Jump to content
FAS Goran
skimyou

Lancia Lybra JTD - veća potrošnja goriva?

Recommended Posts

cao svima. Molim za malu - veliku pomoc. Naime, imam lybru 1.9 JTd 2003 godiste, uyeo sam je nedavno, uradio veliki servis i sada imam jedno jedino, prvo "razocarenje"...Lzbra mi na zadnjih 350 km (toliko sam ukupno presao od kada sam je kupio) trosi po bord kompjuteru 10 litara, uglavnom gradske voznje!!! Katastrofa, imam osjecaj kao da vozim dzipa od 3.000 kubika. Ne znam zasto, ne vozim divljacki, ali mi je to bas velika potrosnja. Seat Toledo TDI mi je trosio po gradu 7 litara maksimalno! Da li neko moze da mi kaze kako da se smanji potrosnja, u cemu je problem?

Hvala puno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toliko ti troši malo zbog zime, malo zbog možda poneke "tehničke" neispravnosti. Imaš u ovoj temi problem sa potrošnjom i kako se taj problem rešio. Ja vozim takođe JTD i poslednjih 5-6 dana (-10, -20 stepeni) potrošnja mi je bila oko 9-10 litara, po gradu.

Pozzz

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index....40&start=40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrošnja od 10 l je malo puno, e sad za Bg i nije. Pa sada gde voziš ne znam, ali bilo bi dobro kada otopli da uporediš i vidiš da nije neki tehnički problem. Što se tiče muzike i nema neke pomoći najlakše rešenje bi bilo da kupiš BOSE iz neke slupane havarisane Lybre i zameniš, ali gde ćeš to naći... Možeš meriti dijagonale zvučnika stavljati pojačalo itd, ali ni to ti nije jeftino ako hoćeš kvalitetno. Što se tiče CD Chargera je sam vrh koji postoji u ICE , verovatno ti treba ćišćenje i pobuđivanje lasera, to sam ja u SM platio 500 din pre jedno 8-9 meseci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo je važno znati po kojem delu grada ili gradu voziš auto. Razlikuje se potrošnja do 10% u zavisnosti da li su na primer na Novom Beogradu, Banjici, ili kod Pozorišta.

Ima jedna stvar koja je mene davila i to dugo dok mehaničar nije primetio da mu prilikom rada curi nafta iz filtera za gorivo. Ugasiš motor - ne curi ništa. Upališ, krene pumpa da diže pritisak, taman toliko da ostvari protok goriva kroz filter i mimo njega jednu kap u sekundi. Posle dihtovanja filtera za gorivo, bar za litar ipo do dva je pala potrošnja. Sada mi je tačno 8.5, kako god ga vozio. Prosečna (ne sekventna). Pogledaj dobro creva oko filtera za gorivo, i donju slavinu na filteru da li su ti zatvoreni kako treba). Ukoliko primetiš da tije filter mokar.. eto ti bar smanjenja za pola litre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlikuje se i 50%.

Dok sam radio kod Više Poslovne, iz bloka 45 do tamo i nazad prosek je bio 8.5, i to po temperaturama preko 20 stepeni. Sad radim u Ripnju, umesto 15 putujem 33km, potrošnja je 6.2 (sad se spustio na 5.9) litra bila dok je bio ovaj ogroman minus, a pre minusa je bilo oko 5.5 - sve sa zaglavljivanjem u Jurija Gagarina po 15 minuta i kod Autokomande u povratku.

Kad imam sreće sa saobraćajem uspevam da spustim parcijalnu potrošnju i ispod 5 do posla i nazad.

