Jump to content
FAS Goran
Angreal

Punto mk.2, 1.2 8v, potrosnja ulja?

Recommended Posts

Problem je iz nekog mog iskustva i priče da je ulje loše, ali to ćeš primetiti tako što ti prvih recimo 5000 km ne troši a onda krene...

A priča o potršnji ulja je već ražvakana, verovao ili ne fabrike se ograđuju tako što kažu da svaki motor može da potroši do 1L/1000 km (da, na hiljadu :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
...verovao ili ne fabrike se ograđuju tako što kažu da svaki motor može da potroši do 1L/1000 km (da, na hiljadu :) )

Fiat toleriše do 400gr...ne više od toga na 1.000 Km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja imam gore pomenuti motor, sam menjam i dosipam ulje po potrebi. Moj primerak trosi od 0.1 - 0.6 l ulja na 5000 km. Pri letnjoj voznji nikad ni ne dosipam ulje, (to je slucaj kad trosi oko 0.1 na 5000 km), pri zimskoj dolijem oko 0.5-0.6 l izmedju zamena. Menjam ulje i filter(e) na 5000 km, cca 4 puta godisnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrika kaže da se toleriše 0.6l ulja na čini mi se 2-3000 km. Pa to je glupost. Imam Punta mk2 2002 g, 1.2 8V, i ne troši ulje ili vrlo malo do 10000 km. Nema potrebe menjati ulje na 5000 km. U EU njemu je servisni interval na 20000. Zato i postoji ona glupost od SELENIA 20K. Kao za 20 000 km. To je klasično SELENIA GOLD 10-40. Nego je kod nas loše gorivo pa je preporuka na 10000.

Ako troši preko litra na 10000, mora da se radi glava, i to bolje što pre. Pogotovu ako se vozi na metan ili tng. To ove motore rastura ko pi..u. E da bilo je i slučajeva da CASTROL-a troši a SELENIU neće. Kretenski auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pliz, objasni nam (ili meni):

kako to NE trosi ulje,

zasto metan ili tng rasturaju ovaj (ili bilo koji drugi) motor ko pi..u, pod uslovom da je propisno ugradjen odgovarajuci sistem?

zasto je nasa limuzina kretenski auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi, neko stručno objašnjenje nema, to su samo slučajevi koji se pojavljuju. CNG-Metan je najopasniji za motor. Evo kada skineš glavu motora posle 150 000 na metanu uz osetnu potrošnj ulja do 2-2.5l na 10 000 km, nađeš takvo đubre da ne možeš da zamisliš. I u takvim slučajevima je bolje što pre raditi glavu ili ga prodati. U Italiji ga često srećeš u automobilima jer dobiš subvenciju na registraciju zbog ekologije i koje kakvih gluposti. Fiat u Punto 2 do 2002 nije fabrički ugrađivao CNG ni TNG. I ako je uvežen sa tim uređajima nećeš proći atest jer nema sekvent. I sada u Fiat-u te uređaje ugrađuje LANDIRENZO a ne sam FIAT. LANDI je nabolji za metan a za TNG je PRINS www.prinsautogas.com. Ali je isparivač veoma skup. Ali ni to nema veze jednostavno to rastura glavu. Najbolje je TNG ugrađivati u nov auto i do 100 000 neće biti problema sa glavom. TNG manje haba motor od metana.

Dakle nije toliko do sistema već vrste goriva. Ne ugrađivati BRC i LOVATO sequent, skupo održavanje ako dođe do kvara. Samo LANDI i PRINS, čak i LP ili tako nešto Poljski uređaj je odličan. Imao sam prilike da se sretnem sa njim.

Ne mogu to da objasnim.... često se srećem sa tom potrošnjom ulja kod metana i fiata u kombinaciji.

Ulje automobil ne bi trbalo da troši ili do pola litra na 10000km. To ti je pravilo. Može da priča ko šta hoće i da izmišlja koje kakve gluposti i opravdanja. Evo menjao sam ulje pre 5000 km, SELENIA GOLD 10-40, i ništa nije potrošio, auto je prešao mnooooogo. I još jedna stvar, za takve gluposti ne terati auto u deltu, samo se.u. Kao ne valja ti filter, nije iz originala i nije propisano ulje, nije stručno lice uradilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je mk2b - istina mjt - kupljen 01/2009 sipao Selenia gold 10/40 i posle 6000-7000

nije ništa potrošio. Svaki motor ipak malo troši ulje ali je to

uglavnom neprimetno na našim malim relacijama. Ipak dobro ulje...

