Jump to content
FAS Goran
velja022

Fiat Panda - saveti/iskustva/mišljenja

Recommended Posts

@Alekre, ne znam koje su ti distance, da li je velika guzva u Smederevo itd., ali sto kaze moj imenjak :) lagano bije preko 8l! Moja trosi 10 grad, 5/6 otvoreno...

Kako se sjedi..visok sam 196, doduse  88kg :blushing:, neces imati problem sa udobnoscu, Panda je prilagodjena svakom ljudskom tijelu, vrhunska ergonomija! Ima pristojan gepek, dosta stvari sa jednim djetetom - bez problema.

Dalje, moram te razocarati, "možda najkvalitetnijim FIAT tog perioda" ovo je daleko od istine.. izuzetno osjetljiv enerijer! Sjedista se lako cijepaju, nisam vidio pandu kojoj odmorste za nogu nije odrano (tu je samo tepih, nema plastike), koza rucice mjenjaca, volan - pohabano na malim kilometrazama.

Stvarno ne treba veliki budzet za Pandu, troskovi odrzavanja su mali (ovo ne vazi bas za mene - 4x4 dosta skup za odrzavanje), jeftina registracija, motor 8V nemas striktno postovanje intervala za veliki servis (klip ne moze da dohvati ventile ako pukne zupcasti kais).

E sad kako napraviti "realan" izbor?! :) Iako obozavam Pandu, preporucio bih ti Ideu ili Musu zato sto ce vam to biti jedino auto... oba modela imaju tu prakticnost a o atraktivnosti Muse necu trosit rijeci.. mislim da bi to i skuplje kostalo.

Ja imam citavu flotu pa Panda  nalazi svoju ulogu…

pogledah linkove, siva me demantovala, super stanje! Glas za nju

 

 

 

IMG_4814.JPG

Edited by Zan Batist

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Zan Batist said:

Iako obozavam Pandu, preporucio bih ti Ideu ili Musu zato sto ce vam to biti jedino auto... oba modela imaju tu prakticnost a o atraktivnosti Muse necu trosit rijeci

Idea/Musa su i za broj veci automobili...

Panda je isle na Fiatovu Mini platformu (uz 500 i Ypsilon). Dok su Idea/Musa na staroj B-platform na koju je isao Punto Mk2.

Klasa iznad - vece medjuosovinsko, primetno siri i duzi, veci gepek.

Off: Pozdrav za imenjaka, nisam znao da smo imenjaci :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivan said:

Idea/Musa su i za broj veci automobili...

tako je, to sam izostavio.. a bitna stvar.

otpozdrav imenjace.. :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako njoj radi 4x4 pogon? Stalno je aktivan ili se ukljucuje samo kad prokliza?

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK, nema mehanicke spojnice kao na prvu pandu ili elektronike, nista..

viskozna spojka koja automatski ukljucuje pogon na zadnje tockove kada prednji proklizaju.

Cross verzija Pande2 (169) ima diferencijal lock.

Fiat-Panda-Cross-2006-interior.jpg

Edited by Zan Batist

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎12‎/‎20‎/‎2020 at 10:07 AM, Zan Batist said:

Ima pristojan gepek, dosta stvari sa jednim djetetom - bez problema.

+ naprijed LT torba, ranac i jakne. :santa:

IMG_0282.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Panda 1.1 benzinac FIRE motor - 2006 godište

 

Prosecna potrošnja zimi u gradu je 8l, kad je vreme toplije oko 7.5. 

U Januaru prošle godine kad smo išli u Kragujevac na Balaševićev koncert (relacija Kumanovo - Kragujevac), auto je uspelo da potroši 4.9l ili 29 litara na 590 km. 

 

Da ne zaboravim, imam problem sa dihtungom glave jer curi ulje između glave i bloka već duže vreme (oko 200 ml na 10 000 km, gotovo ništa) , a i verovatno zbog toga nemirno radi na leru, slabije prima gas ispod 2000 obrtaja (kao da hoće da se ugasi) i trza prilikom motornog kočenja. Motor se malo trese kad se ugreje, dok je hladan je veoma miran. Na Multiecuscan registrovanu verziju svi parametri su izuzetno dobri. Ništa ne ukazuje na eventualni problem, a evidentno je da postoji.