5/8.5 = 58% razlike u potrošnji. Uopšte nemojte da uzimate Beograd kao reper, jer razlike mogu da budu dibidus velike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma jesam , vozim kola svaki dan i ne divljam vala sa njima pa da znam da je zbog toga. Od kada sam kupio auto, prije 20 dana, presao sam 400 km i stavio sam da mi racunar pokauyuje average cons. fuel, valjda je to prosjek za sve voznje. Sinoc mi je pokazivao 10.1 L, sto je premnogo. Majstor mi kaze da je to ok, mada, njemu jeste jer je on ne vozi pa mu je svejedno da li je 8,10 ili 15:) ne smrdi nafta nigdje oko motora, tako da sam siguran da je ne pusta. Motor fino radi, auto je ekstra dobro ocuvan, ne znam sta bi mogao da mu bude problem. e da, ono sto je jos interesantno je da mi u drugoj i ponekad trecoj brzini na nakih 2.000 - 3.000 obrtaja kao da nesto nije u redu sa filterom za vazduh ili nesto slicno malo da kazem ``cjepka`` gas, ali to samo ja primjecujem kao vozac, jer to nije treskanje neko veliko, nego kao da mu nesto filter cepi minimalno. Napominjem da sam kompletan veliki servis uradio prije 400 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A šta ti kaže kazaljka???

Drugar sa posla vozi Megan 1.9 dci i ima problem sa tim bordom. Prošle nedelje je odvezao auto kod majstora, na remont turbine!!!

Na dijagnostici je pokazano da je sve u besprekornom stanju. :unworthy:

Problem je u nekom senzoru (ili šta je već...) koji očitava potrošnju goriva. Inače, njemu po bordu troši oko 9-10 litara. Kad sipa gorivo, troši normalno oko 5-6 litara, ali bord pokazuje više... :wine:

Share this post


Link to post
Share on other sites

e, padalo mi je i to na pamet, ali ako u rezervoar Lybre staje 60 litara, meni na predjenih 400 km ima ispod polovine, mislim da racunar ne omasuje :) ne znam sta da joj radim, ne pada mi nista na pamet sta bi moglo to da joj bude, jedino mozda oko toga filtera za vazduh ili neko drugo cudo. A ne bih da idem od majstora do majstora da ``testiraju`` po mom autu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se potrosnje tice moje iskustvo po Beogradu mesano dnevne i nocne voznje u proseku leti

6 litara a sad kad je zahladilo ide na 7,5 1.9jtd 115 hp

Share this post


Link to post
Share on other sites
ma jesam , vozim kola svaki dan i ne divljam vala sa njima pa da znam da je zbog toga. Od kada sam kupio auto, prije 20 dana, presao sam 400 km i stavio sam da mi racunar pokauyuje average cons. fuel, valjda je to prosjek za sve voznje. Sinoc mi je pokazivao 10.1 L, sto je premnogo.

Skimyou-e dragi, jeste mnogo 10 litara - ali ti voziš tek 20 dana. Ukoliko ti je kompjuter bio podešen na "trip", a ti u medjuvremenu probao auto kod majstora, tamo radio u mestu petnaest minuta, ili ga ti grejao u mestu 5 min, ili ti je bilo kada bio radio motor dok si stajao - pojeo si na stajanju grdno gorivo. Pokušaj da kontrolišeš potrošnju u opciji "key". Pazi da prilikom odabira funkcije ne resetuješ kompjuter, jer onda "džaba krečenje".

Hteo sam da ti predložim da jedno vreme držiš komjuter na sekventnoj potrošnji. Opcija "KEY" pruža ti mogućnost da sagledaš tokom vožnje u svakom momentu potrošnju goriva (gradska gužva, semafori, dugački pravci - bez semafora). Tu bi trebalo da ti budu prikazane vrednosti od 6 do 1o litara. Naravno, kad isključiš motor i odeš do prodavnice, završiš posao i ponovo kresneš auto, ponovo pusti displej i ponoviće ti se funkcija "key" moda. Upali auto i stoj u mestu jedno 5 min. Potrošnja će se popeti na 25, a posle pokretanja vozila počeće da pada, pa čak i do 4.5 ili 5 litara. Ako pametno voziš, menjaš brzine izmedju 1500-2000 obrtaja, po sred grada ne bi trebalo da ti predje 8 litara. Pad vratiš funkciju na "TRIP" pokazaće ti UKUPNU PROSEČNU POTROŠNJU, koja će biti prosečna vrednost svih vožnji i rada motora u mirovanju i kretanju. Primetićeš da ti je prosečna brzina 15 km/h.... E u tom grmu leži zec. Što veća prosečna brzina - manja i potrošnja!

