Jump to content
FAS Goran
boki

Sigurnosni šrafovi

Recommended Posts

Ne moze da bude "adaptivna glava shrafa" jer se ona ne adaptira nego je vec adaptirana sto znaci da moze samo da bude adapter (prebudzivac na Srpskom) a iz razloga sto se koristi za zastitu isto tako moze da se nazove i "kljuc", ali znaci ne kljuc kao kljuc nego kljuc kao kljuc, mada ja ne bi bezao ni od onog kljuc, kao kljuc... :) 
Postoje razne neke firme koje imaju ugovor sa Fiat-om i proizvode delove za Fiat, koliko znam kada takva jedna firma proizvede deo (npr. felnu) onda uglavnom na tom delu stoji utisnut natps Fiat ili Fiat Lancia ili mozda sad Fiat Chrysler, na to sam mislio kada sam rekao da je proizveo FIAT...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam bas ovakav sigurnosni komplet, pre neki mesec. Ovaj adapter/prebudzivač je bio iskidan, pa je morala da se vari sipka na sraf i tako odvrne sa tocka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je bio original, ne znam. Covek kupio u radnji, u N. Sadu. Bili su namontirani na VW Passat.

 

Ja sam na BMW-u imao njihove original sigurnosne srafove. Mislim da su odlicni, tj. veoma dobro inzenjerski reseni.

BMW s1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On November 18, 2016 at 0:50 PM, msrdjan1 said:

Kakva su vam iskustva sa originalnim Fiat sigurnosnim šrafovima, jeste da su osetno skuplji i svake godine mi deluju sve skuplji i skuplji ali...?

 

Ista kao i sa original Fiat gumama, staklima, kocionim plocicama i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurnosni šrafovi,iskustva, da ili ne? I koji su najbolji?

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Srkii

Pre otvaranja nove teme proveriti sadrzaj foruma pomocu Search.

Nepotrebno otvoren topic je spojen sa postojecim, pa mozes i da pogledas dosadasnja iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otvaram novu temu, ima li konktetne svrhe staviti sigurnosne matice? Neka preporuka za proizvodjaca? Auto je delta 2008 i u ovlascenom 4 matics kostaju 5.000

 

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shakalkv

Pretpostavljam da mislis na sigurnosne srafove za felne - ako je tako, pitanje je prebaceno u postojecu, odgovarajucu temu (pre otvaranja nove teme, proveriti dosadasnji sadrzaj pomocu Search foruma).

Na prethodnih par strana imas dosadasnja iskustva pa prelistaj. Za skoro 3 puta manje para imas sasvim korektne sigurnosne srafove, upravo jedne takve teram jedno 7-8 godina.

Naravno da ima svrhe, u zavisnosti od toga gde se kreces, kakve felne i gume imas... Mislim, sve se to skida sa adapterima, ali bar da pilicare prebacis na susedni auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, djole81ar said:

Koja je u suštini razlika stavio 15 i 16 zimske?

Kako to ide sa sigurnosnim šrafovima, nisam nikad koristio, jel se stavi jedan po felni il kako?

Na manjem promeru felni i sa gumama sa višim bokovima se voziš nešto udobnije ali malo se gubi povratna informacija na volanu + je auto malo "blićkav" u oštrijim skretanjima/krivinama.

 

Što se tiče sigurnosnih šrafova, sigurnost je u tome što imaju nestandardnu glavu za koju bi prema bajci ti trebalo da jedini imaš ključ koji pasuje. Jedan po točku je minimum da to ima smisla, a ako imaš način da bezbedno nosiš sa sobom 20 različitih ključeva, možeš staviti i svih pet na svaki točak...

 

Kao i svi sistemi sigurnosti, ne spasava te ako se neko baš namerio na tvoj auto, ali ga čini manje primamljivom metom, naročito na "gušće naseljenom" parkingu.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje mišljenje je da sigurnosni šrafovi uopšte nisu mit kao što neki misle. Cilj je odvratiti lopova, pošto su to uglavnom brze krađe pa niko neće da se bakće jer su pojedini modeli zaista teški za skidanje, pa neki i zahtevaju čukanje. A ako se čuka onda se aktivira alarm i to je to. Naravno da onaj ko se namerači može da natovari i ceo auto na šlep i da otera ali to je več šira tema o bezbednosti . Svaka dodatna zaštita po meni je OK i pošto sam mašinac po struci izabrao sam flower lock sigurnjake kao neki optimum zaštite dovoljan da usmeri jajaru na nekog drugog na parkingu kome su sigurnjaci mit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, McSteel said:

Na manjem promeru felni i sa gumama sa višim bokovima se voziš nešto udobnije ali malo se gubi povratna informacija na volanu + je auto malo "blićkav" u oštrijim skretanjima/krivinama.

