Jump to content
FAS Goran
Srdjan

Pomoć pri kupovini Lancia Lybra

Recommended Posts

Da li na ovo trebam da obratim paznju sto se tice zamajca kada budem gledao auto,ovo je unace postovao jedan vas(nas) clanPozdrav

Vibracije motora, vibracije prikilom rastavljanja kvacila, lupanje prilikom gasenja, lupanje i luft prilikom naglog oduzimanja i dodavanja gasa u voznji itd... Nekad sve od ovoga,nekad pojedinacni slucajevi. Interval zamene nije odredjen i iskljucivo zavisi od nacina voznje vozaca.

Nesto sam procitao ili sam mozda pogresno shvatio da do neke konjaze nemaju neki taj zamajac,da li sam dobro shvatio ili nesto pobrkao?Pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi Lanciaa. Kvačilo (spojnica) ili ti pak srpski - "kuplung" služi da rastavi i sastavi snagu motora na točkove. Stariji modeli automobila su bili pravljeni bez plivajućeg dela, koji onaj "udar" sile izmedju pogonskog (aktivnog) dela i točkova (pasivnog) dela činio znatno ugodnijim. Naime, smisao tog zamajca je pored ugodnosti u vožnji (mekše promene) i produženje trajnosti lamele. Kod vozila gde postoji plivajući zamajac, kao po pravilu, kuplung se menja zajedno sa plivajućim delom. Elem, simptomi kod istrošenog kuplunga sa plivajućim zamajcem su identični kao i kod kuplunga koji ga nema. Podrhtavanje prilikom polaženja, neosetljivost na kočenje motorom, a na kraju životnog veka kuplunga, abajući sloj se toliko izliže i uglača da počinje da se usijava i da se u vozilu oseća popriličan smrad karbolne vode. Tu je već kuplungu kraj. Trebalo bi ga hitno promeniti, jer može da se desi da tokom vožnje natera vozača na panične reakcije promene brzina sa velikom snagom, a sve to dalje može da otera i sinhrone u kantu za djubre. Dobar i ispravan kuplung možeš da osetiš kad upališ auto, pristisneš kuplung, ubaciš (bez otpora) u prvu...i onda napregni čula. Auto ne sme ni da mrdne! Onda polako otpuštaj kuplung (gas ne pritiskaj nipošto), vozilo će početi da se pomera put napred (naravno...). Sve se ovo odigrava na 800 obrtaja. Kada se vozilo pokrenulo, a ti potpuno skinuo nogu sa kuplunga, naglo dodaj gas. I polaženje i ubrzavanje treba da se odvijaju glatko, a ubrzavanje potpuno harmonično. Ukoliko je tako, skoro kuplungu ne treba zamena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Damjanovicu i ostalima,ima li ovde drugara iz Nisa mozda,mada slabo vidjam Lybre po gradu :crybaby: ?Pozzz

Dragi Lanciaa. Kvačilo (spojnica) ili ti pak srpski - "kuplung" služi da rastavi i sastavi snagu motora na točkove. Stariji modeli automobila su bili pravljeni bez plivajućeg dela, koji onaj "udar" sile izmedju pogonskog (aktivnog) dela i točkova (pasivnog) dela činio znatno ugodnijim. Naime, smisao tog zamajca je pored ugodnosti u vožnji (mekše promene) i produženje trajnosti lamele. Kod vozila gde postoji plivajući zamajac, kao po pravilu, kuplung se menja zajedno sa plivajućim delom. Elem, simptomi kod istrošenog kuplunga sa plivajućim zamajcem su identični kao i kod kuplunga koji ga nema. Podrhtavanje prilikom polaženja, neosetljivost na kočenje motorom, a na kraju životnog veka kuplunga, abajući sloj se toliko izliže i uglača da počinje da se usijava i da se u vozilu oseća popriličan smrad karbolne vode. Tu je već kuplungu kraj. Trebalo bi ga hitno promeniti, jer može da se desi da tokom vožnje natera vozača na panične reakcije promene brzina sa velikom snagom, a sve to dalje može da otera i sinhrone u kantu za djubre. Dobar i ispravan kuplung možeš da osetiš kad upališ auto, pristisneš kuplung, ubaciš (bez otpora) u prvu...i onda napregni čula. Auto ne sme ni da mrdne! Onda polako otpuštaj kuplung (gas ne pritiskaj nipošto), vozilo će početi da se pomera put napred (naravno...). Sve se ovo odigrava na 800 obrtaja. Kada se vozilo pokrenulo, a ti potpuno skinuo nogu sa kuplunga, naglo dodaj gas. I polaženje i ubrzavanje treba da se odvijaju glatko, a ubrzavanje potpuno harmonično. Ukoliko je tako, skoro kuplungu ne treba zamena.

