Zarko 0 Posted January 8, 2010 Pozdrav,novi sam vlasnik Stila JTD 115 KS i odmah problem.O tom problemu ste dosta pisali ali Ja bih Vas zamolio još jednom,ako možete, da bih taj problem riješio.E ovako stvari stoje: auto mi trza na mali gas tj najčešće kada je treća brzina,vrh gasa i pogotovo kada krećem da nekog prestižem......na dijagnostici P0235 i majstor (jbg nemam tih vaših miki,damjanovic,srdjos i ostali) kaže'senzor pritiska turbine-nepravilan signal i može biti uzrok: sami senzor,ventil regulacije pritiska turbine ili mehanika turbine....On uzme i očisti taj senzor (mislim da je to ERG senzor(nalazi se na samom vrhu)), glib glibavi, sav začadjan i poslije toga auto ne trza jedno 10-tak km i opet isto. Onda odem i kupim novi(55 eura) i na moju (ne)sreću auto ide extra jedno tri-četri dana i opet isto.E sad je Vas molim da me ne bi majstor vozikao, kupi ventil pa kup ovo pa ono...možete li mi reći šta da radim tj kojim redosledom da počnem otklanjati taj problem!!!Pozdrav i Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zarko 0 Posted January 8, 2010 Iz Herceg Novog Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted January 8, 2010 prvo se ocisti MAP(senzor pritiska na usisnoj grani) i zatvori EGR ventil jer preko njega i ulazi sva ta garez.e onda ako to ne resi problem treba prekontrolisati protokomer(MAF) i kako turbina puni.to su ti osnove Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zarko 0 Posted January 8, 2010 Pa onda ja nisam zamjenio EGR nego biće taj MAP (izgleda kao fleška,malo veća,na jednoj strani dzek a na drugoj samo krug za šaraf),i hvala miki Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted January 8, 2010 bice da si MAP zamenio ali u buduce nemoj kupovati novi i zaprljani se lepo cisti karbon klinerom Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted January 8, 2010 Zapuši EGR da ti ne guši motor, ne dimi odpozadi, ne guši i ne trza, očisti turbinu i brizgaljke. Drugi auto - videćeš Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zarko 0 Posted January 9, 2010 Ma prepostavio sam da sam dzabe kupovao ovja senzor jer ga je majstor baš dobro očistio.Znači da zatvorim taj EGR ventil pa da vidim šta će se dešavati???a morom li čistiti taj MAP i tubinu ili .....Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Manfred 2 Posted January 9, 2010 da bi ti sve radilo cakum pakum najbolje da ocistis sve, posto je gorivo na nasim pumpama ocajno, pravi garez koja pravi shtetu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zarko 0 Posted January 9, 2010 ok,hvala,probaću sa ovim mojim majstorima ove sedmice Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zarko 0 Posted January 11, 2010 (edited) E ovako,ovaj moj majstor nije htio da mi zatvori EGR ventil(kao otiće mi katalizator,dimi će više??? a u stvari biće nije htio jer mi nije mogao ništa naplatiti i imao je posla) pa sam otišao kod drugog koji mi je odmah blokirao ventil ali sa običnim dihtungom(normalno zatvorenim) pa sad mene interesuje jer bolje sa tim materijlom(papirnim) ili je trebalo neki lim staviti ili tako nešto....još nešto bi Vas molio;njemu na dijagnostiku je izbacio relej grijača a od prvog dana mi to stoji 'preheat error' i on je gledao taj relej(što mu je dijagnostika izbacila,poviše akumulatora dje su svi oni svi osigurači) i taj relej radi.Čovjek od koga sam kupio Stila mi je pokazao da je to relej poviše onog filtera i on kod nas u prodavnicu košta 170 eura(kao original ovo ono..)e sad pomoć i HvalaPozdrav,novi sam vlasnik Stila JTD 115 KS i odmah problem.O tom problemu ste dosta pisali ali Ja bih Vas zamolio još jednom,ako možete, da bih taj problem riješio.E ovako stvari stoje: auto mi trza na mali gas tj najčešće kada je treća brzina,vrh gasa i pogotovo kada krećem da nekog prestižem......na dijagnostici P0235 i majstor (jbg nemam tih vaših miki,damjanovic,srdjos i ostali) kaže'senzor pritiska turbine-nepravilan signal i može biti uzrok: sami senzor,ventil regulacije pritiska turbine ili mehanika turbine....On uzme i očisti taj senzor (mislim da je to ERG senzor(nalazi se na samom vrhu)), glib glibavi, sav začadjan i poslije toga auto ne trza jedno 10-tak km i opet isto. Onda odem i kupim novi(55 eura) i na moju (ne)sreću auto ide extra jedno tri-četri dana i opet isto.E sad je Vas molim da me ne bi majstor vozikao, kupi ventil pa kup ovo pa ono...možete li mi reći šta da radim tj kojim redosledom da počnem otklanjati taj problem!!!Pozdrav i Hvala Edited January 11, 2010 by ZakZan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted January 11, 2010 Trebalo bi da ocistis i EGR ventil, i da ga blokiras limenom plocicom debljine 1 mm. Taj papir ce brzo da progori, kao i tanki lim, pa krhotine mogu da zavrse u usisu, sto nije bas prijatno.Sto se tice releja gejaca, i meni je par puta izbacivao tu gresku mada je bio ispravan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zarko 0 Posted January 11, 2010 Meni non-stop pokazuje tj svako paljenje a za ovoj dihtung hvala na informaciju odmah idem sjutra na reklamaciju(a ima li šta bolje od lima da i njega ne pregori a onda ode sve...) