Jump to content
FAS Goran
wlad

Fiat Multipla - da ili ne?

Recommended Posts

o marei 1,6 16v procitao sam dosta pohvale, ali jel se isto moze reci i za fiat multipla 100 16v, 1581 ccm.

Ima dosta takvih koji su godine 1999, euro 3 standard. Sta je sa potrosnjom, mislim kad bih uzeo obavezno bi ugradio plin.

Pozdrav,

Ne zavaravaj se da mozes da uvezes Multiplu 99` godiste.

Moze da bude i Euro6 ali nasi to ne priznaju za to godiste.Skoro sam bio u Nemackoj i Multipla 1,6 sa metanom 2001 nije bila Euro3! Kako su onda te u Bgarskoj Euro3 kad u zemlji koja je izmislila Euro norme isti takav auto 2001 to nije?

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaci kao prvo ja sam iz Makedonije, a kod nas je do pre mesec dana bilo dozvoljenbo da se uvoze i euro 1 vozila, a od pre mesec dana pa narednih 6 godina euro 2.

Kao drugo otvorite mobile.de, potrazite fiat/multipla emission class euro 3, i uvericete se da ima dosta euro 3 multipla cak i sa emission sticker green,prva registracija 1999, a ne verujem da bi nemci lagali pa cak i na internetu.

Evo naporedno otvaram mobile.de i nasao sam:

Fiat Multipla 100 16V SX Clima / TÜV 8/2011

Price: 999 EUR (VAT not reclaimable)

Mileage: 200,000 km

Cubic Capacity: 1596 cm³

Power: 76 kW (103 PS)

Fuel Type: Petrol

Number of Seats: 6

Door Count: 4/5 Doors

Gearbox: Manual gearbox

Emission Class

The emission class determines the tax bracket of a vehicle. It can be found under Section 14 (in the german vehicle certificate).: Euro3

Emissions Sticker: 4 (Green)

First Registration: 07/1999

HU: 08/2011

AU: 08/2011

Climatisation: A/C (man.)

Colour: Blue metallic

Interior Type: Cloth Interior

Colour: Other

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi ne znaju da si ti iz Makedonije jer to nisi napisao u lokaciji, a nisi ni napomenuo u svom pitanju, a složićeš se da je to u ovom slučaju veoma važna informacija. :thumbup:

Ne kažemo da li postoji Multipla to godište koja je euro 3. Woodoo ti je već dao link pre nekoliko postova gde možeš videti po brojevima motora koje standarde oni ispunjavaju. Ima tu i Multiple...pogledaj link. Ne treba ti nikakav mobile.de ili sajt bilo kog drugog prodavca automobila.

Ljudi su skretali pažnju da kod nas u Srbiji ne gledaju, ne zanima ih ta lista, već samo uzimaju od 2001. godine jer su tada stupile norme euro 3. Ne zanima ih što postoje automobili stariji od tog godišta koji ispunjavaju euro 3, ne dozvoljavaju uvoz. Za Makedoniju je očigledno potpuno drugačija situacija... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaaa da to si u pravu nisam stavio lokaciju, ali kako i da je nemojte misliti da sam se nesto naljutio ili tako slicno.....

nego posto se prodaju dosta multiple sa benzin motorima samo sam hteo da znam jel neko zna kakva je potrosnja i te stvari .......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objasnio mi je cika carinik kad sam ja trazio moju Multiplu, da ako je starija od 2001. onda mora na homologaciju. To znaci da ne otpisuju automatski automobile koji su strariji, vec da ti prvo uzmu jos malo para, pa onda piju kafu 2-3 nedelje, pa onda pogledaju u gorenavedenu tablicu i jave ti moze ili ne moze da se registruje. :coffee:

Ja vozim 1.9 JTD i zadovoljan sam potrosnjom. Cini mi se da je neko ostavio tablicu potrosnje na sajtu za sve varijatne motora. U mom slucaju je to:

4.7 l/100km na otvorenom (90-110km/h)

7.5-8.5 malo zesca gradska voznja

6-7.5 kombinovana voznja

Po pitanju potrosnje je auto zahvalan, a ako resis daga kupis, onda ce ti to biti manje bitno. U svakom slucaju ces sipati gorivo i voziti se dok ga ima u rezervoaru ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

naime u ponudi za kupovinu imam Fiat Multiplu 2002 godiste,sa motorom 1.6 76 kw (103 KS).Naoko,limarijski je dobro ocuvana,a Vas bih zamolio za savet sta da proverim na motoru (i uopste da li ima neku karakteristicnu boljku na koju bih trebao da obratim paznju),i da li je auto vredan kupovine.

Inace,auto je 2002 godiste.