 

Sve ovo sam naveo jer sam iznenađen potrosnje koje navodite. Mada vožnja pojedinih delova Beograda i Kumanova nije isto.

 

Pozdrav iz Makedonije.

Edited by Sketch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam davno planiro da napišem nešto o Pandi koju imam, ali realno je da nisam imao ni toliko iskustva sa autićem, pa bi stariji komentar bio samo okvirno prikazivanje. Sada nakon par meseci vozikanja po svakojakim vremenskim uslovima, gradu, van grada i seoskim drumovima, mogu ponešto dodatno da napišem. U pitanju je Panda 2 iz 2007. godine, i dalje sa plavim Fiat znakom :) Kupio sam je u oktobru prošle godine, uvezena iz Švajcarske malo pre korona katastrofe, dakle bila je na placu više meseci, pa s tim u vezi i ponešto je zbog toga bilo zrelo da se menja, prvo akumulator, naravno. 

Panda je dobar mali auto. Verzija iz 2007. ima odvojena zadnja sedišta, jer postoji i verzija sa klupom. To mi daje mogućnost da oborim parcijalno sedište, što stvarno znači, jer gepek prostor nije preterano veliki, ali kada se obori sedište to je već ogromno. Pozicija sedenja je dosta prijatna, meni lično prijatnija od Ideje i sadašnjeg 500L, ali dobro to su porodični automobili, a Panda sa četiri sedišta je više avanturističko transportna priča. Moja Panda ima i putni računar, pa mogu pratiti potrošnju u više modova. Po gradu zna da pojede dosta, kada je uhvati gužva ono kreni-stani i još zimi grejanje i same zimske gume, izađe to preko 10 L 95 oktanskog ekonomika. Na autoputu, kada se potrefi da je lepo vreme i put bez gužve, ta potrošnja mi je bila 5.1 L, a optimalna brzia joj je 100 - 110 km/h na autoputu, kada pretičem na 120 do 130 km/h tu se već oseća da auto nije sportski i kreće ona priča kao da se težište polako pomera napred, subjektivni doživljaj naravno, zato je u takvim situacijama najbolje ostati u levoj traci na 120 km/h duže da iza ostane dosta prostora, jer ubrzanje brzo opada čim se pusti gas u petoj. Ne znam da li je tako i kod ostalih FIAT-a sa istim 1.2 8 ventila benzincem sa 60 konja.

Što se tiče hardvera :) slaba tačka su amortizeri, a to može biti i zbog toga što ljudi Pandu generalno vole da teraju po vrletima. Kvačilo zna da se brzo potroši, ja ga uskoro menjam i koštaće me oko 16000 (oko 7500 set kvačila i otpilike toliko ruka majstora) ali opet to je kvalitet izrade kvačila, a ne osobina mašine. Vidim da je ranije pomenuto da ulje izlazi iz motora, to se i meni dešava, nije to neka potrošnja i gubljenje ulja da curi ispod, ali dovoljno da motor bude mastan spreda. To je izgleda uobičajena priča kod tog 1.2 benzinca, vidim da ljudi iznova pričaju o dihtungu glave i kod puntića. Ja sam ulje dolivao smo zato što mi je prvi majstor stavio neodgovarajući filter ulja tokom malog servisa, pa mi je drugi majstor zamenio odgovarajućim i naravno tokom zamene prosuo deo ulja u filteru.

Što se tiče goriva, tu ne vidim razlog da se kod benzinca sipa bilo šta drugo osim 95 oktanskog ekonomika. One više oktane 98 i 100 ne vidim kako bi uticali na performanse vožnje. Katalizator dugo traje kod Pande, tako sam našao na nekom UK forumu. 