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bocca 2 Posted May 29, 2010 zatvarnje EGR-a je onako pravo srpsko resenje grejace ti se motor vise, i na duze staze ta odluka i nije bas pametna Quote Share this post Link to post Share on other sites
a.m 1 Posted May 30, 2010 zasto, neko objasnjenje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 30, 2010 @BoccaEGR služi da hladnom motoru vrati deo gasova (koji su topli) i tako mu pomogne da se brže ugreje. Nakon toga, tj. kada motor dođe do radne temperature, EGR je ionako zatvoren. Zbog toga na JTD motorima neće dolaziti do povećanog zagrejavanja...Problem je baš u tome što postane toliko zaprljan, da se blokira...Zatvaranjem egr ventila se blokira protok vrelih izduvnih gasova kroz izmenjivac toplote koji se na jtd motoru nalazi ispod termostata. Izmenjivac sluzi da u prvim minutima rada dok je motor hladan iskoristi temperaturu izduvnih gasova i ubrza zagrevanje motora. Tako da zatvaranje egr ventila ipak ima veze sa zagrevanjem motora. http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37995&view=findpost&p=664329mislim da nije toliko bitna razlika u brzini zagrevanja s obzirom na zapreminu izmenjivaca i presek creva na njemu ali da je mnogo veca steta koju izduvni gasovi naprave usisnom sistemu.to je moje licno misljenje ne tvrdnja http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37995&view=findpost&p=664366Naravno, i ja cestom zatvaram egr , i usis je potpuno cist kao i senzor pritiska. Moj post je bio usmeren ka proslom postu i misljenju da egr nema veze sa zagrevanjem motora.http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37995&view=findpost&p=664368znam,samo sumnjam da je neka bitna razlika u brzini zagrevanja.http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37995&view=findpost&p=664372Jeste ali mala. probao sam http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37995&view=findpost&p=664374---------------------------A, ima i tema o tome:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=32497Ukratko...neznatno sporije će motor doći do radne temperature, a kada dođe do nje, mehaničko blokiranje EGR-a više ne utiče, jer bi ionako tada bio elektronski zatvoren. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bocca 2 Posted May 30, 2010 (edited) Zapravo pri praljenju, dok se jos motor nije zagrejao i (meni zvuci logicno) u vozikanju po gradu, ono prva-druga pa 300 rpm, pa spustis sluzi da smanji emisije stetnih gasova tako sto ih vrne nazad da smanji radnu temperaturu ispod dve i pol ljade. U slucaju da je auto tek pokrenut smanji temperaturu sagorevanja (valjda se tako kaze na srpskom ) dok se motor ne zagreje propisno Ako se zapusi mislim da ce se motor grejati dosta vise u goreopisanim situacijama, a zajedno sa njim i ulje.Mozda sam to samo ja (svest, zagadjenje i sve te stvari) ali meni EGR deluje skroz korisno edit: jbt, sta sam sve napisao, a Nesha se iscimao ko blesav oko odgovora dole a ja nista njemu nisam odgovorio Koliko sam ja shvatio motor sagoreva mesavinu na mnogo vecoj temperaturi kad je hladan, bas iz razloga da bi se zagrejao brze. EGR mu pomaze u tome tako sto ga brze snabde toplotom za sagorevanje tako da temperatura smese u ventilima ne predje 2500 c i tako ne istovari tonu chadji u nasa pluca direkt BTW, EGR i nije toliko tesko ocistiti, barem koliko sam video na netu po uputstvima sa raznih foruma Edited May 30, 2010 by Bocca Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 30, 2010 Nije teško očistiti...ali svaki sledeći piut to treba raditi sve češće... