Jump to content
FAS Goran
ilkebgd

Punto mk.2 1.2 8v - vergla ali nece da upali

Recommended Posts

Pozdrav svima. Pratim forum duže vreme ali se sada prvi put javljam. Imam sličan problem na Puntu 1,2 8V, 2001.godište. Dešava se kod jutarnjeg startovanja (hladan motor): kratko motor startuje, ali se nakon toga ugasi. Posle toga mogu da verglam, ali motor neće da startuje. Odšlepao sam ga kod majstora, kad mi se to jednom desilo. Promenio je senzor radilice, nakon čega je problem nestao. Međutim, nakon par nedelja problem se vratio. Onda sam useo stvar u svoje ruke: proverio sam da baca varnicu na svećici. Nakon toga sam se uverio, da pumpa radi i gorivo stiže. Onda sam probao da sipam nekoliko kapi goriva (benzin) u otvor usisa vazduha (pored leptira) i gle čuda: motor je startovao momentalno nakon okretanja ključa. Ovu proceduru sam ponovio više puta (uvek, kada nije hteo da startuje), i uvek je rezultat bio pozitivan.

Zanima me, da li je neko imao sličnih iskustava i šta bi bilo rešenje ovog problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....Onda sam probao da sipam nekoliko kapi goriva (benzin) u otvor usisa vazduha (pored leptira) i gle čuda: motor je startovao momentalno nakon okretanja ključa. Ovu proceduru sam ponovio više puta (uvek, kada nije hteo da startuje), i uvek je rezultat bio pozitivan.

Ocigledno je problem u gorivu...Treba proveriti filter za pocetak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Situacija sledeca:

Dodjem kuci, uparkiram se u dvoriste. Komsija bio brzi pa se vec ubacio u dvoriste. Posle par sati zove komsija da se preparkiramo. Kljuc u bravu, kontakt, sacekam da se pogase lampice, zaverglam.... i zavrsi se na verglanju. Probam par puta, ista situacija. Skinem sa kontakta, dam ga opet i shvatim da se ne cuje pumpa za benzin :crybaby::wallbash:

Nekako ga izguramo iz dvorista, da izadje komsija i u tom manevrisanju razmisljam i setim se Fuel cutoff prekidaca. Pritisnem ga, dam kontakt, pumpa se cuje i auto upali na keca :thumbsup:

E sad, pitanje za iskusne. Kako je moglo da dodje do ovoga? Ja koliko kontam to je inercioni prekidac koji prekida dotok goriva u motor i aktivira se u slucaju sudara. Nije mi jasno kako se aktivirao. Auto je najnormalnije dovezen, parkiran i to se desilo posle par sati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi, auto je preziveo zabadanje u kuku automobila ispred od strane moje zene pa se nista nije dogodilo, al bas petarda da ga aktivira... Pojma nemam. Provericu ujutru da nema slucajno ostataka petarde na mestu gde sam ga parkirao. Bitno je da on pali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog cega moze da dodje do produzenja verglanja kod punta (mk2a 1.2 8v). Naime do skoro mi je palio uz sec verglanja a sad vergla ~5sec

Share this post


Link to post
Share on other sites

...na Puntu 1,2 8V, 2001.godište. Dešava se kod jutarnjeg startovanja (hladan motor): kratko motor startuje, ali se nakon toga ugasi. Posle toga mogu da verglam, ali motor neće da startuje. Odšlepao sam ga kod majstora, kad mi se to jednom desilo. Promenio je senzor radilice, nakon čega je problem nestao. Međutim, nakon par nedelja problem se vratio. Onda sam useo stvar u svoje ruke: proverio sam da baca varnicu na svećici. Nakon toga sam se uverio, da pumpa radi i gorivo stiže. Onda sam probao da sipam nekoliko kapi goriva (benzin) u otvor usisa vazduha (pored leptira) i gle čuda: motor je startovao momentalno nakon okretanja ključa. Ovu proceduru sam ponovio više puta (uvek, kada nije hteo da startuje), i uvek je rezultat bio pozitivan.

Druze jel moze pomoc?

Imam problem isti kao i ti jel mozes da mi kazes gde ti se nalazi taj otvor usisa vazduha da probam sa tim. Molim te imaj obzira da sam totalni laik po pitanju automobila. Hvala u napred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Druže, kad otvoriš haubu, vidiš iznad motora kućište filtra vazduha (ovalna crna plastika prečnika oko 40 cm. Njega skineš: moraš odrvnuti šrafove i otkačiti oprugu, nakon čega celo kućište polako povučeš na gore. Ispod se pojavi rupa prečnika 6-7cm u kokoj je leptir gasa.

Tu sipaš oko 100 ml benzina i probaš da startuješ motor. Kod vraćanja kućita filra pazi na gumeni prsten i cevku sa donje strane.