Da, umalo da zaboravim, veoma brzo nakon kupovine menjao sam senzor volana. To se svi žale da ode brzo kod polovnjaka. Skup delić, ali bez njega servo ne radi, volan je krut i teško se upravlja, lampica svetli, a hoće i da pišti buzz-er u krivini.

Fabrički stereo je zadovoljavajući, pored funkcije CD plejera ovaj moj podržava i mp3 CD, što je super, jer imam tonu kolekcija još iz studentskih dana od pre dvadeset godina :) 

Ukoliko želite da imate SUV Pandu iz tog doba, gotovo da postoji konsenzus među Pandašima da je tu najbolja 4x4 sa 1.3 dizelom. Ja sam je skoro gledao na netu. Taj Fiatov dizel je baš na dobrom glasu, imate više video klipova na YT sa njom kako gospodari Alpima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjajan opis. :) 

 

Spomenuo si dihtung glave kod Puntica, da nisi mozda mislio na dihtung dekle/poklopca ventila? Posto je to zaista standardna boljka, a dihtung glave, ne kazem da nema slucajeva, al nisam bas cuo za tako puno slucajeva... 

 

Kod mene na 1.1 je curilo ulja malo na spoju motora i menjaca, pa je majstor to resio diht masom. A kad smo menjali ulje, primetio sam po karteru da iz njega isto malo viri neke crne diht mase, to je verovatno neko u Svici vec odradio :D 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎4‎/‎1‎/‎2021 at 10:59 PM, Nature said:

Verzija iz 2007. ima odvojena zadnja sedišta, jer postoji i verzija sa klupom

drugar, to zavisi od paketa opreme, ne godista. Polazna zamisao im je bila da Dynamic edicija ima klupu djeljivu na pola ali gledao sam modele koje imaju osobine Dynamic a nemaju takvu klupu.

 

On ‎4‎/‎1‎/‎2021 at 10:59 PM, Nature said:

Da, umalo da zaboravim, veoma brzo nakon kupovine menjao sam senzor volana.

ja sam moju kupio sa pokvarenim senzorom i to je bila prva investicija.

Stiglo na red i mjenjanje kvacila, poslije 4 god. Neobicno je to, sto je posla korpa i druklager, a papucica je jos uvjek meka. Lamela je OK, vuce dobro.

Dao si objasnjenje oko amortizera, nacin eksploatacije.. dzabe najskuplji amortizeri ako je panda cesto offRoad..

Edited by Zan Batist

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat @Zan Batist Nisam ranije video komentare, bio sam prezauzet prošle nedelje. Verujem da je tako, nisam baš dovoljno tehnički potkovan oko detalja :) Fiat je napravio sve varijacije na temu zadnje klupe, table sa brzinomerom i obrtomerom, retrovizorima, ... Teško je ukačiti kada se kupuju rezervni delovi.

Ja sam odmah po kupovini, da ne kažem kupio pokvareno:

- akumulator,

 

- gasne amortizere gepeka, iako je otišao samo levi, oba sam promenio, da bih kasnije ukapirao da je samo jedan izgubio ulje/gas, ali oept zgodno je kada se takve stvari menjaju u paru, budući da je prethodni vlasnik menjao parcijalno očigledno; našao sam ih jedva, jer se prave u dve varijante dužine, ovaj moj je imao one ređe, ali nabavio mi ih je nove lik u autošopu preko puta mog posla u gradu,

 

- dugme električnih retrovizora, o tome sam pisao ovde, dobio dobre i jako korisne savete i linkove na Forumu, kupio polovno i sam ga zamenio,

 

- senzor volana, nije odmah otišao, ali za oko dva meseca; kažu na ntu da najčešće odu početkom zime; to mi je bio i prvi odlaak kod pravog majstora za Pandu.

 

Ono što nemam i što nisam ni primetio tokom kupovine je daska između zadnjih sedišta i gepeka; nije nešto ružno, tražio sam da je kupim, ali nisam našao još uvek.

Dobio sam dva seta guma na felnama, o tome sam isto pisao, što je jako korisno.

