Angreal 0 Posted January 10, 2010 Zanima me da lii koliku potrosnju ulja propisuje fabrika kod modela sa tim motorom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Goran Zemun 441 Posted January 10, 2010 Ti motori u principu ne trose ulje, u exploataciji se pokazalo da kada je sve ok. potrosi oko 0,75l-1l na 10000km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted January 10, 2010 Problem je iz nekog mog iskustva i priče da je ulje loše, ali to ćeš primetiti tako što ti prvih recimo 5000 km ne troši a onda krene...A priča o potršnji ulja je već ražvakana, verovao ili ne fabrike se ograđuju tako što kažu da svaki motor može da potroši do 1L/1000 km (da, na hiljadu ) Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 10, 2010 ...verovao ili ne fabrike se ograđuju tako što kažu da svaki motor može da potroši do 1L/1000 km (da, na hiljadu )Fiat toleriše do 400gr...ne više od toga na 1.000 Km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted January 10, 2010 ja imam gore pomenuti motor, sam menjam i dosipam ulje po potrebi. Moj primerak trosi od 0.1 - 0.6 l ulja na 5000 km. Pri letnjoj voznji nikad ni ne dosipam ulje, (to je slucaj kad trosi oko 0.1 na 5000 km), pri zimskoj dolijem oko 0.5-0.6 l izmedju zamena. Menjam ulje i filter(e) na 5000 km, cca 4 puta godisnje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angreal 0 Posted January 11, 2010 Kod mene je u tim granicama potrosnje kako navodite. Mada to verovatno zavisi i od proizvodjaca ulja koje se sipa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bruno 0 Posted January 11, 2010 Fabrika kaže da se toleriše 0.6l ulja na čini mi se 2-3000 km. Pa to je glupost. Imam Punta mk2 2002 g, 1.2 8V, i ne troši ulje ili vrlo malo do 10000 km. Nema potrebe menjati ulje na 5000 km. U EU njemu je servisni interval na 20000. Zato i postoji ona glupost od SELENIA 20K. Kao za 20 000 km. To je klasično SELENIA GOLD 10-40. Nego je kod nas loše gorivo pa je preporuka na 10000. Ako troši preko litra na 10000, mora da se radi glava, i to bolje što pre. Pogotovu ako se vozi na metan ili tng. To ove motore rastura ko pi..u. E da bilo je i slučajeva da CASTROL-a troši a SELENIU neće. Kretenski auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted January 11, 2010 pliz, objasni nam (ili meni):kako to NE trosi ulje,zasto metan ili tng rasturaju ovaj (ili bilo koji drugi) motor ko pi..u, pod uslovom da je propisno ugradjen odgovarajuci sistem?zasto je nasa limuzina kretenski auto? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bruno 0 Posted January 11, 2010 Pazi, neko stručno objašnjenje nema, to su samo slučajevi koji se pojavljuju. CNG-Metan je najopasniji za motor. Evo kada skineš glavu motora posle 150 000 na metanu uz osetnu potrošnj ulja do 2-2.5l na 10 000 km, nađeš takvo đubre da ne možeš da zamisliš. I u takvim slučajevima je bolje što pre raditi glavu ili ga prodati. U Italiji ga često srećeš u automobilima jer dobiš subvenciju na registraciju zbog ekologije i koje kakvih gluposti. Fiat u Punto 2 do 2002 nije fabrički ugrađivao CNG ni TNG. I ako je uvežen sa tim uređajima nećeš proći atest jer nema sekvent. I sada u Fiat-u te uređaje ugrađuje LANDIRENZO a ne sam FIAT. LANDI je nabolji za metan a za TNG je PRINS www.prinsautogas.com. Ali je isparivač veoma skup. Ali ni to nema veze jednostavno to rastura glavu. Najbolje je TNG ugrađivati u nov auto i do 100 000 neće biti problema sa glavom. TNG manje haba motor od metana.Dakle nije toliko do sistema već vrste goriva. Ne ugrađivati BRC i LOVATO sequent, skupo održavanje ako dođe do kvara. Samo LANDI i PRINS, čak i LP ili tako nešto Poljski uređaj je odličan. Imao sam prilike da se sretnem sa njim.Ne mogu to da objasnim.... često se srećem sa tom potrošnjom ulja kod metana i fiata u kombinaciji.Ulje automobil ne bi trbalo da troši ili do pola litra na 10000km. To ti je pravilo. Može da priča ko šta hoće i da izmišlja koje kakve gluposti i opravdanja. Evo menjao sam ulje pre 5000 km, SELENIA GOLD 10-40, i ništa nije potrošio, auto je prešao mnooooogo. I još jedna stvar, za takve gluposti ne terati auto u deltu, samo se.u. Kao ne valja ti filter, nije iz originala i nije propisano ulje, nije stručno lice uradilo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted January 11, 2010 (edited) Moj je mk2b - istina mjt - kupljen 01/2009 sipao Selenia gold 10/40 i posle 6000-7000nije ništa potrošio. Svaki motor ipak malo troši ulje ali je touglavnom neprimetno na našim malim relacijama. Ipak dobro ulje... Edited January 11, 2010 by Banetv Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kypck 0 Posted January 11, 2010 U punta Mk2a, koji je presao pravih 135.000km sipam Seleniu 20k. Vozio sam ga 140-150 500km u cugu, i nije potrosio ulje. Moguce da na 10000km potrosi ne vise od pola litre. Motor je odlican, za tu staru tehnologiju sa 8v, jako izdrzljiv.Za razliku od Corse sa 3 cilindra i 12v koja potrosi nekih 250ml na 1000km, a presla je 20000km manje.Procitao sam da je fabricka tolernacija za novu Tojotu cak 600km na 1000km!? