 20.000.Znaci plus:osecaj u voznji,najnizi nivo emisije co2 ako si eko friendly nastrojen i relativno prosto i ekonomicno odrzavanje,niska registracija,20.000 sa tehnickim, a minus:nedovoljno elastican motor u nizim stepenima prenosa,potrosnja prevelika za manji automobil i motor sa dva cilindra.

 

Zaboravih da dodam i za dva problema koje sam u poslednje vreme uocio.Ovaj prvi se desavao i prosle godine kada krenu hladniji dani.Upali odmah na pola kljuca sto bi rekli ali odmah nakon paljenja imam osecaj da radi samo jedan cilindar,vise se trese,pri kretanju trokira i upali se znak da ne radi start/stop i blica narandzasta lampica za motor.Nekad se sve smiri posle par stotina metara a nekad posle ponovnog paljenja.

A drugi problem je sto sam primetio kada ubacim u rikverc i idem unazad prilikom davanja gasa a pustanja kvacila cuje se neki zvuk kao skripanje,cini mi se kao da dolazi od napred.Ceo komplet kvacila je promenjen pre oko 15.000,a kad sam bio kod Brane,on rece da misli da se kvacilo ili lamela "uplastičilo" i da to nije neki problem,da moze da se vozi sa tim,hm?

Edited by DelPiero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koji je motor bio u njoj, ali, prošli vikend me na auto putu preteče Panda Cross. Nisam išao brzo, pojma nemam baš koliko (kad idem na F.G. ne žurim), niti se ikada "trkam" sa drugima u saobraćaju, ali, supruga me odmah posle tog preticanja uz smeh "štrecnu" ( "Šta je bilo čoveče, zaspao si?" :) ). Prebacih u četvrtu, potopih gas do daske, stigoh vrlo brzo do 5.500 rpm, brzinomer je pokazao 160 km/h, ali, bez dileme, onu Pandu nisam sustizao ... Prebacih ... u šestu i usporih :) 

Panda je očito suviše brza, bar za jednu Hondu ...

Posle pogledah na netu i ako je twin-air i 4X4, njoj je Vmax lepo iznad 160. Mala formula :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron u Pandi MK1 je najjaci bio 1.4 16V fire od 100ks sto je za nju raketa jer je Panda lagan auto. U MkII ne znam, mislim da je isto ili ovaj turbak.

 

@DelPiero Hvala na informacijama, dosta znace. Okej, znaci za centar grada i slicnu urbanu voznju mozda i da se zaobidje, ne koliko zbog potrosnje, koliko zbog manjka elasticnosti bas zbog tog 1.-2. brzina...

Svakako cu ga razmotriti, jesu 2 cilindra al opet gledam ove ostale downsized turbo benzince (tipa ecoboost, 0.9-1.0 Tce) pa mi se ucini zanimljivom. 

Dobra je za grad u smislu preglednosti, mala je i solidan klirens sto bi svakako znacilo lepsoj polovini.... Valjda :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ISV_01 said:

u Pandi MK1 je najjaci bio 1.4 16V fire od 100ks sto je za nju raketa jer je Panda lagan auto. U MkII ne znam, mislim da je isto ili ovaj turbak.

Panda Mk1 ti je bila ona matora kockica, koja se pravila od 1980.

Druga generacija (Type 169) Pande krece od 2003. i mislim da nije imala TwinAir motore. Posto je to tehnologija koja je predstavljena 2010. u Zenevi, a 2011. pokupila par nagrada (cini mi se najbolji motor ispod litra zapremine, najbolji novi motor, motor godine, itd.). U produkciji je debitovao u malom 500, a Panda ga dobija godinu-dve kasnije. Sto znaci da je u tom modelu dostupan tek od trece generacije (Type 319), ako me secanje dobro sluzi.

Takodje, to nije ni najjaci motor, posto je u Mk3 isao i 1.3 MultiJet od 95 KS.

Nemoj da izgubis iz vida da je u osnovi TwinAir motora MultiAir tehnologija (elektro-hidraulicni razvod), preuzeta iz 1.4 MultiAir, uz svu potencijalnu problematiku koju nosi. Ogradjujem se, licno nesto i nisam ljubitelj tih kosacica na dva cilindra, plus turbo i MultiAir jedinica za ne tako vidan dobitak u snazi. Slicno kao sto mi je glupost MultiAir 105 atmosferac na Puntu Evo, kojim su zamenili neunistivi 1.4 16v 95. Potencijalna komplikacija i trosak maltene ni za kakav dobitak. A ja sam cuo i malo drugacije price za TwinAir iz uvoza, koji su presli vece kilometraze, novo je druga prica.