 

DODATAK: Zamenio sam kvačilo prošle nedelje. Majstor kaže da se korpa rascvetala... ja osim što je dosta duboko hvatalo, nisam imao ideju da je aš toliko neophodna zamena. Sada je potpuno drugačije, gotovo me je zabrinulo to što sam sada tek primetio koliko ja nikada nisam vozio auto sa ispravnim kvačilom, uvek je bilo na neku foru ili hvata dole kao kod Pade ranije ili gore kod jednog Yuga što sa terao pre dvadeset leta, ili bez pravila kao nekada davno kod tatinog starog Fiat 125. A sada imam sve nijanse kvačila, hooray :lol:

Edited by Nature
dodatak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sjajan opis.  
 
Spomenuo si dihtung glave kod Puntica, da nisi mozda mislio na dihtung dekle/poklopca ventila? Posto je to zaista standardna boljka, a dihtung glave, ne kazem da nema slucajeva, al nisam bas cuo za tako puno slucajeva... 
 
Kod mene na 1.1 je curilo ulja malo na spoju motora i menjaca, pa je majstor to resio diht masom. A kad smo menjali ulje, primetio sam po karteru da iz njega isto malo viri neke crne diht mase, to je verovatno neko u Svici vec odradio  
I dihtung glave je standardna boljka kod 1.2 motora, bese probije izmedju treceg i cetvrtog klipa i obicno oko 150hkm :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, zanima me Panda 100 hp, kakva je za odrzavanje, potrosnju, sve sto moze da bude korisno.Hvala drustvo!

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je Fiatov FIRE motor 1.4 16v najjaci koji je isao u Pandu, a isti motor je isao u gro drugih modela.. Stilo, Novi Bravo, Grande Punto/Evo.. Tako da je on poznat. Malo troskari ulje (svi ti motori tako fabricki, ali ne znaci da visis oko sipke i da proveravas, samo da imas u vidu) jednostavan za odrzavanje. Potrosnja goriva je malo visa, jer je atmo motor. 

 

Sam motor je ok i za Pandu je raketa, jer je lagana. Delova za nju ko sodera (jedino malo limarija, ako je sa sportskim branicima i sl, pa moze biti zez jer je redja), izdrzljiv auto. Panda 4x4 je npr dosta bila hvaljena kao izdrzljiv auto, mehanicki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala najlepse, jedino me buni potrosnja spominju ljudi 7l grad sto mi nije logicno, nisam ljubitelj plina pa ako trosi 8-9 l to mi je prihvatljivo za taj automobil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmo motor ne moze trositi malo... Mogli su karburatorski pa ga bacis na ler nizbrdo, kocis motorom, lagano ubrzavas, ali sa direktnim ubrizgavanjem sve zavisi od noge na gasu, natovarenosti i vozi li se pod klimom sa putnicima ili bez i prazan. 

 

Za taj motor u gradu kod npr novog Tipa, potrosnja je oko 9-10L, ali on je tezak auto. Kod pande je verovatno manja, oko te sto si spomenuo, 8L i noga na gasu kao jedan od uslova za potrosnju. 

 

6-7L na APu mozda i trosi pri 120-130km/h, za grad je to... Pa tesko realna potrosnja, ako se za grad smatra BG i to u sistemu kreni-stani pod klimom i zestok spic oko 7 izjutra ili 4-5 popodne i relacija Bogoslovija - Banovo brdo (znaci zlo strogog centra). 

 

Za plin ti ne bi mogao reci, jer imao sam i auto sa plinom i bez i nekako sam uvek za samo jedno gorivo. Ako uzimas tj ugradjujes plin, uzmi Q-box, pokazao se odlicno kod nekih clanova koji imaju taj 1.4 16v ali turbo (120/150ks) i kazu da je bolji. Mozda je skuplji ali ima bolji racunar sto dosta znaci oko pravljenja smese i stelovanja. Imas teme o plinu pa se tamo bolje informisi da ne idemo off. 

