neshaoct 9591 Posted December 26, 2009 Švedski mediji su ''na nož'' dočekali odluku Forda da proda svoju evropsku filijalu Volvo kineskoj grupaciji ''Džili'', upozoravajući na moguće urušavanje ''imidža'' švedskih robnih marki i nekada snažne automobilske industrije te zemlje.Kompanija "Džili", najveći privatni proizvođač automobila u Kini, trebalo bi da za Volvo izdvoji oko dve milijarde dolara, na koliko je procenjena njegova sadašnja vrednost.List ''Dagens niheter'', u uvodniku povodom prodaje Volvoa, ističe da se ''novcem ne može kupiti sve'' i da masovna proizvodnja vozila u Kini može da ugrozi reputaciju čuvenog švedskog brenda. List je u jednoj drugoj analizi, ranije ove sedmice, preuzimanje Volvoa ocenio kao ''put u neizvesnost''.Sumirajući stavove protivnika ugovora sa kineskom firmom, švedska agencija TT kaže da se primedbe odnose pre svega na vlasničku strukturu ''Džilija'' i finansiranje. Ford je u sredu objavio da je saglasan sa glavnim uslovima prodaje Volvoa kineskom ''Džiliju'', bivšem proizvođaču delova za frižidere, a sada jednim od najvećih proizvođača autmobila u Kini, navodeći da će ugovor biti okončan početkom naredne godine. Ford je saopštio da još treba da se reše finansijska pitanja i dobiju administrativne dozvole. Volvo u svetu zapošljava 22.000 radnika, a ove godine je poslovao sa gubitkom, prodavši 325.000 automobila.Mala kineska kompanija ''Džili'', koja je počela da poizvodi automobile pre samo 10 godina, ne može da osigura budućnost Volvoa, smatraju švedski analitičari, koji upozoravaju da Kinezima nedostaje iskustvo na razvoju, izradi i prodaji vozila na svetskom tržištu. Objavljivanje dogovora o prodaji Volvoa desilo se u trenutku kada vlada potpuna neizvesnost oko budućnosti druge švedske automobilske robne marke, kompanije Saab, čiji vlasnik, američki "Dženeral motors" (GM), još nije definitivno odlučio da li će uopšte prodavati kompaniju ili će je zatvoriti. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted December 26, 2009 (edited) SAAB je proizvodio sa 3.500 uposlenih 130.000 vozila - ostvaren gubitak oko 150.000.000 e. (vlasništvo GM-a)VOLVO je proizvodio sa 22.000 uposlenih 325.000 vozila - ostvaren gubitak: nepoznat (vlasništvo FORD-a)OPEL je.... ostvaren gubitak..... (vlasništbo GM-a)FORD (Taunus raniji) je ... ostvaren gubitak.... (vlasništvo FORD-a)Šta je karakteristično za sva tri proizvodjača?. Gubitak i isto vlasničko poreklo. Takodje (svidjalo se to nekom ili ne) ni jedan od proizvodjača nije za potcenjivanje. Svi su u svom segmentu pravili kvalitetne automobila. Potrebna je promena- Šta menjati?. Brend nikako - to je ravno samoubistvu ili gašenju robne marke. Tržište-nemoguće - to je civilizaciski proces koji može da potraje vekovima. Vlasnični menadžment? - jedino to. Pokazao se čak i u zemlji odakle potiče kao inertan, neelastičan, sa bankrotskim reosiguravajućim kompanijama i bankama nespremnim za bilo kakvu novu investiciju ili promenu. Da bude muka veća, ispostavilo se da "american dream" o kućama (kartonskim), bazenima sa labudima, životu na kredit - plaća evropska industrija!!! Ispade stara i mudra Evropa dosta naivna u celoj ovoj raboti.Kinesko novo vlasništvo!?. Svidjalo se nekom ili ne - novo je i sveže. I ogromno. Jeftina radna snaga . . Neiscrpne mogućnosti. Čudi me da ruski tajkuni nisu pokušali da rade nešto po pitanju uglancanih evropskih "uglancanih" niskoseriskih robnih marki umorenih u trkama sa VW-om i FIAT-om na evropskom tržištu?! Edited December 26, 2009 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites