Jump to content
FAS Goran
skimyou

Lancia Lybra JTD - veća potrošnja goriva?

Recommended Posts

Zoran SM

Ma, ne znam gdje je taj MAF senzor, ali, primjecujem da mi se u posljednje vrijeme to cesce desava, skoro svakog dana. Obavezno sam primijetio da mi se to desava, interesantno, samo u drugoj brzini izmedjue 2 i 3 hiljade. Ali, cim pocne da trza, ja mu dam gas jaci i on stvarno primi gas bez problema, vjerujem stoga da je neka sitnica u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ On ti je na onom velikom U crevu kako vidim da ga zovu na forumu, to crevo povezuje filter od vazduha sa motorom. Pogledaj da li je gde opisano gde je tačno, mada ja taj topic nisam video. Skine se kablić odvrne telo toraksom napsrka se sa kontakt sprejom i četkicom malom očisti, malo se izduva kompresorom i možda bude OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, e boga mi cim otopli idem da se bacim na posao da cistima taj senzor, to jeste da je sitnica i da mi ne smeta, ali kako god, poneki put umije da mi ide na zivce.

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAF ili poznatiji kao protokomer u sirim narodnim masama :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar dan svima sa vama je jos jedan veliki fan Lybre 1.9 jtd.Vlasnik sam lybre oko 3 meseca i jako sam zadovoljan,zaista jedan vanserijski auto sa toliko pozitivnih strana klasa automobil.Problema sa njim tu i tamo jer je stajao negde na placu, ali citam vase postove i resavam jedno po jedno. Trenutno mi najveci problem predstavlja rad klime desno hladi levo greje i potrosnja. POZDRAV SVIMA ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj da se zahvaljuješ nego plati jedno

pivo.jpg

svima čije nick-ove vidiš u (xxx) Users reading this post.

Što se tiče grejanje/lađenje levo i desno - proveri pokazivanje onih malih displejčića (levi i desni) sa okruglim dugmićima ispod njih. Po potrebi koriguj (izjednači) vrednosti. Ako ovo ne pomogne biće komplikovano za forumsku priču.

Potrošnja - nisi naveo kolika je pa ne mogu da ti kažem dal je velika ili u granicama normale. Mada, mislim da si zbog onog početnog oduševljenja automobilom dosta drndao mašinu u mestu na praznom hodu i zato ti bord pokazuje 18 (ili više) L / 100 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se iskreno da ce biti vremena i za pivce. :thumbup: A sto se tice klime sve varijante sam isprobao citajuci ovaj forum ali bas sve... i koliko sam shvatio od majstora trebalo bi je napuniti i to bi bila najbezbolnija varijanta a ako nije ondak posao od jedno dva dana i oko 150 eu *tabla dole*.

Potrosnja grad 12 lit. a otvoren put 9 lit. pri tome auto ide sjajno, dobro vuce u bilo kojoj brzini, kompijuter ne ocitava nikakve greske a moja voznja je doktorska strogo po pravilu sluzbe :innocent: Jednom prilikom mi se upalila lampica pred ventil turbine majstor kontakte pritegao lampica se ugasila ali potrosnja ostala. Napokon lepo vreme pa cu je ispregledati od pocetka do kraja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au! (ovo za potrošnju). Odmah pogledaj da ti negde ne baca gorivo kod filtrera. To je baš pojačana potrošnja. To vozilo ne bi smelo po centru grada da prelazi 8.8 MAXIMALNO (pri prosečnoj gradskoj brzini od 18 km/h i to po leti, sa klimom). Na drumu cela priča pada daleko ispod 7. Dobro proveri da li su creva na filteru za gorivo dihtovana. Negde očugledno ozbiljno gubi naftu. To je najčešći uzrok nelogične potrošnje, a može biti i nefunkcionisanje odnosa smeše vazduha i goriva koje stiže u turbinu, sama turbina može da pušta (ali bi onda osetno izgubio snagu, ponašao bi se kao da ima 30% snage manje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moracu sutra po danu da pogledam oko filtera ali da gubi naftu zar ne bih osetio miris bas mi nije jasno ali krenucu redom! A sto se tice vuce auto kida, u svakom slucaju hvala na savetima javicu rezultat pretrage.

Zaboravih reci na displeju komp pokazuje na otvorenom potrosnju oko 3 lit. u key varijanti a u rezervoaru mali gremlini :wallbash: moracu se malo ozbiljnije pozabaviti sa ovim problemom pozdrav!!!