 

Imas teme o kupovini Pande pa vidi tamo misljenja oko samog auta. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam najlepse i jos jednom hvala na izdvojenom vremenu.Sve pohvale za vas.Sto se mene tice tema je zatvorena :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Corbic

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o kupovini Pande (mozes da procitas i prethodno napisano). Naravno da se nista "ne zatvara", bilo je i bice zainteresovanih za taj model...

Sto se potrosnje tice, a to je bilo jedno od pitanja - imam prilicno poverenja u SpritMonitor, gde korisnici beleze svoje rezultate iz prakse. Bar iz mog iskustva se pokazalo kao prilicno tacno, a moze da ti posluzi bar kao neki orijentir.

Prosecna (kombinovana) potrosnja koju ljudi prijavljuju je 7,2 l, kod nekih ide i do 9-10 (verovatno po gradu). Sto znaci da gradsku potrosnju od 7l mozes komotno da zaboravis:

 

Untitled.thumb.png.58254b5d6e795458c4e8b60d63969e17.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja panda 1,2 69ks trosi od 6 do 9 litara tj retko trosi 6 posto je iskljucivo vozim po gradu, bez klime 8 sa klimom 9
Inace auto je fenomenalan uzivam u voznji iako je teretna verzija i dosao iz Italije i niko ne zna koliko je presao auto se ne kvari. Za godinu i po koliko je vozim promenio sam set kvacila i diskove a sad se ponekad javi homokineticki

Posto je teretna verzija od opreme nema nista ali zato ima zatamljena stakla i dobru nosivost tovario sam 500kg i sasvim dobro se ponasa mada bi ja voleo da mogu i vise
Zbog te nosivosti auto je jako neudoban kada je prazan prelaz preko lezecih ili rupa je pakao obavezno udarim glavom u nebo
Ako neko hoce da pravi konverziju iz teretnog u putnicko nikako ne savetujem putnici pozadi nece lepo da se provedu
pored zadnje klupe potrebno je promeniti i ogibljenje montirati podizace zadnjih stakala trece stop svetlo antenu brisac zadnjeg stakla. Takodje nema instalacije za zvucnike bocne lajsne maglenke branici su drugaciji i nisu ofarbani nema obrtomer .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim Fiat Pandu 1.2 69ks 2010 godište i meni je prosečna potrošnja oko 6l, mereno više puta sipanjem goriva od čepa do čepa. Ja nemam kreni-stani vožnju (krećem se po Novom Beogradu i to uglavnom u vreme bez veće gužve), klimu koristim veoma retko, uglavnom sam sam u autu, a oko 50 % vožnje (nekada i više) mi je otvoren put. Pored toga, vozim defanzivno. Ja mislim da je ovo neki minimum potrošnje, osim ukoliko se ne vozi isključivo na otvorenom. Verujem da potrošnja može ići na 8 u nekim mnogo težim režimima rada (kreni stani, klima, oštrija vožnja i sl.). Inače što se tiče samog auta ja sam veoma zadovoljan. Delova ima, majstora ima, servisi nisu skupi, cena registracije nije visoka, veoma elastičan motor koji ne traži visoke obrtaje što meni kao defanzivnom vozaču veoma odgovara, petoro vrata, idealan za grad, umeren potrošač. Ono što je po meni najveća zamerka je plastika korišćena za izradu pojedinih delova i tu ne mislim na plastiku komandne table ili na vratima koji i nije toliko loša, već npr. plastiku ispod brisača, zatim neke plastične delove u motornom prostoru i sl, jer je veoma lošeg kvaliteta i krta. Tu su i povremena krckanja unutrašnjosti, ali sve u svemu po meni odličan auto. Istina moja Panda je u Dynamic opremi tj. ima alu felne, podešavanje sedišta po visina, volana po visini, deljivu i istovremeno kliznu zadnju klupu, tapacirane naslone na svim sedištima umesto onih plastičnih, obrtomer, profilisana zadnja sedišta (registrovana za 4 osobe), podizače prednjih prozora, zvučnike u svim vratima, klima. Ja bih Pandu svakako preporučio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...