Edited by neshaoct
prebačen post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdraav,

Imam Multiplu na metan i u sledeci cetvrtak treba da putujem za Atinu,pa me interesuje da li u Solunu ili Atini ima pumpa gde bih mogao da sipam metan?

Ili cu nazalost morati da idem dokle imam metana a posle benzin. :thumbdown:

UNAPRED HVALA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presvlake... Vajs&Co, http://www.vajsco.com

Šiju po meri i od kvalitetnih materijala. Niko ko je tamo pravio nije se pokajao. Presvlake kad se montiraju izgledaju kao i da ih nema.. ali se namučiš dok ih natakneš... to je neviđeno! Ja sam doduše pravio samo za moje, vozačko sedište, jer je ono bilo malo izlizano i uzeo sam alkantaru. Kako taj materijal drži u sedištu to je za priču, uopšte ne možeš da se promeškoljiš i pomeriš tur bez velike muke, moraš prvo malo da se odigneš i tek onda ugnjezdiš na novo mesto. Nije ni čudo da je često ugrađuju u sportske automobile. Takođe, možeš da biraš i kombinaciju boja.

Jel moze neka slika ovoga, bas me interesuje kako izgleda..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo arhivskih fotografija:

presvlake za moju Žabu, od "alfaromeovskog" materijala...

img1832a.th.jpg

i štofane, za njenu crvenu drugaricu.

img1834a.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako drugari planiram da kupim multiplu stari tip jer mi alfa vise nezadovoljava potrebe, treba mi veci auto sa minimum 6 mesta za sedenje, velika familija 4 dece treba to sve smestiti :)

Sad u dilemi sam da liuzeti sa benzinskim motorom sa ugradjenim plinskim ili uredjajem za metan ili dizelasa, da napomenem da ne prelazim mnogo km godisnje, prvo zbog V6 u alfi i njegove potrosnje a drugo posao koji radim mi je blizu kuce.

Sada bih zeleo da cujem vase misljenje,sta uzeti od ova dva motora i sta je isplativije i bolje sto se tice odrzavanja i voznje duzi niz godina sada kad cena dizela ide stalno gore a plin pojeftinjuje.

Gledao sam nekoliko multipli po placevima, uglavnom su sve iscukane i plastika unutra im je ostecena, ima par dobrih ali im je i cena odmah veca naravno.

Ajde recite sta mislite pa da krenem u potragu za onom pravom :thumbsup:

Edited by viper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au, V6... :D

Ja bih ti preporuchio,ako vec ne prelazish mnogo kilometara godishnje,da uzmesh onaj motor shto ima i metan, mislim da se zove bi power. To je 1.6 motor sa 16v i oko 100 konja shto je ok za takav auto,mada, taj auto nije lak tako da ni potroshnja nece biti bash mala. Ja da sam na tvom mestu, uzeo bih dizela jer je elasticniji po gradu, za razliku od 1.6 motora,ali opet, on manje troshi (ali dzaba to,shto si vec rekao, kad cena dizela raste) ali je i registracija veca. Sve u svemu, 1.6 bipower je za tebe i tvoje potrebe. Evo nashao sam ti dva koja su po meni ok imaju ochuvan interijer za to godiste... Nadam se da sam malo pomogao! :)

Multipla 1

Multipla 2

p.s.

Raspitaj se kod nekoga kolika je potroshnja tog sa 1.6 motor,sa metanom. Potroshnja dizela je izmedju 6.7 - 7.5 litara u gradu,zavisi od vozhnje ;)

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa spolja obe izgledaju ok samo sto je kod plave unutrasnost malo ostecena govorim o plastikam oko menjaca i radia, verovatno su i rucke na vratima uzasne.

Opet mi predstavlja probem da idem da gledam auto u BG ili dalje je ce me to gledanje kostati zbog potrosnje alfinog sestaka, uglavnom gledam da nadjem dobru u NS i eventualno BG.

Zaboravih da napisem da sam iz Kaca kod NS i da u NS nema ni jedna pumpa za tocenje metana, tako da bi mi to bio dodatni problem, morao bih dolaziti u BG da sipam a to mi onda smanjuju broj km koje bih presao u voznji na posao itd....

Da cena dizela ne divlja nebih se mnogo dvoumio oko toga sta uzeti, zasad mi je najbolja opcija multipla sa 1.6 16v motorom i ugradja TNG uredjaja jer pumpi za njega ima svuda.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je CNG (metan) isto sto i zemni gas koji koristimo u kucama (ko se greje na gas)? Ako jeste, posto vidim da si iz Kaca, i predpostavljam da u kuci imas gas, onda samo dokupis ono cudo (ne znam kako se zove) da na kucnu instalaciju povezes i mozes da punis auto, tako da ti voznja postaje ekstra ekonomican, samo sto imas malo veca ulaganja u startu, jer kada sam se ja pre par godina raspitivao za taj uredjaj bio je oko 800 okupatorskih...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, CNG je skraćenica od Compressed Natural Gas, tj. komprimovani prirodni gas. Dakle, isti onaj koji ide do svake kuće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam zemni gas u kuci djavo ga odneo, raspalilu su mu cenu kao da se od zlata pravi, problem moze da bude samo u atestiranju boca za metan jer sam cuo da je bilo slucajeva na nisu hteli da daju atest.