Edited by cojajoca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au! (ovo za potrošnju). Odmah pogledaj da ti negde ne baca gorivo kod filtrera. To je baš pojačana potrošnja. To vozilo ne bi smelo po centru grada da prelazi 8.8 MAXIMALNO (pri prosečnoj gradskoj brzini od 18 km/h i to po leti, sa klimom). Na drumu cela priča pada daleko ispod 7. Dobro proveri da li su creva na filteru za gorivo dihtovana. Negde očugledno ozbiljno gubi naftu. To je najčešći uzrok nelogične potrošnje, a može biti i nefunkcionisanje odnosa smeše vazduha i goriva koje stiže u turbinu, sama turbina može da pušta (ali bi onda osetno izgubio snagu, ponašao bi se kao da ima 30% snage manje)

:question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam isti auto, i gradska potrošnja je tačno 8.4.

Kako si merio potrošnju ? Ako se oslanjaš na podatak iz board kompjutera imaj u vidu da on greši. Meni pokazuje redovno potrošnju od oko 7.7 kad auto troši 8.4. OK, meni umanjuje podatak o prosečnoj potrošnji, ali je sasvim moguće da tebi povećava cifru.

Na putu pri vožnji od oko 140 km/h, sa klimom je letos trošio oko 6.5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo zameni filter vazduha i goriva (kupi kvalitetne delove nemoj da štediš), u drugoj fazi sipaj gorivo (ED5) na MOL pumpi. Sada uporedi vrednosti potrošnje sa prethodnim. Ako i dalje prevazilazi normalne okvire obrati se nekom ISKUSNOM majstoru i neka proveri MAF senzor - znači dijagnostika, pa po redu. Potrošnja na KEY je trenutna što nikako ne znači da auto stvarno troši 3L tokom celih 100 km puta već samo u toku neka 3 km puta. Za preciznije merenje prebaci na prosečnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam krenuo na put obradovao sam Lybru i napunio rezervoar do vrha, posle predjenih 210 km otvorenog puta pri povratku u Beograd na istoj pumpi na istom crevu sipao i onda sok prosecna 8,7 bez upaljene klime !!!

Pre ovog auta vozio sam Opel Vectru 1,7 td 1993 god. isuzu motor potrosnja 4,5 do 5 litara isti pravac godinama unazad tako da videcemo moram dobro da pogledam sve moguce opcije.

Kada je kupljen auto uradjen veliki servis u totalnom fulu................. pregledao sam auto oko filtera i svih creva za dovod i odvod goriva nista necuri, ide vikend javljam rezultate pretrage pozdrav...........

Edited by cojajoca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno debelo veca potrosnja :huh: od one koja bi trebala da bude za ovaj motor i taj auto :no

meni do 100 km/h,ako je Ibarska ili slicno u pitanju,ne prelazi 4.2 do 4.5 :rolleyes: ,a zna da se spusti i ispod 4 L/100,u odredjenim uslovima :p

a na auto putu,do 120 do 5 L/100 na 160 6.5 do 6.7 L na 100 km :p

ovo gore je sve za varijante otvorenog puta B)

a sto se tice grada tu zavisi od guzve i stepena prenosa u kom si :(

moze da trosi kad si u 3-oj ,bez guzve i lagana voznja i 5.5-6 L :p

a moze i da potegne do 8.5-9 L,ako si ostriji na gasu :evil: ili stojis u mestu i samo saltas iz 1-e u 2-u brzinu :veryangry:

na ono sto rekose prethodnici :coffee:

dodao bih jos da treba da proveris stanje dizni na svom automobilu :yes ,

jel kad su prljave ne reaguju bas na svaku komandu kompa kako treba i tu nastaje problem sa u njihovom radu i to se odmah odrazava na potrosnju :thumbdown: .

Ja sam ih cistio :p

osim sto je motor dobio na mirnijem radu i elasticnosti :rolleyes:

takodje se i potrosnja smanjila za 0.5 do 0.7 L/100 km,

dve dizne su mi bile manje vise dobre,a dve su bile u problemu :vava: .

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste i meni sve na kraju liči na dizne, znači sve si proverio: nigde ne gubi gorivo, dobro vuče ostaje, samo dizne. Promeni podloške i našteluj ih i sve bi trebalo da bude ok. Javi kako je prošlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to samo tek tako da se dizne nasteluju. Ipak je ovo commonrail sistem. Provera dizni zahteva demontazu i ispitivanje na ispitnom stolu za njih(ako se radi kako treba). Ta provera je oko 15-20e po komadu, ukoliko se remontuju mislim da se ne naplacuje provera. Pravi remont sa originalnim uloskom,teflonom i kuglicom je oko 100e po komadu.Opet ponavljam da su cene ako se radi kako treba! I pitanje: Ima li crnog dima u voznji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provera zaprljanosti dizni je meni,kao i mnogima,uradjena bez ikakvog ispitnog stola i dodatnih troskova :whistle:

Vrlo je jednostavna i radi se preko povratnog voda :yes .