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bocca 2 Posted May 31, 2010 (edited) Pa dobro, sta sve radimo za kola nije to neki vremenski izdatak Edited May 31, 2010 by Bocca Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kejd 1 Posted August 24, 2011 (edited) ...parkirao sam auto na 15ak minuta pa zatim krenuo, auto je upalio na pola kljuca, ali kada sam ubacio u "prvu" i pokusao da krenem ugasio se. Reko' ajde dobro prerano sam pustio kvacilo...ali prc, upalim ja auto opet na prvi "vergl" bez problema krenem da dam gas i na moje opste iznenadjenje auto jedva prima gas, trokira kao traktor recimo 15-20 sekundi i onda kao da se nista nije dogodilo. Na polasku sa semafora opet se ugasi... Sad vec pomislim da nece ni da upali ali neko me odozgo pogledao pa auto upali opet na pola kljuca... ali ovog puta bez ikakvih trokiranja pri davanju gasa, i krenem bez problema. Dalje tokom te veceri nije bilo vise problema. Malo sam ga izmrcvario sa visokim obrtajima u nizim prenosima sve u cilju da protera to sto ga muci. Par dana kasnije, tj sinoc krenem ja sa ekipom na probu, auto pali odmah na komandu, trokiranje nema, krece ko od sale i sledeceg trenutka sam vec kod skretanja u Bulevar Zorana Djindjica, e sada sta se desava. Pre skretanja neki lik se vucara ispred mene, ja reko sad ces ti da vidis kako JTD cadi, dam ja pun gas u "drugoj" eto stize i "treca" prestignem mrcvatora i skrenem u Bulevar ali u trecoj brzini, naravno obrtaji su pali, ali ga nisam vratio u drugu, krenem ja da dam gas ali vrag odneo salu krece opet gore pomenuto traktorsko trokiranje, vec vidim kako se gasi auto, izbacim iz brzine dajem gas turiram trokiranje traje opet 15-20 sekundi i sva sreca posle tih, meni sat vremena dugih 15-20 sekundi, sve se vraca na svoje i auto nastavlja uspesno dalje...da vas dalje ne davim bzvz.Problem je tu a ja ne znam sta je u pitanju. Sinoc iz radoznalosti otvorim haubu na prvi pogled nista ali krajickom oka pod svetlom telefona primetim crnu fleku na crevu ispod akumulatora Ima li neko ideju sta gde kome cemu moze da bude? Auto je Stilo 1.9 JDT 115hp 2004. god. Edited August 24, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted August 24, 2011 hoce da pokne to tvrdo plasticno crevo na shavu i da tako balavi ulje a i zvuk motora hoce zbog napukline da promeni.a mislim i da ovaj navedeni simptom oko trokiranja oce da prouzrokuje pucanje tog creva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kejd 1 Posted August 25, 2011 Ustanovljeno je u servisu da je kamen(cic) uleteo u hladnjak interkulera i poje*ao celije te da zbog fals vazduha trokira...naravno trokira samo kada se gremlinu digne.... e dop mojega sada moram da jurim negde taj hladnjak. :wallbash: Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted August 26, 2011 to je stvar koju ces brzo da nadjes na otpadima za jevtine pare obzirom da se slabo traze. a i sam mozes da ga zamenis! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kejd 1 Posted August 26, 2011 (edited) 80e nisu male pare za polovan, ali kada se uporedi sa 200e za nov...jurio trazio gledao zvao, najjeftinije je bilo 60e ali lik nema, a ovi ostali od 80e pa do 100e. E sad, da li mogu sam da zamenim...ni to ne znam dal znam Ne znam kakva su iskustva ljudi koji se bave tim stvarima, kako se krecu cene, da li moze da se reparira, da li reparacija valja na duze staze ili je to samo privremeno resenje problema, koje su cene polovnih hladnjaka tog tipa...? Edited August 26, 2011 by Kejd Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bomark55 0 Posted August 30, 2011 Pozdrav,novi sam vlasnik Stila JTD 115 KS i odmah problem.O tom problemu ste dosta pisali ali Ja bih Vas zamolio još jednom,ako možete, da bih taj problem riješio.E ovako stvari stoje: auto mi trza na mali gas tj najčešće kada je treća brzina,vrh gasa i pogotovo kada krećem da nekog prestižem......na dijagnostici P0235 i majstor (jbg nemam tih vaših miki,damjanovic,srdjos i ostali) kaže'senzor pritiska turbine-nepravilan signal i može biti uzrok: sami senzor,ventil regulacije pritiska turbine ili mehanika turbine....On uzme i očisti taj senzor (mislim da je to ERG senzor(nalazi se na samom vrhu)), glib glibavi, sav začadjan i poslije toga auto ne trza jedno 10-tak km i opet isto. Onda odem i kupim novi(55 eura) i na moju (ne)sreću auto ide extra jedno tri-četri dana i opet isto.E sad je Vas molim da me ne bi majstor vozikao, kupi ventil pa kup ovo pa ono...možete li mi reći šta da radim tj kojim redosledom da počnem otklanjati taj problem!!!Pozdrav i Hvalaja imam sličan problem ali ne često. dešava mi se da upali grešku, drži par dana i ugasi sam.kada mi prijavljuje grešku više troši i slabije vuče.da li ste našli neko trajnije rešenje? samo da napomenem, čistio MAF,EGER,MAP... Quote Share this post Link to post Share on other sites