Da cujem sta mislite o ovoj i kakvo je to webasto grejanje ?

http://www.polovniautomobili.com/oglas1091567/fiat_multipla_19_jtd_klima/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uf,ovaj je bash skockan i nije toliko iznjakan koliko se sa slika mozhe videti!

Webasto grejanje ti je grejanje u autu koje radi nezavisno od auta,od motora auta. Npr kad je napolju hladno,pre nego shto upalish auto,upalish webasto i dok se ti obuchesh,ovo ono, on ti otkravi auto... Inache ovo sam dao samo za primer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinka je malo slabija,ali udobnost je za klasu iznad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au ala ste mi pomogli, sad sam u jos vecoj nedoumici :rolleyes: ova dizelka mi bas izgleda odlicno ali ako krene cena dizela da raste mogu se ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prica ide ovako:

Imam vise 40&kusur godina, i recimo da sam poprilicno obrazovan (u odnosu na prosecnog gradjanina srbije), da manuelno nisam previse smotan (bez problema vozim bicikl kroz ulice beograda, nekada sam se i aktivno bavio sportom) da sam pre 7 godina polozio iz drugog puta testove a iz treceg voznju. Doduse, imao sam srece jer niko taj treci put nije bio ni iza mene, ni ispred mene, pa sam sve korektno odradio. Specijalno na poligonu, posto sam pokrete naucio kao kada se na pamet uci neka pesma.

Sada se jos uvek pitam ko koga odakle treba da pusti po pravilu desne strane. U kuci imam starog juga45, koga mi prijatelji jenom u 6 meseci doteraju na neki zabaceni poligon pa tamo pokusavam da savladam poneke od strahova sto ne mogu da savrseno da kontrolisem automobil. Poslednji put sam se odusevio kada sam shvatio da mi uopste ne ide lose kretanje pod rucnom, i da rucnu kocnicu na uzbrdici mogu da povucem ako mi se ugasi auto i da bez velikog vracanja unazad krenem napred. Ipak, najveci problem mi je dozivljaj da cu udariti automobile pored kojih prolazim. Kada sam iz Fabie na kojoj sam polagao usao u Yygo, shvatio sam da vidim sve ono sto do tada nisam video (dokle mi je automobil, i gde su mu ivice). Najbolje bih se osecao kada bih mogao da i u svoj putnicki automobil ugradim duple komande pa da onda oni koje vozim mogu da me ispravljaju. Par puta sam vozio po gradu, ali sam se zamalo zakucao u autobus, jer nisam mogao da odlucim da li da stanem i da ga sacekam ili da zaobilazenjem predjem u suprotnu traku iz koje su isli automobili, sreca da mi je prijatelj koji je bio instruktor (a naterao me da malo vozim dobro reagovao).

Sada, kako su prosle godine - vidim da je uzasno glupo da se odricem voznje i mislim da cu uci u svaki rizik kako bih to svladao. Jer, vecinu stvari dobro radim u zivotu i ovako nesto mi je vec pitanje intelektualne časti, osim sto me bitno ogranicava da uzivam u raznim hedostickim dozivljajima, tipa npr. jagnjetine na magistrali.

U celoj toj prici par puta sam raymisljao da bi verovatno bilo bolje da nabavim neki automobil koga ce mi biti zadovoljstvo da vozim. Prvi koji mi se svidjao je bio noviji Fiat Panda, medjutim on se ne svidja mojoj zeni. Novi Suzuki Swift se svidjao i njoj i meni, ali smo propustili tu sansu, pa nam je ove godine zapala za oko nova Opel Corsa 1.2, kao jedan od ociglednih Best Buy u ovom trenutku. Svo to vreme, kada bi smo se vozili taksijima svidjala nam se vrlo i meni i njoj Fiat Multipla, a njoj je to verovatno jedino Fiat vozilo koje joj se svidja.

Sada se razmisljam da bi bilo mnogo glupo da u prvih godinu dana izlupam novu Opel Corsu za oko 11.000 evra, kad za oko 4000e mozda mogu da razmisljam o Fiat Multipla, koji bi mi - ako bih umeo da je vozim, bila sve sto mi treba kod automobila. Dakle za mene ona ima savrsen ( a bizaran) izgled, pregled na put koji bi mi kompenzovao to sto sa drugim automobilima vidim vrlo ograniceno iz njih (kazu ljudi dobijes osecaj iskustvom - pa da, a sto cu pri tome mozda da ubijem trojicu pesaka ne racunajuci i sebe...) Naravno, jasno je meni da je voznja specificnna manuelno-intelektualna veština i da se stice iskustvom.