Zvuk je opet subjektivna kategorija, pa ne bih komentarisao. Ako je za lepsu polovinu, nezahtevan auto za po gradu - po meni 1.2 klasika, mozes da ga servisiras ispred zgrade, nema skupih komponenti, jeftin za odrzavanje, uz trunku vecu potrosnju... Pretpostavljam da je upravo sa tom motorizacijom i najveci izbor kod benzinaca, samim tim i veca mogucnost da se natrci na ocuvan primerak.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigde ne vidim da sam napisao da ce 15 KS slabiji atmo motor, sa 1/3 manjim obrtnim biti performantniji ;) . Iako je na 2 cilindra, najvecu razliku pravi upravo turbo i varijabilna kontrola usisa (MultiAir jedinica) - veci torque, elasticniji motor, bolja medjuubrzanja u istom stepenu prenosa (overtaking faktori, sa saltanjem, su vec dosta blizi).

Povod za moj predlog je jedino bio da ako covek trazi auto za svrckanje po gradu, za nezahtevnog vozaca, pocetnika (koliko je pisao za svoju lepsu polovinu)... Znatno manje potencijalno skupih glavolomki (a vozim upravo MultiAir Turbo), jos verovatno za auto iz uvoza, ima jednostavni 1.2. Sto se potrosnje tice, TA jeste manji potrosac na papiru, ali ce svaki srknuti po BG kreni-stani guzvi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirko Neovlasceni: Fiat Panda 1.2 Natural Power - Najbolji automobil za dostavu.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da malo "up-ujem" topik..zanima me sta forumasi misle o dizajnu ove generacije Pande Cross? (to je valjda druga generacija?)
Zanima me misljenje druguh o samom izgledu..meni je u najmanju ruku nekonvencionalan i pomalo uvrnut ,ali na pozitivan nacin.

Ostavicu i linka ka oglasu iako nisam (jos uvek) zagrejan za kupovinu..mada mi se vrzma po glavi :D

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/20899558/fiat-panda-13mjet-cross-ch?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

 

Screenshot 2023-02-13 at 15-44-21 Fiat Panda 1.3Mjet CROSS CH Polovni Automobili.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je Panda Cross baš vrhunsko vozilo, posebno u varijanti sa 1,3 MJ i sa nekom jačom opremom, kao što je ova, koja ima dual klimu ( mada, nisam siguran da je ona multiledia original za to godište ). Dizajnerski mi je perfekcija, spolja i unutra.

Ali, da kao polovne drže cenu, drže neverovatno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni je generalno totalno "lud" model (pozitivno naravno), pogotovo neke ovakve verzije, a narocito 100 HP koje mogu bas lepo da se srede.

1 hour ago, moron said:

mada, nisam siguran da je ona multiledia original za to godište

Jeste fabricka, i to ConnectNav+. Ta verzija sa 12 dugmica ispod ekrana, navigacijom sa CD-a i sopstvenom SIM karticom (bez Bluetooth) isla je i na Cromu i Bravo pre restyle.

Iza toga je generalno menja InstantNav, sa BT handsfree, USB prikljuckom za MP3 flesku i navigacijom sa SD kartice (CD slot ostaje uvek slobodan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostavicu screenshot jos jedne Pandice koja mi je atraktivna..inace bih razmatrao samo Pandu 4x4 ili Pandu 100hp..ostale mi ne bi dolazile u obzir..

I u ovom slucaju cu ostaviti link ka oglasu..mozda neko zeli da gvirne malo..ove dva primerka su mi privukla najvise paznju u cenovnom rangu do 5000 eura..

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/21200637/fiat-panda-14-fabrika?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

 

Screenshot 2023-02-14 at 20-48-24 Fiat Panda 1.4 FABRIKA Polovni Automobili.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam danas kod Gorana u servisu video jednu prelepu, Cross. Prethodni put sam je takodje video kod Gorana, tako da je moguce da je neko od radnika ima, ili se samo zadesilo da je tamo bila u vise navrata. Mnogo lepo izgleda uzivo, lepo joj stoji ta zuta boja i odaje utisak da je auto veci nego sto zapravo jeste. Jedino je motor upitan :).

 

Nesto na fazon ove iz oglasa.

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/20853282/fiat-panda-cross-09twinair4x4

 

 

Screenshot 2023-02-14 at 21-19-18 Fiat Panda Cross 0.9TWINAIR_4X4 Polovni Automobili.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...