Jump to content
FAS Goran
boki

Sigurnosni šrafovi

Recommended Posts

Hvala na pomoci, ali resio sam nakon nekoliko dana agonije.

 

Kupovao sam neke univerzalne gedore, uspeo sam samo jedan sraf da skinem, ali on verovatno nije bio stegnut. Uglavnom se gedore raspale.

Vulkanizeri nisu mogli da skinu, kazu sraf ima oko sebe prsten i dok je on tu nemaju kako da uhvate sraf.

 

Na kraju sam pozvao mobilnog vulkanizera, dosli momci i izvadili ih. Imaju nazovimo to kao neka specijalan kljuc za odvijanje koji je kao cvetic, licilo mi na detelinu, i to se uvija tako u kljuc.

Stavi se na sraf malo kucne i onda se lupi macolom da bolje uhvati. Zatim se odvrne. U sustini ko ima taj alat ne vredi sigurnosni sraf. 

 

Kostalo me mnogo, ali kad je muka mora da se plati, majstor se naravno nije javio. Izbegava me. 

 

Danas mi se upalila lampica za ABS da li je od lupkanja otisao senzor, ne znam ne razumem se mnogo u mehaniku. Ali danas kada mi je tocak ponovo proklizao na snegu ugasila se lampica i ponovo je proradio ABS. Cujem i osetim kako cangrlja kada kocim. Sad dokle ce da radi videcemo.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Gavrilo011 said:

Imaju nazovimo to kao neka specijalan kljuc za odvijanje koji je kao cvetic, licilo mi na detelinu, i to se uvija tako u kljuc.

Da nije ovakav cvetic :D ?

 

proxy.thumb.png.1a56336dc492eae849d4c933b0557e9e.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/16/2021 at 3:04 PM, Ivan said:

Da nije ovakav cvetic :D ?

 

proxy.thumb.png.1a56336dc492eae849d4c933b0557e9e.png

Prvo sam ovo probao i odvrnuo jedan sraf, ali kao sto rekoh mislim da nije bio stegnut.

Zatim sam probao drugi i pukla je. Onda sam nasao neku jacu od 2000 din, probao i ona je odmah pukla. To moze da odvrne samo neke gluposti.

 

Ovo je alat koji su oni imali, profi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam slican problem pre desetak dana. U firmu je stigao ford kuga a ja sam je uzeo za vikend da je isprobam. U super stanju, 2.0tdci, 2017 god.
Odemo do taste i naletim na armaturu, posecem prednju gumu.
Pridjem tocku i imam sta da vidim. Jedan od kljuceva je sigurnosni. Obrnem auto i ne nadjem kljuc..nadjem ispod suvozacevog sedista tajnu pregradu sa litrom ulja od bivseg vlasnika ali ne i kljuc...
Ja tastinim autom za bg a tast nadje cigu koji uspe da razlupa prednje srafove ali i felne sa njima.
Za zadnje odem u kemoimpex i oni uspeju da skinu pola srafa, onaj pokretni deo koji se vrti ali ostane glavni deo zavrtnja.
Njega sam sredio obicnom gedorom devetnaesticom. Odem do prodavnoce alata, kupim za 200 din dve devetnaestice, nakucam ih preko srafa koji je okrugao i odvrnem.
Na kupujem prodajem narucio 4 srafa i 2 brezona, ciga je na prednjim tockovima upropastio brezone...
Ostalo je samo ti brezoni da se srede i auto je skoro vracen u pocetno stanje.
Kazem skoro jer su sada napred neke riken gume koje su 1cm uze... To je tast uspeo da nadje i osposobi auto...

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad kažeš šraf, misliš na maticu? Ili je Ford izbacio sistem sa brezonima, a uveo šrafove?

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre pa dana primetio sam da mi fali šraf na točku, auto stajao 4 dana parkiran tom stranom uza zid. Danas vidim da nisam jedini u kraju koji je bio na meti.
Gotovo da nema dana da neki automobil na Karaburmi ne osvane bez sva četiri točka.


Elem, da li neko ima iskustva sa ovom firmom. bave se izradom šrafova i daju dva ključa, sa mogućnošću ponovne izrade ključa na osnovu "rezervnog" 

https://www.sigurnosnisrafovi.rs/

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stex_pb

Imao sam nesto slicno i na Stilu i sada na Sportu, kupio u bivsem "Junior autu" u Sindjelicevoj... Sta znam, za 12 godina nikakvih problema, i srafovi i tockovi do sada na broju :D ...

Jedino kod tog modela sigurnosnih srafova treba pripaziti pri odvrtanju/zavrtanju, da se kljuc drzi cvrsto pod 90 stepeni, da se ne bi pokrivila "sifra".

U prevodu, izbegavati varijantu odvrtanja/zavrtanja nogom, krvnickog pretezanja (uostalom kao i za sve ostale sigurnosne, a sto neki vulkanizeri znaju da urade) i sl.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikakva pamet, treba uzeti nesto kvalitetnije i naravno ni jednu vrstu ne zatezati kao ostale "normalne" srafove.