Gde sam stao... :ball: da - dakle (stara) Multipla mi je savrsena po svim komponentama&karakteristikama, osim po tome sto je ona realno prilicno sira od ostalih, pa se bojim da cu mnogo vise problema imati zbog toga, posebno sto imam ovakav kljakav odnos prema voznji.

Realno - meni auto ne treba recimo da bih spakovao porodicu, decu nemam. Za odlazak do posla mi ne treba, jer tramvajem zbog blizine posla mnogo brze stizem nego kada bih uletao u jutarnju i popodnevnu guzvu (cak i da vesto vozim). Jedino mi treba da da bih ponekad otisao vikendom van grada. U takvoj situaciji, racunam se da mi je rentabilnije da uzmem Multipli, nego da ulazim u trosak za novu corsu, ili eventualno neku stariju malu corsicu i automobil slicnog tipa. I mislim se - kad cu vec da ulazim u rizik da pravim sr*nja sa voznjom, onda cu bar to da radim "u stilu" :sorcerer::vava: Mislim, ne u Fiat Stilu, iako mi je i to padalo na pamet :lol:

Naravno - svako k`o se i malo udubi u ovo sto napisao videce da ovo zahteva resavanje nekoliko problema. Prva stvar koju cu uraditi je da uzmem npr. 10ak casova po vozdovcu (tu zivim) i skverovima tipa autokomande, slavije i novog beograda.

Zatim cu, a verovatno paralelno sa tim, pokusati da nadjem korektnu Multiplu (benzinac verovatno) za koju se nadam da necu platiti vise nego sto vredi, niti ce me njeno sredjivanje kostati nerealno mnogo.

Pa mi u celoj toj prici trebaju korisne i tehnicke informacije, koliko god je to moguce, oko nabavke ovog automobila. Naravno da se oko toga obavestavam i na svim ostalim forumima koji pominju multiplu, i pokusavam da saznam sve ono sto pametan covek koji ume da cita moze da shvati.

Ajd sad - vozaci, majstori, psihijatri, reli vozaci ...ucinite dobro delo, i osim opstih mesta i opste-poznatih stvari, dajte konkretne opservacije, zapazanja, savete, preporuke. Preporuke za lica kojima da se obratim, preporuke za trgovce kojima da se obratim, preporuke za dijagnosticare kojima da se obratim (procitao sam ovde vrlo informativne postove o multipli i vrlo se zahvaljujem autorima sto su svoje iskustvo podelili, meni je ono vrlo od koristi)

Takodje, mislim da bi bilo bitno da navedem - da iako ovo sto sam napisao mozda deluje kao post nekoga ko je relativno (tehnicki) usamljen pao sa marsa, ja sam naravno okruzen brojnim prijateljima od kojih se neki profesionalno bave automobilima, ali koji svaki za sebe imaju odredjene stavove koji su za mene previse uopsteni ili ne odgovaraju mom senzibilitetu. Zbog roga sam se i registrovao na ovaj forum jer zelim najbolje moguce savete, i to od najkompetentnijih ljudi (a licno sam uveren da je vrhunska kometentnost najbitnija u slucajevima kada savet trazi totalni laik), u smislu da verujem da ovde osim entuzijsta vozaca ima i onih koji voznju dozivljavaju slicno kao i ja. Odnosno kao nesto sto uopste nije lako, niti se samo po sebi podrazumeva da se stice golim iskustvom - ako to zelite da dobro radite. A ja to hocu dobro da radim, da kad pritisnem gas da automobil napravi pomeraj od 5cm, a ne od 50.

Pa, unapred hvala za savet u smislu "Burazeru, nemoj mnogo da filozofiras, nego uzmi bilo koji auto i vozi svaki dan, tako ces jedino da naucis, pa i multiplu" - jer ovo vec znam, i vec mi je to jasno.

Idemo dalje, treba mi nesto jos konkretnije.

I hvala vrlo (svim onima koji su svoje vreme utrosili da ovo procitaju)

Btw, pokusao sam da budem vrlo kratak i koncizan, obicno sam nmogo opsirniji (instruktor voznje koji me je ucio mi je rekao "kad bih ja mislio na ono sto ti mislis - nikad ne bih seo u auto)

Ipak, u auto cu sesti i voziti samostalno - a ovo mi je jedan od poctnih i bitnih korak ka tome.

Hvala

PS. Kada budete videli auto na kome pozadi pise "Budite strpljivi - loše vozim" racunacu da mi trube oni kojima se svidjalo to sto sam pisao po ovom forumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...