Nisam pricao o remontu :no ,nego o njihovom ciscenju,a posle ciscenja se jasno primecuje razlika:

-dosta mirniji auto pri gasenju i paljenju i uopste u radu,posebno na leru

-elasticniji motor koji lakse prima gas i ubrzava,pri manjem broju obrtaja

-manja potrosnja

-a takodje sam imao knedlu,odnosno trzaj,pri kocenju motorom na odredjenom broju obrtaja,koji je nestala posle ciscenja dizni.

koje kao sto rekoh,uopste nije toliko skupo-kao remont i provera dizni na ispitnom stolu,a i provera je vise nego jednostavna i ocigledna,i kada se uradi pre i posle ciscenja dizni-razlika je primetna i na jednostavnom tom testu :whistle: .

E sad posle cele ove razlike pre i posle ciscenja dizni,tesko da to meni nije uradjeno kako treba,a vozio sam auto jedno 6 meseci sa zaprljanim diznama i vozim ga i sad jedno 8 meseci,posle ciscenja :yes .

Ovo sto sam napisao je uradjeno meni i mnogima,nisam jedini sa ovim utiscima :rolleyes:

ne kazem da je test dizni na stolu i njihov kompletan remont-nesto pogresno :)

ali takodje sam na osnovu iskustva sa ciscenjem dizni siguran da i ovo sto je odradjeno meni nije nista "kako ne treba" i "na pogresan nacin"

I upravo zato sam momku to i preporucio ciscenje koje sam ja radio kao prvi i jeftiniji korak u resavanju njegovog problema :yes sa prevelikom potrosnjom.

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moracu sutra po danu da pogledam oko filtera ali da gubi naftu zar ne bih osetio miris bas mi nije jasno .....

Nebi Cojo. Nafta počinje da ti curi kad okreneš kontakt ključ, a naročito kad stisneš gas tokom vožnje. . Kad staneš i ugasiš motor - ne curi ništa! Ono malko možda možeš da osetiš kad kresneš motor ujutru, kad je ladan, al pustiš ventilatore i ono prodje za par sekundi.... Medjutim, glavno čudo se dešava dok motor radi. 3-4 kaplje u sekundi je meni kapljalo. Koliko kapljica stane u litar, ili dva ili 3 na 100 km vožnje, samo možeš da pretpotaviš. Ajd, u gradu ti je velika potrošnja, ali na drumu praktično duplo veća nego što treba. (sistem je stalno pod pojačanim pritiskom). U gradu stani-kreni, i nije toliko....

Martini te je pitao za dim? Pogledj u retrovizor iz druge u treću ima li tamnih oblačića otpozadi. Ovi oblačići su ti slika zaprljanosti celog sistema usisa goriva i zapušenosti filtera za vazduh i nefunkcionisanje interkulra... Narovno i čišćenje "diznica, turbinčeta", pa senzorčića "MAF"-a i "MAP"-a...to će da radi dugi niz godina bez greške. Evo meni već 2.5 godine (a prvih pola godine - ko tebi). Pozdrav, polako i po redu. Sve ćeš da središ.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provera zaprljanosti dizni je meni,kao i mnogima,uradjena bez ikakvog ispitnog stola i dodatnih troskova :whistle:

Vrlo je jednostavna i radi se preko povratnog voda :yes .

Nisam pricao o remontu :no ,nego o njihovom ciscenju,a posle ciscenja se jasno primecuje razlika:

-dosta mirniji auto pri gasenju i paljenju i uopste u radu,posebno na leru

-elasticniji motor koji lakse prima gas i ubrzava,pri manjem broju obrtaja

-manja potrosnja

-a takodje sam imao knedlu,odnosno trzaj,pri kocenju motorom na odredjenom broju obrtaja,koji je nestala posle ciscenja dizni.

koje kao sto rekoh,uopste nije toliko skupo-kao remont i provera dizni na ispitnom stolu,a i provera je vise nego jednostavna i ocigledna,i kada se uradi pre i posle ciscenja dizni-razlika je primetna i na jednostavnom tom testu :whistle: .

E sad posle cele ove razlike pre i posle ciscenja dizni,tesko da to meni nije uradjeno kako treba,a vozio sam auto jedno 6 meseci sa zaprljanim diznama i vozim ga i sad jedno 8 meseci,posle ciscenja :yes .