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bruno 0 Posted January 12, 2010 Ma da, pazi 600ml na 1000km. A u punta staje 2.8l ulja. Imao sam slučaj da Novi Polo 1.9 tdi, na 2000km upalio lampu da nema ulja. Ej potpuno nov auto potrošio svo ulje. I zvao sam PORSCHE, i oni kažu to je sasvim normalno sipaj CASTROL koji preporučuje fabrika i piči do servisa. Ja sam i dalje protivnik tog lapranja. Motor ne sme da potroši više od 10-15% ulja. Dakle Punto do 300 ml na 10 000 km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Goran Zemun 441 Posted January 12, 2010 Kada su 96' stigle Crome 2,0 16v, prvih 50 kom. je kupila posta. U prvih dva meseca prolupalo je tri komada zato sto su ostale bez kapi ulja. Ljudi iz poste su do tada vozili Opele koji nisu trosili ulje pa ga nisu ni kontrolisali. Ta Croma je trosila ravno 1l na 1000km kad je bila nova. A fabricka norma je bila do 1.3l na 1000km. Uradili smo preko 15 generalnih u prvih godinu dana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bruno 0 Posted January 12, 2010 Pa da fabrika, napiše 1l na 1000 km da se ogradi od garancije. Seljačka posla. E sad sa tolikom potrošnjom me zanima kako prolaze anti pollution test (izduvnih gasova), ako kod nas bude rigorozno kao u Italiji, nema pojma da prođeš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted January 12, 2010 Ma da, pazi 600ml na 1000km. A u punta staje 2.8l ulja. Imao sam slučaj da Novi Polo 1.9 tdi, na 2000km upalio lampu da nema ulja. Ej potpuno nov auto potrošio svo ulje. I zvao sam PORSCHE, i oni kažu to je sasvim normalno sipaj CASTROL koji preporučuje fabrika i piči do servisa. Ja sam i dalje protivnik tog lapranja. Motor ne sme da potroši više od 10-15% ulja. Dakle Punto do 300 ml na 10 000 km.Sad se prave nisko frikcioni motori zbog boljeg iskoriscenja goriva i samim tim manje potrosnje.Zato koriste redje ulje 5w-40 i 0w-40 pa nije cudo sto ga toliko trose. A proizvdjaci se vade sa tim da dok se karike ne razrade i ne nalegnu kako treba mora i vise da trose ulje.Slozio bi se sa oktopodom da posle zamene nema uopste potrosnje ulja vec samo sa vremenom i predjenom kilometrazom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted January 12, 2010 desava se takodje kad se auto vozi ostrije da potrosi nesto ulja a pri vracanju na normalnu voznju i potrosnja se smanji Quote Share this post Link to post Share on other sites
radoznali 2 Posted January 12, 2010 Koje je onda najisplativije i najbolje ulje za Fiat, recimo, Punto? Selenia 20k ili neko drugo? Znate ono "sipas, ne mislis, samo proveravas" Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted January 12, 2010 http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index....st&p=580876prelistaj malo pa odluci sam Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted January 13, 2010 Snimak Fiat-ovog uputstva: Quote Share this post Link to post Share on other sites
TOGO 0 Posted January 13, 2010 Moj je mk2b - istina mjt - kupljen 01/2009 sipao Selenia gold 10/40 i posle 6000-7000nije ništa potrošio. Svaki motor ipak malo troši ulje ali je touglavnom neprimetno na našim malim relacijama. Ipak dobro ulje...Zašto crni Bane Gold u Multijet? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted January 14, 2010 Moja z10, Italijanka trosi ulje od kad je kupljena, pa evo ovih 30.000km.Ja je ne vozim ko baba, ali ni nesto preterano agresivno.Ulje je Selenia 20k, izmenu radim na 7-8.000km.Porosnja je otprilike 1- 1.5dl, na 1000km voznje.Vozim na benzin.Znam da je ovo relativno cesto na ovim motorima, pa i na GP...Mada ima i komada, koji ne pomeraju nivo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted January 14, 2010 Moj je mk2b - istina mjt - kupljen 01/2009 sipao Selenia gold 10/40 i posle 6000-7000nije ništa potrošio. Svaki motor ipak malo troši ulje ali je touglavnom neprimetno na našim malim relacijama. Ipak dobro ulje...Zašto crni Bane Gold u Multijet? Izvinjavam se greška - koristim Selenia WR Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted January 15, 2010 Sve o motornim uljima odlican tekst pisan od strane eksperta i to na srpskom ovde kad bi jos imali ovakve tekstove o motorima kocnicama amortizerima.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted January 16, 2010 Evo poseban blog za motorna ulja za Punto 1.3mjt:http://motornaulja.blogspot.com/2010/01/to...fiat-punto.html Quote Share this post Link to post Share on other sites