Ovo cu bar sam znati da proverim ako nista drugo,to je potrebno nama pocetnicima u auto svetu,kratka i jasna objasnjenja,mada ja pocetnik pa odma skacem na Italijanski Kadilak :lol: osecam da ce biti zavisti u mom okruzenju kad osete Lybricu :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

HE, tu pogadjas

u prici je uvek, ma de si to uzeo to talijan, uzmi nemca da ti traje

a vooole da sednu da se provozaju

niko mi otvoreno ne kaze da je auto super al po osmehu se vidi

po meni vazi za vecinu lancia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštovani dobri ljudi, :)

Čitam vas evo već neko vreme i stvarno ste super (Zvučim ko devojčica kad piše onim tinejdžerskim časopisima...)

Želeo sam da uzmem neki auto do leta i gledao razne, međutim, predpostavljate kada sam video šta nudi LL za taj novac, nisam mogao a da se ne zaljubim. Auto mi se jako sviđa, sviđa mi se ta sofisticiranost, detalji, materijali, filozofija uopšte itd...

E, sad...

Ja bih voleo da postanem vlasnik ili 1.8 ili 1.9jtd. (pre 1.8)

Video sam par komada na sajtu www.polovniautomobili.com ali sad kreću dileme.

Naime, prva dilema koju imam i koja mi je najveća, a to je, što niko nije izneo razlog uzdužnih linija na suvozačevoj strani kod AirBag-a. Da li ta linija (prekid) označava da je airbag pucao? Šta ako jeste pucao? Da li to smanjuje ispravnost vozila ili može biti nešto nebitno?

Znam da ćete reći "Pa znaš kako, mi ti ovde možemo samo nahvaliti 1.9jtd", ali ako možete da me uputite malo bolje oko tog problema. Pošto me on najviše brine.

Takođe, kako da prepoznam očuvan enterijer od "ludački izribanog", jel po dužini dlake? (Naravno uzeo bih krem Suhara enterijer, što ga mi zovemo Alkantar).

I tako.. ne znam šta još za prvi post da kažem... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Necemo ti nahvaliti 1,9 JTD nego 2,4JTD ako imas para za registraciju! :harhar:

Sto se tice krem enterijera znaj da ces biti rob ciscenju istog jer je bas osetljiv a sacuvanost ces videti po tome sto treba da bude gladak i bez froncli koje se mogu odstraniti tako sto uzmes brijac i s njim lepo i polako obrijes alkantru.Zvuci sasavo ali ja sam tako dosad odradio X kola.

I da se vratimo motoru -uzmi JTD i nemoj da pravis nikakvu drugu matematiku jer benzinjara zna lepo da potrosi i nije dugotrajan motor kao JTD.

Sto se tice linije za air bag ne znam o cem pricas ali je cinjenica da se kod nas presvlace i citave table u eko kozu kad iskoci jastuk i da to vecina obicnih kupaca ne primeti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

treba da bude gladak i bez froncli koje se mogu odstraniti tako sto uzmes brijac i s njim lepo i polako obrijes alkantru.Zvuci sasavo ali ja sam tako dosad odradio X kola.

Aj malo detaljnije objasni ovaj postupak,ja bi to trebao da odradim. ;)

Naime, prva dilema koju imam i koja mi je najveća, a to je, što niko nije izneo razlog uzdužnih linija na suvozačevoj strani kod AirBag-a.

FABRICKI postoje i jedna i druga verzija! :yes

Ja bih voleo da postanem vlasnik ili 1.8 ili 1.9jtd. (pre 1.8)

1.9 jtd je bolji,al ja sam uzeo 1.8! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre svega, hvala vam na brzim odgovorima, što znači da je ovaj forum aktivan, što me raduje.