Vozi ti to još malko, a kad dodješ na 550-600 km predjenih - upaliće ti se žuto svetlo koje te obaveštava da ti je ostalo još 8 litara u tanku. Sa tom rezervom možeš da se bezbedno voziš još jedno 50-tak kilometara kada će početi da ti se javlja zvono (slično onom kada je temperatura ispod +3 stepena) - ali jedanput na svakih jedan minut. Posle jedno pola sata vožnje zvono će se oglasiti konstantnim zvukom što će te upozoriti da ti moj Skimyou-e nemaš više od pola kile nafte i da treba da gledaš prvu samoposlugu gde da kupiš kantu od 5 litara kako bi parkirao vozilo odmah, i krenuo peške do pumpe...

važna napomena:

1. nikad ne dovoditi vozilo u stanje da te obaveštava zvučnim signalom da je tank pri kraju, jer svako gorivo pa i naš "uvozni" Evrodizel ima talog, a pumpa će bogami i te kako počastiti turbinu i brizgaljke smešom koja je gušća od pripisane. Znači, puni tank čim ti se upali žuta sijalica. Staće ti 52 litre, jer u tanku ima 8 litara rezerve.

2. nikad ne dozvoli da ti se vozilo ugasi usled nedostataka goriva usled nepoštovanja pravila o posedovanju kante od 5 litara), jer jednom ugašeno vozilo usled nedostatka goriva znači da se ugasilo zbog VAZDUHA (jer goria više nema). Napuniš ga i jedno 10-tak minuta verglaš (ušineš pritom akumulator) kako bi naterao gorivo kroz prazne cevovode i ustanovio normalan pritisak u sistemu funkcionisanja napajanja vazduhom i gorivom motor.

Ne oslanjaj se mnogo na podatke o potrošnji STILA sa istim motorom. STILO je lakši za 150 kg od Lybre. A zakoni fizike su neumitni...

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

g-dine Damjanovicu, hvala puno!

Evo ovako, sinoc sam bio van grada i ukljucio KEY da mi mjeri trenutnu potrosnju, u pojedinim momentima je bila i 2L ???? Nego, jutros kada sam se vracao put grada, na nekim, da kazem uzbrdicama, drugom brzinom kao da mi je pocelo da treska auto, ali negdje na manjim obrtajima. Kao da mu je malo naprslo neko crijevo od nafte pa vuce vazduh? Ne znam, ali to mi se ponekad desava i po gradu drugom kada idem, ali nema problema nikakih kada mu stisnem gas do kraja, samo kada idem na mali broj obrtaja drugom, a cak ponekad i trecom. Mozda mi i to ima veze sa potrosnjom, mada, potpuno ok razmisljanje, tek sam ga kupio i jos je faza ``testiranja``

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja da napisem koju,o potrosnji Libre JTD,115 CV.

Vozim je zaista kratko vreme,mozda nekih nedelju i po dana,i bord pokazuje sledece,po gradu,kreni stani,hladno vreme,od 6Lit,kad je zagrejana,uz kocenje motorom,pa do 10 kad je hladna,u pocetku voznje.

Uglavnom,sreca pa je ne treba puno da se zagreje,posto se onda potrosnja smanjuje,a ovo za u mestu,kad je tek upalis da pokazuje 25 Lit-pokazuje,tako da moj savet ne grej je dugo u mestu,kreni sa laganim gasom i koci motorom kad god mozes,em pre je zagrejes,em manje trosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Identično kao kod Mik-a. Potrošnja od 2 litra je moguća na dugačkoj nizbrdici u leru bez gasa u modu "KEY" (to je trenutna potrošnja u tom režimu rada motora).Taj motor, sa tom težinom karoserije troši tačno toliko koliko piše u uputstvu za drumsku i za gradsku vonju. U decilitar!