Nadam se da sam ti pomogao i da ćeš tako uspeti sa pokreneš svoj automobil, ali trano rešenje je zamena ECU (kompjuter motora).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi pomagajte...juce mi je majstor menjao dihtung glave,semering bregaste i dihtung ventil dekle!Bio sam prisutan kad je radio,sve je uredno vraceno,svi dzekovi spojeni,i senzori bregaste i radilice,ali kada smo pokusali da upalimo vergla ali nece da upali!Skinuo je svecicu,i ne baca varnicu!!!Sta bi moglo da bude?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bobiiiina miljenko...

poznavajuci fiat ponovo proveriti sve spojeve za visokonaponski deo auta...

pokusajte da pogledate da libobina dobija + napon...

obavezno proveriti jos jednom senzor na radilici i senzor bregaste...

Edited by Gusar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzor radilice. 2600 dinara Magneti Marelli. Ovo je takva boljka Punta da bi ga trebalo imati obavezno u paketu sa trouglom, sijalicama i sajlom za vucu :) Kada taj kabal crkne (na jednom kraju je taj senzor radilice, a na drugom dzek za kompjuter) auto se jednostavno ugasi u sred voznje i ni Sv. Petar mu ne pomaze da se upali. Kabal traje dosta dugo (od 8-10 godina) ali kad crkne onda vas ne pita ni da li je kisa, ni da li je sneg, ni da li je napolju upeklo sunce... Pamet u glavu sa tom sitnicom! Imao sam srecu da je crkao kad je tu odmah bio parking, a preko puta kafana :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima vise faktora od kojih je jedan taj.Verovatno je covek resio cim ga nema da se oglasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi pomagajte :help:

Da opisem dogadjaj: Krenuo na posao auto putem i na Gazeli pri usporavanju ga presaltam iz 5 u 4 brzinu i primetim da ne vuce tj da postepeno slabi, malo jace pritisnem papucicu gasa ono nista kao da je ne diram ( osecaj prillikom pritiskanja papucice - kao da je meksa nego inace )​ i tako se ja zaustavim na Gazeli tik iza odvajanja za sajam. 

Ugasio auto i pokusao da ga uplalim i desava se sledece: Vergla, i cuje se pumpa ona ispod zadnjeg sedista. Posle pola sata pokusao ponovo da ga startujem situacija ista, vergla, cuje se pumpa, cini mi se da je papucica gasa meksa i to je to. 

E da nezaboravim, pre dva dana sam primetio da nesto lupka kada motam volan u desno ( kada motam u levo nista se ne cuje tj sve normalno) to lupkanje je zavisno od brizine, kada vozim brze brze i lupka a kada idem sporije sporiji je i interval lupkanja. Parkirao sam auto i pozvao majstora. Suradan tj juce on dosao upalimo auto provozamo se nista se necuje sve normalno, plalili gasili ponovo vozili motali levo desno ma ni da susne sve ok. Parkirao auto do danas kada sam krenuo na posao i od Zemuna do Gazele ok a na Gazeli iznena]enje koje sam opisao u prvom pasusu.

Molim vas ako neko ima neki savet neka javlja. 

Unapred hvala.

Edited by pd.dere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za podrsku, sutra teram kod majstora pa kad budem saznao sta je javljam i kad sve zavrsim javljam iskustva, cene i ostalo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

 E ovako, jutros otisao kod majstora i ipak je pukao zupcasti. 

U KK kupio zupcasti i spaner za 1700 dinara i u tom trenutku me zove majstor i javi mi da mi je otisla i neka remenica- spojnica nemam pojma kako se strucno zove. Izgleda kao siri zupcanik i na nju se kaci zupcasti kais. U glavnom to u KK kosta 10013 dinara..... I ja odustanem od popravke. Ali mi majstor nadje u fiat lancia prodavnici u Bezaniskoj taj isti deo za 2400 tako da sam ipak sve odradio i Puntic ponovo leti  :smoke:

Sve ukupno me izaslo delovi 4100 i ruke 3000 znaci 7100. Usput mi je proverio trap i jos neke  sitnic i kaze da je sve ok.

Veliki pozdrav i hvala na pomoci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijailovicu, kako si provalio iz ovog posta da mu je pukao kais?? Meni nije delovalo po opisu uopste tako. Dva dana mu se gasi auto na istom mestu i kako si to povezao sa zupcastim? Mislim, svaka cast, al kako bre :question:  Par puta sam se zadesio u momentu pucanja kaisa, ali uvek je bilo samo "tak" i gotovo, nema dalje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Situacija sledeca:

...Nekako ga izguramo iz dvorista, da izadje komsija i u tom manevrisanju razmisljam i setim se Fuel cutoff prekidaca. Pritisnem ga, dam kontakt, pumpa se cuje i auto upali na keca ...

 

Gde se tačno nalazi ovaj prekidač? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...