Sto se tice linije za air bag ne znam o cem pricas ali je cinjenica da se kod nas presvlace i citave table u eko kozu kad iskoci jastuk i da to vecina obicnih kupaca ne primeti.

Evo, mislio sam na ovo:

bez linije.

gh2.jpg

sa linijom

gh3.jpg

Vidite kako su te linije tačno onako kako je u ePer-u prikazan rezervni deo vazdušni jastuk za suvozača. Ali baš isto. Da li je moguće da su zbog možda nekih problema primerci povlačeni pa da su im jastuci menjani ili je nešto drugo, nisam siguran. Baš me buni to...

I da se vratimo motoru -uzmi JTD i nemoj da pravis nikakvu drugu matematiku jer benzinjara zna lepo da potrosi i nije dugotrajan motor kao JTD.

Jao, šta mi radite :)

Ne znam više ni sam, nisam pametan. Ovo je moj prvi auto (25 god imam, studentarija) i baš me je strah od tog dizela. Imam osećaj da kad krene da se kvari, a jednom mora da krene, pošto zbog godišta i kilometraža verovatno ću ja biti poslednji vlasnik tom autu, to će biti haos. Pumpa visokog pritiska mora jednom da ode, pa plivajući zamajac, pa slabljenje kompresije, pa ovo, pa ono... A kod benzinca mi se čini da je to drugačije. Još, planiram da mu ugradim plin (umesto rezervnog točka), a još znam da je LPG najčistije gorivo pri sagorevanju i još kažu da uz aditive može mnogo da sačuva motor. Vozio sam jedno pola godine jedan BMW 320i (2.0 benzin) i sa plinom i sa benzinom. Pa razlikaje ogromna. Sa plinom za hiljadu dinara se vozim mnogo duže nego sa benzinom za hiljadu... Skoro pa duplo više.

Planiram da sa tim autom pređem 70-100 hiljada km. U proseku 20 hiljada godišnje. A možda i manje. Gledao sam u nekim prodavnicama i čini mi se da se cene velikih servisa kod LL jtd i LL benzinca ne razlikuju mnogo.. možda za dve hiljade dinara. Da li grešim?

U svakom slučaju, plan je da još koji mesec sakupim novac (taj pusti novac, sakupim ga, kad ono iznenadni troškovi), pa ću verovatno ići logikom da izaberem neki što očuvaniji primerak, bez obzira da li je benzin ili dizel.

Takođe interesuje me... Vidim da po oglasima može da se nađu, po slikama bar, prilično očuvani primerci 1.8 između €2.450 i €2.990. a 1.9 za €3.500, pa mi recite da li su to realne cene ili su niske?

A ima npr. i ovako nešto za samo €1.900, pretpostavljam da mu nešto debelo fali:

gh1.jpg

http://www.polovniautomobili.com/oglas1838238/lancia_lybra_18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice brijanja sedista to se obrije kao kad sebe brijes! Vrlo prosto i jednostavno a moras imati i cetkicu za zube sa kojom ces da izvadis iz zileta froncle koje znaju da zaguse brijac.Kad zavrsis videces veliku razliku.

Sto se tice Lybre sa oglasa izracunaj da je carina za nju jedno 200 eura i dovoz 300 sto znaci 500 i onda jos dodas zaradu prodavca od jedno 200 i dobijes 700 koje kad odbijes od 1900 dobijes 1200 a pritom cena nije fiksna kako pise u oglasu tako da ispadne da je nabavljena za 1100 eura.

A posto su Lybre preko evo ti oglasa pa sam zakljuci sta te ceka sa njom i takvom cenom.

gh10.jpg

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searchrefine.html?categories=Limousine&__lp=6&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=14700&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&negativeFeatures=EXPORT〈=de

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Ja planiram da sa tim autom pređem 70-100 hiljada km. U proseku 20 hiljada godišnje. A možda i manje.

Vidi, ako kupiš iole očuvanog, i makar donekle redovno održavanog 1.9 JTD preći ćeš bar 200.000 km pre nego da počneš da razmišljaš o pumpi, plivajućem zamajcu i turbini. I ovo nisu preskupi kvarovi (100-200 EUR) ali sve ostalo su sitnice.

