kole 2 Posted January 2, 2010 Od svih timova koji se u F1 takmče ili su se takmičili Ferrari se razlikuje bar u 3 stvari:1. jedini je tim u F1 koji učestvuje od samog početka 1950, pa sve do danas bez prekida,2. sve vreme koristio je samo svoje motore i skoro sve sklopove,3. nikada nije menjao boju koja je crvena kao krv, bez obzira na sponzore.Mnogi su mišljenja, a ja sam ubeđen da bi pobeda i titula bilo još više da se nije tako tvrdoglavo insistiralo na domaćem proizvodu i autentičnosti. Ford kao tim nikad nije učestvovao u F1, Fordovi motori imaju 170 pobeda i čak i za vreme apsolutne dominacije bili su u slobodnoj prodaji. Bilo kako bilo, uprkos svemu ovome u F1 Ferrari ima najviše titula, pobeda, bodova, najbržih krugova, pole pozicija... ali i najviše učešća.Osnivač i direktor, strateg i većinski vlasnik bio je Enco Ferrari (1918-1988) za koga mnogi kažu da je bio namćor, ali isto tako veoma predan kompaniji u kojoj je često i spavao. Sa radnicima je često razgovarao ali slušao savete samo nekolicine. Opsednut trkama i trkačkim automobilima stvorio je brend koji je sada sinonim za sve to. 1938 napušta Alfa Romeo gde je bio šef trkačkog odeljenja. Osniva firmu Scuderia koja ubrzo 1940 menja ime u Auto Avio Costruzioni Ferrari. Naziv Scuderia je i dalje aktuelan i označava trkačko odeljenje za F1 Ferrarija. Firma se ubrzo 1943. seli u malo selo na severu italije Maranello pored Modene gde se i sada nalazi. Dobro poznati znak, trade mark, crni propeti konjić na žutoj pozadini (Cavalino Rampante) je simbol nacionalnog heroja pilota I Svetskog Rata Francesca Baracce koji je oboren nakon 34 uspešna vazdušna duela.Kao relativno mlada i nepoznata fabrika pridružuje se Formuli 1 na samom početku 1950. Već sledeće godine Jose-Froilan Gonzalez, (nadimak Glavonja) osvaja prvu pobedu na VN Engleske a iste godine se vodi žestoka borba sa Alfom za titulu.Prva titula je osvojena sledeće godine. Sve titule u konkurenciji vozača su: 1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004. 2007 god., a u konkurenciji konstruktora: 1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007. prva pobedaprva titula19561958196419751979198519901994Ono što je Ferrari izdvajalo oduvek su bili uslovi za rad i razvoj koji su bili fantastični tj. onakvi kakve su konkurentski inženjeri samo mogli poželeti. Sagrađena je fabrička trkačka staza, aerodinamički tunel i još mnogo toga. Zbog ogromnih materijalnih sredstava koja su trošena u te svrhe firma firma je bila pred bankrotom i pred prodajom Fordu za tada astronomskih 18 mil. dolara 1963. Čak se znalo i ime Ferrari-Ford. U poslednjem se trenutku odustalo od toga da bi 1969. osnovano novo mešovito preduzeće sa Fiatom 40%/60%, što se pokazalo kao odličan potez. Nakon smrti Enca Ferrarija kompanija ubrzo prelazi u vlasništvo Fiata. Na čelo menadžerskog tima postavljen je Luca Montezemolo koji Scuderiju i danas vodi.U Ferrariju su se oprobali skoro svi svetski prvaci. Najveći izuzetak je nažalost Airton Sena. Osim vrsnih domaćih italijanskih inženjera: Bandini, Lampredi, Kolombo, veliki uspeh u Ferrariju su postigli i Postletwaite, Barnard, Brunner, Brown. Sve osim osvajanje šampionata u Ferrariju, pogotovo posle Šumaher ere, se ne smatra nekim velikim uspehom. Za tu svrhu za ovu godinu doveden je dvostruki svetski šampion Fernando Alonso. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted January 5, 2010 Ah,Ferrari Mada nesto mi govori da ova sadasnja kombinacija vozaca Massa-Alonso i nece bas sjajno da funkcionise Massa je jedva dosao do mesta prvog vozaca tima,prvenstveno zbog losih voznji Kimija ,ali i njegovih dobrih rezultata ,a onada ga je nesreca i povreda udaljila sa staze .Sada se vraca na stazu sa Alonsom ,u timu,koji je namazan svim bojama .Voleo bih da ne bude tako i da se Ferrari vrati na staze stare slave,od pre par godina Quote Share this post Link to post Share on other sites