Trzanje u drugoj prilikom ubrzavanja (brza kratkotrajna gušenja). su pokazatelji nesinhronizovanog rada nekog od leptira usisa: Ne znam da li ti je EGR blokiran, ako nije - proveri funkcionisanje kod majstora. Proveri protokomer! Koliko mi se čini overboost ventil ti radi dobro čim je osetljiv na "šutiranje" gasa. Turbina jel pregledana? A brizgaljkice??Sve u svemu moja preporuka ti je da provozaš majstora, mnogo više znači nego da nagadjamo. Problem nije veliki, ali mu je potrebno posvetiti pažnju. Nećeš se pokajati. (ko zna ko je to vozio pre tebe i koliko je i gde stajao dok ga se ti nisi domogao-da ti ne pričam moje muke: evo skoro će godinu ipo dana - leti ko strela. Na probleme sam i zaboravio)

Uzgred: gde živiš? Ako si odavde - moja ti je preporuka MIKI-TIM SERVIS. Zovi ga malko, dogovorite se, provozaj ga... koliko znam on bar 10-tak Lybri trenutno održava, a uglovnom radi JTD motore (svi Stiloi....)

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

eh, juce sipao gorivo. Juce mi se upalila zuta lampica te ja pravo na pumpu. dosuo do vrha (oko 52 litra), a presao sam 618 km sa toliko goiva. Znaci, trosi ispod 9 litara, iako meni pokazuje na bordu 10 litara. Ma, mora da nesto nije u redu sa bordom, cim postoji odstupanje za vise od 10%. Razmislao sam da mozda nije nesto sa EGR-om, da povedem kod majstora. U principu , to se rijetko kad osjeca, meni to i ne smeta i kada se osjeti, jer je to zanematljivo, samo ne bih da napravim komplikacije dodatne, jer ne znam sta mu jos moze ta sitnica iskomplikovati. ionako, nije lose da ponekad ima neka sitnica koja ne stima, da ne bude sve ``kao po loju``;) Na zalost, ne mogu ici kod Mikija jer sam iz Crne Gore, ali definitivno cim dodjem gore cu mu se javiti da mi pogleda auto, da mi da neku ocjenu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobratime, iz kog si ti plemena?! Ja sam od Barovića, (po majčinoj strani) pleme Vujovića od Nikšića, pa pošto iste aute vozimo, da nismo i iz istog plemena?!!

Zezam se malo. Potrošnja ti je po mom kalkulatoru 8.4: prosečna. Upravo kao na starni 276, ako si usnimio uputstvo. Ako nisi evo kako bi to po fabrici trebalo da izgleda:

1xkDH0.jpg

tvoja potrošnja je za malo više nego što treba, obzirom na predjele kojima voziš magla bi biti 8.1. 8,2 ( Crnogorci ga malko jače daju po gasu)

Inače prijatelju, milo bi mi bilo vrdjet te po BGD-a, javni se kad navratisš!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skimyou

Nemoj uopšte da veruješ bordu... ja sam odavno prestao da gledam prosečnu potrošnju koju on izračunava. Razlog: npr. desi se da stojim u mestu i čekam npr. pola sata s upaljenim motorom (pogotovu sad kad je hladno pa ne gasim motor zbog grejanja). Kompjuter po nekoj svojoj logici prikazuje trenutnu potrošnju 25l/100km dok vozilo stoji i radi u leru!! E sad zamisli koliko tih 25 l trenutne potrošnje utiče na brojku prosečne potrošnje u tih pola sata stajanja, a auto realno nije potrošio ništa.... Dakle vrednost prosečne potrošnje na bordu može biti realan samo nakon dužih relacija, bez dugih stajanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damjanovic, LybraJTD

Vazi, kada dodjem u BG javljam se. MA, Crnogorci malo vole da ``stisnu gas``, ali ja sam davno izasao iz tog filma:) ja samo ponekad malo brze vozim. aLI, evo, skoro je ispalo da bord nije dobar, nego, jos je auto u fazi testiranja pa da sacekamo malo pa da vidimo da li ce jos padati:)

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz vise razgovora sa drugarima :gathering: iz kluba,koji voze Stila,takodje sam primetio da svi redom kazu da im Board computer,pokazuje za nijansu vecu potrosnju :thumbdown: od realne.