Lancia Lybra je relativno veliki auto i 1.9 JTD je prava mera za njega. Benzinac je dobar, ali 1.9 JTD je ODLIČAN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm... pa sada ste me već ubedili. :)

Uzimaću u obzir i 1.9jtd tj. znam da je to dobar motor, samo sam se plašio troškova, ali sve više naginjem ka njemu. Baš dugo razmišljam isključivo o benzincu i trebaće mi malo vremena da odlučim oko toga.

Inače, ako bi dizel došao u obzir, on bi bio ovako nešto. Ja mislim da je ovo odličan primerak (bar sa slika, za uživo se mora tek videti), a vi me opovrgnite ako mislite da grešim.

lybracapture.th.jpg

http://www.polovniautomobili.com/oglas1738650/lancia_lybra_19_jtd_berlina/

A ovo mi je reper za očuvanost automobila. U ovaj primerak sam se zaista zaljubio. Da li ga je neko gledao, da li možda neko vidi što ja ne vidim? Da li sam to samo sklon našminkanim i nalickanim automobilima? lybra299918.th.jpg

http://www.polovniautomobili.com/oglas1767786/lancia_lybra_18/

Takođe, želeo bih da znam šta mislite i o ovom primerku? Po meni je to korektan (solidan) primerak 1.9jtd

lybra320019.th.jpg

http://www.polovniautomobili.com/oglas1845824/lancia_lybra_19_jtd/

Edited by CoolDesign

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiće tvoje dileme oko airbegova tu nema mnogo filozofije, mislim da je negdje do polovine 2001g ugradjivao se airbag na suvozačevoj strani koji je bio oivičen, tj. imao je označene rubove, nakon toga je išao onaj iz jednog dijela. Kod ovog prvog su vjerovatno mislili na to da ako dodje do ispaljenja zamjena nije nešto komplikovana a kod ovog drugog mora se mjenjati kompletna tabla.

Kod izbora automobila moj ti je prijedlog da nadješ nekoga tko ima iskustva sa ovim automobilima ili da platiš dobrom majstoru dnevnicu i kreneš u potragu, nemoj da žališ. Ako nadješ dobar primjerak bičeš prezadovoljan sa vozilom kaoo i mnogi na ovom forumu. Dileme oko izbora agregata ja nebi imao, iako su i benzinci jako dobri ipak mislim da dizel ima prednost. Nemoj misliti da je održavanje benzinca nešto mnogo povoljnije, ako uzimaš originalne dijelove i kod benzinca su veliki troškovi ako dodje do kvarova, redovna zamjena svječica, kablova zatim famozni varijator faze i sl. su takodje skupi. Uglavnom neka je sa srećom u izboru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne gresim dusu ali ova zadnja Lybra mi najbolje deluje a plus je sto je od lika kog neki hvale tako da je to onda to. Ja isto radim taj posao ali nemam vise mooda da uzmem Lanciu jer sam poslednju jako tesko prodao i to je bilo pre dve godine i dao sam 2003 u top stanju za 3900. A od onda do sada su cene jos poprilicno pale tako da nesmem vise da je uzmem cak i kad je odlicna cena . A bas takvu jednu karavanku mi nude za stvarno lepu cifru i ne smem. Da mi stoji zarobljeno par hiljada mesecima je trenutno veliki luksuz.

U svakom slucaju jeste kod konkurencije ali ta mi zraci da je dobra. :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam moju Lybru kupio na tom placu sto Dule 021 spominje,i od mene imaju preporuke! :thumbup:

Sto se tice brijanja sedista to se obrije kao kad sebe brijes! Vrlo prosto i jednostavno a moras imati i cetkicu za zube sa kojom ces da izvadis iz zileta froncle koje znaju da zaguse brijac.Kad zavrsis videces veliku razliku.

Jel moze slucajno da se pocepa sediste,i da li to brijanje ima neke dugorocne posledice,npr. da sediste bude tanje,osetljivije... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam isto mislio da ti utori oko airbaga na tabli znače da je airbag bio ispaljivan, dok nisam na zvaničnim lanciinim promo fotografijama video slike potpuno novog automobila sa žljebovima. Na tim slikama neki enterijeri imaju žljebove, neki nemaju, idi na fiatautopress.com u biblioteku Lybrinih fotki i prostudiraj sam, videćeš da se nikakava zakonitost ne može ustanoviti, ni godište, ni nivo opreme...