Inace, cisto da znas, sve se skida - konkretno srafovi iznad, sa ovakvim alatkama:

 

41hMjBSBuiL.thumb.jpg.5ca9d1caf388b4c93c8f0f942262d9c0.jpg

 

Za druge vrste imaju druge cake... Uostalom, svrha sigurnosnih srafova je kao i alarma - nikakva 100% zastita, nego cisto da sitne pilicare preusmere na auto "pored".

Ko hoce da odradi auto, odradice sta god da ima od zastite. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam kupio baš ove sa linka koji sam kačio. Imaju predstavništvo i u BG, domaća privreda. Od prilike shvatam zašto mi nisu skinuli točak već samo jedan vijak. Toliko je bio zategnut da sam skakao sa obe noge po ključu ne bi li danas namontirao sigurnosne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toliko je siguran, sećam se jednom kad sam menjao gumu, pa 5 ljudi nije moglo da odvije.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan mali savet, ako kupujete set sigurnosnih šrafova, obavezno uzimajte samo one koji imaju dva ključa za pragove, rezerva uvek može dobro doći.vulkanizeri naplaćuju od 1000 din pa naviše za skidanje sigurnosnih po šrafu!
 

Edited by Ivan
Prebaceno, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da svaki "malo bolji" set ima dva ključa. Ovi novosadjani kod kojih sam ja uzeo imaju mogucnost da prave kopiju ključa na osnovu postojećeg. Znači ako jedan izgubiš drugi koristiš da napraviš rezervu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta mislite dal ima neko da je stavio 2 seta sigurnosnih srafova po tocku?..ja evo gledam nesto imam na Skodi sigurnosne al samo 1 kljuc je dosao u kutiji nema mesta za dva..znaci moj set je neki jeftin jel ima neka preporuka za 17ce koji set uzeti?

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo je apsurdno stavljati 2 sigurnosna po točku osim ako nemaš neke felne od par iljada eura. I jedan šraf je dovoljan da ti ne skinu točak za 1 min nego za 5 min, ali ako je auto bez alarma i negde zavučeno parkiran, za jednu noć će da ga komplet očerupaju a ne da mu skinu samo felne :) 

 

Vidi neke poznatije marke, cenovno 25e+ kontam da su dobri.

 

Ja imam jedne iste (nasledio od matoraca, a oni ih imaju jedno 30+ godina) ali....na strugu pravljene i šrafovi i sam nastavak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam kupio u Auto Kući gde sam uzeo i auto. Dobiješ baš namenske za taj model, ili felnu itd i ne razmišljaš. Set je oko 5500-6000 dinara.
Idu dva ključa, 4 šrafa i 4 metalna poklopca i magnet za skidanje istih.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, ISV_01 said:

Malo je apsurdno stavljati 2 sigurnosna po točku osim ako nemaš neke felne od par iljada eura. I jedan šraf je dovoljan da ti ne skinu točak za 1 min nego za 5 min

Poenta nije da li ce im trebati 1 ili 5 min ;) . "Profesionalci" ce ocerupati na sta god da se namere, cas posla.

Nego je poenta sigurnosnih srafova (kao i alarma) preusmeriti sitne pilicare, na "isto to ili slicno pored".

3 hours ago, knezevic76 said:

Dobiješ baš namenske za taj model, ili felnu itd i ne razmišljaš.

Bar je Fiat uvek gurao identicne srafove, em na gomilu modela, em na raznorazne velicine i tipove felni (alu, celicne, razlicite colaze...). Nema tu nikakve egzotike, naprotiv, uvek je to bilo unificirano. Koliko se secam iz glave, standard je bio M12 sraf, sa korakom navoja 1.25 (M12x1.25) i duzinom navoja od 22 mm.

Ukucas na ePer Compatibility listu za svoj VIN, pronadjes srafove felni - lista modela sa kojih si mogao da koristis srafove za bilo koje felne je bila bukvalno na 2 strane :) .

Treba samo proveriti kod ovih novijih modela sa PCD 5x98 i CB 58.1, a verujem da je slicna prica jer ionako za sve zivo idu na smanjenje troskova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar dan.
Dobar dan.
Koliko vrede ove felne?
Toliko i toliko?
Ok, jer imate šrafove sigurnosne da se odmah obezbedim?
Imamo.
Daj.

Kraj.

Sad da ja tražim po eprovima, mlatim se tamo vamo za crvenu gore dole, ma ćao. Nov auto, novi šrafovi, oni montirali, šta ima da razmišljam ;)



Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

Licno niti sam pricao o ustedi, niti o crvenoj, niti mi je to bilo na kraj pameti - nego o tome da uglavnom kod Fiata od srafova nista nije "namensko" za neki model ili felnu.

Bukvalno decenijama unazad prave identicne srafove za gomilu modela, razlicite colaze, celicne i alu felne...

A valjda smo ovde auto-entuzijasti, pa caskamo "ponekad" malo i o tehnici ;) ...

PS: Nije me mrzelo da pogledam, ako je verovati ovome - kao sto sam i pretpostavio. Klasika za Fiat, M12x1.25:

 

Untitled.thumb.png.ca3e3f85baa4c9fa27f6d82ed979d377.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te dimenzije srafova Fiat nosi godinama... osim GP-a koji je u stvari Opel, te su njegovi srafovi M12x1.5...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...