Ovo sto sam napisao je uradjeno meni i mnogima,nisam jedini sa ovim utiscima :rolleyes:

ne kazem da je test dizni na stolu i njihov kompletan remont-nesto pogresno :)

ali takodje sam na osnovu iskustva sa ciscenjem dizni siguran da i ovo sto je odradjeno meni nije nista "kako ne treba" i "na pogresan nacin"

I upravo zato sam momku to i preporucio ciscenje koje sam ja radio kao prvi i jeftiniji korak u resavanju njegovog problema :yes sa prevelikom potrosnjom.

Skrenucemo temu sa kursa... Ono sto sam naveo i napisao "kako treba" se odnosi na radove po PS-u, znaci po servisnim uputsvima. Tako bi trebalo da se radi.Nasa ekonomska moc i snalazljivost diktira drugacije i nigde nisam napisao da je ciscenje pogresno ili da je to uzaludno raditi. Jednostavno kvalitet rasprsivanja dizne ne moze da se poveri bez posebne aparuture, a prelivi u tom slucaju ne znace skoro nista. Oni nam govore o stanju ventila, teflona i kuglice u dizni koji su zaduzeni za njenu zaptivenost u rasteretnom radu. Jedino ukoliko se dizna komplet rastura i sve cisti je moguce postici manji preliv Znaci bez neke vrste aktuatora dizne i pumpe koja ce obezbediti visok pritisak ne moze da se vizuelno vidi stanje zapusenosti uloska. Prava oprema za proveru dizni kosta od 5-20K eura a nasa "domaca" oko 500e. Znaci moze da se pokusa sa ciscenjem i tu nema losih strana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ono rekoste krenuo sam od najbezbolnije varijante kupih Liqvi moly neki aditiv za ciscenje dizni sipa se na pun rezervoar na svakih 2000 km bocica 500 dinara, proverio sam da li negde curi nafata oko filtera dok je motor radio to je sve ok. U nedelju mi je nesto iskrslo i morao sam put Smedereva i okoline znaci otvoren put. Na povretku kuci ponovo ga napunim i neverica auto trosi 6,5 lit :thumbsup: pri 120 kmh uglavnom. Da li se u medjuvremenu ovih 4 meseca motor cistio sam od sebe ili je ovo sredstvo neko ludilo ne znam uglavnom izgleda da je vecina vas upravu u mom slucaju su dizne. To su auti zaista sjajni ali su negde malo duze stajali i treba im sada malo vise vremena i kilometraze da sve dodje na svoje a to je slucaj i kod mene. Ja sam za 4 meseca presao 1.500 km tako da imam jos potrebe za razradom svih vitalnih delova motora,

ali kao sto je bezbroj puta bio slucaj NISTA BEZ POMOCI BRACE FORUMASA pozdrav za sve jos jedared................ :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drago mi je da su ti ovi nasi saveti bili od koristi :thumbsup:

I kao sto rekoh,ranije,skoro sam siguran,da sa ovom jednostavnijom i jeftinijom varijantom ciscenja dizni,koja je odradjena kod mene :rolleyes:

ovu potrosnju koju sad imas na 120 KM/h ces spustiti za jos 1 ili 1.5 Lit/100Km,pa bi trebala da bude negde oko 5.2 do 5.5 L/100

jer meni na primer trosi 6.5 do 6.7 L/100 tek kad je navijem na 140+ KMh

naravno sve ove cifre oko potrosnje dosta zavise,od stila voznje i uslova puta.

Aditivi za ciscenje dizni su sigurno dobrodosli :p kao najjeftinije i kratkorocno resenje :huh: ,sto se pokazalo i kod tebe :thumbup: ,posto je uspeo da ti spusti potrosnju na neku prihvatljivu meru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"jer meni na primer trosi 6.5 do 6.7 L/100 tek kad je navijem na 140+ KMh" :thumbsup:

To je to...i kod mene je ista situacija. Tako da znaš da je ta potrošnja od 6.5 litara sasvim normalna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si Mik, pasce tu i ciscenje dizni i jos po neka provera pa ocekujem sve bolje stanje svog auta a inace na moje odusevljenje i klima mi je proradila obostrano tako da ustedeh oko 150 evrica, definitivni zakljucak ovi automobili se ponovo razradjuju po dolasku iz inostranstva tako da samo malo strpljenja i eto kompletnog uzitka a ovaj auto je stvoren za uzivanje :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulezala se Lybrica i pomislila da ju vise niko nece vozati, pa malo terala inat.

A sad kad pocinje da shvata da je volis i pazis, pocinje da ti uzvraca kao i svaki pazeni ljubimac... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako, dobro se dobrim vraca :yes

A mora se i malo parica uloziti tako to ide .............

Edited by cojajoca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...