Ja sam pre nekoliko meseci kupio jednog 2.0 benzinca sa jako dobro očuvanim enterijerom. Volan i ručica menjača su bukvalno kao novi, koža još ima onu teksturu kao kad je nova, mat je, nije uglačana i izguljena. Sedišta su od plave alkantare i isto nemaju nikakve tragove habanja. Ni stranice na vratima nemaju ni jedno oštećenje. Auto je kao prešao 64 hiljade kolometara.

Jedini način da stekneš iskustvo kako očuvan auto izgleda je da ih pogledaš nekoliko i steći ćeš vrlo dobar osećaj šta izgleda dobro a šta ne. Ja sam video nekoliko desetina Lybri u par godina, i moram da te razočaram u jedno - nisam video ni jednu bež alkantaru u dobrom stanju koja bi mi se dopala, iako se i meni na fotkama taj svetli enterijer najviše sviđa. Isto tako po mom iskustvu, u proseku su benzinci delovali dosta očuvanije od dizela, što naravno ne mora ništa da znači, ali sam to ipak zapazio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pored Stila za kojeg se dvoumim kojeg da kupim, jako me privlaci i Lybra. Sto se tice zavrsnog kvaliteta i nivoa opreme Lybra je na br. 1 ali zbog neke dalje prodaje na primere za 2,3 godine, ako bih se odlucio da zamenim auto, mislim da bih u tom slucaju bolje prosao sa Stilom. E sad, mene je jos pre jedno mesec, dva zaintrigirao i ovaj oglas za Lybru pa bih vas pitao za misljenje.

asa30.jpg

http://www.polovniautomobili.com/oglas1500254/lancia_lybra

Sta mislite?

Morao bih da pogledam da li bih prvo i mogao da udjem u taj auto. 190cm i 115 kg... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se poslednjeg pitanja tice, tu uopste nemoj da brines :rolleyes:

Ja sam tvoje visine i Lybra mi apsolutno odgovara. Tok je, recimo, moj matori nesto nizi ali je tvoje kilaze, i nikakvih problema nema..

A isto tako ti i odmah mogu reci: Ako kupis Libru, neces pomisljati na prodaju :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Ja sam 192 cm, i nemam problema sa prostorom u Lybra-i ;)

Steta sto Lybra nema onu dobru Stilovu foru sa uzduznim pomeranje zadnje klupe.. Bilo bi vrlo korisno...

p.s. mislim da nije rentabilno menjati auto 2-3 godine. Dodju tu neke stvari na zamenu, taman ga utegnes da valja duze vreme i umesto da ga vozis neko vreme bez ozbiljnih troskova eksloatacij, ti ga prodas uz ozbiljniji gubitak na ceni...

Tako sam ja prodao svoj Punto...

Nadam se da sa Lybra-om to nece biti slucaj. Jer, em sto je vec sad utegnuta, em sto me se mLogo svidja i vozim je sa uzivanjem!!! :)

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam puno na komentarima. Javljam vam se za koji mesec da vam javim šta sam uradio. Biće lepo vreme, taman ću moći lepo sve na suncu da zagledam šta valja, šta ne valja. Do tada ću, kao i do sada da vežbam oko da uočavam stvari i da učim.

A do tada ću vas stalno pratiti ovde i naravno pitaću za savet ako nešto treba. Drago mi je što ovde vlada fino drugarstvo za razliku od svega što nas okružuje u stvarnom životu. :)

Puno pozdrava i čitamo se što pre, a ja odoh da skupljam pare! :wallbash::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

TA je poprilicno dugo u oglasima.

Ne izgleda lose (ako izuzmemo kilometrazu) a i sediste vozaca je mogao da opere( ja imam bez suharu i prljavo mi je sediste :whistle: (ne bas ovako) ali ovo usijano je vec mnogo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, novi sam clan, i treba mi mala pomoc. Hocu da kupim Libru, pa se pitam da li 2.4jtd ili 1.9jtd, ili cak mozda 2.0 benzin pa da ugradim gas. Koja su vasa iskustva? Sta biste mi vi preporucili? Hvala :thumbsup:

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 JTD, provereno dobar motor i najčešća je na tržištu, održavanje i registracija daleko jeftinija nego kod 2.4, a i najviše ih ima i na forumu, svi će da ti preporuče nju :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...