Ako se ne varam fabricke 16" na Tipu su ista visina kao npr Stilo 15", ja mislim, nisu 16" nista nizeg profila. Ako je idra visina onda je znaci samo estetski razlika dal stavio 16" zimske ili 15"?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, djole81ar said:

Ako se ne varam fabricke 16" na Tipu su ista visina kao npr Stilo 15", ja mislim, nisu 16" nista nizeg profila. Ako je idra visina onda je znaci samo estetski razlika dal stavio 16" zimske ili 15"?

I novi Tipo i Stilo koriste iste preporučene veličine: 195/65 R15, 205/55 R16 i 215/45 R17.

 

Prvi broj je širina gume u mm, a drugi je "aspect ratio", tj. odnos visine i širine u procentima. To bi značilo da je visina od ivice felne do gazišta preporučene gume za 15" felne 195mm x 0,65 = 126,75mm. Za 16" je to 112,75mm a za 17" je 96,75mm. Preporučeni pneumatici za 15" imaju, dakle, 14mm više "mesa" između ivice felne i puta u odnosu na 16". Pošto je u pitanju uža guma sa višim zidom, kontaktna površina je manja plus je čvrstina pri bočnom opterećenju (skretanju) niža, i stoga je upravljivost nešto lošija. Sa druge strane, upijanje neravnina i rupa na putu je bolje, i tolerancija na akvaplaning je bolja upravo zbog manje kontaktne površine a time kraćeg puta koji voda treba da prođe kroz šaru gume pre no što bude sklonjena u stranu.

 

Manja guma istog tipa od istog proizvođača ima i (nešto) manju cenu i niži otpor kotrljanju. Istina, na većini auta i lošije izgleda visoka guma (pored pomenutih lošijih performansi u zahtevnijoj vožnji), ali to već svako individualno odlučuje koliko mu je važno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok @McSteel hvala, pohvatao sam. Ipak milim da bi 15" delovale suviše male, jer Tipo deluje malo robusno, čak i sa 16" se provlači, iako ne patim od toga, stila sam vozio sa 15" sve vreme, ali dosta Tipo izgleda veći. Ako biram alu felne za zimske, da li tu nešto treba gledati koji izgled (broj krakova, manje rupe veće...)  zbog korišćenja po snegu, eventualno lanaca.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu je čista estetika u pitanju. Može se teoretisati o tome da su možda bolje što zatvorenije felne kako bi bilo što manje prilika da so posuta po putevima dospe na diskove i pakne, ali nemam pouzdanih informacija u tom pogledu.

Na lance za sneg kraci felne ne utično, odnosno ne bi smeli da utiču ako su lanci adekvatnih dimenzija i pravilno postavljeni...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatvorenije felne upravo obicno naopako deluju, uvek imam vise problema sa rasturanjem trapa i kocnica kod vozila koji imaju celicne felne nego alu felne jer se blato i so taloze iza, a nije lako prici da se opere kao kod su otvorenije felne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kit Komercu sam uzeo set sigurnosnih srafova za Punto Evo. Dali su mi za Grande Punto, kontam da je isto. Model je M12x1.5, kontam da je ok (jer je Grande na nemackoj platformi radjen)?

Posto sam iscitao temu, i vidim da ljudi kazu da se ovi srafovi manje stezu, moje pitanje je - koliko ih dotegnuti? Jel ok obicnim kljucem koliko god mogu (rukom), ili je to previse? Posto ne verujem da je dovoljno samo ih rukom stegnuti.

 

Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto su ljudi verovatno mislili i ti planiras, standardne srafove da stezete nekoliko puta vise od preporucenog, a ove kao pazite da ne polome tj kljuc da ne prokliza. Svi srafovi mogu da se stegnu propisano ako su kvalitetne izrade i za automobile to znaci da prosecna osoba od 80kg ako koristi standardni kljuc dobijen uz auto moze da ih stegne iz ruke i to cak ne mora svom snagom. Za 90% automobila je to izmedju 80 i 120Nm (mada su cesci od 100 do 120), a gazenje po kljucu obicno podrazumeva 200+Nm, za upornije i preko 500, a oni koji vole da dodaju cevi preko 1000Nm. Ako se ja dobro secam fizike, 80kg na kljucu od 25cm je negde oko 210Nm i to bez skakanja. Tako da sem ako niste neka klinka od 50kg, dovoljno je stezanje iz ruke i to ne mora koliko god mozes za sve srafove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidis nikad nisam razmisljao kolko se stezu sigurnosni srafovi...na mom puntu sve stezem rukom i eventualno 3cm preostalih nagazim nogom...na njemu ni nemam sigrnosne srafove buduci da su celicne felne sa ratkapnama koje su prosle sremski front...e sad na novom autu radio sam pretragu koje sigurnosne da uzmem i razmisljao sam dal 2 po gumi al ko ste je pisano gore sve to moze da se skine a ne daj boze da zapekne prilikom montaze leto/zima imas dupli problem...tako da kad sam montirao nove gume i celicne felne 16" za zimu gledao sam i vidim da je majstor sve obicne srafove stezao sa pistoljem a sigurnosni sa mojom cevkom iz kola i nastavkom...