Ja kapiram :coffee: ,da je to sa namerom napravljeno tako,upravo da se ne bi desilo da ostanete bez goriva :( ,znaci i kad board pokaze da nemate vise goriva,bice jos koja litra da se dogegate do pumpe :ermm: -ovo naravno ne treba isprobavati u praksi :no .

Verovatno su tvorci board kompa zamislili da on,osim sto pokazuje kojim stilom treba voziti auto,ako hocete da pristedite,takodje i smisljeno bazdarili board komp da,na primer doda 10% na realnu potrosnju i spase vas muka ostajanja bez goriva u nekoj nedidjiji :X ,jer to je priznacete vaznije od toga da board pokazuje tacnu potrosnju u mililitar goriva po predjenom km.

A sto se tice ove nenormalne potrosnje od 25L/100KM,cim startujete hladnog JTD-a ujutru,to vrlo lako moze da bude elektronski sauh koji ,dok je motor hladan,povecava potrosnju,upravo da bi se ovaj sto pre zagrejao,a evo i mog primera:

-upalim ga ujutru on pokazuje po boardu,zavisno o toga koliko je hladno,u mestu,od 15 do 25L/100KM :rant: .znaci to je odmah po prvom jutarnjem paljenju

-kasnije u toku dana kad ga upalim,u mestu,posto je motor vec vozen tog dana,potrosnja po paljenju,u mestu je 10 do 11L/100Km :geek:

-da bi posle gradske voznje,neposredno pred parkranje kola,board pokazivao,u mestu 5.7 do 6L/100KM :w00t: ,znaci dobro zagrejan i posle gradske voznje-on dolazi do neke pristojno niske potrosnje,cak i u mestu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi potrosnjom "KEy" ili trenutnom potrosnjom ne dobijate apsolutno nikakvu relevatnu informaciju

Elem potrosnju bord comp. meri sistemom slucajnog uzorka , svi koji su studirali ekonomiju ce znati o cemu pricam , sto je uzorak veci ,to je rezultat precizniji .Na isti nacin meri se opredeljenost gradjana prema nekoj temi ,prosecna potrosacka korpa , prosecna zarada i jos mnogo mnogo toga .Opcijom Key kao da pitate jednog gradjanina i uzimate njegov odgovor kao primer za celo drustvo .Nisam znao kako da slikovitije objasnim .Znaci predjite 1000 km i pogledajte sta vam bord kaze ,kolika vam je prosecna potrosnja na 100km

Toliko vam auto trosi

Edited by LanciaFreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno se slazem,sa prethodnikom :welcome:

prosek je jedini relevantan :yes na sto vise kilometara to je podatak verodostojniji :geek:

Ova prethodna prica o potrosnji na KEY-u :rtfm: ,su samo pokusaj razresenja misterije :huh: velikih oscilacija u trenutnoj potrosnji :wacko: ,koja naravno ne moze biti merodavna kao prosecna,ko sto rece i nas drugar LanciaFreak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim Lybru već nekih 4 godine i prešao sam 125000 km.Na podatke sa boarda zaboravi.Donekle su relevantni ako poništiš kilometražu i voziš konstantno bez prekida.Meni recimo pokazuje 7-8 litara,a prosjek mi nikad nije veći od 6L.Potrošnju mjeriti samo na pun rezervoar.

Napomena:kao komercijalista vozim dosta otvorene ceste(75% otvorena-25% grad) i pridržavam se ograničenja.Motor je 2.4JTD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

razliciti uslovi voznje,stilovi voznje i kvalitet goriva uticu podosta na potrosnju tako da je tesko izvaditi neki univerzalni podatak o proseku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali ako ima problema sa gasom između 2000-3000 obrtaja vidi da očistiš i MAF senzor operacija traje 20 min a može biti solidne razlike. Kada dođu lepši dani sve te kućne majstorije ću slikati pa zalepiti na Uradi sam sekciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

postoje vec teme i slike o tome,treba potraziti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...