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

U punta Mk2a, koji je presao pravih 135.000km sipam Seleniu 20k. Vozio sam ga 140-150 500km u cugu, i nije potrosio ulje. Moguce da na 10000km potrosi ne vise od pola litre. Motor je odlican, za tu staru tehnologiju sa 8v, jako izdrzljiv.

Za razliku od Corse sa 3 cilindra i 12v koja potrosi nekih 250ml na 1000km, a presla je 20000km manje.

Procitao sam da je fabricka tolernacija za novu Tojotu cak 600km na 1000km!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da, pazi 600ml na 1000km. A u punta staje 2.8l ulja. Imao sam slučaj da Novi Polo 1.9 tdi, na 2000km upalio lampu da nema ulja. Ej potpuno nov auto potrošio svo ulje. I zvao sam PORSCHE, i oni kažu to je sasvim normalno sipaj CASTROL koji preporučuje fabrika i piči do servisa. Ja sam i dalje protivnik tog lapranja. Motor ne sme da potroši više od 10-15% ulja. Dakle Punto do 300 ml na 10 000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada su 96' stigle Crome 2,0 16v, prvih 50 kom. je kupila posta. U prvih dva meseca prolupalo je tri komada zato sto su ostale bez kapi ulja. Ljudi iz poste su do tada vozili Opele koji nisu trosili ulje pa ga nisu ni kontrolisali. Ta Croma je trosila ravno 1l na 1000km kad je bila nova. A fabricka norma je bila do 1.3l na 1000km. Uradili smo preko 15 generalnih u prvih godinu dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da fabrika, napiše 1l na 1000 km da se ogradi od garancije. Seljačka posla. E sad sa tolikom potrošnjom me zanima kako prolaze anti pollution test (izduvnih gasova), ako kod nas bude rigorozno kao u Italiji, nema pojma da prođeš.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma da, pazi 600ml na 1000km. A u punta staje 2.8l ulja. Imao sam slučaj da Novi Polo 1.9 tdi, na 2000km upalio lampu da nema ulja. Ej potpuno nov auto potrošio svo ulje. I zvao sam PORSCHE, i oni kažu to je sasvim normalno sipaj CASTROL koji preporučuje fabrika i piči do servisa. Ja sam i dalje protivnik tog lapranja. Motor ne sme da potroši više od 10-15% ulja. Dakle Punto do 300 ml na 10 000 km.

Sad se prave nisko frikcioni motori zbog boljeg iskoriscenja goriva i samim tim manje potrosnje.Zato koriste redje ulje 5w-40 i 0w-40 pa nije cudo sto ga toliko trose. A proizvdjaci se vade sa tim da dok se karike ne razrade i ne nalegnu kako treba mora i vise da trose ulje.Slozio bi se sa oktopodom da posle zamene nema uopste potrosnje ulja vec samo sa vremenom i predjenom kilometrazom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

desava se takodje kad se auto vozi ostrije da potrosi nesto ulja a pri vracanju na normalnu voznju i potrosnja se smanji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje je onda najisplativije i najbolje ulje za Fiat, recimo, Punto? Selenia 20k ili neko drugo? Znate ono "sipas, ne mislis, samo proveravas" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moj je mk2b - istina mjt - kupljen 01/2009 sipao Selenia gold 10/40 i posle 6000-7000

nije ništa potrošio. Svaki motor ipak malo troši ulje ali je to

uglavnom neprimetno na našim malim relacijama. Ipak dobro ulje...

Zašto crni Bane Gold u Multijet? :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja z10, Italijanka trosi ulje od kad je kupljena, pa evo ovih 30.000km.

Ja je ne vozim ko baba, ali ni nesto preterano agresivno.

Ulje je Selenia 20k, izmenu radim na 7-8.000km.

Porosnja je otprilike 1- 1.5dl, na 1000km voznje.

Vozim na benzin.

Znam da je ovo relativno cesto na ovim motorima, pa i na GP...

Mada ima i komada, koji ne pomeraju nivo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moj je mk2b - istina mjt - kupljen 01/2009 sipao Selenia gold 10/40 i posle 6000-7000

nije ništa potrošio. Svaki motor ipak malo troši ulje ali je to

uglavnom neprimetno na našim malim relacijama. Ipak dobro ulje...

Zašto crni Bane Gold u Multijet? :cry:

Izvinjavam se greška - koristim Selenia WR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...