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 04/01/2020 at 1:30 AM, Urra said:

U Kit Komercu sam uzeo set sigurnosnih srafova za Punto Evo. Dali su mi za Grande Punto, kontam da je isto. Model je M12x1.5, kontam da je ok (jer je Grande na nemackoj platformi radjen)?

Sve OK, isto je za GP i Evo, M12x1,5. To je karakteristicno zbog saradnje sa GM u tom periodu (uz npr. Center Bore od 56.6 mm i PCD 4x100).

Dok je klasicni fiatovski navoj M12x1,25, tj. razlicit je korak navoja (uz CB 58.1 mm i PCD 4x98).

Obicno se stavlja jedan sigurnosni sraf po tocku, a steze trunku slabije nego ostala tri, zato sto ima razlicitih modela koji mogu da proklizaju ako iole zapeknu. Slazem se da sa kvalitetnim srafovima nema problema. Pozeljno je takodje uzeti i komplet koji ima 2 srafa za odvrtanje (da postoji i rezervni u slucaju gubitka jednog).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi nesto pobrkao navoje posto si u oba slucaja napisao M12x1.25 :D Pa sem ako nije neki "plastelinski" primerak (sto inace treba paziti i pri kupovini obicnih srafova (nebitno jel za felnu ili ne)), svaki bi trebao da bude dovoljno jak da se dotegne na 120Nm. S obzirom da M10 u 10.9 kvalitetu idu po nekom industrijskom standardu do 100 i nesto Nm, M12 i M14 imaju dosta vise zaliha (ne secam se koje su specifikacije za njih). U svakom slucaju bolje stegnuti sve srafove propisano, nego nagadjati rukama i gazenjem. Ima dobrih moment kljuceva za 2000-3000din mislim da vredi uloziti u to za one koji imaju naviku da barem sitnice rade oko auta, tipa sezonska zamena tockova, mali servis i slicno.

 

Sto se tice tih srafova, svaki se moze odvrnuti ako neko zeli da ukrade, tako da nema svrhe da se stavlja vise od jednog, onaj ko se namerio onda ima mogucnost da odvrne sve srafove, to se stavlja radi sprecavanja "sitnih" lopova, a treba gledati sta se uzima jer ima dobrih resenja i prilicno bednih. Po mom misljenju je najbolje uzeti one sto imaju petougaonu ili sedmougaonu glavu umesto klasicnih setougonih (barem je to najcesce, naravno ima raznih izvedbi sa drugim "nastavcima" sto kod fabrickih srafova sto kod sigurnosnih). Takodje iako ljudi izbegavaju da namazu navoje da se ne bi odvrnulo, treba znati da je industrijski standard da se navoji podmazuju jer samo tako se postize adekvatna sila pritezanja posto je stvar da se sraf istegne na odgovarajucu meru pri pritezanju a ne da se "meri" trenje u navoju. Naravno konus ne treba podmazivati. Mada kod izvedbi gde nema konusa je isto standard da se podmazuje dodirna povrsina glave.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sam pocetnik, ja iskreno nesto i ne planiram u prvo vreme da sam menjam gume i sl. (sem u nuzdi, npr. ako pukne guma), pa da diram i obicne srafove. Nego pitam, jer vidim da neki od forumasa ovde pisu kako sami stezu sigurnosne srafove (a vulkanizer ostale), jer pri zameni guma u servisu imaju tendenciju da ih pretegnu pneumatskim. Pa rek'o da vidim koliko ih stegnuti obicnim kljucem, a bez bojazni po bezbednost/pretezanje. Hvala za info :)

 

@Ivan

Fala za info :)

Ovaj set ima samo 1 kljuc (prodavac mi rece da ga cuvam, jer nabavka novog po sifri kosta 100e :D )

Mozda bi onda bilo bolje da uzmem ove TopLock ili od TenFingers, posto oni dolaze sa dva kljuca, hmm...

 

Edited by Ivan
Skinuti nepotrebni citati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...